Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11 februari 2002, 13:11
Dericteur
Guest
 
Berichten: n/a
gezamelijk inkopen hoesjes Clié 770

Er zijn nu intussen best wat mensen met een Clié, maar de hoesjes daarvoor zijn in NL helemaal niet verkrijgbaar, nu was er laatst op tweakers.net een mooi adres gepost voor een alpina case





website is: http://www.alpinacases.com/

kijk er even rond en laat me ff weten of er geinteresseerden zijn, heb probleem is namelijk: de creditcard.......die heb ik nog niet, , wel over een tijdje, maar dat duurt nog een maand of 3

als er meerdere geinteresseerden zijn (op tweakers waren er al een aantal geinteresseerd) kunnen we misschien een inkoopactie houden?

hoe denken jullie erover?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 februari 2002, 18:53
Joeyke
Guest
 
Berichten: n/a
Cool

Strak Design!

(past alleen niet op een m100)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 februari 2002, 19:39
emielkokkelink emielkokkelink is offline
Cenior lid
Voornaam: Emiel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Locatie: Almelo, hartje Twente
Berichten: 220
Rondkijken

Ik ben al een tijdje aan het rondsnuffelen voor een case voor mijn Clié. Dit lijkt me een mooie, aangezien de Clié niet veel dikker wordt als hij al is.

Laat de voortgang en de Prijs ! weten, ik denk er nog even over na.
__________________
-Dit bericht is op een computer gegenereerd en is derhalve zonder handtekening geldig-

Van een Palm 3e naar een Palm 3c naar een Clié PEG N770C/E via een slippertje met een HP Jornada 568 PocketPC kom je uiteindelijk bij een Palm Tungsten-T die via bluetooth praat met mijn Nokia 6310i en mijn laptop.

Oef!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 februari 2002, 20:09
johnT's schermafbeelding
johnT johnT is offline
Lid
Voornaam: John
Model: Sony Clie PEG-UX50
 
Geregistreerd: 11 februari 2002
Locatie: rotterdam
Berichten: 33
Heb deze hoes zelf in het leer.
Doe maar niet want hij is niet praktisch.
Ook het vakje voor de sticks doet z'n werk niet.
Ze vallen er continu uit als je niet oplet.
john
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 februari 2002, 07:36
Dericteur
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johnT
Heb deze hoes zelf in het leer.
Doe maar niet want hij is niet praktisch.
Ook het vakje voor de sticks doet z'n werk niet.
Ze vallen er continu uit als je niet oplet.
john
kan je dit wat toelichten? het leek me net zo'n mooie case

hij is overigens rond de 37-38 dollar excl verzendkosten enzo

waar heb je m gekocht trouwens? misschien hebben ze daar andere cases?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 februari 2002, 08:34
johnT's schermafbeelding
johnT johnT is offline
Lid
Voornaam: John
Model: Sony Clie PEG-UX50
 
Geregistreerd: 11 februari 2002
Locatie: rotterdam
Berichten: 33
Toelichting betreft mapje/hoesje:

1) het beltclip systeem is niet denderend. Je ziet dit ook vaak voor gsm telefoons en de knop op de achterkant van de hoes is irritant.
2) de drukknoop om de hoes dicht te houden was bij mij al snel lam.
Ik heb nog een hoes waar je het flapje (waar de drukknoop op zit)onder een riempje moet steken maar daar is het weer een gefriemel mee.
Dan heb ik er 1 met velcro. De velcrostukjes zijn hier echter te klein en na een korte periode al opgebruikt.
3)de memorystick vakjes zijn bij het model waar je het over hebt beter beschermd dan bij mij door de extra afdekflap. Dit punt is dus geschrapt.
4)de cover/hoes/map maakt de Clie erg dik.
5) bij mij moet je Clie in een soort beugel geplaatst worden die alleen het onderste derde van de Clie vasthoud. Het is even wrikken maar het went. Bij sommige versies is het volgens mij velcro.
Als het echt een lap velcro is over de vole breedte/lengte van de Clie dan moet je waarschijnlijk een koevoet gebruiken om hem los te krijgen of je trekt de velcro van je Clie af.

Note: Je plaatjes laten niet de Clie 770 zien. Wellicht is er een verbetering maar alle 3 de hoesje die ik heb voor mijn 760 laten te wensen over als je hem los meeneemt in je zak. (bulky)

Verder moet ik zeggen dat ik tenteide van mijn Palm de beste coverhad.
Deze was origineel Palm, had ruimte voor geld, ccards en sticks en zag er serieus uit. (zwart) om een of andere reden zijn de Clie hoesjes die ik heb en zie resp.: donkerblauw, lelijk blauw en metallic blauw. Aangezien ik nooit blauwe schoenen draag passen ze geen van allen bij mijn garderobe.

