Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12 december 2000, 20:25
Jerry
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs down

PalmV os 3.3
Mensen kent u dit verschijnsel:
Als ik met de stylus bepaalde keuzes op het "touchscreen" maak, dan gebeurd er aanvankelijk niets. Concreet voorbeeld: ik selekteer het datebook (geen probleem) en druk op T(uesday) midden in het vakje. Er gebeurd niets. Als ik de stylus tegen de bovenrand van het vakje druk, dan werkt het wel.
Ander voorbeeld: als ik in de datebook "10:00" selekteer dan krijg ik de opties van "11:00".
Laatste voorbeeld. Ik gebruik het memopad en ik kies een bepaalde regel en de cursor gaat een regel eronder knipperen.
Dit werkt niet echt lekker. Is dit een probleem met het Operating System? En hoe kom ik ervan af?
[Bewerkt door Jerry op 12-12-2000 om 09:27 PM]
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 december 2000, 21:32
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Lightbulb Digitizer!

Zo te horen is dit een typisch voorbeeld van een moment waarop je de Digitizer even moet gebruiken. Die ken je
hopelijk wel toch? Nee, niet...? Dan leer je de Digitzer nu kennen. Want die zäl je moeten gebruiken om je scherm bij te
stellen. Ook wel calibreren genoemd. En in Palm termen dus Digitizen. De digitizer vind je in het menu van de
Preferences application. Het wijst zichzelf.

Voor nadere uitleg kan je de handleidng van je Palm raadplegen. En tussen de tips op de Tips-pagina staat
nog wat extra uitleg en een oplossing voor als de afwijking op je scherm zo groot is geworden dat je zelfs de Digitizer
niet meer kan bereiken. Zie http://www.palmclub.nl/tips/digitizer.shtml
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 december 2000, 17:25
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Smile

Als je dat probleem vaker hebt, gebruik dan de hack: "OnDigi": It digitizes your Palm automatically after each power on".
http://64.55.36.62/software/showsoft...53&prodID=9862
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 december 2000, 19:36
Jerry
Guest
 
Berichten: n/a
Smile Re: Digitizer!

Arent, ik heb gedaan wat je schreef en ik ben weer een hele gelukkige Palmgebruiker! Ik herinner me dat ik dat digitizerscherm 1 keer gezien heb, toen ik hem voor het eerst in gebruik nam. Bedankt!
[Bewerkt door Jerry op 13-12-2000 om 08:40 PM]
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023