Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 10 januari 2007, 08:23
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Het is echt een schitterend apparaat, zo van deze foto's en specs te zien. Maar plaatjes vertellen niet alles, eerst maar eens mee werken, en aangezien de verwachting is dat hij pas in het vierde kwartaal europa bereikt, kan ik eerst nog een jaar genieten van mijn Treo 680, die gister binnen is gekomen.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 10 januari 2007, 08:53
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
In de specs ben ik nog niks tegengekomen over de processor. Er draait Mac OS X 'mobile' op en dan moet het toch een x86 zijn? Dus volgens mij vallen de Intel XScale en de Texas Instruments OMAP dan af. Ze gaan er toch geen ULV Core Duo inzetten...
Met citaat reageren
  #23  
Oud 10 januari 2007, 09:04
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Fraai! Bij Treonauts een vergelijking tussen de Treo 680 en de iPhone. Hun conclusie: de Treo 680 wint het op punten.

Citaat:
Conclusion
It’s funny that the iPhone should so clearly have helped me to better recognize the terrific accomplishments that Palm has delivered with our Treo. It may not be immediately perceived to be quite as “cool” as an iPhone but the fact is that the Treo clearly deserves the praise and success that it has already achieved.

I have no doubt that the iPhone will be an extremely successful device in its own right – one which will continue to help grow the smartphone space with an even younger generation – but for now at least I certainly don’t believe that it will be a Treo-killer.
Groeten, Roel.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif Treo_2DiPhone_2DComparison2.gif‎ (19,8 KB, 16x gelezen)
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #24  
Oud 10 januari 2007, 10:04
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Na wat twijfel heb ik besloten de Treo 680 over te slaan, de 650 biedt mij voldoende. Vooral de batterij-problemen van de 680 hebben de doorslag gegeven. Maar waar komt Palm na de 680 mee en zal het voldoende zijn om mij niet te doen besluiten over te stappen op de iPhone ?

Ik heb een collega die het ding bijna ongezien wil bestellen, puur op basis van het succes van de iPod. Ik wacht af, maar als de ontwikkeling van het Palm OS daadwerkelijk op zijn einde zou lopen - en daar zou ik dan echt wel een traan om laten - wordt het Linux of Mac OS.

Dat de Treo 680 het bij Treonauts (!) wint op punten vind ik niet zo gek. Maar of het echt een objectieve vergelijking is ? 8 Gb intern geheugen, een 2 mexapixel camera en WiFi zouden mijns inziens wat meer gewicht in de schaal moeten leggen bij zo'n vergelijking. Ik denk overigens wel dat ik het toetsenbord van de Treo zou missen.
__________________
-- alles begint met chaos --

Laatst gewijzigd door Coenox; 10 januari 2007 om 10:09. Reden: Zag de eerdere thread over treonauts pas na mijn posting.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 10 januari 2007, 10:06
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Eerst dat ding in mijn handen, en dan zien we wel weer verder. Usability is niet van spec sheets af te lezen.

EDGE, WIFI, Bluetooth etc. dat geloof ik allemaal wel. Ik ben benieuwd naar:

- OS (snelheid, stabiliteit)
- Touchscreen
- GUI
- .. en gebruik van invoermethodes
- Hoe developers hierop gaan reageren

Overigens, 499 dollar met 2-jarig contract is niet mis. Da's ca. 700 dollar los.

En metck?
Ja, ik ben sowieso zeer gecharmeerd van MacOSX dus in die zin spreekt een iphone met een dergelijk in mijn ogen superieur OS mij erg aan. Maar ja, de prijs en niet te vergeten de beschikbaarheid in Europa zijn toch wel minpunten. Voor de bruikbaarheid en gebruiksgevoel ben ik niet zo bang, want ik denk dat Apple dat wel redelijk in de vingers heeft de laatste jaren met de Ipod en de Ibooks en Macbooks.
Maar goed, waar wij moeten wachten tot eind 2007 moeten de Amerikanen ook nog wachten tot eind zomer 2007 vermoed ik, omdat de toestemming van de FCC er nog niet is. Dit vind ik overigens wel vreemd, want zonder FCC geen iphone en dat zou weer een gigantische zeperd voor Apple betekenen.

Rare puntentelling hebben die jongens van Treonauts
De iphone wint volgens mij op bijna alle fronten behalve dan dat het geen extern geheugen heeft en duurder is. Over het OS en het toetsenbord kun je twisten.
En de externe batterij die komt er misschien nog wel, dus daar is ook nog niets zinnigs over te zeggen.

