Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30 maart 2004, 21:53
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Arrow Review TH55 online

De review is af, veel leesplezier!

Wie hem wil lezen, klik hier

En zoals altijd bedank ik de Vrienden voor hun opbouwende kritiek bij de totstandkoming van dit review
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 maart 2004, 21:54
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Onderschrift bij een plaatje:

Citaat:
Close up van de CLÉ Organizer software
CLIÉ zal dat moeten worden... (jaja, je Vrienden zien altijd nog wel wat he...)
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 maart 2004, 21:59
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Ook dit is nu aangepast.

Bedankt Vriend!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 maart 2004, 22:13
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Uitstekend review!!! En erg snel ook.
is het misschien overigens een idee om een aparte thread aan te maken voor verdere discussie naar aanleiding van het review? Ik bedoel aan een aanduiding als "tevens reviewthread vanaf pagina 24" heb ik niet zoveel omdat ik de standaard-instellingen voor het aantal forumberichten op een pagina heb gewijzigd.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 maart 2004, 22:32
Phil's schermafbeelding
Phil Phil is offline
Senior lid, alhoewel :-)
Voornaam: Philip
Model: Palm Tungsten|C
 
Geregistreerd: 01 december 2000
Locatie: Sint-Niklaas België
Berichten: 384
Stuur een bericht via ICQ naar Phil
Prima review Gert Jan.
Vraagje, is het wifi bereik vergelijkbaar (of groter) met dat van de Tungsten C ?
Deze heeft ook een ingebouwde antenne.
__________________
Greetings, Phil from Belgium (not the prince)... bijna ex-lid.



Met citaat reageren
  #6  
Oud 31 maart 2004, 00:39
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Bravo! Dat je zo snel tijd hebt kunnen vinden voor een complete review...
Dit in tegenstelling tot de T|3 (*wink naar heck?* ).

Een drietal opmerkingen/toevoegingen:
Misschien is het handig in de review te vermelden dat er een bug zit in het datebook-alarm, welke hier beschreven en opgelost staat.
Verder vindt ik persoonlijk het datebook soms wel redelijk traag. Je ziet alles wel direct verschijnen, maar de opbouw van de handwriten notes zie je echt stap voor stap gebeuren. Hetzelfde effect heb je in freenote. Dit valt goed te zien in het freenote-bestand welke toegevoegd is (ik weet alleen niet zeker of het gaat werken).
Als laatste is de tree-mogelijkheid van ToDo zeker handig, maar hierbij is het wel handig aan te geven dat de maximale diepte 3 is. Hier ben ik al meerdere keren tegenaan gelopen.

--edit: overigens ben ik ook vóór een opsplitsing van de reviewthread met de "normale" thread, nu wordt het voor frontpage-bezoekers zo onoverzichtelijk.
--edit2: blijkbaar is het plaatje voor een pdb-attachment niet meer beschikbaar... misschien iets om naar te kijken?
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdb 200403310035290hwmepc.pdb‎ (14,8 KB, 32x gelezen)
__________________
Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]

Laatst gewijzigd door zugzug; 31 maart 2004 om 00:43.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 31 maart 2004, 08:15
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Op verzoek: een aparte thread voor de review.

En wat betreft de opmerkingen, ik merk die vertraging dus (bijna) niet, en dat ook vermeld in de review, dus dat laat ik zo staan.

Citaat:
Vraagje, is het wifi bereik vergelijkbaar (of groter) met dat van de Tungsten C ?
Ik zou het je niet durven zeggen... Met een Tungsten|C heb ik nog niet gewerkt, en dus ook het bereik ervan nog niet kunnen testen. Misschien dat iemand anders een C heeft (gehad) en nu een TH55 heeft..?
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?

Laatst gewijzigd door GJHartog; 31 maart 2004 om 08:17.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 31 maart 2004, 13:36
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 31-03-2004, om 00:39 heeft zugzug dit gezegd in bericht #6
Bravo! Dat je zo snel tijd hebt kunnen vinden voor een complete review... Dit in tegenstelling tot de T|3 (*wink naar heck?* ).

Off-topic

Voor de duidelijkheid: het review van de T3 is niet mijn verantwoordelijkheid! Oorspronkelijk (in november-december 2003) had Koekie het plan opgevat om een review te schrijven en vroeg of ik interesse had om daaraan mee te helpen. Toen we dit bekend maakten bleek dat iemand al bezig was met een review van de T3; oftewel, het plan van Koekie en mij werd vriendelijk edoch beslist van de hand gewezen. Waarom het review er nu nog niet is? Dat moet degene die eind 2003 het T3-review voor zijn rekening zou nemen zelf maar zeggen.


__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 01 april 2004, 03:18
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Die "update software" die erbij zit is dat toevallig de Mobile Connection Wizard Die heb ik namelijk ooit een keer geprobeerd voor mijn NX70 als update programma. Alleen werkte die helaas op basis van de updates van de amerikaanse update site.

