Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18 oktober 2004, 11:28
BaetenJP
Guest
 
Berichten: n/a
Question TomTom 4.4 en POI uploaden

Beste,

Heb sinds vrijdag een TomTom Navigator met een Tungsten T3 en ben voorlopig tevreden. Heb op aanraden van de PDAshop.nl versie 4.40 gedownload om poi in mijn palm in te lezen. Ik heb ondertussen wat lijsten opgezocht maar dit werkt helaas niet. Het lukt me niet om deze in te lezen. Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem of had ik toch beter een pocket PC kunnen kopen.

Groeten,

John
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 oktober 2004, 11:34
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Welkom op de Palmclub! Het is goed dat je hier een vraag stelt, maar je zult toch wat meer zelf gegevens aan ons moeten verschaffen, daar wij geen gedachten kunnen lezen, alvorens we je kunnen helpen.

- Welke lijsten heb je het precies over, en in welk formaat? Kun je meer informatie of een URL geven?

- Hoe lees je ze in? Beschrijf je handelingen?

- Welke foutmeldingen krijg je?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 oktober 2004, 13:09
BaetenJP
Guest
 
Berichten: n/a
Het zou in dit geval bijvoorbeeld om Macdonalds POI of flitspalen. Deze hebben het .ov2 formaat en zouden met 4.40 compatible moeten zijn. Ik heb nog niets geprobeerd omdat ik niet weet waar te beginnen?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 oktober 2004, 13:24
Kees Kees is offline
Forumbikkel
Voornaam: Kees
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 155
Citaat:
Op 18-10-2004, om 13:09 heeft BaetenJP dit gezegd in bericht #3
Het zou in dit geval bijvoorbeeld om Macdonalds POI of flitspalen. Deze hebben het .ov2 formaat en zouden met 4.40 compatible moeten zijn. Ik heb nog niets geprobeerd omdat ik niet weet waar te beginnen?
Als tip wil ik je wijzen op de zoekfunctie in dit forum. Als je zoekt op 'poi' kom je bijvoorbeeld in deze treath over TomTom voor Palm OS nieuwe versie 4.40 waarin in bericht 12 jouw vraag beantwoord wordt. Een paar berichtjes daarvoor kan je ook nog terugvinden wat voor poi's je waar kunt vinden. Ik denk dat dit wel een oplossing zal bieden voor jouw probleem.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 oktober 2004, 20:12
ward03
Guest
 
Berichten: n/a
Smile poi

beste john

ik hen ook een T3 met tomtom 4.40 en loopt perfect

je moet de ov2 en bmp files naar de map benelux kopieren met bv. een kaart lezer en het werkt prima

veel plezier er mee

johan
Met citaat reageren
  #6  
Oud 01 november 2004, 17:15
bargman's schermafbeelding
bargman bargman is offline
Lid
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 28
Palm Zire 72 met TT 4.4 werkt als een POI werkt als een speer.
Zeker als je zelf e.e.a. gaat toevoegen......
TNX
__________________
If you can't convince them with arguments,
Dazzle them with bullshit
Met citaat reageren
  #7  
Oud 02 november 2004, 16:13
Lyndon's schermafbeelding
Lyndon Lyndon is offline
Senior lid
Voornaam: Lyndon
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Rijswijk (ZH)
Berichten: 95
En geluiden?

Johan,

Is het jou gelukt om naast de ov2 & bmp bestanden ook geluids-bestanden (wav) te gebruiken. Nu is het enkel mogelijk om de standaard geluiden (beep, polite, etc.) te selecteren.

Lyndon
__________________
An insightful critique of one way of thinking about a problem leads to another, better understanding
Met citaat reageren
  #8  
Oud 02 november 2004, 22:30
ward03
Guest
 
Berichten: n/a
Smile geluiden

beste lyndon

andere geluiden voor tomtom hebt ik niet geprobeerd nee, ik vind de standaard geluiden prima (is alleen maar als waarschuwing)maar heb wel mp3 muziek op het zelfde kaartje staan en dat werkt goed

groeten Johan
Met citaat reageren
  #9  
Oud 08 november 2004, 15:58
PetervH
Guest
 
Berichten: n/a
Re: En geluiden?

Citaat:
Op 02-11-2004, om 16:13 heeft Lyndon dit gezegd in bericht #7
Johan,

Is het jou gelukt om naast de ov2 & bmp bestanden ook geluids-bestanden (wav) te gebruiken. Nu is het enkel mogelijk om de standaard geluiden (beep, polite, etc.) te selecteren.

Lyndon
Hai Lyndon

ik hebmet hetzelfde probleem gezeten maar ben er inmiddels uit:

via onderstaande link is software Pilot INstall te downloaden.
Hierin kun je aangeven in welke map op de SD kaart in de Palm T3 de OV2 en BMP of WAV bestanden moeten worden geplaatst.

Op de engelstalige TomTom website vindt je een gebruiksaanwijzing en onderstaande link naar de Pilot Install software.

http://support-uk.tomtom.com/cgibin/...d=001097576125


LET GOED OP:
Je moet via "Options" en "Expansion card install directory" wel exact de juiste naam aangeven van de digitale kaart op die SD kaart.
De naam van de digitale kaart is in Tom Tom te vinden, dor vanuit het navigatie scherm rechtsonder te klikken en daarna op de versie software 4.40 klikken. Dan verschijnt de app.versie met daaronder Kaart: gevolgd door de daadwerkelijk naam van de digitale kaart (alles tussen de quotes ' "is noodzakelijk).

