Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Marktplaats > Shop- en supportervaringen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 08 februari 2007, 10:29
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Wat mij betreft 'verjaart' dit probleem niet. En de termijn waarop gereageerd wordt is een goede indicatie van de wil om mee te werken van de heer Bakker van EMPC.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #22  
Oud 08 februari 2007, 10:30
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Na jouw verhaal ga ik mijn geplande bestellingen ook maar eens heroverwegen. Ik was nog van plan een 8Gb Secure Digital en een micro Secure Digital geheugenkaartje te kopen.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 08 februari 2007, 10:59
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Rolf, ik had inderdaad ook een bestelling voor een 8GB SDcard willen doen bij EMPC in de planning, maar als EMPC zo omgaat met klanten dan wacht ik eerst hun reactie op Gazpacho's probleem af...
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #24  
Oud 08 februari 2007, 21:41
SpeedDemon SpeedDemon is offline
Senior lid
Voornaam: René
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 05 juli 2005
Locatie: Emmen
Berichten: 67
Stuur een bericht via MSN naar SpeedDemon
Ik denk dat ze niet echt doorhebben wat voor impact dit kan gaan geven. Ik hoorde gisteren op de radio een clumn over klanten die dit soort zaken openbaar maken op het internet. Het kan bedrijven heel veel geld gaan kosten. Ik geloof dat ze bij UPC zelfs mensen in dienst hadden genomen om het internet af te zoeken naar klachtentopics over hun zodat ze hun services konden aanpassen en om hun eigen fouten te vinden.
__________________
Palm Tungsten E2 --> Palm Treo 750v -->momenteel zonder Palm.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 10 februari 2007, 18:41
klaver
Guest
 
Berichten: n/a
Stuur bovenstaand bericht eens naar KASSA (Vara).
Heb ik ook eens gedaan, grote kans dat het helpt.
Meld dit ook even aan de leverancier.
Veel succes.
Wendel
Met citaat reageren
  #26  
Oud 11 februari 2007, 15:27
llevering
Guest
 
Berichten: n/a
Hoop dat het netjes wordt opgelost uiteindelijk. Dit soort dingen moeten echt hard aangepakt worden. Het is niet alleen voor klant die het overkomt vervelend, maar ook voor andere retailers op internet. Als Gazpacho los van al het gezeur vooraf had geweten dat het kaartje eigenlijk flink wat duurder was, had hij het bij een bedrijf gekocht dat iets duurder was, maar wel de afspraken was nagekomen, hadden zij een beetje winst gehad en een tevreden klant, maar nu is dat niet het geval. Nog los van het feit dat dit soort negatieve ervaringen zo afstralen naar webshops in het algemeen.
Met citaat reageren
  #27  
Oud 11 februari 2007, 17:41
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door llevering Bekijk bericht
Nog los van het feit dat dit soort negatieve ervaringen zo afstralen naar webshops in het algemeen.
Vandaar ook het subforum "Shop- en supportervaringen". Daar wordt ook vaak een pluim gegeven aan goede webshops (pdashop.nl, palm2you.nl, pdassi.nl).

Over het algemeen kun je zeggen dat webshops zo goedkoop (kunnen) zijn omdat ze "dozenschuivers" zijn. Dat ontslaat ze echter niet van consumentenrecht. Een ander produkt leveren dan dat besteld is (wat mij ook eens is overkomen) moet gewoon goed opgelost worden. Het feit dat een webshop dan maar vindt dat de klant de verzendkosten moet betalen of een meerprijs moet betalen is gewoon absurd.

Vandaar dat shops zoals boven genoemd (pdashop.nl etc) iets duurder zijn. Daar is de service ook gewoon beter. Service hoeft nl. niet zo duur te zijn. Zo vaak gaat iets niet mis. Maar als het mis gaat moet het goed opgelost worden en dat kost gewoon geld.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #28  
Oud 14 februari 2007, 01:04
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Binnen een uur (!) heb ik een mailtje terug van Jacob Bakker gekregen, na mijn verontwaardigde mail van bericht 19.

Citaat:
Geachte meneer Soep,

Allereerst begreep ik uit uw mail dat op de verpakking 80x wel stond maar op het kaartje niet dit is een mis communicatie geweest.
Echter stond in de omschrijving wel het goede type nummer waar bij ons het product op gecontroleerd was.

Ik heb nu voor u een kaartje dat in normale omstandigheden 10 euro duurder is zo in de order geplaatst dat deze geheel kosteloos naar u opgestuurd was.

