Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02 november 2004, 11:38
Xcuseme's schermafbeelding
Xcuseme Xcuseme is offline
Vriend v/d Palmclubserver
Voornaam: Marc
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 18 maart 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 165
Stuur een bericht via ICQ naar Xcuseme
PalmOne komt met Pocket-PC op de markt?

Dat stelt althans investeringsbank Needham & Co. PalmOne zou 'stilzwijgend' hebben toegegeven dat het software van Microsoft gaan gebruiken in zijn Treo-productlijn. Momenteel wordt hierin nog het Palm-besturingssysteem van PalmSource gebruikt.

Een overstap naar Microsoft is toch erg verbazingwekkend. Hardwaremaker PalmOne en softwaremaker PalmSource zijn immers zeer nauw met elkaar verbonden.

Alhoewel woordvoerders van PalmOne tegenover CNet het rapport van de bank in alle toonaarden ontkenden, daalde het aandeel PalmSource maandag nabeurs met bijna 10 procent.

Bron: Webwereld
  #2  
Oud 02 november 2004, 11:53
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Er is niets dat palmOne verplicht om het OS af te nemen van PalmSource. Dat is bij de officiele splitsing van palmOne en PalmSource (klein jaar geleden) ook al eens gemeld door diverse websites en staat ook hier ergens op het forum.

Vraag is natuurlijk of we hier blij mee moeten zijn? Euh... nouja, als de customer er beter van wordt... Die wordt natuurlijk wel beter van meer keuzevrijheid. Maar is Windows Mobile wel de betere keuze?

Trouwens, ik vermoed dat Microsoft aan PDA-fabrikanten expliciet verboden heeft om PDA's met andere besturingssystemen (lees: PalmOS) uit te rusten. Maar hiervoor heb ik geen harde bewijzen.
__________________
WM is een drieletterwoord
  #3  
Oud 02 november 2004, 12:35
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Is het niet gewoon een suffe analist die dit bericht van begin oktober verkeerd heeft begrepen:
Citaat:
palmOne heeft een licentie-overeenkomst gesloten voor het Microsoft Exchange Server ActiveSync-protocol, waar ook de Windows Mobile (Pocket PC) handhelds van gebruik maken.
Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #4  
Oud 02 november 2004, 13:03
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 02-11-2004, om 12:35 heeft RoelvdV dit gezegd in bericht #3
Is het niet gewoon een suffe analist die dit bericht van begin oktober verkeerd heeft begrepen:


Groeten, Roel.
Ik denk het ook.

En dat kost PalmSource dan 10% op de beurs.
__________________
FoleoCentral.com
  #5  
Oud 02 november 2004, 13:34
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Alhoewel...

Ook Engadget kwam natuurlijk met dit bericht en zij zijn even in hun eigen archief gaan graven en kwamen toen dit bericht tegen, waarin o.a. dit te lezen is:
Citaat:
Adding some more fuel to the fire is a recent conference call with Morgan Stanley in which Todd Bradley, the CEO and Chairman of palmOne, is asked point blank about the possibility of them making a version of their Treo 600 smartphone running on the Pocket PC operating system and he most definitely does NOT deny it as a possibility.
Dit zegt inderdaad niets, maar 100% ontkennen doet Todd Bradley het ook niet (logisch voor een zakenman, dat wel weer).

Zolang er ook maar PalmOS pda's blijven komen, toch?!

Even wat anders, wie de Treo 600 (dus niet de 650) in werking wil zien, kan daarvoor donderdag, vrijdag of zaterdag naar de Treo mobile email demo dagen van, bij en door de PDAShop (Oudedijk, Rotterdam).

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 02 november 2004 om 13:38.
  #6  
Oud 02 november 2004, 14:21
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Ik had het liever andersom gezien: een HP iPaq met palmOs. Maar met de nieuwe palmone apparaten (met een xscale) zouden in principe best op Windows Mobile kunnen draaien. We kijken tegenwoordig niet meer op van een MB'tje meer of minder.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
  #7  
Oud 02 november 2004, 17:54
angorawol angorawol is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 48
Als er PalmOnes komen met Windows mobile, gooi ik ze al mijn toestellen in de rivier!

