Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12 januari 2003, 16:12
jayjay
Guest
 
Berichten: n/a
Question Outlook Webaccess + Tungsten mogelijk??

Hi,

Ik heb sinds enige tijd mijn Tungsten met 6310i aan de gang gekregen en via BT kan ik nu ook internetten op mijn palm. Nu gebruiken wij op de zaak de Outlook webaccess applicatie, zodat je via een secure site je zakelijke e-mail in explorer of zo kan benaderen.

Wanneer ik nu een Https://xx.xx.xx ingeef krijg ik een foutmelding dat dit niet ondersteund wordt(http 405, method not allowed). Is er iemand die dit probleem ook kent en of dit op te lossen is met software of instellingen?

bij voorbaat dank

CU
Jos
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 januari 2003, 17:55
mtrimpe mtrimpe is offline
Senior lid
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 18 december 2001
Locatie: Eindhoven
Berichten: 53
Stuur een bericht via ICQ naar mtrimpe Stuur een bericht via Instant Messenger naar mtrimpe
Daarvoor heb je een internetbrowser met SSL ondersteuning nodig. Ik geloof dat ik had gelezen dat die Xiino dat ondersteunde. Zoek maar even naar de verschillende webbrowsers en kijk welke SSL ondersteunt.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 januari 2003, 18:18
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
De Palm WebPro browser die met je Tungsten is meegeleverd ondersteunt SSL. Ik heb het zojuist op mijn Tungsten gerpobeerd met secure webmail van xs4all en dat werkt prima. Ik heb geen bijzondere instellingen gedaan.

De WebPro browser werkt via een proxyserver (webpro.palm.com). Het kan natuurlijk zijn dat de server op je werk beveiligd is en alleen bepaalde IP-ranges toestaat.

Laatst gewijzigd door Arent; 12 januari 2003 om 18:26.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 januari 2003, 22:08
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Unhappy

Ook mij lukt het niet in te loggen via Outlook webmail van mijn werkgever (via WebPro browser). XS4ALL webmail gaat inderdaad prima, maar ik ben dus bang dat de Outlook mailserver toch nog iets extra's verlangt (in ieder geval geen IP range check). Maar watte.....?
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 januari 2003, 22:57
Joost's schermafbeelding
Joost Joost is offline
ot jan dikkie !
Voornaam: dito
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 20 december 2000
Locatie: Arnhem
Berichten: 87
Stuur een bericht via ICQ naar Joost
Ik heb voor mijn werk ook Outlook Webmail. Volgens de specificaties heb je daarvoor minstens een Windows IE5 browser voor nodig gezien allerlei Javascripts en ActiveX zaken. Zitten die wel in die Tungsten WebPro Browser? Ik heb het wel eens geprobeerd met Xino, die lust wel standaard SSL (en dat werkt ook, maar geen Outlook Webmail en ook geen Internet Girotel trouwens....).
__________________
omdat ik al groot ben,
joost

Laatst gewijzigd door Joost; 12 januari 2003 om 23:00.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 januari 2003, 23:32
mtrimpe mtrimpe is offline
Senior lid
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 18 december 2001
Locatie: Eindhoven
Berichten: 53
Stuur een bericht via ICQ naar mtrimpe Stuur een bericht via Instant Messenger naar mtrimpe
Oh ja, natuurlijk.

Ik was even de JavaScript vereiste van Web Access vergeten.

OK, dan kan het inderdaad _niet_ met wwaarschijnlijk alle browsers voor de Palm. Web Access heeft namelijk al met heel veel moeite hun extreem complexe JavaScript structuur (die overigens volledig onnodig is maar dat is MS) naar Netscape omgezet. Dus dat zal denk ik niet op een Palm lukken in de komende tijd.

Wat misschien een optie is, is om POP3 toegang te vinden op je netwerk. Wat in mijn geval heeft gewerkt is om het internet-adres van de Outlook server op te zoeken en dan
'telnet hier.je.exchange.server 110' uit te voeren. Als hij dan een verbinding geeft dan kan je in principe ook met POP3 toegang krijgen. Als het niet werk probeer dan ook eens in plaats van poort 110 poort 143 (bij het telnetten.)

Als dat lukt dan kan ik je nog wel verder helpen. Zo niet dan moet je toch wat anders proberen.
Je kan smeken bij de netwerkadministrator of je kan bijvoorbeeld in Outlook een filter aanmaken dat alle email forward naar een bepaald emailadres en die kan je dan wel weer met POP3 bekijken en dan ben je ook rond. Alleen heb je dan altijd 6 regels boven je email staan waarin de verzender en dergelijke staan.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 januari 2003, 00:22
StanTheMan
Guest
 
Berichten: n/a
krijg ook die foutmelding.. kan het op zich wel begrijpen bij die pagina aangezien die wat gecompliceerd is.

maar ik krijg het bv ook op het fora, bv gathering tweakers en van de vereniging (redelijk eenvoudig php forum)
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 januari 2003, 02:33
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Probeer Outlook Web Access in WebPro eens met 'Images off'. Deze tip is overigens afkomstig van: http://discussion.brighthand.com/pal...threadid=23367
Met citaat reageren
  #9  
Oud 13 januari 2003, 09:54
jayjay
Guest
 
Berichten: n/a
Hi,

Bedankt iedereen voor de tips. Goed te zien dat ik niet de enige ben met zulke issues (oftewel dat ik zelf iets verkeerd had gedaan).

Ik heb inderdaad geprobeerd met images off, mara krijg nog steeds dezelfde foutmelding. Bij nader checken met de IT manager blijkt dat wij VPN Securemote van Checkpoint draaien. Is dat wellicht een mogelijkheid, of loop ik dan ook weer tegen beperkingen op?

Met vriendelijke groet,
Jos
Met citaat reageren
  #10  
Oud 13 januari 2003, 20:06
JohanE JohanE is offline
Just some member
Voornaam: Johan
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 07 januari 2002
Locatie: Westland
Berichten: 103
Niet mogellijk

Voor zover ik weet is het niet mogelijk om via je palm op een owa (Outlook WebAccess) te komen. Ik heb er hier zelf ook owa draaien, maar ik heb ook nog niet gevonden hoe ik het aan de praat kan krijgen op mijn palm (behalve dan via pop / imap).

De reden is volgens mij dat owa een username / password popup geeft om in te loggen op owa. Ik heb het vermoeden dat hier het probleem zit.

Als iemand een oplossing weet dan hoor ik het graag.

Het VPN verhaal is alleen een beveiliging van de verbindig, dit heeft niets te maken met owa zelf. Je moet wel eerst door de beveiliging heen komen voordat je bij owa terecht kan komen.

Groet,

Johan
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023