Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11 september 2003, 14:52
Graf Zum Kotzen's schermafbeelding
Graf Zum Kotzen Graf Zum Kotzen is offline
Forumbikkel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 24 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 183
Question ervaringen NX73V

Hallo,

Aangezien ik mijn Tungsten al weer bijna een jaar heb begin ik weer naar een nieuwe gadget te verlangen. Ik heb wel een oogje op een NX73V, die heeft een mooi scherm, blauwe tand (heel belangrijk), een toetsenbord en een goede mp3 speler (geen Tungsten aftreksel).

Ik heb op dit forum nog weinig over de nieuwe NX73V gelezen, maar wil iemand zijn ervaringen delen bv ook in vergelijking met andere apparaten zoals de Tungsten T(2), Tungsten C, NX70V etc.

THANX,

GZK

ps wanneer kan je je aanmelden voor de palmclubbijeenkomst?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 september 2003, 16:42
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Op dit moment is Ivos de enige met een NX73v voor zover ik weet, misschien moet je hem eens vragen?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 september 2003, 17:55
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Klopt Echt een prachtapparaat....
Wat wil je weten???

Ik heb wel de NX73 black (de engelse versie) trouwens....

Groeten,
Ivo
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 september 2003, 21:19
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
De nx73v wordt waarschijnlijk bij de eerst volgende scheepslading bij de pdashop geleverd. Zodra hij daar te koop komt te staan, zullen er van zelf meer ervaringen verschijnen. Om de tijd te doden moet je voorloping Ivos maar ff uitwringen
__________________
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 september 2003, 07:14
Graf Zum Kotzen's schermafbeelding
Graf Zum Kotzen Graf Zum Kotzen is offline
Forumbikkel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 24 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 183
ervaring NX73V

Hallo Ivos en anderen,

Ik heb een aantal specifieke vragen mbt de NX73V:

1. Kwaliteit scherm? Hoe goed is het scherm ivg met eventueel andere apparaten bv Tungsten en andere Sony's. Hoe is de touch? Ik heb ooit een Sony N770C gehad en daarvan werd het scherm steeds ongevoeliger.
2. Gebruik toetsenbord. Gebruik je het toetsenbord veel of is dat niet handig en gebruik je handwriting?
3. Werkt de bluetooth goed?
4. De kwaliteit van de camera, is die voldoende voor snapshots om op te sturen bv via bluetooth via de GSM.
5. Heb jij een Wifi card? Zo ja hoe bevalt dat?
6. Gebruik CF slot voor geheugenkaarten. Is dat praktisch?
7. Kan het apparaat nog in de broekzak worden meegenomen of deze daarvoor te duur?

Een hoop vragen, maar ik hoop dat jullie een aantal willen beantwoorden.

Cheers, GZK

Laatst gewijzigd door Graf Zum Kotzen; 17 september 2003 om 10:24.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 september 2003, 10:26
Graf Zum Kotzen's schermafbeelding
Graf Zum Kotzen Graf Zum Kotzen is offline
Forumbikkel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 24 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 183
Unhappy niemand?

Heeft niemand ervaringen met de NX73V die hij/zij wil delen?

GZK
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 september 2003, 10:52
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Re: ervaring NX73V

Sorry, ik heb het vorige bericht gemist volgens mij.. Nou hier mijn antwoorden:

Citaat:
Op 15-09-2003, om 08:14 heeft Graf Zum Kotzen dit gezegd in bericht #5
Hallo Ivos en anderen,

Ik heb een aantal specifieke vragen mbt de NX73V:

1. Kwaliteit scherm? Hoe goed is het scherm ivg met eventueel andere apparaten bv Tungsten en andere Sony's. Hoe is de touch? Ik heb ooit een Sony N770C gehad en daarvan werd het scherm steeds ongevoeliger.
Kwaliteit is top! Met backlight op low zie ik alles perfect! Ik heb ook helemaal geen problemen met het touchscreen. Het lijkt wel alsof ik iets harder moet tappen om bijv. een app op te starten, maar dan nog gaat alles erg soepel.

