Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #121  
Oud 20 februari 2005, 20:25
marcel A marcel A is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 04 januari 2001
Locatie: nuenen
Berichten: 209
Tom Tom draait op de 650, de smartphone shop (http://www.smartphoneshop.nl/product/15507) verkoopt een treo 650 met tom tom pakket. Voor mij een reden om mijn 600 straks in te ruilen voor een 650, want navigatie is het enige dat ik nog mis.
__________________
Via Newton via Vx, Tungsten T, treo 600, 650 naar 750 12,5 jaar pda jipee!!!!
Met citaat reageren
  #122  
Oud 26 februari 2005, 13:44
MiG's schermafbeelding
MiG MiG is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Berichten: 99
Ik heb een tijdje geleden m'n Treo omgetoverd tot MP3-speler (Pocket Tunes) en USB-stick (SoftIck Card Export II). Met behulp van een vrij klein lil' sync kabeltje kan ik het ding nu overal gebruiken. Om m'n opvouwbare philips koptelefoon te kunnen gebruiken moest ik overigens wel een 3.5 - 2.5 mm adaptertje kopen.

Data-transfer mbv CardExport gaat relatief traag, maar op deze manier kan ik wel heel simpel MP3tjes op het insteekkaartje kopieren.

Op dit moment heb ik een 256MB SD-kaartje in bruikleen, maar ik ben van plan om een 1GB kaartje te kopen.

Heeft een van jullie al een 1GB kaart in gebruik in het Treo-slot, en is de volle GB lees- / schrijfbaar? Ik heb PalmOne zelf eens gebeld, en daar deden ze nogal vaag over. Het zou er natuurlijk heel goed mee te maken kunnen hebben dat PalmOne zelf geen 1GB kaartjes aanbiedt, maar of het echt problemen oplevert weet ik dus niet.

Dus... heeft iemand dit al geprobeerd?
Met citaat reageren
  #123  
Oud 26 februari 2005, 14:28
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Op 26-02-2005, om 14:44 heeft MiG dit gezegd in bericht #122
Heeft een van jullie al een 1GB kaart in gebruik in het Treo-slot, en is de volle GB lees- / schrijfbaar? Ik heb PalmOne zelf eens gebeld, en daar deden ze nogal vaag over. Het zou er natuurlijk heel goed mee te maken kunnen hebben dat PalmOne zelf geen 1GB kaartjes aanbiedt, maar of het echt problemen oplevert weet ik dus niet.

Dus... heeft iemand dit al geprobeerd?
Ik gebruik nu een 1GB-kaart zonder enig probleem. Vanmiddag ga ik hem helemaal afladen met spullen; helemaal vol zit hij nu nog niet. Ik zal het je laten weten als hij helemaal vol zit, maar ik denk niet dat dit een probleem gaat worden.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #124  
Oud 26 februari 2005, 16:59
MiG's schermafbeelding
MiG MiG is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Berichten: 99
Ik ben benieuwd

Het is trouwens moeilijk gebleken om tests en dergelijke te vinden over SD (en MMC) kaartjes. Kent iemand misschien een site die wel goeie reviews en tests van geheugen heeft? storagereview.com btw focust zich alleen op harde schijven.
Met citaat reageren
  #125  
Oud 26 februari 2005, 17:06
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Op 26-02-2005, om 17:59 heeft MiG dit gezegd in bericht #124
Het is trouwens moeilijk gebleken om tests en dergelijke te vinden over SD (en MMC) kaartjes. Kent iemand misschien een site die wel goeie reviews en tests van geheugen heeft? storagereview.com btw focust zich alleen op harde schijven.
Komt deze pagina bekend voor?
Verschil zit vooral in snelheid, en ik zou niet weten waar je hem nog meer op zou moeten reviewen.

-edit: 1GB is echt geen probleem
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS

Laatst gewijzigd door Bram; 26 februari 2005 om 22:52.
Met citaat reageren
  #126  
Oud 26 februari 2005, 17:14
mikezwet mikezwet is offline
Senior lid
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 12 juli 2004
Berichten: 65
@MiG Dat adaptor ding van 3,5 naar 2,5 heb ik bij electronica-online.nl gekocht, iets anders wel maar de verzendkosten waren nog duurder als het ding zelf, zo goedkoop!

Nadeel dat deze iets te dik zijn en zo in de auto de lader er niet naast kan. maargoed met GPS van PP kan ik toch niet beide dingen tegelijk omdat de SD kaart van PP niet wijzigbaar is enzo.
Met citaat reageren
  #127  
Oud 26 februari 2005, 17:56
MiG's schermafbeelding
MiG MiG is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Berichten: 99
Citaat:
Op 26-02-2005, om 18:06 heeft Bram dit gezegd in bericht #125

Komt deze pagina bekend voor?
Verschil zit vooral in snelheid, en ik zou niet weten waar je hem nog meer op zou moeten reviewen.