Overigens heeft Apple nog een nieuw product, buiten de Keynote om, gelanceerd, namelijk een router met zowel draadloos als draadinternet mogelijkheden en een usb-aansluiting.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #26  
Oud 10 januari 2007, 10:46
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Ter verduidelijking: bovenstaande posts zijn afkomstig van een eerdere discussie over de iPhone en pas later (op oorspronkelijke volgorde) onder dit nieuwsitem geplakt. Einde huishoudelijke mededeling
Had je ook mij kunnen vragen om dat te doen hoor, dat verplaatsen van die posts.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV
Fraai! Bij Treonauts een vergelijking tussen de Treo 680 en de iPhone. Hun conclusie: de Treo 680 wint het op punten.
Die lui laten een pakje boter met het woord "Treo" erop nog winnen van elke andere Smartphone

Nee zonder gekheid, bijvoorbeeld het gemis van een hardware toetsenbord, waar nogal simpel over gedaan werd bij de Apple presentatie, maakt invoer van tekst op die iPhone zeker niet zo makkelijk als op een Treo.

Er wordt ook van alles geroepen waarvan ik denk: . Zo hebben ze een scherm met de hoogsche pixelresolutie van elke andere smartphone. Dat is 320x480 bij 160ppi. Ik moet dan terugdenken aan die kleine 320x480 schermen van de Sony Clie UX40/UX50, waar het gewoon pijn aan je ogen deed omdat alles zo klein was op die schermen. Meer een nadeel dan een voordeel zou ik zeggen,

Enne, tja, het is nog even afwachten hoeveel 3rd party applicaties hiervoor gaan komen, alhoewel veel hiphop jongeren natuurlijk al blij zullen zijn met PIM, E-mail en IM. Ik wil SFCave geport zien.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 10 januari 2007 om 10:51.
Met citaat reageren
  #27  
Oud 10 januari 2007, 10:57
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Nee zonder gekheid, bijvoorbeeld het gemis van een hardware toetsenbord, waar nogal simpel over gedaan werd bij de Apple presentatie, maakt invoer van tekst op die iPhone zeker niet zo makkelijk als op een Treo.
Dat weet je toch nog niet?! Ik moet zeggen dat ik het toetsenbordje van de Treo 650 in het begin erg wennen vond maar het nu lekker vind typen. Ik kan me voorstellen dat dat proces bij de iphone hetzelfde werkt. Afwachten dus. Ik vind het in elk geval, in mijn beleving, de spannendste ontwikkeling sinds de TH55.
Citaat:
Ik wil SFCave geport zien.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #28  
Oud 10 januari 2007, 11:11
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Meer leesvoer van Michael Mace (ex VP Palm en Palmsource):

Mobile Opportunity: Apple's iPhone: That isn't a phone, it's a PDA done right
Mobile Opportunity: Raw commentary on the iPhone announcement
Mobile Opportunity: Impact of the Apple iPhone

Oei, hij heeft blijkbaar wel meegekregen dat er 1) geen 3rd party applications geschreven kunnen worden door developers en 2) dat er geen office documenten bekeken kunnen worden. Tja. Daar gaan de businessusers.

Maar voor consumenten-gadgetliefhebbers? De iPhone wordt absoluut een zeer, zeer geduchte concurrent in die markt.

Palm moet de komende de tijd koste wat kost hameren op het feit dat zij (in hun ogen) de beste oplossing leveren aan business professionals, aangezien dat de sector is waar deze iPhone zich absoluut niet op richt. Enne.... dat nieuwe product van Jeff Hawkins? Laat maar komen.

Citaat:
Dat weet je toch nog niet?!
Hm, Fatfinger wel eens geprobeerd? Of de koffiemachine in de kantine? Ik ben ervan overtuigd dat menselijk typen fysieke feedback nodig heeft. Even iets indrukken, even een klik die je voelt.

Nee, ik durf er wel een mooi ding om te verwedden (een Treo 650 om precies te zijn ) dat een hardware toetsenbord beter typt dan een virtuele op het scherm, zelfs met een super-duper verbeterde touchscreentechniek als die van de iPhone. Ik bedoel, Star Trek is leuk, maar usability?

Zie ook hier:

Some Hands-On Time With the iPhone - Bits - Technology - New York Times Blog

Hier heeft deze tester het ook over dat typen toch nog knap lastig is, maar dat dankzij de autocorrectie het nog te doen was. En als Apple niet komt met autocorrectie in een taal buiten het Engels, dan kunnen we het we'll... eh... wel schudden.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif pvp.gif‎ (26,6 KB, 23x gelezen)
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 10 januari 2007 om 11:35.
Met citaat reageren
  #29  
Oud 10 januari 2007, 22:53
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
Wat niet wegneemt dat mijn gadget hart een heel stuk sneller gaat kloppen..... ik word er bijna net zo hebberig van als bij die rode treo 680, die nog steeds niet te koop is in Europa !!!