Zie hier mijn eerste recentie voor de palmclub.
(mag ik nu ook seniorlid worden?)
john
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 februari 2002, 11:14
jord's schermafbeelding
jord jord is offline
Senior lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2001
Locatie: Delft
Berichten: 80
ebay

Als je en case wilt kopen ongeacht welk model, zou ik toch iedereen aanraden naar ebay.com te surfen. Daar heb ik zelf deze leren case voor mijn clie gekocht voor het onvoorspelbare bedrag van $6.
Er zijn genoeg aanbieders die ook naar europa verzenden.

Zelf heb ik er ook mijn clie n710 vandaan, voor heel wat goedkoper dan hier in de winkel.

Nadeel van alle case's tot nu toe vindt ik dat die memorysticks er zo snel uitvallen,ik was binnen een maand al weer 8mb armer.
En sjah, het maakt je clie inderdaad een stuk dikker, maar als het je daarom gaat kun je nog altijd het beste de blauwe meegeleverde flap gebruiken.
__________________
Excellence is not an option, its a choice!

Laatst gewijzigd door jord; 12 februari 2002 om 11:18.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 februari 2002, 16:36
Joor
Guest
 
Berichten: n/a
HardCase

Mijn Palm V heb ik altijd toevertrouwd aan een Rhinoskin Hardcase. Die zijn niet goedkoop, maar als je ziet hoe goed mijn Palm er nog uitzag na verscheidene malen op de grond gevallen te zijn.....
Ik heb toevallig vorige week contact gezocht met die firma om te vernemen of er ook voor de Sony Hardcases uitkomen en/of dat een andere hardcase wellicht geschikt is. Zodra ik meer info heb zet ik het op het forum.

Joor
Met citaat reageren
  #9  
Oud 12 februari 2002, 16:58
Joor
Guest
 
Berichten: n/a
Snelle reactie

Jammer,

Zojuist een reactie gekregen vanuit Amerika. Bij Rhinoskin gaan ze voorlopig geen hardcases maken:
----------
quote:
Joris,
Thank you for your email but unfortunately we no longer manufacture a hard case for the Clie nor am I aware of anything coming out in the next few weeks. Another hard case has been under consideration but a final decision has not yet been finalized. Please stay posted with our website, www.rhinoskin.com, for updates on new cases or check out the new EVA Sport case. Thank you.
---------

Ik wil geen soft case! ik wil een degelijke hardcase (en ik wil dat lelijke flapje al helemaal SNEL kwijt)
Met citaat reageren
  #10  
Oud 12 februari 2002, 20:55
Dericteur
Guest
 
Berichten: n/a
ik was nog druk op zoek naar een hardcase en ik heb er eentje gevonden

http://www.dsi-usa.com/pda/metal/sonycase.htm

de pics:








de specs:



- Secure Latch
- Access to all buttons
- Gold, Titanium, Silver, and Black Colors Available.
- Held in place using 2 clips on the top and 1 on the bottom.
- Aluminum Cover
- Durable Plastic Bottom
- Weight: 2.75 oz
- Case Dimensions
Closed: 3.62" x 5.01" x 0.96"
Open: 7.06" x 5.01" x 0.68"

deze kost 34 USD, daar zou nog vervoer + evt douanebelasting bijkomen
vervoer is 25 dollar, maar dat zouden we kunnen delen mochten er nog meer geinteresseerden zijn

PS: ik heb binnen 2 weken beschikking over een creditcard, maar als al eerder iemand zich meld die de inkoop op zich zou willen nemen hoor ik het graag
Met citaat reageren
  #11  
Oud 12 februari 2002, 20:56
Dericteur
Guest
 
Berichten: n/a
niet alle pics pasten in de vorige post, het forum deed wat moeilijk dus daarom hier nog wat pics





Met citaat reageren
  #12  
Oud 12 februari 2002, 21:59
jord's schermafbeelding
jord jord is offline
Senior lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2001
Locatie: Delft
Berichten: 80
mooi dingetje

kijk kijk, dat ziet er erg netjes uit. Nou is mij geweten wel weer in een heel heftig conflicrt geraakt met mijn portomonee. Hmmmmm, ik laat je zo snel mogelijk horen of ik ook wel in zo'n kastje geintresserd ben. Kun je bij die aanbieder ook een stapel stylussen kopen??? Die van mij viel vandaag heerlijk in zo'n delftse gracht
__________________
Excellence is not an option, its a choice!
Met citaat reageren
  #13  
Oud 12 februari 2002, 22:49
Dericteur
Guest
 
