Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28 september 2003, 16:25
rotzooi rotzooi is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-UX50
 
Geregistreerd: 24 augustus 2001
Berichten: 27
Stuur een bericht via ICQ naar rotzooi
Lightbulb Eerste indrukken Clie UX-50

Hallo,

Ik kon echt niet langer wachten en heb mijn clie uit de USA over laten komen. Ik ben er nu een paar daagjes (2) mee aan het spelen en hier mijn eerste indrukken.

Als eerste waarom.
Ik had/heb een palm m505 en eigenlijk bevalt ie prima, maar ik wil eigenlijk steeds meer onderweg internetten en vooral kunnen mailen. Op zich werkte het Bluetooth kaartje redelijk goed, maar dan kwam ik geheugen te kort en het kaartje stak toch wat uit, zodat ik eigenlijk een sd-jockey aan het worden was. Daarnaast heb ik de beschikking over een Wifi netwerk en dat ging ook al niet. Dus de UX-50 was de eerste/enige met zowel bluetooth als wifi.

Uitpakken.
Je derde palm uitpakken is toch anders als je eerste en zo'n groene doos.... ... De inhoud was:
- Clie UX-50
- Adaptor (110-240 , 50-60Hz.. phew).
- Cradle
- 1 CD voor windows
- Wat starters boekje, maar geen 'echte' handleiding.

Eerste indrukken.
Hij ziet er in mijn ogen wel erg mooi uit. Ongeveer net zo dik als een sj-33, maar wel wat breder en minder 'lomp' als een Tungsten C. Wel duidelijk minder elegant als de m505.
Het schermpje is voor mij een openbaring. Als de grafity aanstaat wat kleiner dan ik gewend was, maar veel gedetaileerder, veel helderder en het omklappen van het scherm is erg leuk om te doen .
De cradle is alleen geschikt om op te laden, voor het synchroniseren moet je het kabeltje in de clie zelf proppen in een poortjes dat door een erg fragiel uitziend klepje wordt afgesloten. Ik vindt de cradle dan ook een beetje zonde van de ruimte.

In gebruik.
Ik geeft een aantal zaken die mij als ex m505 gebruiker erg opvielen. Virtual grafity is mooi. Altijd een klein actueel klokje, batterij nivo, geluid nivo bij de hand. Ik had het niet verwacht, maar inmiddels al een paar snapshots gemaakt, dus zelfs het cameraatje is toch wel leuk. In datebook 5 (zeker de UX-50 versie) is een heleboel meer tegelijk te zien. MP3-tjes komen luid en duidelijk over, zelfs door het ingebouwde boxje valt het mij niet tegen (het is natuurlijk geen Hifi). Ik heb ook een blik op picsel viewer geworpen en voor niet al te grote documenten lijkt het ondanks de eigenaardige interface redelijk goed te werken.

Draadloos.
Wifi en Bluetooth zijn niet tegelijk te gebruiken, maar in de praktijk is dat voor mij geen probleem. Bij ingeschakelde Bluetooth blijft er een blauw lampje knipperen, dus ook Bluetooth zet je alleen aan als je het nodig hebt. Wifi wordt aangegeven door een groen lampje en gebruikt wel erg veel stroom. Met het instellen had ik geen problemen en ook WEP wordt ondersteund. Een avondje internetten zonder opladen zit er dan ook niet in. Bluetooth doet het probleemloos in combinatie met mijn telefoon. Hotsyncen met de PC/Mac via bluetooth gaat niet probleemloos en ook erg traag (seriele snelheid ongeveer).

Internet
Voornaamste reden voor mijn vervanging was internet en ik ben erg onder de indruk van Netfront 3. Volgens mij doet die het veel beter als alles wat ik tot nu toe gedownload had. Frames, tabellen, images, java-script, het ziet er allemaal erg bruikbaar uit.
Voor de e-mail heb ik het sony programma voorlopig links laten liggen. Mijn mail is gebaseerd op IMAP en dat wordt niet ondersteund.

Voor zover mijn eerste indruk.
__________________
Greotjes,

Micha
http://www.engelseruiter.nl/

Laatst gewijzigd door rotzooi; 28 september 2003 om 17:03.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 september 2003, 16:32
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Hulde!!

