Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Smartphones (Pre serie, Pixi, Veer)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03 oktober 2010, 15:10
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Mijn Pre nu al kapot?

Hallo,

Het zit me niet mee met mijn amper een week oude Pre...
Gisteren wilde de Pre ineens niet meer gemakkelijk uit de slaapstand komen...Phone offline, terwijl ik die zelf niet had uitgezet...Ik heb hem toen gerest en daarna bleek hij weer in orde..
Vandaag merk ik andere gekkigheid: De Bluetooth schakelt zichzelf soms uit, als ik de e-mails wil bekijken duurt het zeker een paar seconden voordat ik op het witte scherm iets zichtbaar krijg..Het valt me wel op dat mijn GPRS een zwak signaal heeft, ongeacht waar ik me bevindt. Internetten gaat overigens wel gewoon redelijk snel..
Mijn instellingen zijn allemaal nog hetzelfde, al kan ik backuppen wat ik wil, de laatste backupdatum blijft maar halsstarrig fgelopen vrijdag staan..
Verder vind ik het scrollen nog al stroperig gaan en valt het me op dat de achterkant van de Pre warmer wordt dan normaal...
Ik heb het toestel al een paar keer gereset, maar dat helpt niets.
Wat denken jullie?
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #2  
Oud 03 oktober 2010, 15:35
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Had ook ooit eens dat mijn toetsenbord het niet meer deed. Was na de update naar 1.4.5. Heb toen de batterij voor 5 minuten eruit gehad en daarna batterij er weer in en aangezet. Geen problemen meer gehad. Wellicht voor jou een optie?

Ries
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #3  
Oud 03 oktober 2010, 18:10
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Dag Ries,

Dank voor je bemoedigende antwoord....Ik heb dus ook de batterij er uitgehaald en een rustpauze van een halfuur gegeven. Daarna de batterij er weer in gedaan en opnieuw gestart.
Het lijkt nu weer goed te gaan....
Misschien is het nog beginners-onwennigheid, maar ik heb misschien zelf onbewust iets verkeerds gedaan waardoor de Pré zo van slag is/was?
Bij mijn Treo 680 zette ik 's-avonds voor ik naar bed ging altijd telefoon uit, voordat ik hem in de lader zette. Met de Pré doe ik dat nooit en plaats hem direct 's-avonds op zijn touchstone. Na het gonggeluid gaat ie dan naar een paar seconden op de klok...Misschien toch beter om hem in principe 's-avonds in de Flight Mode te zetten? Of maakt dat niet echt uit?
Het viel me vandaag overigens wel op dat ik een zeer zwak GPRS signaal had (KPN/Hi)..Dat vraagt dan natuurlijk ook wel veel van de batterij, die dan desondanks blijft proberen om van alles te blijven "pushen"..Misschien dat daarom ook de batterij merkbaar warmer werd? Gek is wel dat ik vandaag ook geen enkel signaal kreeg van nieuwe mail op de Pré, terwijl ik nu achter mijn desktop gezeten talloze mailtjes binnenkrijg in Outlook...Misschien heeft dat ook te maken met het zwakke GPRS signaal?
Verder blijft natuurlijk ook het spontaan uitzetten van de Bluetooth voor mij een mysterie...Normaal ziet ie bij het instappen in de auto vrijwel direct de carkit en vv, maar nu was ie dus uit en moest ik opnieuw activeren..
Kortom, het is nog wat zoeken naar oorzaken.
Ik hoop echter niet dat de hardware van de Pré kapot is, want dat zou wel erg snel zijn zo kort na de aanschaf..Mijn Pré is ook niet gevallen of zo..

Verder vind ik dat backuppen ook niet erg betrouwbaar..Volgens het standaard programma zou dat elke dag gebeuren, maar ik kan dat nergens zien of controleren...Bestaat er niet een beter programma dat de hele zaak, inclusief mijn eigen apps, kan opslaan en terugzetten? Als ik nu een probleem zou hebben met de hardware en het toestel wellicht een harde reset zou moeten krijgen, ben ik veel software kwijt..Geen leuk vooruitzicht..

Sorry voor al dit gevraag en getwijfel...Ik hou me aanbevolen voor gebruikstips..Het moet allemaal nog erg wennen en ik ben nu eenmaal een pietje precies..

Groet,
Lex
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #4  
Oud 03 oktober 2010, 20:30
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Je kan je flightmode wel aanzetten, maar dan heeft de Pre ook geen verbinding om de backup te maken. Er is wel een mogelijkheid je WiFi aan te zetten (althans, als je een draadloos netwerk hebt) terwijl je flightmode hebt aanstaan. Dan behoudt de Pre toch nog een verbinding om data gerelateerde zaken te kunnen blijven doen.

Bij mijn Pre is het GPS-signaal binnen zwak, maar buiten acceptabel tot goed te noemen. Met GPSFix wordt ie wel nauwkeuriger!

Als je weinig tot bijna geen signaal hebt dan moet de Pre harder werken en resulteert in het warm worden. In sommige gevallen valt bij mij het signaal wel eens terug tot gprs-niveau i.p.v. 3G (KPN Surf&Mail Extra snel). Als ik mijn mail op 'as items arrive' heb staan en Bad Kitty/Facebook op 5 minuten, dan loopt de temperatuur ook wel op. In die gevallen zet ik mijn Pre ook tijdelijk in flightmode. Het vreet namelijk ook stroom.