Ik hoop dat u mijn fout kan begrijpen en ons excuus voor dit probleem. We hopen dat dit in de toekomst niet meer voorkomt.

Met vriendelijke groet,

Jacob Bakker
EMPC Dronten

Ps. bij een volgende bestelling als u deze wenst te halen kunt u bellen en om mij vragen voor eventuele korting. Dit ook om deze fout zo snel mogelijk te vergeten.
Okee, excuus is altijd een mooi gebaar.

Maar hoezo miscommunicatie? Op het moment dat ik het foutieve kaartje teruggestuurd had, had hij door dat de productbeschrijving niet klopte. Die werd namelijk binnen een paar uur door hem zelf veranderd op de website, en daarna heeft hij mij doodleuk, zonder uitleg of verontschuldigingen, een nieuwe factuur opgestuurd voor een duurder product!

Maargoed, ik heb vandaag een 80x kaartje van Transcend van Empc binnengekregen, dus dat gedeelte is nu - een maand na mijn oorspronkelijke bestelling - in orde.

Ik wil nog wel mijn 6 EUR verzendkosten voor het verkeerd geleverde, teruggestuurde kaartje terughebben, dus Empc is *nog steeds* niet van me af. Ik word er een beetje moe van. Maar ik troost me met de gedachte dat er gewoon af en toe doorgebeten moet worden, en dat webwinkels niet zomaar moeten denken dat eigen gemaakte fouten zomaar op de klant verhaald kunnen worden.

Enne, leuke aanbieding van die korting, maar als hij in de eerste plaats mijn verzendkosten had vergoed, dan was het vertrouwen wel weer een beetje terug geweest, maar nu ik er *weer* achteraan moet gaan dan klinkt die korting voor een volgende bestelling ook niet zo leuk meer.

Morgen even nieuw mailtje terug.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 14 februari 2007 om 01:11.
Met citaat reageren
  #29  
Oud 14 februari 2007, 11:58
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ik begrijp dat je onderschrift nog even blijft zoals 'ie is?

Overigens wel goed om te merken dat (dreigen met) het melden van je problemen met webwinkels op fora werkt.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #30  
Oud 14 februari 2007, 12:31
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Zo, heb weer even een mailtje geproduceerd.

Citaat:
Beste heer Bakker,

Bedankt voor uw mail, en de toezending van alsnog een Transcend 2GB 80x MiniSD-kaart.

Allereerst wil ik u zeggen dat ik het fijn vind dat u namens Empc de fout heeft toegegeven en daarvoor excuses heeft gemaakt. Dat sterkt mijn vertrouwen. Hoewel ik het raar vind dat er nog sprake van miscommunicatie kon zijn nadat ik het verkeerde product had teruggestuurd en u daarop de productbeschrijving online had bijgewerkt, begrijp ik dat waar gewerkt wordt spaanders vallen, en dat fouten voorkomen.

Daarnaast vind ik het ook een mooi gebaar dat u een korting aanbiedt voor mijn volgende bestelling. Maar u moet beseffen dat ik graag ook zónder korting een volgende bestelling bij Empc plaats wanneer de aftersales en service goed is. Om de aftersales van de huidige order af te ronden, wil ik u graag nog wijzen op artikel 27, paragraaf 7 van de Algemene Voorwaarden van Empc.

Ik citeer:

"27.7. Behoudens in geval van een duidelijke vergissing van Empc Solutions, zijn de kosten voor retourzending voor rekening van de afnemer, en heeft Empc Solutions het recht een vergoeding voor behandeling van de geretourneerde zaken in rekening te brengen. In het geval van een vergissing bij Empc, zullen de verzendkosten die in aanmerking komen voor vergoeding, maximaal ter hoogte zijn van het initiële belaste bedrag voor transport welke door Empc in rekening gebracht zijn bij uw order." (Bron: Empc Algemene Voorwaarden, Artikel 27 )

Ik heb in dit geval dus nog de gemaakte retourkosten van het oorspronkelijk, foutief geleverde MiniSD kaartje, van Empc tegoed. Deze had retournummer: 3485. Bijlage 1 aan dit mailtje is de mij toegestuurde pakbon van retournummer 3485, en bijlage 2 het bewijs dat ik deze via aangetekende post aan u heb teruggestuurd.

