Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Accessoires

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17 november 2002, 21:22
Lyndon's schermafbeelding
Lyndon Lyndon is offline
Senior lid
Voornaam: Lyndon
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Rijswijk (ZH)
Berichten: 95
Gezocht: Lexar 256MB SD-kaart

Wie kan mij vertellen waar ik een Lexar 256MB SD-kaart kan kopen.

Ik heb enkele sites in NL afgezocht, helaas zonder succes.

Ik vond wel verscheidene sites met Sandisk SD-kaarten, maar die wil ik niet. Ik heb op verscheidene sites gelezen dat Lexar veruit de snelste is. Ook vernam ik dat de Panasonic SD-kaarten van Lexar zijn.

Hopelijk kan ik via deze thread te weten komen waar ik Lexar SD-kaarten kan vinden voor mijn nieuwe Tungsten-T. Ik gebruik momenteel een Sandisk 128MB SD-Kaart, maar grote bestanden hotsyncen naar deze kaart is best wel traag. Lexar zou dus uitkomst bieden. Vooralsnog zal ik "Card Export" gebruiken om relatief grote bestanden naar de Sandisk SD-kaart te kopieren.

Lyndon
__________________
An insightful critique of one way of thinking about a problem leads to another, better understanding
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 november 2002, 21:52
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Helaas kan ik geen antwoord geven op je vraag, maar ik heb wel een advies: het goede model in je profiel zetten, hoef je niet meer telkens uit te leggen dat je nu een Tungsten gebruikt.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 november 2002, 00:36
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Panasonic's zijn in ieder geval te koop in 256mb en in 512mb:
256mb: http://www.tweakers.net/pricewatch/40410 (€ 270)
512mb: http://www.tweakers.net/pricewatch/40411 (€ 518)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 november 2002, 06:49
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Re: Gezocht: Lexar 256MB SD-kaart

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lyndon
Ik heb op verscheidene sites gelezen dat Lexar veruit de snelste is. Ook vernam ik dat de Panasonic SD-kaarten van Lexar zijn.

Lyndon
Het is zelfs zo dat er op verschillende sites discussies gaande zijn over het feit dat de 256 Mb van Sandisk een zeeeeeeer lage schrijfsnelheid heeft op de TUNGSTEN, zo erg zelfs dat mensen hun SD omruilen omdat ze denken dat ie kapot is. Ook Palm lijkt onderkend te hebben dat er een probleem is met deze schijfgrootte. Mogelijk ligt het niet aan Sandisk omdat dezelfde SD's het bijvoorbeeld op een PocketPC of in een cruzer wel goed doen. Onder de 128 Mb lijkt het probleem minder groot. Zelf heb ik enkele SplashPhoto bestanden op een SD gezet. Elk bestand is 150 Kb groot. Op een 128 Mb Sandisk duurt elk bestand rond de 25-30 seconden. Op een 32 Mb MMC van Sandisk duurt elk bestand rond de 5 seconden.

Laatst gewijzigd door Ce; 18 november 2002 om 06:52.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 november 2002, 13:34
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Is dat geen standaard probleem van SD kaartjes? Die worden toch altijd trager naarmate het geheugen groter wordt?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 26 november 2002, 16:03
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Geldt dit aanbod alleen voor de NX70V of ook voor andere dingen? Ik ben al een week op zoek naar een bedrijf dat vanuit Amerika internationaal verstuurd. Ik wil erg graag een 128 mb of 256 mb Lexar SD-kaartje kopen, maar die zijn niet te krijgen in Nederland. Worden blijkbaar alleen in Amerika verkocht.

Deze posting slaat op deze thread: http://www.palmclub.nl/forums/showth...&threadid=8765

- jp

Laatst gewijzigd door jean-paul; 27 november 2002 om 01:25.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 26 november 2002, 20:29
Xcuseme's schermafbeelding
Xcuseme Xcuseme is offline
Vriend v/d Palmclubserver
Voornaam: Marc
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 18 maart 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 165
Stuur een bericht via ICQ naar Xcuseme
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Geldt dit aanbod alleen voor de NX70V of ook voor andere dingen? Ik ben al een week op zoek naar een bedrijf dat vanuit Amerika internationaal verstuurd. Ik wil erg graag een 128 mb of 256 mb Lexar SD-kaartje kopen, maar die zijn niet te krijgen in Nederland. Worden blijkbaar alleen in Amerika verkocht.

zie ook deze thread: http://www.palmclub.nl/forums/showth...&threadid=8658

- jp
Mocht er een bestelling door mij geplaatst gaan worden in Amerika dan denk ik aan je, OK?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 26 november 2002, 21:30
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
TOP! Sein me s.v.p. vantevoren even in, want misschien wil m'n vriendin er dan ook gelijk een. Die prijsverschillen in Amerika zijn trouwens echt schandalig. Ik heb voor precies hetzelfde 128mb kaartje prijzen van $ 70,- tot $ 180,- gezien.

- jp
Met citaat reageren
  #9  
Oud 26 november 2002, 22:41
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Xcuseme,

Ook ik zou heel graag een Lexar SD uit de US willen bemachtigen, dus als je iets van plan bent dan doe ik graag mee.

alvats bedankt,
Sander
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #10  
Oud 27 november 2002, 00:05
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
We (Lexar-liefhebbers) kunnen ook zelf onze krachten bundelen en voor deze site gaan: http://www.buy.com

Voorbeelden:
128MB SECURE DIGITAL CARD, $ 57,27
256MB SECURE DIGITAL CARD, $ 121,99
512MB SECURE DIGITAL CARD, $ 355,99

Pas boven de $500,- wordt er internationaal verstuurd, dus in m'n eentje red ik dat niet Deze prijzen zijn overigens wel spotgoedkoop.