Bluetooth schakelt na langdurige inactiviteit in een enrgie besparende modus. Is wel fijn, want het spaart je accu. Ook wel weer lastig als je een telefoontje aan wilt nemen en je moet BT weer even wakker schudden....
Dit geldt echter ook voor WiFi. Zodra je buiten het bereik komt van je netwerk, dan gaat ie ook in de zuinige modus, maar in tegenstelling tot BT pakt de Pre het WiFi-signaal wel weer op.

Tja, het allemaal even wennen, maar ik moet zeggen dat ik er nu erg tevreden over ben.
Ik had bijvoorbeeld veel zaken in Memo staan op mijn Treo 680. Out of the box had de Pre een soortgelijk iets niet. En zeker niet password protected. ClassicNote was een uitkomst, maar de backupmethode beviel mij niet en koos voor jVault (SecuStore vond ik te duur...). En verder heb ik bijna alles in de 'cloud' hangen. Kan ik er altijd bij! Zelfs zonder Pre!

Gr. Ries
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #5  
Oud 03 oktober 2010, 23:56
spud spud is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 182
Check even precentral.net en zorg dat je preware op je pre installeert. Dan kun je o.a. een backup programma dat de backup naar je media partitie maakt installeren en als je het aandurft een andere kernel waarmee je je pre overklokt waardoor die niet meer zo stroperig is. De mijne draait op 1GHz als het scherm aan is en op 500 MHz als het scherm uit is. En het kost niet eens zoveel extra batterijverbruik.

Normaal gezien zou die backup goed moeten gaan. Hij doet dat wel steeds op het zelfde tijdstip. Als je nou net op dat tijdstip geen data connectie hebt (3G of Wifi) dan skipt ie de backup een dagje. Je kunt dat tijdstip manipuleren door op jouw voorkeurstijdstip de backup switch even uit te zetten (dan wordt je online backup profile gewist) en hem dan weer aanzetten en dan maakt ie een nieuwe backup. En op dat zelfde tijdstip zou ie dat dan ook de dagen erna moeten gaan doen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 04 oktober 2010, 22:20
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Het blijft een mysterie:
De push-mail werkt ook niet meer: IK krijg geen enkele melding meer binnen van nieuwe berichten, terwijl de instellingen nog net zo staan als toen dat nog wel werkte..
Het lijkt ook wel of mijn telefoon call history ook niet meer wordt ververst...Als ik de history opschoon en scherm sluit en vervolgens weer oproep, staat de oude history van een week geleden er weer vrolijk in..
Verder heb ik op advies van een medewerker van KPN Hi, verleden week, de network settings handmatig ingesteld naar portalmmm.nl. Als ik nu die settings weer op automatic zet, het scherm afsluit en weer oproep staat de instelling weer op manual met hetzelfde adres...
Verder blijft mijn laatste backup datum nog steeds halstarrig op 1 oktober staan, krijg ik de backup niet gewist omdat ik geen internetverbinding zou hebben, terwijl ik toch wel degelijk kan surfen....
Het lijkt er op alsof mijn Pré de instellingen niet meer vasthoudt of wijzigt..Ik vrees toch echt een hardware probleem..
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #7  
Oud 05 oktober 2010, 09:10
spud spud is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 182
Of een bezoekje brengen aan de webOS doctor: http://ws.palm.com/webosdoctor/serialnumberinitial.htm
Met citaat reageren
  #8  
Oud 05 oktober 2010, 14:54
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Ik breng morgen een bezoek aan de echte Palm Dokter: Mobiletech Center..
Het is echt helemaal mis met mijn Pré..Volgens MTC waarschijnlijk corrupte software..Dat wordt waarschijnlijk dus terug naar de fabrieksinstellingen en afscheid van favoriete apps..
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #9  
Oud 05 oktober 2010, 15:02
michkoopt michkoopt is offline
Senior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juli 2007
Berichten: 84
lijkt me een overbodig ritje!
wat kan PDA techcenter wat een Webdoctor ook kan, Pre is niks mee gewoon Webdoctor vevolgens al je patches restoren en klara! Maar goed probeer jij techcenter maar uit.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 07 oktober 2010, 13:27
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Mijn Preetje doet het weer...Inderdaad had ik de reset m.b.v. webdoctor ook zelf kunnen doen, maar aangezien ik toch naar MTC wilde om wat accessoires aan te schaffen, kon het "docteren" aldaar mooi meegenomen worden..Moest trouwens toch ook naar een andere zakelijke afspraak in Tiel, dus ik was al in de richting.
Blijft echter een raadsel waarom mijn Pré zo in de stress ging....Misschien een op hol geslagen synchronisatie, een corrupt stukje software..Who knows..
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #11  
Oud 07 oktober 2010, 19:46
CWdV's schermafbeelding
CWdV CWdV is offline
Palmprutser
Voornaam: CW
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 05 juni 2005
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel
Berichten: 327
"The question of whether computers will crash is like the question of whether people will die..."
__________________
Met vriendelijke groet, CW
Met citaat reageren
  #12  
Oud 08 oktober 2010, 15:03
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Da's inderdaad een leuke variant..

Wat mij betreft kan deze thread nu op slot..
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???

Laatst gewijzigd door apeka; 09 oktober 2010 om 12:00.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023