Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11 december 2009, 16:26
kelders0 kelders0 is offline
Beunhaas eerste klas
Voornaam: martijn
Model: Palm Treo 500v
 
Geregistreerd: 08 december 2009
Locatie: kampen
Berichten: 8
internet op treo 500

Hey allemaal

ik ben een beetje aan het rondneuzen, en wil graag mn gewone internet wat ik thuis heb aansluiten op mijn palm treo 500v. Als het goed is moet dit kunnen maar ik heb geen idee hoe..

misschien dat jullie hier meer verstand van hebben?

m.vr.gr.
Martijn Kelders
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 december 2009, 16:46
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Hallo Martijn,

even voor de duidelijkheid. Heb jij thuis een draadloos netwerk met internetaansluiting waar jij jouw Treo op aan wilt sluiten?

Zo ja dan zal het lastig worden want daarvoor heb je WiFi nodig (om draadloos contact te maken met jouw router\internetverbinding)...en dat zit (als ik het goed heb) niet op een Treo 500v
http://www.palmclub.nl/forums/palm-t...ken-wi-fi.html

Als jouw portemonnee het toelaat zou je internet via het mobiele netwerk kunnen overwegen, er zijn al data abonnementen van nog geen 10 euro per maand waar je prima mee kunt internetten.

Laatst gewijzigd door Ce; 11 december 2009 om 16:52.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 december 2009, 16:49
kelders0 kelders0 is offline
Beunhaas eerste klas
Voornaam: martijn
Model: Palm Treo 500v
 
Geregistreerd: 08 december 2009
Locatie: kampen
Berichten: 8
ja dat is precies wat ik bedoelde

maar aangezien deze dan geen wifi ondersteund is dit dus geen mogelijkheid

is het dan gewoon aangeraden om mobiel internet aan te schaffen bij telfort oid? of zijn er andere mogelijkheden om op het internet te geraken met een palm treo 500v.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 december 2009, 16:58
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelders0 Bekijk bericht
ja dat is precies wat ik bedoelde

maar aangezien deze dan geen wifi ondersteund is dit dus geen mogelijkheid

is het dan gewoon aangeraden om mobiel internet aan te schaffen bij telfort oid? of zijn er andere mogelijkheden om op het internet te geraken met een palm treo 500v.
Als internet op jouw smartphone helemaal nieuw voor je is zou ik je aan willen raden om 't eens te proberen met de SIM (met data bundel!!) van een kennis. Je kunt dan 'ns kijken of het echt interessant voor jou is zonder dat je direct vast zit aan een abonnement waar je misschien niets mee doet.
Zelf heb ik bijvoorbeeld een Telfort abonnement van 200 belminuten, 25 sms'jes en (bijna) onbeperkt internet voor zo'n 15 euro per maand.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 december 2009, 16:59
Arie1961's schermafbeelding
Arie1961 Arie1961 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 10 december 2007
Locatie: Rozenburg ZH
Berichten: 144
vroegah kon je wifi kaartjes voor een Palm kopen, nu zou ik voor mobiel internet gaan.
als je Palm geen 3G ondersteund maar GPRS zou ik rabo mobiel ( zit op kpn netwerk ) nemen, kost €10 per maand, hier mag je 750 MB aan data mee verstoken. bij de andere providers is het meestal max 200 - 250 MB
__________________
Palm Tungsten E2 / Treo 680 / HTC Wildfire

Desktop : Debian Wheezy / Windows 7 (in Virtualbox)
Laptop : Debian Jessie / Windows 7 (in Virtualbox)

SpiderOak referral link
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 december 2009, 17:01
kelders0 kelders0 is offline
Beunhaas eerste klas
Voornaam: martijn
Model: Palm Treo 500v
 
Geregistreerd: 08 december 2009
Locatie: kampen
Berichten: 8
internet heb ik nodig voor mailen en bijhouden van beurskoersen etc. ik ben dan nog maar 17, maar ik heb het wel nodig voor zaken.

bedankt voor 't idee, ik ga 't zeker eerst proberen, zal natuurlijk niets uit maken van welke provider ik 't uitprobeer of wel dan? telfort zal 't zelfde leveren als vodafone. alleen snelheid zal anders zijn gok ik.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 december 2009, 17:05
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelders0 Bekijk bericht
zal natuurlijk niets uit maken van welke provider ik 't uitprobeer of wel dan? telfort zal 't zelfde leveren als vodafone. alleen snelheid zal anders zijn gok ik.
Het maakt wel degelijk uit welke provider. Uiteraard moet het qua kosten bij je passen maar daarnaast is de 3G ontvangst ook van belang. Kijk of de provider die jij wilt een goede 3G dekking heeft in het gebied waar je woont\werkt\naar school gaat.

In de Oost Achterhoek bijvoorbeeld is nagenoeg geen 3G ontvangst bij T-Mobile, is de 3G ontvangst bij Vodafone heel redelijk en bij Telfort|KPN gewoon goed. In jouw regio kan het precies andersom zijn.

voor de dingen die jij met mobiel internet wilt doen heb je in principe geen 3G nodig, maar je zult zien dat je het toestel meer zult gebruiken zodra je kennis maakt met de mogelijkheden en dan kon 3G wel 'ns heel prettig zijn. Ik ga er even van uit dat het klopt dat de 500v een UMTS band heeft.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 11 december 2009, 17:22
kelders0 kelders0 is offline
Beunhaas eerste klas
Voornaam: martijn
Model: Palm Treo 500v
 
Geregistreerd: 08 december 2009
Locatie: kampen
Berichten: 8
okee, nou ik ga eerst eens even microsd kaartje halen voor in me 500v, daarna maar eens verder puzzelen, ben allang blij dat ik weer mijn telefoontje kan plegen voor nu,

vriendelijk bedankt voor de hulp voor nu!
zal morgen even wat meer research doen naar de mogelijkheden.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:59.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023