Hier meer informatie over international shipping:
http://www.buy.com/corp/support/default.asp?loc=283#int
Met citaat reageren
  #11  
Oud 27 november 2002, 00:06
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Degenen die geinteresseerd zijn in een gezamenlijke aankoop van Lexar-geheugenkaartjes kunnen deze thread bekijken.

- jp
Met citaat reageren
  #12  
Oud 27 november 2002, 00:28
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
En dan hebben ze wat over mij te zeggen dat ik soms een ietsiepietsie off-topic bezig ben. Tsk tsk tsk

Maar weet je al hoe je dat gaat betalen? Ik bedoel, hoe werkt zo'n "Wire transfer"? Is dat zo'n betaling via het postkantoor?
Met citaat reageren
  #13  
Oud 27 november 2002, 00:40
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Ik wilde het eigenlijk verplaatsen naar de oorspronkelijke Lexar-thread, maar dan zou Xcuseme weer niet goed op de hoogte gehouden worden. Ik heb dus in de oorspronkelijke thread keurig een xc: gemaakt.

Hmm.. die wire transfer maakt het wel weer ingewikkeld. Balen, want zo goedkoop heb ik ze nog nergens gezien.

- jp
Met citaat reageren
  #14  
Oud 27 november 2002, 01:13
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik heb geen idee wat het is, maar ik heb een keer mijn GSM laten deblokkeren en toen moets ik via het postkantoor betalen. Koste wel een smak geld extra.

Maar is anders deze iets? Vreemd genoeg zijn daar de Memory Sticks weer heel duur. Ze geven aan dat ze worldwide shipping doen en credit cards accepteren.

Of anders TigerDirect Je moet de bestelling wel apart aanvragen, maar ze leveren wel internationaal.

Bij PageComputers zijn ze nog goedkoper, maar die leveren nog niet internationaal. Misschien iets om ze even te mailen of ze een uitzondering kunnen maken voor een grote groep.

Als je iets vindt waar ze ook een goedkope (rond de $50) 128MB memory stick kunnen leveren wil ik anders ook graag meedoen als het kan.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 27 november 2002, 01:18
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Wow! Dat zijn toplinks. Je kunt je nog zo te pletter zoeken in Google, geheid dat je net die goede mist die een ander wel weer te pakken krijgt Thanks!

Ik ben nog steeds in voor een combi-actie, om de shipping een beetje te verdelen. Nu komt er voor een kaarte effe $23,50 bij (+ waarschijnlijk ook nog BTW/douane)

- jp

Laatst gewijzigd door jean-paul; 27 november 2002 om 01:22.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 27 november 2002, 01:37
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Je kunt voor prijzen ook beter op epinions, pricegrabber, cnet etc zoeken. Dat gaat een stuk vlotter.

Via pricegrabber kun je zelfs kiezen om alleen international leverende zaken uit te selecteren. Zo vond ik PcMall ook nog.

Oh oeps, de rest van de berichten is verschoven

Laatst gewijzigd door patrickl; 27 november 2002 om 01:40.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 27 november 2002, 06:24
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Om nog even terug te komen op de vraag, een wire transfer is een telefonische overboeking, iets dat je kan regelen vanaf je bankkantoor.

succes ermee!

Misschien is het een idee om de naam van de thread aan te passen naar Inkoop Actie? Dan is het voor iedereen meteen duidelijk waar het over gaat?
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #18  
Oud 27 november 2002, 08:15
Lyndon's schermafbeelding
Lyndon Lyndon is offline
Senior lid
Voornaam: Lyndon
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Rijswijk (ZH)
Berichten: 95
Voor mij ook een 256MB Lexar SD-Card

Jean-Paul,

Ik ben ook geinteresseerd in het gezamenlijk bestellen van Lexar SD-Cards. Ik wil zelf een 256MB Lexar SD-Card.

Ik had 'm trouwens bijna besteld via CompUSA ($140), maar nu blijkt dat ook deze pas een internationale orders accepteert boven de $500.

Dus ik ben zeker van de partij; COUNT ME IN.

Lyndon
E-mail: lyndon.jong-a-ten@questintl.com
__________________
An insightful critique of one way of thinking about a problem leads to another, better understanding
Met citaat reageren
  #19  
Oud 27 november 2002, 10:30
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Je kunt voor prijzen ook beter op epinions, pricegrabber, cnet etc zoeken. Dat gaat een stuk vlotter.

Via pricegrabber kun je zelfs kiezen om alleen international leverende zaken uit te selecteren. Zo vond ik PcMall ook nog.

(deze was nog nagekomen op de andere thread, ik kon het bericht daar zelf overigens niet verwijderen)
Met citaat reageren
  #20  
Oud 27 november 2002, 10:49
Xcuseme's schermafbeelding
Xcuseme Xcuseme is offline
Vriend v/d Palmclubserver
Voornaam: Marc
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 18 maart 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 165
Stuur een bericht via ICQ naar Xcuseme
Houden jullie er wel rekening mee dat je het risico loopt dat de douane nog 19% belasting gaat heffen op het bestelde artikel? Dat geldt overigens voor alles wat je buiten de EU besteld. Ik ben al eens de je-weet-wel geweest en dat was knap balen. Ik kreeg het pakje niet mee van het postkantoor zonder 19% extra te lappen.

Ze pikken een pakketje er zomaar uit als er iets van waarde inzit afkomstig van een winkel. Het pakje wordt opengemaakt, het artikel geďdentificeerd en de zaak wordt met douane-tape dichtgeplakt. Brief erbij over het waarom en een extra factuur....

en bedankt

Laatst gewijzigd door Xcuseme; 27 november 2002 om 10:51.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023