Citaat:
2. Gebruik toetsenbord. Gebruik je het toetsenbord veel of is dat niet handig en gebruik je handwriting?
Ik gebruik vooral handwriting, en kheb de clie meestal in tablet mode. Als ik veel tekst in 1 keer moet typen doe ik het wel met het toetsenbord. Het is erg fijn dat deze nu ook backlight heeft, zodat je ook in het donker kunt typen.
Citaat:
3. Werkt de bluetooth goed?
Ik heb de US versie van de NX73, en hier zit geen bluetooth op(de kleur is ook zwart btw). Ik heb wel een bluetooth ms, en die werkt perfect met de nieuwe drivers.

Citaat:
4. De kwaliteit van de camera, is die voldoende voor snapshots om op te sturen bv via bluetooth via de GSM.
Lijkt me wel voldoende, maar ik heb het zelf nog nooit gebruikt, dus precies kan ik het niet zeggen. De foto's zijn in 640x480, en dat is goed genoeg. Ik gebruik de camera zelf bijna nooit, omdat ik een betere losse digicam heb.

Citaat:
5. Heb jij een Wifi card? Zo ja hoe bevalt dat?
Heb ik niet, maar een review kan je hier vinden:
http://www.palmclub.nl/reviews/acces...an/sony_wl100/

Citaat:
6. Gebruik CF slot voor geheugenkaarten. Is dat praktisch?
Ik vind van wel. Ik heb een 256mb CF-card, waar ik tot 3 uur mp3's op mee kan nemen. Ook grote bestanden plaats ik hierop. Nieuwe drivers voor audioplayer etc. zijn op het net wel te vinden. Deze moet je nl. installeren anders werkt het niet...
Citaat:
7. Kan het apparaat nog in de broekzak worden meegenomen of deze daarvoor te duur?
Het kan wel, hij past er wel in iig. Of ie daarvoor te duur is moet je zelf bepalen. Ik neem em iig altijd mee in een case, en met die case is ie te groot voor de broekzak duss....

Nou succes met je keuze!!
Groeten,
Ivo
Met citaat reageren
  #8  
Oud 17 september 2003, 16:21
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Hieronder ff een plaatje voor de duidelijkheid, van mijn "setup"
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg resize of dsc02768.jpg‎ (72,8 KB, 116x gelezen)
Met citaat reageren
  #9  
Oud 17 september 2003, 17:17
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Wat is dat voor een stoere Stylus?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #10  
Oud 17 september 2003, 17:21
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Citaat:
Op 17-09-2003, om 18:17 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #9
Wat is dat voor een stoere Stylus?
Nou dat is de SONY 4in1 Stylus
Zie hier:
http://www.sony.jp/products/Consumer...T70/index.html

En je koopt hem hier:
http://shop.brando.com.hk/pega-st70.php
Met citaat reageren
  #11  
Oud 17 september 2003, 21:14
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Bruut hoor, wel raar alleen. Dat deze Clie wel gewoon CF compatible is. De NZ90 is dat bijvoorbeeld niet. De slot die onderaan zit is alleen maar voor de WiFi-LAN Card. Toch flauw.
__________________
Met citaat reageren
  #12  
Oud 19 september 2003, 15:28
Defiant79's schermafbeelding
Defiant79 Defiant79 is offline
Trotse NX bezitter
Voornaam: Rudy
Model: Sony Clie PEG-NX73V
 
Geregistreerd: 12 juni 2003
Locatie: Kudelstaart
Berichten: 29
Re: ervaring NX73V

Ik heb nu ook sinds een paar dagen een NX73V/E. Zal es proberen om ook antwoorden te plaatsen.

