Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06 december 2000, 18:40
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Lightbulb

Ik vraag me af of het mogelijk is de Palmemulator incl. een Rom op de markt te brengen, die ook nog op eenvoudige wijze kan synchroniseren met bv Outlook, zodat een beginnende Palmgebruiker dit eerst eens kan uitproberen zonder daadwerkelijk de Palm eerst te kopen.
Hij heeft dan tevens de mogelijkheid een aantal programma's
eerst uit te testen. Het lijkt me dat de Palm een nog betere toekomst tegemoet gaat.
Dit programma zou dan bij aankoop van een palm sowieso gratis bijgeleverd moeten worden. Dit zou het aantal ontwikkelaars nog kunnen doen toenemen.
Zou graag een reactie willen van een palmleverancier, die vast wel naar deze pagina's kijkt en die hier dan ook nog een gefundeerde mening over heeft. Wie reageert?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 06 december 2000, 23:21
Guy Sie
Guest
 
Berichten: n/a
Moah, zie het nut er niet zo van in. Ik heb sinds het begin al toegang tot de emulator (omdat ik als student graag kloot en me meteen had ingeschreven) maar heb echt nooit de moeite genomen om progjes op de emu te testen; echt testen kun je toch alleen in dagelijks gebruik op de echte Palm. Ditzelfde gaat op voor gebruik van de emu om de Palm te demo-en aan mogelijke kopers; het nut word pas duidelijk als je zo'n ding in je hand houdt en voelt hoe handzaam ie is en hoe makkelijk te gebruiken (zie demo-units PalmOS en PocketPC PDAs in aardig wat winkels).
Met citaat reageren
  #3  
Oud 07 december 2000, 06:29
microkid
Guest
 
Berichten: n/a
Mwa, ben ik het niet helemaal mee eens, Guy Sie! Ik had de keuze om een Palm III over te nemen. Omdat ik eerst wel eens wilde zien of ik m'n info uit m'n HP200 zou kunnen overzetten heb ik een tijdje met een Palm Emulator op de PC zitten testen. Data exporteren uit de HP200 en proberen te importeren in de Palm(emulator). En zo alles uitgeprobeerd totdat ik tevreden was en wist hoe het moest. Toen heb ik de Palm overgenomen, en ben tot op heden zeer tevreden.
Dus ik denk dat het (gratis) uitproberen van de Palm emulator mogelijke potentiele kopers best over de streep kan trekken.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 07 december 2000, 11:11
Eelco Eelco is offline
Lid
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Geldrop
Berichten: 17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Sie
...moeite genomen om progjes op de emu te testen; echt testen kun je toch alleen in dagelijks gebruik op de echte Palm. Ditzelfde gaat op voor gebruik van de emu om de Palm te demo-en aan mogelijke kopers; het nut word pas duidelijk als je zo'n ding in je hand houdt en voelt hoe handzaam ie is en hoe makkelijk te gebruiken ...
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Kijk, dat ie klein en handzaam is, dat is mooi en aardig, maar voordat ik bijna 1000 gulden uitgeef aan een veredelde agenda wil ik wel heel erg zeker weten dat het ding inderdaad kan wat ik er van verwacht.
De ervaringen met de emulator zijn voor mij een belangrijk doorslaggevend argument geweest om een Vx aan te schaffen.
Zowel om ueberhaupt een palm aan te schaffen als om dat model te kiezen.

Groeten, Eelco
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:56.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023