Berichten: n/a
ik geloof niet dat ze daar stylussen verkopen

maar bij www.pdashop.nl heb je voor wat euro's 3 clie stylii
Met citaat reageren
  #14  
Oud 13 februari 2002, 00:22
jord's schermafbeelding
jord jord is offline
Senior lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2001
Locatie: Delft
Berichten: 80
k zie ze niet

ik zie bij assecoires velen dingen die worden aangeboden, van routeplanners tot memory sticks maar geen clie stylii setje. Overigens viel me op dat bij andere merken er wel heeel veel geld gevraagd wordt voor deze kleine staafjes.
__________________
Excellence is not an option, its a choice!
Met citaat reageren
  #15  
Oud 13 februari 2002, 11:38
Dericteur
Guest
 
Berichten: n/a
ze staan er inderdaad niet meer, maar een vriend van mij had een tijdje geleden 3 stylussen daar gekocht, dus misschien als je ze een mailtje stuurt dat ze ze wel kunnen leveren
Met citaat reageren
  #16  
Oud 13 februari 2002, 13:32
jord's schermafbeelding
jord jord is offline
Senior lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2001
Locatie: Delft
Berichten: 80
gaan we doen

nou dat gaan we dan vanmiddag eventjes doen.
__________________
Excellence is not an option, its a choice!
Met citaat reageren
  #17  
Oud 13 februari 2002, 16:04
Joor
Guest
 
Berichten: n/a
wow! hebbuh!!

Heb je al onderhandeld over de prijs als je er meerdere afneemt, of zal ik dat even op me nemen. Ik kan ze ook met mijn credit card bestellen.
mail me ff: joor@email.com

update: inmiddels al gemaild over voorwaarden en projzen bij grotere afnames. Ik hou jullie op de hoogte. SVP iedereen die een case wil kopen dit aangeven hier of via e-mail

Joor
Met citaat reageren
  #18  
Oud 13 februari 2002, 20:32
jacobus
Guest
 
Berichten: n/a
Re: wow! hebbuh!!

[quote]Oorspronkelijk geplaatst door Joor
[b]Heb je al onderhandeld over de prijs als je er meerdere afneemt, of zal ik dat even op me nemen. Ik kan ze ook met mijn credit card bestellen.
mail me ff: joor@email.com

update: inmiddels al gemaild over voorwaarden en projzen bij grotere afnames. Ik hou jullie op de hoogte. SVP iedereen die een case wil kopen dit aangeven hier of via e-mail

Geloof dat dit precies is wat ik wil. Zal dan toch nog in mijn borstzakje passen (de lederen modellen worden al snel te dik).
Alleen vreemd dat scharnier aan rechtse kant zit (Palmv links).
Ik doe mee; vijfeijk@iae.nl

Jacobus
Met citaat reageren
  #19  
Oud 14 februari 2002, 10:03
JeroenT
Guest
 
Berichten: n/a
Hi all,

Een tijdje terug heb ik een pagina gebookmarked met allerlei Clie cases.
De pagina doet het niet meer, maar gelukkig staat-ie nog wel bij Google in de cache; kijk op:
http://www.google.com/search?q=cache...ases&hl=nl</a>

Met name de Slipper 710 zou een aardig alternatief voor de hier besproken hardcase kunnen zijn.
http://www.ebcases.com/Detail.bok?&no=100

Gr,
Jeroen.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 14 februari 2002, 10:37
Joor
Guest
 
Berichten: n/a
Hebbuh??

Ook al heb ik nog geen definitieve prijs, mij is in ieder geval al wel duidelijk gemaakt dat we op verzendkosten veel kunnen besparen.
Bij vijf stuks betaal je tussen de $4 en $8 voor verzending /per unit. Hangt even ervan af of we het met de boot of met het vliegtuig in willen laten vliegen).
Ik heb inmiddels 2 reacties, dus ik heb er nog minimaal 2 nodig.
Ik ga ook even een topic openen in vraag en aanbod. Uiterlijk 18 feb wil ik de units bestellen!

Reageer of mail: joor@email.com

ps: LET OPL Het kan zijn dat de douane de zending onderschept en er nog een fijne invoerheffing van 25-30% overheen gooit. Dit bedrag zal dan doorberekend worden aan de uiteindelijke afnemers (Natuurlijk wel alleen met overlegging van een (kopie van) de douane-beschikking)

Joor
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023