Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 10 april 2002, 18:47
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Dat je zelf software schrijft is mooi. Ik programmer zelf ook. Leuk he? Ik heb bijvoorbeeld geprogrammerd aan operating systemen. Hoe dan ook, het feit dat definities verkeerd gebruikt worden door leken wil nog niet zeggen dat het zo is.

In dit geval gaat het hier nog niet eens om. NotePad is geen standaard onderdeel van Palm OS (welke versie dan ook) MemoPad wel inderdaad.

De discussie was ooit begonnen om aan te geven dat standaard OS features niet eenvoudig over te nemen zijn, maar dat applicaties dat wel zijn. Welke vage definities je dan wilt hanteren om bij het OS bigeleverde applicaties ook the vatten onder de term OS maakt het alleen maar waziger.

Het standpunt was: Applicaties kun je eenvoudig overnemen/vervangen door een alternatief en zijn dus geen wezenlijk onderdeel van een OS upgrade (bij de overgang van Os 4.1 naar 5.0)

command.com, een heel ander noot inderdaad. Ik herinner me ook ooit nog eens een dergelijk "discussie" (welles nietes verhaal) over dat zij vonden dat MSDOS waardeloos was en Unix geweldig omdat je bij Unix de csh had en bij DOS niet. En dat was met medestudentassistenten Informatica. Het heeft geduurd tot ze het practicum operating systems gevolgd hadden voordat ze doorhadden dat Csh gewoon een los proces was. En dat je dat in DOS dus ook kan doen (sterker nog dat daar ook shells voor bestaan).

Ik zie overigens absoluut niet waarom het inbranden in flash rom bepaald of het een OS onderdeel is of niet. Het is vrij simpel. Een applicatie is een applicatie en het OS is het OS. Applicaties kunnen meegeleverd worden met het OS, maar dan zijn ze nog geen onderdeel van het OS. Meer definities zijn er niet. Als het "ingebakken zitten in flash" een vereiste, dan is zou dat dus betekenen dat Unix en Windows geen OS zijn. Die staan per slot van rekening maar op een CD in plaats van in flash geheugen.

Nogmaals, je kunt zelf definities voor OS blijven verzinnen, maar dat heeft niets met de (oorspronkelijke) discussie te maken.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 10 april 2002, 18:48
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ha, we zitten al op 2 pagina's
Met citaat reageren
  #23  
Oud 10 april 2002, 19:00
rjbroer
Guest
 
Berichten: n/a
Dit gaat goed inderdaad.

Nogmaals, ik geef je ook gelijk. Maar Palm doet voorkomen alsof het allemaal onderdeel is van het OS en een leek gaat deze discussie niet aan, ik denk dat het niet eens in hen opkomt. Dus voor een leek is Note Pad gewoon onderdeel van. En dit doet inderdaad niets af van het feit dat het geen onderdeel is van het OS.

Euh.. waar ging dit ook alweer over? Oh ja. Of de Sony upgradable was. Nee dus, en ze leveren niet eens de applicatie Note Pad

RJ
Met citaat reageren
  #24  
Oud 15 juni 2002, 18:52
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Op http://www.hardware.info/reviews.php?id=289&page=1 is nu ook een review van de PEG-T625C te lezen.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 15 juni 2002, 22:32
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Daar zijn ze ook mooi vlot mee Met een beetje mazzel is de Clie T625C met een paar maanden uit productie. Nou ja, de 650 wijkt niet zoveel af.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:35.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023