Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23 augustus 2004, 11:46
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Unhappy Nukkige verbinding TT en BT GPS muis

Hallo,

Bij het starten van TT Navigator op mijn T3 krijg ik nogal eens de melding dat er "al xxx minuten geen geldig GPS signaal is ontvangen". Het kaart-scherm blijft dan ook grijs. Echter, de TT BT GPS-muis heeft dan wel een continu brandend blauw lampje en een knipperend groen lampje, hetgeen toch aangeeft dat er wel degelijk een signaal wordt ontvangen..Ook gewoon gaan rijden lost dit niet op...
De beste remedie is dan naar de Prefs van mijn T3 gaan en bij de Trusted BT Devices even de TomTom Wireless GPS te selecteren. Hierna komt dan wel een gekleurde kaart tevoorschijn en wordt de route berekend. Mijn enige andere BT device is een Siemens S55 GPRS telefoon. Ik kan me echter niet voorstellen, dat je zelf telkens moet aangeven welk BT apparaat in gebruik is...
Ook zitten zowel zowel de T3 als de GPS muis binnen 30 centimter afstand van elkaar in mijn auto, dus te ver weg van elkaar lijkt me ook niet de oorzaak van het probleem.
Ik heb ook de laatste TT update 4.12 al geïnstalleerd.
Wie heeft soortgelijke ervaringen en advies?
Bvd.
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 augustus 2004, 14:50
jansen45 jansen45 is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 10 juli 2004
Berichten: 89
heb je wel een kaartje van de Benelux er inzitten? Als je in NL namelijk een kaart van bijv Frankrijk wilt lezen, geeft hij deze melding.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 augustus 2004, 08:58
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Ik gebruik het originele Benelux SD-kaartje van TomTom. Op zich werkt Navigator verder goed. Het is dus alleen een probleem om de "eerste" verbinding GPS-muis en PDA voor elkaar te krijgen...
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 augustus 2004, 10:00
jansen45 jansen45 is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 10 juli 2004
Berichten: 89
De verbindingen moeten gelegd kunnen worden zonder steeds de selectie te maken. Ik heb met mijn eigen T3 met BT-TT en BT telefoon een paar keer geprobeerd of er BT verstoring optreedt indien beide geactiveerd zijn, maar dit is ook niet het geval. Ze kunnen door elkaar heen gebruikt worden daar ze het gepaarde apparaat zelf herkennen (alleen de verbindingen worden eerst afgesloten).
Overigens gaat dit niet altijd goed, zodat er toch af en toe een soft reset nodig is, of muis-reset.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 augustus 2004, 13:11
odvdveer's schermafbeelding
odvdveer odvdveer is offline
Senior lid
Voornaam: Olga
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 22 oktober 2002
Locatie: Ede
Berichten: 57
Bij het digimap forum staat deze thread:

http://forum.english.digi-map.de/viewtopic.php?t=571
[citaat]
To restore connexion :
- In system preferences / bluetooth remove ClipOn-BTGPS in the list of paired devices
- with a file utility delete the internal memory file called 'Bluetooth Device Cache'
- Soft reset your palm TT
- In system preferences / bluetooth restore ClipOn-BTGPS pairing (other devices names are lost but don't worry)

When you restart Digi-map it shoud be OK.

To avoid further pairing troubles never switch off you palm while digi-map is operational. Always get back to the applications launcher before to switch off the palm.
[/citaat]

het schijnt te werken,

success,
Olga
Met citaat reageren
  #6  
Oud 24 augustus 2004, 13:28
joop's schermafbeelding
joop joop is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 februari 2004
Berichten: 140
TomTom had bij mij ook vaak BT-problemen. De TT-software moet altijd zelf de BT-hardware aan kunnen zetten. Dat is ook de reden waarom jij soms geen verbinding krijgt. TT-software neemt gewoon geen aktie, wanneer de sw denkt dat BT al aanstaat. Er is iets een vorige keer blijven hangen. Je moet dan eerst een soft-reset doen. Bij andere programma's zoals Compass, dat ook met de TT-muis werkt, is er gelijk een verbinding en heb ik dat probleem nooit.

