Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Discussies en algemene threads

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13 oktober 2007, 00:22
alarmpalm
Guest
 
Berichten: n/a
Vocht probleem tussen LCD en Touchscreen verwijderen zonder demontage.

Vocht tussen LCD en touchscreen maakt je PDA onbruikbaar en omdat het vocht zit ingesloten verdampt het nooit.
Bij toeval vond ik een manier om zonder de PDA open te maken het in 24 uur te laten verdwijnen.
Ik dacht eerst ik probeer het vocht naar de zijkant te duwen, lukte niet vanwege de screenprotectie folie. Tijdens het afpulken van de folie viel me op dat het vocht direct van een grote vlek in 1 druppel samenvloeide. Dit komt doordat het tochscreen door het pulken naar boven wordt getrokken en zo meer ruimte tussen de folies ontstaat.
Verwijder eventueel de protectiefolie en plak een paar stroken plakband op je scherm. Zie foto.Dan het plakband aan de uiteinden licht optillen en over de rand van je PDA vastzetten. Je ziet het vocht dan binnen 1 seconde naar de zijkant schieten. Zet je PDA op zijn zijkant en het vocht loopt er tussenuit. Het droogproces is te versnellen als het je lukt de PDA met schermverlichting aan te laten. Meestal is je PDA al zo ingesteld als je de netvoeding gebruikt. Ik heb weliswaar geen PALM maar een MIO P550. Ik verwacht dat deze herstelmethode universeel is. Bij mij was na 1 nacht het vochtprobleem weg.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg PICT1298.JPG‎ (45,2 KB, 52x gelezen)

Laatst gewijzigd door alarmpalm; 14 oktober 2007 om 22:30. Reden: Typefouten en stijl wat aangepast.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 oktober 2007, 09:30
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Blijft natuurlijk de vraag hoe het daar gekomen is
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:03.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023