Als Palm nog lang wacht met het uitbrengen van een goede opvolger van de treo 650 dan wordt het een moeilijke keuze........ Want heel eerlijk: buiten de kleurtjes en het fraaiere uiterlijk brengt de Treo 680 nog niet wat ik wil en komt de Iphone daar toch wel weer een stukje dichter bij.
Met citaat reageren
  #30  
Oud 11 januari 2007, 08:37
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Vanochtend in de NRC Next: de column van Aaf geheel over de iPhone, waarin ze aangaf het ding ongezien te willen hebben puur en alleen vanwege het feit dat het van Apple komt. En verderop bijna een hele pagina (de pagina's in Next zijn niet zo heel groot) over iPhone waarin onder andere de SMS chat genoemd wordt die de Treo allang heeft. Ik denk dat het imago van Apple zo sterk is, dat het niet anders dan een succes wordt. Tegen de tijd dat mensen eventuele nadelen ontdekken zijn ze al bij bosjes verkocht. Het enige wat dit mogelijk kan voorkomen is dat de prijs voor een consumententoestel erg hoog ligt, maar de economie trekt aan en ik denk dat dit voor veel 'hebberds' geen enkel probleem zal zijn.

Coen
(die net een witte Sony PSP heeft gekocht en soms wilde dat die ook Palm OS kon draaien)
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #31  
Oud 11 januari 2007, 09:36
rharing's schermafbeelding
rharing rharing is offline
Forumbikkel
Voornaam: René
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 15 december 2000
Locatie: Cuijk
Berichten: 123
Iphone ziet er leuk uit, het zal zichzelf wel automatisch verkopen omdat het nu eenmaal Apple is, maar ik denk dat het pas een interessante concurrent wordt voor bestaande multi pda gebruikers als er bijv. Tomtom op kan draaien. De boost in verkoop van multi pda's komt volgens mij nog altijd door de lancering van navigatie software wat het aankan. Zie de enorme groei van windows pda's tov palm pda's een paar jaar geleden.

O ja, en ik vind een fysiek toetsenbord nog altijd stukken beter dan virtuele. Dat was een belangrijke reden om naar de treo650 te gaan. De lichte bolling van de toetsjes komen altijd weer van pas als ik een telefoonnummer moet intypen onderweg, of lui onderuitgezakt in de bank zit te sms'en of agenda bij te werken. Geen gepiel met een stiftje op het scherm of vingeren.

En hoe zal het gaan met krassen op de Iphone? Heeele grote screenprotectors, dus goede zaken voor HongKong En het tegengaan van onbedoeld indrukken van " knoppen" met de Iphone in de broekzak? Ze zullen toch wel naar de ervaringen bij anderen hebben gekeken?
__________________
Treo Pro

Laatst gewijzigd door rharing; 11 januari 2007 om 09:45. Reden: nieuwe inzichten
Met citaat reageren
  #32  
Oud 12 januari 2007, 10:03
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Ok, als je het mij vraagt, laat maar.. Waarom heb ik een Palm smartphone? Omdat ik die helemaal naar mijn hand kan zetten, qua indeling, gebruikte applicaties en mogelijkheden. Zoals het er nu voorstaat, gaat dat niet gebeuren. Op MacRumors is een quote te vinden van Steve Jobs:

Citaat:
“We define everything that is on the phone. You don’t want your phone to be like a PC. The last thing you want is to have loaded three apps on your phone and then you go to make a call and it doesn’t work anymore. These are more like iPods than they are like computers.”
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #33  
Oud 12 januari 2007, 10:32
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
GJ, dit vind ik ook wel jammer. Aan de andere kant, als alles wat ik nodig heb qua mail, internetten, documenten lezen (pdf/doc) er standaard op staat dan is dit nog wel te dragen.
Ik heb trouwens ook ergens gelezen (weet niet meer waar, sorry) dat er toch nog een achterdeurtje open staat voor software toevoegingen.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #34  
Oud 12 januari 2007, 13:18
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Ja, maar die achterdeur wordt (zwaar) gecontroleerd door Apple, dus de keuze zal niet groot worden. Overigens heb ik op MacRumors nog een paar leuke dingen gevonden over de iPhone, waaronder wat vragen aan een iemand die al wat ervaring heeft met de iPhone (vrij vertaald uit het engels):

- Ondersteund de browser Java of Flash? –Nee.
- Kan de iPhone Word and Excel documenten openen? –Nee. (wel PDF)
- Synchroniseert hij met Outlook? –Nee.
- Heeft het dezelfde connector als de iPod? –Ja.
- Wordt het scherm vies? –Ja, maar het valt alleen op als het scherm uit staat.