Er zijn toch ook altijd al flink wat updates van Sony? Probleem is alleen dat je ze niet in ROM kunt zetten.

Raar dat ze niet aangeven hoeveel heap er in de TH55 zit. Of heb je dat wel ergens zien staan? Die 4MB heap die je op je NX "niet kunt gebruiken" is namelijk wel heel belangrijk voor de werking van de multimedia applicaties. 4MB is zelfs te krap, dus ik mag hopen dat er nu meer in zit.

Heb je de nieuwe NetFront 3.1 nog geprobeerd? Die schijnt een stuk beter (sneller en nog functioneler) te zijn dan de 3.0 versies. Belangrijke uitbreiding is dat je security certificaten kunt gebruiken voor internetbankieren etc. Ik zag zelf zo snel niet zo heel veel verschil overigens.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 01 april 2004, 07:52
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Op 01-04-2004, om 03:18 heeft patrickl dit gezegd in bericht #9
Raar dat ze niet aangeven hoeveel heap er in de TH55 zit. Of heb je dat wel ergens zien staan? Die 4MB heap die je op je NX "niet kunt gebruiken" is namelijk wel heel belangrijk voor de werking van de multimedia applicaties. 4MB is zelfs te krap, dus ik mag hopen dat er nu meer in zit.
iets van 8Mb. Net als bij de UX.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #11  
Oud 01 april 2004, 08:06
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Die "update software" die erbij zit is dat toevallig de Mobile Connection Wizard
Nee, dat is em niet. Het heet echt Clié Update, en na installatie moet je nog een keer extra synchroniseren om de applicatie te laten weten wat voor model je exact hebt. Daarna gaat de software op het net zoeken naar beschikbare updates. Ik vond het nog wel meevallen eigenlijk qua updates met Sony?

NetFront heb ik inderdaad geprobeerd, sterker nog, ik gebruik het dagelijks. Voor mijn gevoel is hij niet sneller maar ook niet langzamer dan 3.0 En ik vind er niet veel veranderingen op zitten. Alleen het ontbreken van landscape is, zeker met een browser, wel vervelend. Maar goed, dat staat ook in de review
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 01 april 2004, 10:12
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Op 01-04-2004, om 08:06 heeft GJHartog dit gezegd in bericht #11
Nee, dat is em niet. Het heet echt Clié Update, en na installatie moet je nog een keer extra synchroniseren om de applicatie te laten weten wat voor model je exact hebt. Daarna gaat de software op het net zoeken naar beschikbare updates.
Ah ok. Nou ja die MCW die deed dat inderdaad ook, maar daar heb ik nooit een europese versie van gezien. Met die MCW kon je ook op de PC je verbindingen aanmaken (Bluetooth en/of WiFi). Heb ik nooit zo het nut van gezien, maar ach.
Citaat:
Ik vond het nog wel meevallen eigenlijk qua updates met Sony?
Tsja veel updates heb je inderdaad niet nodig, maar voor de NX heb je MS Pro support, Outlook 2003 support, een nieuwe NetFront, een nieuwe ClieFiles (met ZIP functie), Flash player (met audio support), en nog een update voor 3 media applicaties plus dan nog wat updates voor accessoires. In totaal 14 updates. Het enige wat ik mis is dat ik (legaal) NetFront 3.1 kan krijgen, maar dat ik snap ook wel dat het niet echt redelijk is om dat (gratis) te verwachten.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 01 april 2004, 15:02
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Citaat:
Op 01-04-2004, om 03:18 heeft patrickl dit gezegd in bericht #9
Heb je de nieuwe NetFront 3.1 nog geprobeerd? Die schijnt een stuk beter (sneller en nog functioneler) te zijn dan de 3.0 versies. Belangrijke uitbreiding is dat je security certificaten kunt gebruiken voor internetbankieren etc. Ik zag zelf zo snel niet zo heel veel verschil overigens.
Het kan zijn dat er nieuwe ondersteuning is voor security certificaten, maar het bezoeken van internetbankieren-sites wordt in veel gevallen mogelijk doordat in de 3.1-versie de browserstring aangepast kan worden, itt voorheen. Daar wordt op veel sites op gechecked, voordat ze toegang geven voor de desbetreffende browser.
__________________
Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]
Met citaat reageren
  #14  
Oud 04 juni 2004, 13:29
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik heb de TH55 nu een paar dagen en ik blijf me over dit apparaatje verbazen. Vooral de batterijduur is subliem. Ik ben nogal een grootverbruiker wat betreft MP3 en Bluetooth, maar ik kon een glimlach niet onderdrukken toen ik batterygraph eens checkte:



Continu 100% over de afgelopen dagen, niet bijgeladen overdag tot nu.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #15  
Oud 04 juni 2004, 23:55
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
je kwelt me! Zei hij terwijl z'n palm het broodnodige krachtvoer krijgt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023