Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Zire en Z22

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17 november 2003, 14:51
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Behuizing staat onder spanning

Okee, ik weet het: een Zire 71 heeft een kunststof behuizing en die kan niet onder spanning kan staan, maar zo voelt het wel.

Als ik mijn Zire 71 namelijk aanzet, gaat hij heel zachtjes maar heel snel trillen. Je ziet het niet en als je hem in je hand houdt, voel je het ook niet, maar na een tijdje merk je aan je hand en je pols dat hij wel degelijk trilt. Het vasthouden wordt vermoeiend en na een half uur ofzo leg je hem liever weer neer. En dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn!

Ik heb hem eens aan mijn oor gehouden, maar als hij aanstaat dan komt er een hele hoge pieptoon uit het scherm (niet uit de achterzijde). Je hoort het alleen met het scherm tegen je oor, maar ik heb het idee dat deze pieptoon iets te maken heeft met het trillende gevoel: dezelfde frequentie?

Mijn vraag is of er meer mensen zijn waarbij de PDA (met name Palm) een trillend gevoel geeft en/of een heel hoge pieptoon uit het scherm geeft.
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 november 2003, 15:20
sanderlenka's schermafbeelding
sanderlenka sanderlenka is offline
Forumbikkel
Voornaam: Sander
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 18 november 2001
Locatie: Geldrop
Berichten: 223
Mijn Zire 71 piept, maar trilt niet voelbaar.

Zie ook hier (Brighthand Forum)
__________________
hartelijke groeten,
Sander
Huis kopen in Tsjechie?
Wereldraadsel?
Posting?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 november 2003, 15:22
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Voor de achtergrondverlichting is een hoge spanning nodig (ca 120 V) en om die te maken uit de 4V accu is een omvormer nodig. Deze willen wel eens resoneren en dat is wat je hoort. Zolang dit slechts zeer zwak is is dat geen probleem (eigenlijk zelfs normaal). Als je 'm ook voelt is er duidelijk iets mis en zou ik proberen te ruilen.

Mijn palmpjes piepen ook allemaal. Maar ook allelei andere apparatuur met grotere LCD/TFT schermen en backlight (GSM bijv niet).
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 november 2003, 15:37
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
De mijne piept ook. Ik vind dit op zich niet storend, maar als het helemaal stil is om je heen (als ik bijvoorbeeld ligt te WarFaren in bed) kan dit piepje toch wel indringend zijn. Ach jah...
__________________
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 november 2003, 15:47
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Had eigenlijk een verhaal verwacht over de Tungsten E. Als ik hem aan de USB kabel hang, voel ik dat de behuizing onder spanning staat.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 november 2003, 15:52
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Citaat:
Op 17-11-2003, om 15:47 heeft Bram dit gezegd in bericht #5
Had eigenlijk een verhaal verwacht over de Tungsten E. Als ik hem aan de USB kabel hang, voel ik dat de behuizing onder spanning staat.
Als de PC waaraan die USB-stekker zit ongeaard zijn stroom krijgt, dan kan ik me dat voorstellen. Waarschijnlijk is dan de usb-aansluiting niet geheel afgeschermd van de behuizing. Dit probleem heb ik thuis ook met mijn laptop, ik voel dan af en toe een schokje erdoor heen lopen.

Een geaard stopcontact kan je ontdekken door die "geleiders" aan de zijkant van het stopcontact. Heb je die niet, dan heb je een niet-geaard stopcontact.
__________________
Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]
Met citaat reageren
  #7  
Oud 26 november 2003, 23:12
PDATechCenter PDATechCenter is offline
PDATechCenter, Zaltbommel
Voornaam: Richard
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 09 december 2000
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 122
Stuur een bericht via MSN naar PDATechCenter
Citaat:
Op 17-11-2003, om 09:22 heeft RobB dit gezegd in bericht #3
Voor de achtergrondverlichting is een hoge spanning nodig (ca 120 V) en om die te maken uit de 4V accu is een omvormer nodig. Deze willen wel eens resoneren en dat is wat je hoort. Zolang dit slechts zeer zwak is is dat geen probleem (eigenlijk zelfs normaal). Als je 'm ook voelt is er duidelijk iets mis en zou ik proberen te ruilen.

Mijn palmpjes piepen ook allemaal. Maar ook allelei andere apparatuur met grotere LCD/TFT schermen en backlight (GSM bijv niet).
De achtergrondverlichting van de nieuwe modellen, werken op 4 Volt. het zijn gewoon witte LED's Echter, je hebt niet geheel ongelijk, de Palm werkt op 3.3 volt, en om de batterijspanning van 3.6 - 4.2 volt te stabiliseren gebruikt men een schakelende omvormer, en die hoor je piepen.

De Palm IIIc werkt met een TL-buis op ca 1000 volt. De achtergrondverlichting van de momochrome modellen werkt op 90 volt bij 400 Hz. De 505 was de eerste met LED's op ca 4 volt.

Richard
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 december 2003, 18:01
superjoost
Guest
 
Berichten: n/a
Mijn Palm Zire 71 loopt af en toe vast.. Daarbij wordt de hele behuizing heeel erg warm.. Ik denk zelf zo'n 50 graden.
Na een harde reset doet hij het dan pas weer
Zijn er nog meer mensen met dit probleem?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 13 december 2003, 18:09
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Met 50 graden celcius staat gelijk aan een warme douche, ik denk niet dat je hoeft te vragen of iemand anders ook dit probleem heeft, maar dat je even van je garantie gebruik moet maken.

Is trouwens wel lekker, zo'n warme Zire in de winter.... geavanceerd verwarmd ruitenkrabben....
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #10  
Oud 13 december 2003, 18:53
PDATechCenter PDATechCenter is offline
PDATechCenter, Zaltbommel
Voornaam: Richard
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 09 december 2000
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 122
Stuur een bericht via MSN naar PDATechCenter
Citaat:
Op 13-12-2003, om 12:09 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #9
Met 50 graden celcius staat gelijk aan een warme douche, ik denk niet dat je hoeft te vragen of iemand anders ook dit probleem heeft, maar dat je even van je garantie gebruik moet maken.

Is trouwens wel lekker, zo'n warme Zire in de winter.... geavanceerd verwarmd ruitenkrabben....
Off topic:

Als je een douche neemt met 50 graden C, dan kun je daarna meteen door naar Beverwijk (brandwondencentrum). 40 graden voelt al erg heet aan.

Een warme douche is gemiddeld 34-36 graden C.

Richard
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023