Je moet versie 4.40 geinstalleerd hebben (maar dat heb je al geloof)

Wat ik nog even niet voor elkaar heb is om de juiste plaatjes weer te geven. Dat probeer ik nog een keer opnieuw. Wat betreft de geluiden: schijnt het zo te moeten zijn dat ze dezelfde naam moeten hebben al de OV2-bestanden om gekoppeld aan dat bestand weergegeven te worden.

Suc6, Peter van Hoek.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 08 november 2004, 16:25
Lyndon's schermafbeelding
Lyndon Lyndon is offline
Senior lid
Voornaam: Lyndon
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Rijswijk (ZH)
Berichten: 95
Plaatjes geen probleem

Peter,

Ik probeer de link z.s.m. uit voor wat betreft de geluidjes; ben benieuwd!

Wat betreft de plaatjes, kan ik je wel een oplossing aanreiken. Je moet ervoor zorgen dat deze vierkant zijn in resolutie. Ik heb zelf "voorlopig" pictogrammen gebruikt met een resolutie van 22x22. Ik weet echter niet wat de maximale resolutie is dat mogelijk is voor zo'n pictogram voor een POI.

Succes!

Lyndon
__________________
An insightful critique of one way of thinking about a problem leads to another, better understanding
Met citaat reageren
  #11  
Oud 08 november 2004, 21:51
Lyndon's schermafbeelding
Lyndon Lyndon is offline
Senior lid
Voornaam: Lyndon
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Rijswijk (ZH)
Berichten: 95
Toch geen eigen geluid

Peter,

Helaas is het mij niet gelukt om een zelf gekopieerde geluidsbestand te selecteren met TomTom.

Het programma Pilot Install geeft je echter wel de mogelijkheid om BMP, WAV en andere (non-Palm) bestanden te Hotsyncen naar je T3. Maar dit is ook mogelijk (& sneller) met een kaartlezer (welke ik heb).

Kan je aangeven of en hoe het je gelukt is om eigen wav-bestanden te selecteren met TomTom Navigator (ik heb inderdaad geupgrade naar versie 4.40)?

Lyndon
__________________
An insightful critique of one way of thinking about a problem leads to another, better understanding
Met citaat reageren
  #12  
Oud 10 mei 2005, 22:46
Pieter Pieter is offline
Lid
Voornaam: Pieter
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 11 oktober 2003
Locatie: Soest
Berichten: 35
Flitspaal-geluiden bij Flitspaal-POI-files?

Hoi Peter en Lyndon,
Zijn jullie intussen al eens verder gekomen met geluiden linken aan POI files?
Het lukt me wel om met Pilot Install ov2-, bmp-, en wav-files naar mijn T3 geheugenkaart te laden, maar bij de geluiden in het Waarschuw-als-plaats-nabij-menu verschijnen alleen nog de standaargeluiden Cow Beep enz. zoals jullie destijds ook al schreven.
Alvast bedankt voor je antwoord.
Groeten,
Pieter
Met citaat reageren
  #13  
Oud 11 mei 2005, 00:01
PetervH
Guest
 
Berichten: n/a
hai Pieter,
ik moet zeggen dat ik alleen maar met de standaard geluiden van TomTom werk.
verder geen actie sop genomen. Ik zou ook niet weten hoe.

Suc6!

Peter
Met citaat reageren
  #14  
Oud 15 mei 2005, 22:19
Pieter Pieter is offline
Lid
Voornaam: Pieter
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 11 oktober 2003
Locatie: Soest
Berichten: 35
Toch andere geluiden bij Flitspaal-POI

Op onderstaande Engelse site vond ik een oplossing. Heb hem nog niet geprobeerd, want de methode overschrijft de file data.chk op het TomTom-geheugenkaartje. In die file zitten blijkbaar de standaard TomTom-geluidfiles, en PocketGPSWorld heeft daarvoor 15 andere files in de plaats gezet, die bruikbaar zijn om verschillende geluiden bij de verschillende flitspalen te krijgen (wel voor snelheidsmaxima in mijlen per uur, dus even puzzelen welke wel en welke niet handig zijn. De site stelt voor, en dat lijkt mij ook niet onverstandig, om de bestaande data.chk eerst veilig te stellen, en ik weet niet hoe dat zonder kaartlezer moet. Dat ga ik eerst uitzoeken en dan maar eens proberen.
Wie nog verdere tips heeft, ik hou me aanbevolen.
Pieter
Met citaat reageren
  #15  
Oud 14 juni 2005, 21:01
kubus
Guest
 
Berichten: n/a
Mag ik weten waar je tomtom 4.4 hebt geDLd
gr Kubus

Modbreak:
TomTom is alleen te koop via winkels of bij tomtom.nl. Vragen naar illegale software worden hier verder niet op prijs gesteld. Eerste en enige waarschuwing!
Reageren op de modbreak: Graag hier melden


Laatst gewijzigd door jean-paul; 15 juni 2005 om 01:16.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 16 juni 2005, 10:10
PetervH
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kubus
Mag ik weten waar je tomtom 4.4 hebt geDLd
gr Kubus

Modbreak:
TomTom is alleen te koop via winkels of bij tomtom.nl. Vragen naar illegale software worden hier verder niet op prijs gesteld. Eerste en enige waarschuwing!
Reageren op de modbreak: Graag hier melden

Hai Kubus,
ik heb op de site van Tomtom deze versie gedownload. Ik had natuurlijk wel een eerdere versie officieel gekocht.

Peter.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:17.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023