Ik maak nu gebruik van het programma BT-toggle. (probeerversie via internet te downloaden)Dit programma kan de blue-tooth hardware in de T3 uit- en aanzetten, als een applicatie er om vraagt. Je wint dan batterij-tijd, omdat de BT zender/ontvanger vaak onnodig aanstaat.

Het probleem omzeil ik nu altijd door met BT-toggle eerst BT handmatig uit te zetten. Dit gaat heel simpel door de navigatietoets even ingedrukt te houden. Vervolgens start ik TT op, je ziet dan even een venster met 'wait' verschijnen en de muis-verbinding start(blauw lampje gaat aan) Tijdens de afgelopen vakantie heb ik door op deze manier te werken nooit hoeven wachten op een verbinding, soms moet je even op detectie van satellieten wachten.

Bij alle handelingen die je moet verrichten voor je weg kunt rijden (ik neem de muis en mijn T3 altijd met me mee, als ik uitstap ...)
kan deze handeling er ook nog wel bij!

Groeten,

Joop
Met citaat reageren
  #7  
Oud 24 augustus 2004, 14:05
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hallo,

Bedankt voor de reacties..Waar kan ik het programma BT-toggle vinden op internet?
Overigens zou mijn verbindingsprobleem ook veroorzaakt kunnen worden door het verkeerd uitzetten van TT Navigator. Ik heb wel eens de neiging om na aankomst op de plaats van bestemming de PDA gelijk uit te zetten en niet eerst de TT applicatie te beëindigen. Het zou dan goed kunnen dat de verbinding in zo'n geval blijft hangen natuurlijk en bij een volgende start de BT niet inschakelt...
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #8  
Oud 24 augustus 2004, 14:14
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 24-08-2004, om 15:05 heeft apeka dit gezegd in bericht #7
Hallo,

Bedankt voor de reacties..Waar kan ik het programma BT-toggle vinden op internet?
palmgear, pdassi et cetera. En anders heb je altijd nog
Met citaat reageren
  #9  
Oud 24 augustus 2004, 14:54
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Gevonden..!
Is wel dom hè van iemand die zijn brood verdient met internet content...
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #10  
Oud 24 augustus 2004, 16:39
Maasq Maasq is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 27 september 2003
Berichten: 82
Citaat:
Op 24-08-2004, om 14:28 heeft joop dit gezegd in bericht #6
TomTom had bij mij ook vaak BT-problemen. De TT-software moet altijd zelf de BT-hardware aan kunnen zetten. Dat is ook de reden waarom jij soms geen verbinding krijgt. TT-software neemt gewoon geen aktie, wanneer de sw denkt dat BT al aanstaat. Er is iets een vorige keer blijven hangen. Je moet dan eerst een soft-reset doen. Bij andere programma's zoals Compass, dat ook met de TT-muis werkt, is er gelijk een verbinding en heb ik dat probleem nooit.

Ik maak nu gebruik van het programma BT-toggle. (probeerversie via internet te downloaden)Dit programma kan de blue-tooth hardware in de T3 uit- en aanzetten, als een applicatie er om vraagt. Je wint dan batterij-tijd, omdat de BT zender/ontvanger vaak onnodig aanstaat.

Het probleem omzeil ik nu altijd door met BT-toggle eerst BT handmatig uit te zetten. Dit gaat heel simpel door de navigatietoets even ingedrukt te houden. Vervolgens start ik TT op, je ziet dan even een venster met 'wait' verschijnen en de muis-verbinding start(blauw lampje gaat aan) Tijdens de afgelopen vakantie heb ik door op deze manier te werken nooit hoeven wachten op een verbinding, soms moet je even op detectie van satellieten wachten.

Bij alle handelingen die je moet verrichten voor je weg kunt rijden (ik neem de muis en mijn T3 altijd met me mee, als ik uitstap ...)
kan deze handeling er ook nog wel bij!