De bestanden moet ik er trouwens nog opzetten.
hehe, die kwam niet naar boven bij mijn searches met google en op dit forum, bedankt

Ik was geinteresseerd in duurtests, indicaties over betrouwbaarheid enzo. Maar goed, snelheden zijn ook interessant.


Over die 3.2-2.5 adapter: Ik kan tegelijkertijd m'n Treo van stroom voorzien met die Lil' sync kabel en de genoemde stereo adapter gebruiken om naar muziek te luisteren, zoals je zelf al zei zijn de meeste bij de gewone electronicazaak net 2mm te dik om gebruikt te kunnen worden.
Met citaat reageren
  #128  
Oud 26 februari 2005, 19:27
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ziehier inzake degelijkheid.
Met citaat reageren
  #129  
Oud 26 februari 2005, 19:33
marcel A marcel A is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 04 januari 2001
Locatie: nuenen
Berichten: 209
Ik gebruik al een tijdje een 1 GB card van sandisk, werkt prima in de treo. Vullen van de kaart hoeft niet via de treo. Dit gaat veel sneller in een kaartlezer door de mp3tjes erzo op te trekken.

Let op niet iedere kaartlezer ondersteunt de 1 gb kaarten. M'n interne trust lezer gaf steeds foutmeldingen. Daarna heb ik een externe lezer van apacer gekocht. (€ 12,=) die doet het prima.
__________________
Via Newton via Vx, Tungsten T, treo 600, 650 naar 750 12,5 jaar pda jipee!!!!
Met citaat reageren
  #130  
Oud 26 februari 2005, 19:41
MiG's schermafbeelding
MiG MiG is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Berichten: 99
Citaat:
Op 26-02-2005, om 20:27 heeft koekiemonster dit gezegd in bericht #128
Ziehier inzake degelijkheid.
wow!
Ik heb verschillende verhalen gehoord over USB-sticks die snel kapot gaan, maar dat gaat dus schijnbaar niet op voor SD-kaartjes en dergelijke...
Met citaat reageren
  #131  
Oud 26 februari 2005, 19:49
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ik heb m'n geheugenkaartjes (SD/MMC) al diverse keren laten vallen. Op vloerbedekking, maar ook op (straat)tegels. Dat ging bijna altijd goed. Alleen een 256 MB SD-kaartje (Lexar) heb ik laten overlijden. Ik weet eigenlijk niet hoe dat gekomen is, maar het begon met foutmeldingen; "Error, card" of iets dergelijks, en op een gegeven moment was het over met de pret. De kaart is toen geheel probleemloos en kosteloos omgeruild door de leverancier (Foto Konijnenberg, Den Ham). Helaas wel voor een tragere DaneElec, maar er valt goed mee te leven.

Overigens meen ik dat vele fabrikanten vele jaren garantie geven op geheugenkaarten. Dus de fabrikanten hebben zelf ook wel door dat het buitengewoon degelijk spul is.
Met citaat reageren
  #132  
Oud 05 maart 2005, 11:30
MiG's schermafbeelding
MiG MiG is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Berichten: 99
Nou, het GB-kaartje zit er in.

Lees- en schrijfsnelheden zijn niet om over naar huis te schrijven (voor de palmclub maak ik een uitzondering ) - maar het is uiteraard snel genoeg om MP3tjes mee af te spelen, dus ik ben tevreden.
Ik begin wel het idee te krijgen dat de extra functionaliteit van de Treo 600 ten koste is gegaan van de snelheid van de datapoort en het kaartlees-slot, maar goed, zo vaak wissel ik niet van MP3-album, en ik kan natuurlijk voor een relatief klein bedrag een echte kaartlezer kopen.

Fijne bijkomstigheid van m'n nieuwe kaartje: de oude stak een paar mm uit en wilde nog wel eens uit het slot springen als ik m'n Treo in m'n zak duwde. De nieuwe kaart klemt een stuk beter, en steekt bovendien nauwelijks uit. Kan een productiefoutje zijn, maar het werkt voordelig

Laatst gewijzigd door MiG; 05 maart 2005 om 11:33.
Met citaat reageren
  #133  
Oud 05 maart 2005, 15:19
mikezwet mikezwet is offline
Senior lid
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 12 juli 2004
Berichten: 65
Citaat:
Op 05-03-2005, om 12:30 heeft MiG dit gezegd in bericht #132

