Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Accessoires

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03 augustus 2004, 11:43
remco remco is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: omg. Den Haag
Berichten: 131
Ongelooflijk: screenprotector zelf gemaakt voor: NUL euro...

Hallo,

Voor mijn nieuwe (nou ja, 4 wk) TH55 had ik een screenprotector nodig en omdat de truc met het plakban niet echt handig is met een software silkscreen, heb ik een Brando besteld.

Aangezien dat een week gaat duren heb ik als probeerseltje zelfs eens iets gefabriekt en dat lijkt toch heel aardig te werken...

Ik had natuurlijk een dus, helder folie nodig dat vanzelf blijft plakken. Toen ik vandaag een verpakking met tabbladen openmaakte, kreeg ik het idee om het 'cellofaan' v.d. verpakking te gebruiken. Dat is bijzonder dun en heel helder. Als je er doorheen kijkt is het optisch nogal beroerd, maar als je het op het scherm aanbrengt zie je dat niet eens.

Gewoon voor de lol op het oog een plakje van dat cellofaan geknipt (past vrij aardig al zeg ik het zelf) en het blijkt gewoon aan mijn scherm te blijven kleven... Nu heb ik altijd een *zeer* dun laagje siliconenvet op mijn scherm (tegen de krassen), maar dat voel je eigenlijk nauwelijks. Ik krijg de indruk dat het cellofaan vooral door statische electriciteit blijft plakken.

Als de Clie uitgeschakeld is, zie je het folie zitten, maar met de verlichting ingeschakeld valt het nauwelijks op. Ik vermoed dus, dat het nu een kwestie is van het vinden van een iets betere folie en het probleem is opgelost.

Wat een groot voordeel is van deze goedkope screen protector: hij is zo dun, dat de gevoeligheid v.h. touch screen niet merkbaar verandert.
Bovendien schrijft de folie bijzonder glad en dat vind ik persoonlijk juist prettig.

Het leek me leuk deze eerste ervaring met jullie te delen, maar ik ga verder op onderzoek om mooiere folie op de kop te tikken...

Dan nog even een nagekomen opmerking: net terug van vakantie en ik heb de TH55 lekker aan de tand kunnen voelen. Prima machine en het is werkelijk ongelooflijk hoe lang je met een acculading kunt werken. Ik zit eraan te denken een review over de eerste maand gebruikservaring te schrijven als daar na alle reviews trouwens nog behoefte aan is...



Remco
__________________
Groetjes, Remco

rb_spam@xs4all

Laatst gewijzigd door remco; 03 augustus 2004 om 11:45.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 03 augustus 2004, 11:50
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Re: Ongelooflijk: screenprotector zelf gemaakt voor: NUL euro...

Citaat:
Op 03-08-2004, om 12:43 heeft remco dit gezegd in bericht #1
Ik zit eraan te denken een review over de eerste maand gebruikservaring te schrijven als daar na alle reviews trouwens nog behoefte aan is...
Ja hoor
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 03 augustus 2004, 11:56
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Het is het stukje over statische electriciteit dat me persoonlijk een beetje doet rillen... is dat niet de pest voor je scherm en onderliggende electronica?

Niettemin zeer vindingrijk!

Groete,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #4  
Oud 03 augustus 2004, 12:53
remco remco is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: omg. Den Haag
Berichten: 131
Neeeee... Het is niet zo dat de vonken eraf springen hoor

Het is slechts een heel lichte lading. Als je de plexiglazen cover aan je bloesje oppoetst is de lading al 100x groter en dat gaat tot dusver goed...


Groetjes, Remco
__________________
Groetjes, Remco

rb_spam@xs4all
Met citaat reageren
  #5  
Oud 31 augustus 2004, 10:56
thundercat
Guest
 
Berichten: n/a
Goed idee, ga ik ook eens proberen!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 31 augustus 2004, 22:17
remco remco is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: omg. Den Haag
Berichten: 131
Hoi Thundercat,

Ik heb dat cellofaan een paar weken gebruikt. Heeft prima gewerkt, maar dit specifieke stukje cellofaan was ietsje ribbelig, zodat je in zonlicht slecht beeld had. Als je mooi vlak cellofaan kunt vinden, heb je volgens mij een heel behoorlijke protector.

Ik heb intussen de Brando erop en die is optisch gezien perfect. Als je hem er zorgvuldig opdoet (zie elders in forum voor de truc in de badkamer), dat kun je hem totaal niet zien. Het enige nadeel is dat de Brando folie wat dik is, zodat de gevoeligheid van het touch screen minder wordt (halve dikte zou het ultieme Palmgenot betekenen ). Voor mij acceptabel, maar wel duidelijk merkbaar.
Overigens heb ik een beetje siliconenvet op de protector, want hij glijdt niet echt goed.

Remco
__________________
Groetjes, Remco

rb_spam@xs4all
Met citaat reageren
  #7  
Oud 01 september 2004, 09:35
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Tip voor stroef lopende styli: even met de punt van de stylus langs je neus wrijven (aan de buitenkant uiteraard ). Dat levert vaak net voldoende smering op.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #8  
Oud 01 september 2004, 09:50
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 01-09-2004, om 10:35 heeft RoelvdV dit gezegd in bericht #7
Tip voor stroef lopende styli: even met de punt van de stylus langs je neus wrijven (aan de buitenkant uiteraard ). Dat levert vaak net voldoende smering op.
Gatver, hoe ziet jouw scherm er uit
Met citaat reageren
  #9  
Oud 01 september 2004, 16:59
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Nee, jouw neus bedoel je!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 01 september 2004, 21:00
remco remco is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: omg. Den Haag
Berichten: 131
schoon, lijkt me; het smeer zit op zijn palmpje

Remco (die het maar bij siliconenvet houdt...)
__________________
Groetjes, Remco

rb_spam@xs4all
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:01.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023