Zeer nette review, bedankt!! Hoe werkt het toetsenbord eigenlijk, hoe kun je daar het beste op typen?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 september 2003, 16:56
rotzooi rotzooi is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-UX50
 
Geregistreerd: 24 augustus 2001
Berichten: 27
Stuur een bericht via ICQ naar rotzooi
Re: Hulde!!

Citaat:
Op 28-09-2003, om 17:32 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #2
Zeer nette review, bedankt!! Hoe werkt het toetsenbord eigenlijk, hoe kun je daar het beste op typen?
Ik vindt het het makkelijkst om de Clie met twee handen vast te houden en dan met je duimen te typen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg typen.jpg‎ (10,8 KB, 223x gelezen)
__________________
Greotjes,

Micha
http://www.engelseruiter.nl/
Met citaat reageren
  #4  
Oud 01 oktober 2003, 10:17
T. Tijssen
Guest
 
Berichten: n/a
Spannend apparaat/leuke review!

Hoeveel heb je ervoor betaald en wat zijn de bijkomende kosten indien je hen in de US besteld?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 01 oktober 2003, 10:35
rotzooi rotzooi is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-UX50
 
Geregistreerd: 24 augustus 2001
Berichten: 27
Stuur een bericht via ICQ naar rotzooi
Citaat:
Op 01-10-2003, om 11:17 heeft T. Tijssen dit gezegd in bericht #4
Hoeveel heb je ervoor betaald en wat zijn de bijkomende kosten indien je hen in de US besteld?
Ik heb er 633 Dollar + 37.41 Dollar verzendkosten + 109 euro BTW voor betaald.
__________________
Greotjes,

Micha
http://www.engelseruiter.nl/
Met citaat reageren
  #6  
Oud 01 oktober 2003, 10:50
Sonny's schermafbeelding
Sonny Sonny is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 30 oktober 2001
Locatie: leidschendam
Berichten: 288
Hi Micha,

Gefeliciteerd!!!

Ik vraag me iets af. Als je een spellentje wilt spelen, bv dynomite, wat nu op mijn SJ30 in de lengte staat hoe komt dit dan op het UX scherm?

Gr. Sonja
__________________
Credendo Vides
Met citaat reageren
  #7  
Oud 01 oktober 2003, 21:49
rotzooi rotzooi is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-UX50
 
Geregistreerd: 24 augustus 2001
Berichten: 27
Stuur een bericht via ICQ naar rotzooi
Hoi Sonja,

Omdat een plaatje meer zegt dan een heleboel woorden....

O ja, Een SJ-30 heeft een vierkant schermpje (in ieder geval wat resolutie betreft).

Daarnaast ben ik een linkspoot. Voor de rechtshandigen onder onder ons kun je het grafity gedeelte ook rechts zetten.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg img_1957.jpg‎ (46,0 KB, 209x gelezen)
__________________
Greotjes,

Micha
http://www.engelseruiter.nl/

Laatst gewijzigd door rotzooi; 02 oktober 2003 om 09:16.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 02 november 2003, 12:13
johnT's schermafbeelding
johnT johnT is offline
Lid
Voornaam: John
Model: Sony Clie PEG-UX50
 
Geregistreerd: 11 februari 2002
Locatie: rotterdam
Berichten: 33
welke gsm

Welke GSM met bluetooth gebruik je ?
Ik heb een t610 (sonyEricsson) maar er is geen driver aanwezig op de UX50. (can you believe it!) Ook kan ik op geen enkele sony(ericsson) site een driver vinden.
Elk commentaar / idee is welkom.
John
Met citaat reageren
  #9  
Oud 03 november 2003, 12:36
rotzooi rotzooi is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-UX50
 
Geregistreerd: 24 augustus 2001
Berichten: 27
Stuur een bericht via ICQ naar rotzooi
Re: welke gsm

Hoi,

Citaat:
Op 02-11-2003, om 13:13 heeft johnT dit gezegd in bericht #8
Welke GSM met bluetooth gebruik je ?
Ik gebruik een Nokia 7650 in combinatie met de Generic GSM phone driver. SMS werkt dan niet, maar internet e.d. is geen probleem.
__________________
Greotjes,

Micha
http://www.engelseruiter.nl/
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:46.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023