Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03 september 2001, 21:00
BasZ
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb synchroniseren met Lotus Notes en Outlook tegelijk

Ik heb Lotus Notes op mijn werk en thuis Outlook 2000. Op het werk gebruik ik Easysync, maar ik wil nu ook thuis kunnen synchroniseren. Volgens PocketMirror kan dat niet, maar daar moet toch een weg omheen zijn?

Groet,
Bas
Met citaat reageren
  #2  
Oud 04 september 2001, 13:29
Dick Dick is offline
Senior lid
Voornaam: Dick
Model: IBM Workpad C3 (860240U)
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Voorburg
Berichten: 53
Dat mag geen probleem zijn, aangezien de synchronisatie door twee verschillende programma's wordt verzorgd, die op twee verschillende computers staan. Vooral dat laatste is van belang voor het slagen. Het is niet anders dan op het werk Outlook en thuis de palm desktop gebruiken.


BTW, hoe hebben ze easysync geinstalleerd gekregen? Bij mij heeft de helpdesk het na twee uur proberen maar opgegeven, terwijl iedereen bij de helpdesk zelf een Vx gebruikt....



Groeten,
Dick
Met citaat reageren
  #3  
Oud 04 september 2001, 16:21
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Probeer anders eens Intellisync (en nee, ik heb geen aandelen ) Van dat pakket weet ik dat je tijdens installatie kan aangeven met welke systemen hij moet synchroniseren. kies je dan zowel voor Lotus als Outlook, dan moet het gewoon werken voor zover ik kan zien
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 september 2001, 15:19
BasZ
Guest
 
Berichten: n/a
Heb Intellisync inmiddels op proef, dank voor de tip. Pocketmirror had problemen om de gegevens te begrijpen denk ik (kreeg een setje vreemde tekens binnen).

Wat Easysync betreft: het wordt door de helpdesk op werk niet echt ondersteund, maar het pakketje doet het verder OK. Alleen is het een beetje pielen om Palm naar de goede database te laten kijken en af en toe kapt hij er gewoon mee. Ook is synchronisatie van afspraken zo rond de wisseling van zomer naar wintertijd en andersom erg spannend, als je begrijpt wat ik bedoel, maar dat ligt meer aan Notes dan iets anders.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 september 2001, 17:54
EBK71 EBK71 is offline
Lid
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 15 december 2000
Locatie: Amersfoort
Berichten: 42
Wij hebben hier op het werk zo'n 50 users rondlopen met een PalmVx.
Zij synchroniseren allemaal hun palm met lotus notes met behulp van easysync 3.0a. Ik heb zelf de software opgenomen en geïnstalleerd.
Ik ben geen noemenswaardige problemen tegengekomen met easysync.
Je moet wel met de volgende zaken rekening houden:
1: locatiedocument van Notes, plek waar de mail.nsf staat wordt meestal voorafgegaan door [mail\], dit moet weggehaald worden.
2: Als er een replica is aangemaakt, moet er alleen met deze replica
gesynchroniseerd worden, anders krijg je dubbele entry's.
3: met easysync kan je alleen syncen met notes, omdat easysync bij de 1e maal syncen aparte db's aanmaakt op de palm: SyncMemoDB, SyncToDoDB, SyncDatebookDB and SyncAddressDB.
Het is dus wel verstandig als hier het 1 en ander mee fout gaat, deze bestandjes van de palm te gooien, zeker als je met bv. intellisync gaat werken.
btw: zelf gebruik ik ook intellisync omdat deze meer mogelijkheden heeft, wel is er inmiddels een nieuwe easysync uit die meer controle bied maar ook weer alleen kan syncen met notes.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 september 2001, 17:56
EBK71 EBK71 is offline
Lid
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 15 december 2000
Locatie: Amersfoort
Berichten: 42
Nog wat vergeten: als je problemen hebt met de tijd in notes. In het locatiedocument moet de tijdzone op do not observe daylight savings time staan. Notes pakt dan alleen de systeemtijd.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 september 2001, 20:14
Graf Zum Kotzen's schermafbeelding
Graf Zum Kotzen Graf Zum Kotzen is offline
Forumbikkel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 24 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 183
Intellisync

Ik heb ook een tijdje op mijn werk Lotus Klotus en thuis Outloek gehad en ik moet zeggen dat het met intellisync allemaal prima ging. Op mijn werk hebben ze nog een tijdje dat EasySync proberen te gebruiken, geeft alleen maar ellende.

Groet, GZK
Met citaat reageren
  #8  
Oud 14 september 2001, 09:13
EBK71 EBK71 is offline
Lid
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 15 december 2000
Locatie: Amersfoort
Berichten: 42
Als je geen echte bijdrage kan leveren aan een vraag, laat het dan achterwege, i.p.v. software af te branden!
groet
Met citaat reageren
  #9  
Oud 14 september 2001, 09:26
Graf Zum Kotzen's schermafbeelding
Graf Zum Kotzen Graf Zum Kotzen is offline
Forumbikkel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 24 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 183
intellisync

Sorry hoor, ik wist niet dat je persoonlijk aangevallen voelde. Ik wilde alleen maar aangeven dat ook ik goede ervaringen had met intellisync en beroerde met EasySync. Blijkbaar werkt intellisync meteen terwijl voor EasySync allerlei moeilijke dingen moeten worden uitgehaald. Bovendien heb je dan ook nog het probleem dat een ander programma moet worden gebruikt voor de Outlook conversie.

Groet, GZK
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023