De door mij gemaakte kosten van het aangetekend verzenden van <1KG brievenbuspost is 6,45 EUR.
(bron: TNT Post @ Aangetekende post binnen Nederland - Tarieven 2007 )

Graag zie ik dit bedrag binnenkort gecrediteerd op mijn bankrekening. Mijn gegevens heeft u in uw systeem staan, maar voor de volledigheid zal ik deze nog geven:

Karel -knip-
-knipperdekniplaan-
- knipperdeknip- Eindhoven
Rabobank: xxxx.xx.xxx

Ik besef dat Empc deze keer met mijn aankoop weinig winst maakt, en wellicht zelfs kosten moet maken. Echter, ik hoop dat u begrijpt dat een tevreden klant nog vaker zal terugkomen, en door positieve mond-op-mond reclame weer andere klanten aantrekt voor Empc.

Graag uw reactie.

Vriendelijke groet,
- Karel
Toch grappig dat ze hun eigen algemene voorwaarden weer 'over het hoofd zien' als ze zelf kosten moeten gaan maken.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #31  
Oud 14 februari 2007, 17:56
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
En een reactie terug:

Citaat:
Geachte meneer,

Kunt u een kopie van de betaal bon naar ons maile en of faxen.

Dan kunnen wij dit bedrag naar u terugstorten.

Met vriendelijke groet,

Jacob Bakker
EMPC
Hier bijt ik in het stof: het bonnetje dacht ik in mijn portemonnee te vinden, maar die is bij de lenteschoonmaak weggepurged. Eigen schuld, dikke bult.

Heb Jacob Bakker van Empc nog even vriendelijk bedankt voor de aftersales, en met deze anti-climax besluit ik maar deze soapserie. Je kunt niet alles hebben he.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #32  
Oud 14 februari 2007, 19:29
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
@Gazpacho: een bedrijf moet altijd een kopie van elke factuur in de administratie bewaren. In jouw geval is het ook overduidelijk dat je het product daar gekocht heb, dus vind ik dat ze niet perse om een bon hoeven te vragen.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #33  
Oud 14 februari 2007, 21:00
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Het gaat hier over de bon van het terugsturen, dus van de sigarenwinkeltje om de hoek met TNT Post-corner.... ik heb nog wel de bevestiging van het aangetekende poststuk. Dat zal niet genoeg zijn?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #34  
Oud 14 februari 2007, 21:22
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Volgens de link die jij gestuurd hebt van TNT Post zijn de verzendkosten voor het aangetekend versturen 6,45 (zoals je eerder in je mail hebt aangegeven). Als je nou om een onredelijk hoog bedrag vroeg dan zou ik me wel kunnen voorstellen dat ze om een bonnetje vragen, maar omdat jij om het gangbare tarief vraagt moet dit geen probleem zijn lijkt mij.

P.S. Bevestiging van het aangetekende poststuk moet meer dan voldoende zijn.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #35  
Oud 14 februari 2007, 21:24
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Het zou wel bijzonder kleinzielig zijn als EMPC geen genoegen zou nemen met een dergelijk bewijs dat je de retourzending aangetekend hebt verzonden.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #36  
Oud 14 februari 2007, 21:27
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Mja

Nou, weet je, ik had al een mailtje terug naar Empc gestuurd met dat ik het bonnetje niet meer had, en dat wat mij betreft nu de zaak helemaal voor mij afgedaan is.

Die 6 EUR voor het retourneren zit in ieder geval niet in de kas bij Empc, maar bij TNT. Daarnaast heeft iedereen hier kunnen lezen dat Empc bij mij *NIET* uit zichzelf heeft aangeboden om de retour-kosten terug te betalen, terwijl dat wel bij hen in de Algemene Voorwaarden staat, dus wat mij betreft is dat de belangrijkste les wat hieruit gehaald kan worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck Bekijk bericht
Het zou wel bijzonder kleinzielig zijn als EMPC geen genoegen zou nemen met een dergelijk bewijs dat je de retourzending aangetekend hebt verzonden.

Ik heb het voor ze ingescand. Zie attachment. Vonden ze niet genoeg. Wees dus gewaarschuwd als je iets wil retourneren aan EMPC.

Al met al vind ik het een knap waardeloze webshop, moet ik eerlijk zeggen.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf Bijlage 2 - EmpcTNT.pdf‎ (50,8 KB, 15x gelezen)
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #37  
Oud 14 februari 2007, 21:34
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Als ze je kaartje hebben ontvangen dan weten ze dondersgoed dat ze ervoor hebben moeten tekenen en weten ze dus ook precies hoe je het kaartje terug hebt gestuurd. Bovendien heb je het ook nog ingescand gestuurd. Niet genoeg bewijs... noujaaaa!