Citaat:
Op 15-09-2003, om 08:14 heeft Graf Zum Kotzen dit gezegd in bericht #5
Hallo Ivos en anderen,

Ik heb een aantal specifieke vragen mbt de NX73V:

1. Kwaliteit scherm? Hoe goed is het scherm ivg met eventueel andere apparaten bv Tungsten en andere Sony's. Hoe is de touch? Ik heb ooit een Sony N770C gehad en daarvan werd het scherm steeds ongevoeliger.
Het scherm is prachtig en is vele malen beter dan die van de 770 (was mijn vorige pda en die mag nu met pensioen na 2 jaar). Ik heb de brightness op minimaal staan is gewoon top. Alleen is ie iets te fel als je in het donker zit. Maar dat went.
Het scherm doet een beetje "sponzig" aan, maar reageert goed op die meegeleverde tandenstoker. Die stylus is dan ook een minpuntje, maar ik raak er al aan gewend. Ik ga binnenkort kijken naar zo'n 4-in-1 pen zoals Ivos heeft.


2. Gebruik toetsenbord. Gebruik je het toetsenbord veel of is dat niet handig en gebruik je handwriting?
Over het algemeen heb ik de Clié in tablet-mode en gebruik ik Decuma. Deze handschriftherkenning is voor mij perfect. Met Graffiti had ik maar een nauwkeurigheid van zo'n 70%, zelfs na 2 jaar. Hoewel ik moet zeggen dat het op de NX beter gaat dan op de 770. Het toetsenbord gebuik ik alleen als ik langere stukken tekst moet schrijven, zoals e-mail enzo.

3. Werkt de bluetooth goed?
Perfect zelfs. Ik gebruik het i.c.m. mijn T68i en ben gewoon ronduit tevreden. SMSen gaat een stuk sneller met Decuma of het toetsenbord dan met T9. E-mail en browsen gaat prima via Telfort GPRS ("maar" €1,50 per Mb!) MSN via VeriChat is ook super, moet alleen nog een BT USB-adapter aanschaffen. Lekker overal in huis msn-en

4. De kwaliteit van de camera, is die voldoende voor snapshots om op te sturen bv via bluetooth via de GSM.
Maximale resolutie is 640x480. Het is een CMOS chip, dus de kwaliteit is niet om naar huis te schrijven, maar goed genoeg om bv een snelle snapshot van iets te nemen. Wat ik wel jammer vind is dat de compressie te laag is, daardoor krijg je grotere bestanden (rond de 150-175kb). Als je die wilt e-mailen over GPRS dan is het een dure foto. Over WiFi daarintegen zal het niks uitmaken, denk ik. Zelf heb ik een Cybershot U20 altijd bij me en als ik langer weg ben, vakantie ofzo, dan heb ik mijn F717 bij.
Om foto's te maken om via je GSM te sturen (MMS), dan is deze cam perfect. Gewoon 160x120 (gebruikelijke resolutie voor MMS) selecteren, foto nemen, onderin het scherm aanklikken, eventueel draaien (sommige MMS-toestellen hebben een portrait scherm) en dan rechtstreeks naar de GSM zenden via BT. En dat zonder de app 'Clié Camera' te verlaten. Eenmaal op de GSM MMS samenstellen met die foto en versturen die handel. Werkt ook perfect met mijn T68i.


5. Heb jij een Wifi card? Zo ja hoe bevalt dat?
Nog niet. Ben het wel van plan zodra ik een eigen stekkie heb. Voor nu is BT voor mij de oplossing.

6. Gebruik CF slot voor geheugenkaarten. Is dat praktisch?
Denk het wel. Ik wil het gaan gebruiken als een digital wallet voor mijn F717 als ik op vakantie ben. Ook al zakken de prijzen van MS langzaam, hoge-capaciteit CF's zoals de 512 Mb of 1Gb zijn nog steeds (veel) goedkoper dan de MS Pro met hetzelde capaciteit.
Het swappen tussen CF en MS gaat aardig snel. Ik heb het getest met een 128Mb CF (van een vriend van me, heb zelf nog geen CF) naar een 128 Mb MS.


7. Kan het apparaat nog in de broekzak worden meegenomen of deze daarvoor te duur?
Zoalng je er niets bij stopt, dan moet het wel goed gaan. Ikzelf draag hem ook in mijn broekzak, maar als ik naar school ga heb ik hem in een oud MD-player tasje en heb hem dan in de tas. Ik ben wel al aan het rondkijken voor een fatsoenlijke case.

Een hoop vragen, maar ik hoop dat jullie een aantal willen beantwoorden.