Fijne bijkomstigheid van m'n nieuwe kaartje: de oude stak een paar mm uit en wilde nog wel eens uit het slot springen als ik m'n Treo in m'n zak duwde. De nieuwe kaart klemt een stuk beter, en steekt bovendien nauwelijks uit. Kan een productiefoutje zijn, maar het werkt voordelig
Je moet alleen niet je nagels eraf bijten

Bedankt voor de goede recentie over de Gb kaart, wel merk is het?
Met citaat reageren
  #134  
Oud 05 maart 2005, 16:18
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Ik begin wel het idee te krijgen dat de extra functionaliteit van de Treo 600 ten koste is gegaan van de snelheid van de datapoort en het kaartlees-slot, maar goed, zo vaak wissel ik niet van MP3-album, en ik kan natuurlijk voor een relatief klein bedrag een echte kaartlezer kopen.
Ik hoop niet dat je via de hotsync je MP3's erop aan het doen bent, want dat is gewoon traag op elke Palm... cardreader is een goeie oplossing.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #135  
Oud 05 maart 2005, 21:14
MiG's schermafbeelding
MiG MiG is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Berichten: 99
Citaat:
Op 05-03-2005, om 16:19 heeft mikezwet dit gezegd in bericht #133


Je moet alleen niet je nagels eraf bijten

Bedankt voor de goede recentie over de Gb kaart, wel merk is het?
Een Apacer, zie de VFSmark testresultaten-thread

Citaat:
Op 05-03-2005, om 17:18 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #134


Ik hoop niet dat je via de hotsync je MP3's erop aan het doen bent, want dat is gewoon traag op elke Palm... cardreader is een goeie oplossing.
Nee hoor, ik heb Card Export II geinstalleerd staan, en zelfs daarmee gaat het nog traag... Vandaar mijn vermoeden dat die datapoort gewoon weinig bandbreedte heeft.
Met citaat reageren
  #136  
Oud 22 maart 2005, 16:58
mikezwet mikezwet is offline
Senior lid
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 12 juli 2004
Berichten: 65
Wat voor gps software draait er nog meer op de treo 600? Ik word namelijk nu een beetje van de PP software.
Met citaat reageren
  #137  
Oud 27 maart 2005, 21:38
marcel A marcel A is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 04 januari 2001
Locatie: nuenen
Berichten: 209
Vandaag een treo 600, gezien, hij speelde een bijrol in CSI New York, lag naast het lijk in het zwembad.
En wat dacht je, even drogen in de oven en hotsycen was weer mogelijk. Een afspraak uit de treo leidde tot de dader. Een beetje fantasie maar toch Leuk Hè!!!!
__________________
Via Newton via Vx, Tungsten T, treo 600, 650 naar 750 12,5 jaar pda jipee!!!!
Met citaat reageren
  #138  
Oud 31 maart 2005, 20:29
marcel A marcel A is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 04 januari 2001
Locatie: nuenen
Berichten: 209
Help?
Als ik mijn headset gebruik om te bellen klaagt de beller aan de andere kant over kraken en ruis, zelf hoor ik niets. Als ik wat friemel aan het stekkertje is het over.
Zou het de headset zijn?
Zou het de ingang op mijn treo zijn?
Zou het met contactspray op te lossen zijn?
Wie weet het?
__________________
Via Newton via Vx, Tungsten T, treo 600, 650 naar 750 12,5 jaar pda jipee!!!!
Met citaat reageren
  #139  
Oud 31 maart 2005, 23:07
mikezwet mikezwet is offline
Senior lid
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 12 juli 2004
Berichten: 65
Citaat:
Op 31-03-2005, om 21:29 heeft marcel A dit gezegd in bericht #138
Help?
Als ik mijn headset gebruik om te bellen klaagt de beller aan de andere kant over kraken en ruis, zelf hoor ik niets. Als ik wat friemel aan het stekkertje is het over.
Zou het de headset zijn?
Zou het de ingang op mijn treo zijn?
Zou het met contactspray op te lossen zijn?
Wie weet het?
Ik had het plan vanavond een zelfde soort vraag te posten over die ingang.

Mijn treo maakt ook niet goed contact. Ik heb er een verloopje in voor een koptelefoon en er hoeft maar wat te gebeuren of hij maakt geen contact meer, hij doet het 90% niet. Ik heb er al eens een elastiekje om gedaan zodat ie goed blijft zitten maar het maakt ook uit hoe hij er in zit, het lijkt of ie alleen aan 1 kant contact maakt.

Iemand ook dit probleem? Is het op te lossen?
Met citaat reageren
  #140  
Oud 01 april 2005, 07:09
Bas
Guest
 
Berichten: n/a
wap settings treo 650

hoe pas je de wap settings toe voor t-mobile, weet jij dat?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023