Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23 juli 2008, 07:00
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
[Software] TouchLauncher v1.1.5 (update): vingerbediening op je Palm

Rek en strek je vingers maar! TouchLauncher heeft een update ondergaan en zit nu op versie 1.1.5. Met deze vingervriendelijke launcher lijkt je Palm net een iPhone.

Deze nieuwe launcher is een van de bestsellers in de online softwarewinkels voor PalmOS-applicaties. Deze launcher biedt eigenlijk qua functionaliteiten niets nieuws, maar heeft wel nieuwe dingen op het gebied van de gebruikersinterface.

Zo kun je van scherm wisselen door over het touchscreen te strijken, en zijn alle icoontjes op te pakken en neer te zetten. Hiermee kun je programma's makkelijk verwijderen, of overzenden via Bluetooth of IR.

TreoLauncher v1.1.5 kost na de trial slechts $6.99.



Bron: TouchLauncher for Palm OS Updated
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 5327-fcktltyi0v.jpg‎ (17,1 KB, 2x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 juli 2008, 09:06
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Ik hoef em niet. Want:

1. Het doet me denken aan HTC Touch Flow onder Windows Mobile: iPhone nadoen, maar na een paar vingerbewegingen in het onderliggende systeem terecht komen waar je toch weer je stylus nodig hebt.
2. Het voordeel van mijn Treo met Palm OS is juist het gebruik van de harde toetsen. Zo is het bedoeld.
3. Ik hou mijn scherm graag schoon.

De iPhone trekt me best wel, maar laat mijn Palm mijn Palm zijn. Dit komt een beetje over als 'ik wil eigenlijk een iPhone maar kan hem niet betalen'. Maar goed, ieder zijn ding.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 juli 2008, 09:39
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coenox Bekijk bericht
Ik hoef em niet. Want:

1. Het doet me denken aan HTC Touch Flow onder Windows Mobile: iPhone nadoen, maar na een paar vingerbewegingen in het onderliggende systeem terecht komen waar je toch weer je stylus nodig hebt.
2. Het voordeel van mijn Treo met Palm OS is juist het gebruik van de harde toetsen. Zo is het bedoeld.
3. Ik hou mijn scherm graag schoon.

De iPhone trekt me best wel, maar laat mijn Palm mijn Palm zijn. Dit komt een beetje over als 'ik wil eigenlijk een iPhone maar kan hem niet betalen'. Maar goed, ieder zijn ding.
Ging ik net zelf schrijven; maar was te laat. M.a.w. 100% akkoord . Alleen niet met je laatste zin; want ik kan hem wel betalen maar wil hem in geen 100 jaar.
Kan me echt niet voorstellen dat dat iDing (ik noem het een iDing) handig is in gebruik. Vegen en scrollen (of sweepen zoals ze het zo mooi zeggen)
Heb nog nergens mensen gezien die het met één hand kunnen bedienen...
Mijn centro is vele malen sneller, met één toetsdruk start ik een programma, en ik kan verschillende vingers gebruiken om een tekstje in te tikken...
[Over de looks heb ik het niet.]
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 juli 2008, 11:54
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Ik wil hier geen iPhone bashing post van maken. Ik vind de iPhone een superontwikkeling die andere fabrikanten weer flink aan het werk zet. Maar ik gebruik mijn Palm (soms een Treo, soms een Tx i.c.m een LG Viewty met, jawel, een veegscherm) ook zakelijk. Als ik dan lees dat de iPhone het nauwelijks een dag op een accu volhoudt en deze bovendien niet te wisselen is, dan zie ik het mezelf nog niet als hoofdapparaat gebruiken. Ook de beperking t.a.v. bluetooth, iTunes en provider staan mij ontzettend tegen. Nee, dan liever de vrijheid van een tweedehands Treo.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 juli 2008, 17:52
Jozz Jozz is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 06 oktober 2006
Berichten: 120
"TreoLauncher v1.1.5 kost na de trial slechts $6.99."

Foutje? De onderliggend url verwijst overigens wel naar TouchLauncher. TreoLauncher is wel iets anders.

Overigens heb ik TouchLauncher eens geprobeerd, maar ik blijf gewoon bij TreoLauncher. http://palmgadget.com/lnchr.html
Met citaat reageren
  #6  
Oud 24 juli 2008, 11:19
rharing's schermafbeelding
rharing rharing is offline
Forumbikkel
Voornaam: René
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 15 december 2000
Locatie: Cuijk
Berichten: 123
Hmm, respect voor de makers maar matig positief hier na testen. Herkennen van applicaties verloopt niet zoals ik het wil. Veel komt terecht in "unfiled" terwijl ze echt wel in categorieen waren ondergebracht. TomTom bijv. zat in categorie Main en na touchlauncher in All... Dus heel veel terug moeten zetten. Ook installatie van nieuwe applicaties niet zichtbaar in "Unfiled", maar misschien had ik opnieuw moeten scannen? Het vegen op scherm wel leuk, maar idd. daarna weer terug naar de feitelijke applicatie navigatie. Touchlauncher leuk voor de wannabee's of degene die aan het sparen zijn voor de Iphone of hiervoor op de wachtlijst staan. Weer terug naar good old Zlauncher hier.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 27 juli 2008, 21:13
nlspek04 nlspek04 is offline
Senior lid
Voornaam: Paul
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Locatie: Utrecht
Berichten: 92
Ik heb deze launcher een tijdje gebruikt, maar ben weer terug gegaan naar de palm variant.

De launcher is leuk om te zien maar vrij traag. Niet alleen het vegen naar verschillende menu's, vooral het terugkeren / opstarten duurt even, en dat stoort op den duur.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 19 augustus 2008, 17:08
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Helemaal eens met Coenox...ik vind dit een onzinnige launcher, al helemaal als je het vergelijkt met Initiate...wat wel functioneel is op bv. de Treo's en Centro...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023