En verder nog wat andere informatie (voor de VS):

- 2 jarig contract verplicht, ook voor bestaande klanten van Cingular
- Apple gaat extra aandacht geven aan het onmogelijk maken van 'unlocken'
- Apple en Cingular zullen samen de verantwoordelijkheid voor technische ondersteuning delen
- waarschijnlijk 1 jaar garantie
- iTunes liedjes kunnen niet als ringtone gebruikt worden
- Accu is niet zelf te vervangen
- Geen Voice over IP ondersteuning
- Niet mogelijk om 'draadloos' liedjes te kopen bij iTunes

Op het eerste gezicht een leuk toestel dus, maar (in mijn ogen) nog aardig wat tekortkomingen. Ik ben ook benieuwd hoe het in Europa gaat lopen met koppelingen aan één provider, en of er snel een unlocktool komt voor mensen buiten dat netwerk om.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #35  
Oud 12 januari 2007, 15:05
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ja, de tekortkomingen lijken zo, naar nu blijkt, toch aanzienlijk. De kans bestaat natuurlijk wel dat de ergste minpunten mijns inziens - browser, niet kunnen lezen van officedocumenten, en outlook sync - nog voor de release veranderd worden. Dit zou op zich wel kunnen want de demomodellen die er nu zijn hebben nog niet de volledige functionaliteit. En mij lijken bovengenoemde problemen softwarematige kwesties, maar daar heb ik verder niet echt verstand van.

Ik geloof in dit opzicht trouwens wel in de macht van de markt, in de zin dat als de verkoop van het eerste type iphone met bovengenoemde beperkingen slecht of minder dan verwacht gaat, er in de daarna volgende iphones een en ander aangepast gaat worden.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #36  
Oud 12 januari 2007, 17:14
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Als het gaat om de "looks" laat Palm gelukkig niet lang op zich wachten

Meer hierover is hier te lezen:
http://discussion.treocentral.com/sh...d.php?t=133764
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg iphoneforumzi0.jpg‎ (26,1 KB, 8x gelezen)
Met citaat reageren
  #37  
Oud 12 januari 2007, 17:59
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce Bekijk bericht
Als het gaat om de "looks" laat Palm gelukkig niet lang op zich wachten

Meer hierover is hier te lezen:
New: iPhone 0.1 released (FREE!) - TreoCentral.com
Ja geweldig
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg iPhony.jpg‎ (101,4 KB, 23x gelezen)
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 12 januari 2007 om 18:12.
Met citaat reageren
  #38  
Oud 12 januari 2007, 18:19
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Hahahahaha! Geweldig zeg!

Eens kijken hoe dit op mijn 680 staat.

Daarnaast ben ik erg benieuwd hoelang het duurt voordat de maker een waarschuwings/copyright brief van de advocaten van Apple ontvangt...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #39  
Oud 12 januari 2007, 22:35
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Vanavond kreeg ik een mailtje van de maker van oa Initiate
Citaat:
Butler 3.9B

The main change is the addition of a new unlock method for the keyguard. If you like, you can set it so that you slide it down the screen to unlock.
(no prizes for guessing the inspiration on that one!)

also, changed the layout of the keyguard pages and noted which features don't work on 700p, 680. These old features are now in the 'keyguard more' page.


Initiate 2.97
-hopefully fixes issue with direct file launching (you may have to re-select your file associations in menu/preferences/programs to use)

get em here
Hobbyist Software Downloads for Initiate, Genius!, Mother, Phone Technician, Butler and More

enjoy!

Rob
Zou dit ook onder een van de 200 patenten vallen?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #40  
Oud 12 januari 2007, 22:40
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Mwah, traditionele touchscreens zijn niet ontwikkeld voor schuifspanningen (shear stress), maar voor normaalspanningen loodrecht op het oppervlak, bijvoorbeeld met de stylus. Ik ben meer bang dat door schuifspanningen de digitizer eerder kapot gaat.

Wellicht dat Apple hun touchscreen technologie daarop aangepast heeft. Is trouwens wel een van de dingen die ze verdraaide snel mogen kopieren zeg. Zo'n multitouch scherm opent een heel scala aan toepassingen zonder de traditionele sterke punten te verlaten.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023