Waarom zou ik voor Palm gekozen hebben? Mijn enige computer met een microsoft besturingssyteem hier in huis is een Tandy 102!
  #8  
Oud 02 november 2004, 18:02
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Ik betwijfel ook dat palmOne met een windows mobile devive op de markt komt. Puur omdat het apparaat toch wel wat ongebruikelijk eigenschappen heeft voor dit OS heeft. Daarbijdenk ik niet dat palmOne instemt met de concurrent of toegeeft aan aan het WM-OS.
Dat is net zoiets als dat Aplle met een iBook op Windows komt... neuh, hier trek ik me niet zoveel van aan hoor. Ik denk ook dat de koppigheid van palmOne daarvoor te groot is .
__________________
  #9  
Oud 02 november 2004, 18:05
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Bovendien: wie wil nou zoiets voor 400 euro als een BT+Wifi+624MHz van een ander merk stukken goedkoper is? Nu hebben ze het grote voordeel van het OS.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
  #10  
Oud 02 november 2004, 20:45
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Citaat:
Op 02-11-2004, om 18:05 heeft Bram dit gezegd in bericht #9
Bovendien: wie wil nou zoiets voor 400 euro als een BT+Wifi+624MHz van een ander merk stukken goedkoper is? Nu hebben ze het grote voordeel van het OS.
Tsss... de te hoge prijsstelling van palmOne-PDA's als koop-argument gebruiken? Het lijkt wel alsof we hier op een forum van Palm-liefhebbers zitten
__________________
WM is een drieletterwoord
  #11  
Oud 02 november 2004, 21:29
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Citaat:
Nu hebben ze het grote voordeel van het OS.
Helaas is niet iedereen het daarmee eens, maar de Treo650 kan daar nog wel eens verandering in gaan brengen.
__________________
  #12  
Oud 03 november 2004, 00:31
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 02-11-2004, om 17:54 heeft angorawol dit gezegd in bericht #7
Als er PalmOnes komen met Windows mobile, gooi ik ze al mijn toestellen in de rivier!
Zeg je wel vantevoren even waar
  #13  
Oud 03 november 2004, 07:35
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Citaat:
Op 03-11-2004, om 00:31 heeft jean-paul dit gezegd in bericht #12

Zeg je wel vantevoren even waar
Ik heb al een boot, regel jij een schepnet

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
  #14  
Oud 03 november 2004, 08:32
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ook al genoemd in de Treo 650 thread, maar blijkbaar kun je nu al aan het werk met WinHand op een Treo

Groeten, Roel.

(vorig jaar was er ook zo'n soort programma, reageerde net als XP met als bonus zo'n mooi blauw scherm)
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #15  
Oud 03 november 2004, 20:38
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Alhier het antwoord van palmOne zelf.
__________________
  #16  
Oud 05 november 2004, 11:26
Xcuseme's schermafbeelding
Xcuseme Xcuseme is offline
Vriend v/d Palmclubserver
Voornaam: Marc
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 18 maart 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 165
Stuur een bericht via ICQ naar Xcuseme
PalmOne bekijkt naast Windows ook Linux?

Na eerdere geruchten over het feit dat palmOne eventueel Windows Mobile zou gaan gebruiken, gaan er nu stemmen op dat ook Linux overwogen wordt. Anonieme bronnen zouden bevestigd hebben dat palmOne verschillende tests met zowel Windows Mobile als een aangepaste Linux-versie uitgevoerd heeft en nog steeds aan het uitvoeren is. Naar verluidt zou palmOne zowel onderzoek uitvoeren naar de mogelijkheid om zelf een aangepaste Linux-versie mee te leveren, als naar eventuele overeenkomsten met andere bedrijven om een Linux-versie voor palm-handhelds beschikbaar te maken.