Cheers, GZK
Ik ga van het weekend wat foto's maken en plaats ze dan in de CliéSource Gallery. Als ik zover ben, plaats ik hier wel een linkje daarna toe.

p.s.: Ivos, waarom heb je die sticker er nog opzitten? Die en het "push" stickertje achterop gingen direct af nadat ik de Clié gecontroleerd had. Ik heb ze nu op het Frans-talige Graffiti/keyboard hulpkaartje geplakt.
__________________
[size=1]'Mensen stoppen niet met spelen omdat ze oud worden.
Ze worden oud omdat ze stoppen met spelen.'
- Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894)[/size]

Laatst gewijzigd door Defiant79; 19 september 2003 om 15:45.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 19 september 2003, 15:34
Defiant79's schermafbeelding
Defiant79 Defiant79 is offline
Trotse NX bezitter
Voornaam: Rudy
Model: Sony Clie PEG-NX73V
 
Geregistreerd: 12 juni 2003
Locatie: Kudelstaart
Berichten: 29
Citaat:
Op 17-09-2003, om 22:14 heeft Peter Drake dit gezegd in bericht #11
Bruut hoor, wel raar alleen. Dat deze Clie wel gewoon CF compatible is. De NZ90 is dat bijvoorbeeld niet. De slot die onderaan zit is alleen maar voor de WiFi-LAN Card. Toch flauw.
Hij is niet helemaal CF compatible. De ingebouwde apps zoals voor de camera, filmpjes en voice-recorder kunnen alleen op de MS opslaan. Hiervoor zijn wel omwegen voor gevonden. Maar daarvoor kun je beter op CliéSource kijken op het CF-forum. Mij interesseert het niet zo, omdat voor mij de MS voldoende is en omdat non-Sony programma's de CF gewoon wel kunnen benaderen.
Van de meegeleverde software kunnen PiscelViewer, NetFront en Clie Mail wel de CF benaderen.
__________________
[size=1]'Mensen stoppen niet met spelen omdat ze oud worden.
Ze worden oud omdat ze stoppen met spelen.'
- Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894)[/size]
Met citaat reageren
  #14  
Oud 19 september 2003, 15:42
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Re: Re: ervaring NX73V

Citaat:
Op 19-09-2003, om 16:28 heeft Defiant79 dit gezegd in bericht #12
Ik ga van het weekend wat foto's maken en plaats ze dan in de CliéSource Gallery. Als ik zover ben, plaats ik hier wel een linkje daarna toe.
Leuk dat jij ook een NX73 hebt Ben ik eindelijk niet de enige meer Ik kijk uit naar je foto's, kben wel beniewd wat de verschillen zijn... Behalve BT vast niet veel

Citaat:
p.s.: Ivos, waarom heb je die sticker er nog opzitten? Die en het "push" stickertje achterop gingen direct af nadat ik de Clié gecontroleerd had. Ik heb ze nu op het Frans-talige Graffiti/keyboard hulpkaartje geplakt.
Ik heb het stikkertje er voor op gelaten omdat ik het wel leuk vind staan nog. Iets meer afwisseling dan al dat zwarte . Over een tijdje gaat ie er wel af denk ik, maar ik vind het nog goed zo. Het push stikkertje heb ik al wel verwijderd...
Met citaat reageren
  #15  
Oud 20 september 2003, 16:16
Defiant79's schermafbeelding
Defiant79 Defiant79 is offline
Trotse NX bezitter
Voornaam: Rudy
Model: Sony Clie PEG-NX73V
 
Geregistreerd: 12 juni 2003
Locatie: Kudelstaart
Berichten: 29
Re: Re: Re: ervaring NX73V

Citaat:
Op 19-09-2003, om 16:42 heeft Ivos dit gezegd in bericht #14


Leuk dat jij ook een NX73 hebt Ben ik eindelijk niet de enige meer Ik kijk uit naar je foto's, kben wel beniewd wat de verschillen zijn... Behalve BT vast niet veel
De kleur... haha

De foto's zijn klaar. Het is niet veel, maar hier is de link:

Fotootjes (CliéSource Gallery)
__________________
[size=1]'Mensen stoppen niet met spelen omdat ze oud worden.
Ze worden oud omdat ze stoppen met spelen.'
- Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894)[/size]
Met citaat reageren
  #16  
Oud 28 september 2003, 00:41
mhweber
Guest
 
Berichten: n/a
hoi, ik heb ook eindelijk mijn nx73v, maar kunnen jullie mij vertellen hoe ik aan de telefoon driver kan komen om te kunnen internetten via de nx73v en een se t610. ik heb tmobile met inernet actief abbo.
bedankt vast voor de hulp.
groeten michel
Met citaat reageren
  #17  
Oud 28 september 2003, 00:51
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 28-09-2003, om 01:41 heeft mhweber dit gezegd in bericht #16
hoi, ik heb ook eindelijk mijn nx73v, maar kunnen jullie mij vertellen hoe ik aan de telefoon driver kan komen om te kunnen internetten via de nx73v en een se t610. ik heb tmobile met inernet actief abbo.
bedankt vast voor de hulp.
groeten michel
Hallo mhweber, welkom op de palmclub forums. Wil je nog wel even je profiel updaten zodat je iedereen kan laten zien dat je een mooie NX73v hebt?

Je kunt heel veel dingen terugvinden met behulp van de zoekfunctie van dit forum. Vragen die nog nooit behandeld zijn of die specifiek zijn, kun je uiteraard altijd hier stellen.

In dit geval heb ik het antwoord op jouw probleem via google gevonden: en wel hier in deze Cliesource thread succes ermee!
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 28 september 2003 om 01:15.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 28 september 2003, 01:10
mhweber
Guest
 
Berichten: n/a
bij deze even mijn profiel aangepast en bedankt voor de info, ik ga ff op onderzoek uit op deze link.
groeten michel
Met citaat reageren
  #19  
Oud 28 september 2003, 12:40
Defiant79's schermafbeelding
Defiant79 Defiant79 is offline
Trotse NX bezitter
Voornaam: Rudy
Model: Sony Clie PEG-NX73V
 
Geregistreerd: 12 juni 2003
Locatie: Kudelstaart
Berichten: 29
Mooie machine, hè

edit: hier stond een hoop onzin over dat de Palmdrivers het niet zouden doen. Blijkt dus dat IK niet helemaal 100% functioneer

De Palmdrivers werken dus gewoon perfect Gewoon de Sony-ET610.prc naar je NX Hotsyncen en dan niet vergeten bij Connection (in Preferences) onder Edit... bij "BT to Sony-ET610" ff de T610 "ontdekken" (dat was ik dus vergeten en kwam onterecht tot de conclusie dat ze het niet deden). T610 moet hierbij uiteraard "vindbaar" zijn. En dan bij Phone de verbinding testen.

Ook een handig linkje is de Sony Bluetooth Connectivity Guide. Met name hoofdstuk 5. Hiermee kun je een hoop problemen met BT en de T610 voorkomen en daarmee ook hoofdpijn.

Het gaat er dus om als je gaat pairen, dat je de T610 laat initiëren en niet de Clié. Zorg ook dat je T610 niet "vindbaar" is, zoals al aangegeven is in de CliéSource-link van Gazpacho.

nog een edit:
Deel je ook je ervaringen met de NX met ons? Hoe bevalt ie tot nu toe?
__________________
[size=1]'Mensen stoppen niet met spelen omdat ze oud worden.
Ze worden oud omdat ze stoppen met spelen.'
- Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894)[/size]

Laatst gewijzigd door Defiant79; 28 september 2003 om 18:33.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 29 september 2003, 08:19
mhweber
Guest
 
Berichten: n/a
ja een geweldige machine, maar ik moet er nog ff mee spelen om hem goed door te krijgen. ik heb de p-800 ook en ze werken heel verschillend, ik moet dus de p=800 maniertjes ff uit mijn hoofd bannen, maar dat komt goed. ik zal mijn meningen delen met jullie, zogauw ik hem wat beter door heb.
groeten Michel
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:29.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023