Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09 mei 2001, 19:38
ines
Guest
 
Berichten: n/a
Question

beste medeleden,
ik wil via mijn palmV[ met multimail geinstalleerd] mijn e-mail ophalen bij mijn internet provider, die geen inbelverbinding heeft maar alleen via het internet te bereiken is. hoe doe ik dat?
ines
Met citaat reageren
  #2  
Oud 09 mei 2001, 20:00
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Via een andere (gratis) internet provider die wel een inbel mogelijkheid heeft? Bijv. HetNet?

Je hebt waarschijnlijk een kabel-aansluiting?

(het is voor beantwoorders makkelijk als je zoveel mogelijk details doorgeeft)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 09 mei 2001, 21:37
ines
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb een ADSL verbinding via Xs4All, maar daar geen e-mail acc0unt. Die loopt via GMX. Het voordeel daarvan is dat je vanuit Outlook Express 5 alles kunt doen, dus ook verzenden. Voorheen had ik een account bij WOL, waarbij wel via de ADSL alle berichten konden worden opgehaald. Het verzenden moest echter via de klassieke inbellijn, zodat steeds de ADSL verbinding verbroken moet worden. Lastig. De meeste providers die ik tot nu toe heb gehoord kennen deze zelfde beperking.
Kan ik via HetNet wel vanuit OE5 berichten ophalen, opslaan en verzenden?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 mei 2001, 23:34
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Question

Begrijp weinig van dit verhaal. Ik heb ook ADSL bij xs4all en kan prima e-mail ophalen bij andere providers of van m´n werk. Verzenden lukt ook altijd via de smtp-server van xs4all. De meeste providers hebben tegenwoordig hun smtp-server (= uitgaande e-mail server) open staan voor alleen hun eigen gebruikers. Dus als je e-mail wilt versturen moet je altijd de smtp-server instellen van de provider waarbij je ingebeld bent.

Maar in je eerste bericht wilde je met je Palm en Multimail e-mail ophalen. Ik neem aan via je GSM telefoon? Of wil je het via de synchronisatie conduit doen?

Nog iets: je bedoelt toch niet xs4all met de provider waarbij je niet kan inbellen? Dat klinkt nogal onzinnig. Dat is juist wat ze al een jaar of tien doen! xs4all zou niet bestaan als dat niet zou kunnen. Ik kan met ISDN of analoge telefoonlijn prima inbellen bij xs4all. Behalve de telefoontikken geen extra kosten. Als je dat zou willen kan je ook nog met Palm en GSM inbellen. Je hebt overigens ook automatisch een e-mail account bij xs4all, die krijg je er gewoon bij. Kan natuurlijk zijn dat je die niet gebruikt...

Al met al begrijp ik nog niet wat je precies wilt doen en wat er dan niet kan?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 mei 2001, 22:56
ines
Guest
 
Berichten: n/a
van Palm via GSM naar e-mailserver

Nu ik het teruglees, ben ik inderdaad wat warrig. Hier hoe het zit:
Ik woon in een huis met 4 bewoners, die gezamenlijk op 1 e-mail account een fast ADSL verbinding hebben via xs4all. Op het bijbehorende e-mail adres kan ik dus geen e-mail ontvangen / zenden wegens het ontbreken van privacy: de anderen kunnen daar ook in kijken. Om die reden heb ik via gmx.co.uk een (gratis) e-mail account lopen waarbij je (wel via xs4all) vanuit OE5 kunt ontvangen en ook zenden. Via het Internet dus en niet via een (niet-ADSL-)telefoonlijn.
Wat ik nu wil kunnen, is via Multimail en mijn Nokia 6210 inbellen bij een ISP, waar ik toegang krijg tot die e-mail account van gmx. (ik heb het geprobeerd via WAP, maar dat is me niet gelukt, maar misschien doe ik iets niet goed). Op de homepage van gmx heb ik echter niet zo'n inbelnummer kunnen vinden.
Is dit een helderder beschrijving van wat ik wil en wat het probleem is? zoniet, vertel me dan wat je nog moet weten.
mvrgr.
Ines
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 mei 2001, 00:21
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Ok, voor mij is het voorlopig duidelijk genoeg. Ik heb bij GMX op de website gekeken en dat is ook duidelijk. GMX is een e-mail provider en geen ISP. Dus daar kan je sowieso niet inbellen.

Dus moet je bij een andere ISP inbellen. XS4ALL ligt hier nogal voor de hand, want daar heb je al een userid en password. Als je bij XS4ALL inbelt kan je met Multimail wel mail ophalen van de POP server van GMX. Dat geldt voor zowel OE via ADSL als voor Multimail via Palm+GSM.