Karel, je hebt er recht op, het staat zelfs in hun algemene voorwaarden. Laat ze weten dat je er nog over nagedacht hebt maar dat je vindt dat je er alsnog recht op hebt. Het is hun eigen fout en dat dienen ze netjes recht te trekken.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #38  
Oud 14 februari 2007, 21:46
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Eigenlijk is het wel leuk om er nog even over te bekvechten met Empc.

Ik zal even kijken of ik er nog een mailtje tegenaan kan gooien.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #39  
Oud 14 februari 2007, 21:59
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Als ik jou was dan zou ik iets in de volgende trand erin zetten:

"Geachte heer Bakker,

Ik heb er nog over na zitten denken en deze zaak zit me eigenlijk nog steeds niet lekker. Omdat jullie een fout hebben begaan door het verkeerde artikel toe te sturen heb ik het recht op het vergoeden van de verzendkosten conform jullie Algemene Voorwaarden artikel 27 paragraaf 7. Hiervoor hoef ik jullie eigenlijk geen bewijs toe te sturen. Jullie hebben het product ontvangen en weten goed hoe ze zending verstuurd is (d.w.z. aangetekend via TNT Post). Dat jullie de zending hebben ontvangen is tevens na te gaan via de website van TNT Post door gebruik te maken van de volgende link: TNT Tracktrace (klik !) Volgens de door TNT geldende tarieven zijn jullie mij het bedrag van 6,45 euro verschuldigd. Ik wil u daarom ook vriendelijk verzoeken om dit bedrag binnen een acceptabel termijn naar mijn rekening over te maken.

M.v.g. Gazpacho."
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #40  
Oud 14 februari 2007, 22:27
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Beste heer Bakker,

Na consultatie met TNT Post kom ik op mijn onderstaande beslissing terug. Mijn hiervoor verzonden e-mail kunt u als onverzonden beschouwen. Ik wil graag het bedrag die ik heb besteed aan de retourzending van het door u foutief geleverde produkt alsnog van u terug ontvangen.

Omdat jullie een fout hebben begaan door mij het verkeerde artikel toe te sturen heb ik het recht op het vergoeden van de verzendkosten van mijn retourorder 3485 (zie bijlage 1), conform jullie eigen Algemene Voorwaarden artikel 27 paragraaf 7. Ik citeer nogmaals:

>> "27.7. Behoudens in geval van een duidelijke vergissing van Empc
>> Solutions, zijn de kosten voor retourzending voor rekening van de
>> afnemer, en heeft Empc Solutions het recht een vergoeding voor
>> behandeling van de geretourneerde zaken in rekening te brengen. In het
>> geval van een vergissing bij Empc, zullen de verzendkosten die in
>> aanmerking komen voor vergoeding, maximaal ter hoogte zijn van het
>> initiële belaste bedrag voor transport welke door Empc in rekening
>> gebracht zijn bij uw order."
(Bron: Empc Algemene Voorwaarden, Empc - Voor al uw wensen op computergebied )

Hiervoor hoef ik u geen specifiek BETAALbewijs van het postkantoor toe te sturen, omdat ik een bewijs van AANGETEKENDE VERZENDING heb van TNT Post (zie bijlage 2) welke eveneens rechtsgeldig is als betaalbewijs, en dus geldig is voor uw administratie.

Empc heeft het product ontvangen en u weet derhalve hoe de zending verstuurd is. Het feit dát jullie deze zending hebben ontvangen is tevens automatisch na te gaan via de website van TNT Post door gebruik te maken van de volgende link van TNT Track&Trace:

https://secure.postplaza.nl/TPGApps/...ZIPCODE=8253PC

Hierbij kunt u zien, dat conform bijlage 2 van deze mail, het TNT Track&Trace nummer 3SRRCB0254419 naar het adres van Empc in Dronten met postcode 8253PC is verstuurd.

Volgens de door TNT in 2007 algemeen geldende tarieven voor aangetekende brievenbuspost <1KG zijn jullie mij het bedrag van 6,45 EUR verschuldigd. Ik wil u daarom nogmaals vriendelijk, maar zeer dringend verzoeken om dit bedrag binnen een acceptabel termijn naar mijn rekening over te maken, conform uw eigen Algemene Voorwaarden.

Vriendelijke groet,
- Gazpacho
Zo.

Ik begin een beetje medelijden te krijgen met Jacob Bakker van Empc:

1) de meeste consumenten hadden allang opgegeven.
2) Wat een jammerlijke manier om je brood te verdienen door op allerlei glibberige manieren onder je eigen regels te proberen te komen
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 14 februari 2007 om 22:35.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023