Analisten zeggen niet verwonderd op te zullen kijken wanneer palmOne aankondigt alternatieve besturingssystemen te gaan aanbieden. Als het bedrijf geen nieuwe mogelijkheden aan het onderzoeken zou zijn, zou het volgens hen namelijk meteen een van de belangrijkste redenen voor de splitsing van de hard- en softwaredivisie ontkrachten. Momenteel heeft palmOne een akkoord met PalmSource en betaalt het bedrijf de softwarebouwer een bedrag per verkocht systeem, maar dit contract is niet exclusief, zodat het palmOne vrij staat andere softwareproducenten te contacteren.

Bron: News.com:

link
  #17  
Oud 05 november 2004, 13:23
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Gelukkig is BeOS opgekocht door PalmSource. Hoeven we in ieder geval niet meer te discussieren of er Palmpjes op BeOS gaan uitkomen
__________________
WM is een drieletterwoord
  #18  
Oud 08 november 2004, 08:08
Arthurol
Guest
 
Berichten: n/a
Tsjee, wat een suffe princiepe prietpraat zeg.

De een geeft er trots blijk van liever in de vorige eeuw te blijven steken met een Tandy, de ander gooit alles liever de sloot in en weer een derde denkt werkelijk dat linux een uitkomst is voor PDA's.

Ik heb gewoon gekozen op basis van geschiktheid; Gezien het feit dat ik met Windows de grootst mogelijke uitwisselbaarheid combineer met gebruiksgemak draait mijn PC op Windows. En omdat ik enkele jaren geleden van mening was dat je voor een elektrische zakagenda niet meer nodig het dan een daarvoor ingericht, stabiel OS, was palm een goede keuze.

Inmiddels begint de zakagenda zoveel extra taken te krijgen dat multi-tasking belangrijker wordt, zodat je tijdens de navigatie een adresje kunt opzoeken of je afspraak kunt nakijken. Het moet dus niet te lang duren met OS6 anders wordt het gewoon geen palm meer...

je kunt ervan zeggen wat je wilt, maar er rammelt ook het nodige aan Palm OS; Hotsync sucks, de ingebouwde palm apps verbeteren maar heel langzaam een beetje en zo stabiel als mijn V5 is het niet meer..
  #19  
Oud 08 november 2004, 08:38
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Citaat:
Op 08-11-2004, om 08:08 heeft Arthurol dit gezegd in bericht #18
...Hotsync sucks,
En hoezo dat dan? Als systeembeheerder met zowel PalmOne PDA's als PocketPC's onder zijn beheer kan ik je vertellen dan HotSync als tegenhanger van ActiveSync een verademing is... makkelijk in te stellen en draait ook als unsecure systemuser (Novell Zenworks), iets wat van ActiveSync niet gezegd kan worden...

Maar mocht je tegenargumenten hebben, dan hoor ik die graag

Groeten,

Jaap

PS. En waarom zou Linux geen oplossing zijn voor PDA's. Een collega van mij heeft een Yopy 3700 en die rent echt rondjes om een Compaq iPaq danwel mijn eigen T2
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
  #20  
Oud 08 november 2004, 09:08
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Op 08-11-2004, om 08:38 heeft Jaap Fresco dit gezegd in bericht #19
En waarom zou Linux geen oplossing zijn voor PDA's. Een collega van mij heeft een Yopy 3700 en die rent echt rondjes om een Compaq iPaq danwel mijn eigen T2
Een kort review:

- moeilijker te leren (geen idee of dat voor een pda ook geldt)
- hardware compatibility
- geen syncmogelijkheid
- weinig software

Verder zijn de linux pda's van bijvoorbeeld Sharp meer opzichstaande pc's. Compiler, openoffice, etc. Kun je dan niet beter gelijk een laptop meenemen?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023