Mail verzenden is een ander verhaal. Daarvoor moet je een email client hebben die op een SMTP server (= uitgaande mail server) kan inloggen. OE5 kan dat. Als het goed is heb je in OE5 ook ergens je GMX userid en password ingesteld voor de SMTP server van GMX. Dat lukt dus al.

Multimail op de Palm kan helaas (nog) niet inloggen op een SMTP server. Dus moet je wat anders doen, namelijk de SMTP server van de provider gebruiken waarbij je bent ingebeld (zoals in m´n eerste reactie al gemeld). XS4ALL dus in dit geval. Je mail wordt dan niet verstuurd via de mailservers van GMX maar via de mailservers van XS4ALL, maar dat vind je vast niet erg.

Dus:
Op je Palm stel je de inbelgegevens van XS4ALL in onder Prefs-Network (inbelnummer, DNS servers en zo). Als Connection kies je "IR to Modem" (voor de infrarood verbinding met je Nokia 6210).

In Multimail vul je de e-mail gegevens van GMX in zoals je die ook in OE ook zou invullen (POP server, userid, password en zo). Op één instelling na! Onder SMTP options vul je NIET de SMTP server van GMX in, maar die van XS4ALL. Dat is trouwens: smtp.xs4all.nl


GMX website help, klik op "Security, POP and SMTP" (technisch):
http://www45.gmx.net/cgi-bin/helpex?...k#SMsicherheit

XS4ALL inbelnummers:
http://www.xs4all.nl/inbellen/index.cgi

XS4ALL servers:
http://www.xs4all.nl/helpdesk/algemeen/servers.html
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 mei 2001, 15:43
Palmpje Palmpje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 april 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 293
Nog een mogelijheid is dat je een goede webbrowser instaleerd (laatste versie van Palmscape bijv) en via http://www.twigger.nl je mail ophaald
Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 mei 2001, 16:08
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Via Twigger kan je geen e-mail ophalen, maar alleen online in de browser lezen. En voor Ines is het een omweg, want GMX voorziet zelf in een Web interface.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 13 mei 2001, 05:53
palmvx's schermafbeelding
palmvx palmvx is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 01 februari 2001
Berichten: 193
Van zulke mensen kan je nou veel leren.
bedankt arent!
__________________
The difference between men and boys is the size of their toys.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 13 mei 2001, 18:54
ines
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

jeetje, wat een goede raad allemaal. ik ga het uit proberen en hou jullie op de hoogte. alvast dank.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 13 mei 2001, 19:21
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Lightbulb

De tips vliegen je om de oren. Ik heb er nog één. Ik gebruik zelf Eudora als e-mail programma op m´n Palm. In Eudora kan je de eerder genoemde login op een SMTP-server (SMTP authentication) wel instellen. Dus Eudora is ook nog een optie als je liever de SMTP-server van GMX gebruikt.

Palm Eudora is een onderdeel van de Eudora Internet Suite.
Download: http://www.eudora.com/internetsuite/
Met citaat reageren
  #12  
Oud 14 mei 2001, 22:17
ines
Guest
 
Berichten: n/a
Smile smtp en pop3

Het is gelukt. Hartelijk dank Arent: ik heb jouw aanwijzingen gevolgd en heb nu via xs4all een verbinding met mijn gmx server (pop.gmx.co.uk) en verzend mijn e-mail via de smtp.xs4all.nl server, waarbij ik in mijn Palm als antwoordadres weer mijn ines@gmx.co.uk adres kon invullen. De buitenwereld ziet dus niet welke u-bocht ik heb gevolgd.
Ook mijn echtgenoot heeft van jouw advies kunnen genieten met zijn eigen instellingen.
Twee vliegen in een klap dus....
Met citaat reageren
  #13  
Oud 15 mei 2001, 19:35
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Smile

Altijd leuk om te horen dat de moeite niet voor niets is geweest.

De buitenwereld kan (als ze wil) wel zien dat je mail langs een xs4all server is geweest. Als je naar de "full headers" kijkt of in de source van het bericht zie je dat wel staan. Maar ja... normaal gesporken is niemand daarin geinteresseerd, behalve spammers, spambestrijders en beheerders van mailservers en dergelijke.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 15 september 2001, 01:43
Kozik
Guest
 
Berichten: n/a
Kosten mobiel emailen

Ik heb Simens S25 en Palm m505 en zou graag onderweg nieuwe email willen binnehalen.Op welke kosten moet ik rekenen indien ik met mijn GSM mijn email wil ophalen.(behalve die van het gebruik van mijn mobieltje?)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023