Groeten,

Joop
Ik gebruik ook BT-toggle i.c.m. TT maar bij mij wordt "bluetooth" automatisch in- of uitgeschakeld als ik TT opstart c.q. afsluit. Je ziet dan ook bij het afsluiten staan "Bluetooth wordt uitgeschakeld". Ik doe dus nooit iets met de navigatietoets.
Overigens een aanrader dat BT-toggle!!
Met citaat reageren
  #11  
Oud 24 augustus 2004, 21:40
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Ik begin nu steeds meer te geloven in een BT bug tussen de TT GPS-muis en de Siemens S55 GPRS BT. Ik heb nog nooit iets gezien van een melding dat BT zou worden afgesloten cq. wordt opgestart. Dat lijkt ook niet voor de hand liggend als er nog een "trusted device" (de Siemens dus) geactiveerd is. Ik zal het een gaan testen door de Siemens als device te verwijderen en dan te zien hoe TT gaat reageren. Maasq: Heb je nog andere "trusted devices" dan de GPS muis in gebruik?
Overigens: afsluiten van TT doe ik gewoon door op het "huisjes-icoon" linksonder terug te gaan naar het main menu van mijn T3..
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #12  
Oud 24 augustus 2004, 23:02
jansen45 jansen45 is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 10 juli 2004
Berichten: 89
BT kan maar 1 verbinding tegelijk leggen, dus als je je Palm via BT voor Tomtom gebruikt en daarna naar de Siemens wilt overschakelen, zal hij toch eerst BT tomtom uitschakelen en de melding "blue tooth wordt afgesloten" geven voordat de bluetooth met Siemens wordt geactiveerd. Bij terugschakelen naar Tomtom schakelt hij eerst BT met siemens uit en start dan BT tomtom op. Telkens komen de meldingen over aan of uitschakelen op het scherm.
Uitschakelen gebeurt automatisch met BToggle, echter moet handmatig gebeuren indien geen BToggle draait door de BT switch om te zetten.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 25 augustus 2004, 10:10
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hallo,

Ik heb gisteren BT-toggle op de T3 geïnstalleerd en hierbij de BT Toggle disabled en Apps needing BT enabled. Als ik nu TT opstart krijg ik even de melding "Please wait" (waarschijnlijk omdat BT wordt aangezet). De GPS verbinding komt nu ook tot stand. Als ik TT afsluit krijg ik inderdaad een melding dat BT wordt uitgezet. Als ik mijn telefoon daarna aanzet zie ik dezelfde meldingen. Het lijkt er dus op, dat BT-toggle de zaak voor me heeft opgelost. Het programma ziet er inderdaad goed uit.
Ik vermoed dat mijn telefoon de BT verbinding open laat staan en daardoor TT geen verbinding kan krijgen, want inderdaad kun je maar één BT signaal tegelijk gebruiken. Door het telkens handmatig via de Prefs/BT op de T3 het gewenste apparaat te selecteren was ik dus handmatig de BT switch aan het aan of uitzetten. BT toggle lost dit schijnbaar nu automatisch voor me op...Ik ga nog even door met testen en als het verder goed gaat kan ik het tot de 27e nog met korting registreren.
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #14  
Oud 25 augustus 2004, 10:39
jansen45 jansen45 is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 10 juli 2004
Berichten: 89
Btoggle is een echte aanrader, want dat gemier met Bt aan en uitzetten is gelijk afgelopen. Bovendien is het risico van lege accu door vergeetachtigheid ook uit de wereld.
De korting die geboden wordt is overigens een standaard korting waarvan de periode gewoon wekelijks wordt aangepast. Haast is dus niet echt nodig.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 25 augustus 2004, 16:59
Maasq Maasq is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 27 september 2003
Berichten: 82
Citaat:
Op 24-08-2004, om 22:40 heeft apeka dit gezegd in bericht #11
Maasq: Heb je nog andere "trusted devices" dan de GPS muis in gebruik?

Behalve die van TT gebruik ik geen andere trusted devices.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023