Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #461  
Oud 21 april 2004, 14:03
Tjakka
Guest
 
Berichten: n/a
Question

Citaat:
Op 26-02-2004, om 21:34 heeft mauske dit gezegd in bericht #382
Nja, vanmiddag maar eens de moeite genomen er een echte nederlandse stem in te bouwen... en het is me nog gelukt ook.
Nu heb ik een duidelijk verstaandbare Nederlandse dame in de auto zitten en niet die vlaamse madam !
Het is vast niet mijn idee, en vast al eerder voorgesteld, maar zijn er wellicht mensen die dit al ergens als zipje gedeeld hebben staan?

Tjakka
Met citaat reageren
  #462  
Oud 23 april 2004, 13:36
Appie76
Guest
 
Berichten: n/a
Bijwerken scherm tijdens spraak + nieuwe update in het verschiet

Hoi allemaal,

even twee vragen:

1) Op mijn T|T wordt het scherm niet bijgewerkt tijdens het afspelen van een gesproken aanwijzing. Komt dit doordat ik de demo-versie gebruik? Of misschien ligt het aan mijn "trage" T|T, of hebben snellere pda's met de echte versie hier ook last van? De demo-versie op mijn PC heeft namelijk dit probleem niet.

2) Recentelijk is de update naar versie 1.3 uitgebracht. Heeft iemand al ergens iets opgepikt over een aanstaande release van een nieuwe update die dit keer wel wat problemen oplost (1.3 was grotendeels alleen maar een toevoeging van 3D view). Zo ja, is er bekend wat hierin verbeterd zal zijn, of ie gratis is en wanneer deze verschijnt?

hmm, eigenlijk zijn het wel wat meer dan 2 vragen geworden, maar wellicht dat iemand antwoord kan geven?

- Appie
Met citaat reageren
  #463  
Oud 23 april 2004, 13:39
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
1) dat klopt op alle PDA's. Hopelijk komt Mapsonic gauw met een update om dit te verhelpen want het is bij kleine bochtige straatjes redelijk irritant.

2) Naar mijn weten niet, maar blij hopen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #464  
Oud 03 mei 2004, 23:29
interneth interneth is offline
Lid
Voornaam: Paul
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 09 april 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 28
Krijg Mapsonic niet op gang

Ik heb vandaag Mapsonic binnengekregen en het meteen geïnstalleerd. Ik heb in de MapStore een kaart van de Randstad 'uitgesneden' en (zoals in deze thread al eens geadviseerd) deze handmatig op een SD-kaart (een snelle Lexar 256 Mb kaart) gezet. Ook al eens in een mapje MapSonic_Maps, naar een ander advies. Steeds krijg ik bij het aanklikken van MapSonic de melding van 'Geen kaart in het toestel gevonden' en na 'OK' de 'identificateur' en de aanwijzing deze naar de MapStore op de PC - wat ik natuurlijk al gedaan had. Wat doe ik fout?

PM
Met citaat reageren
  #465  
Oud 04 mei 2004, 07:21
ChiChiWaWa
Guest
 
Berichten: n/a
Als de identificateur zeker overeen komt, en de kaart staat zeker in de submap MapSonic_Maps (Absoluut noodzakelijk) dan moet je even controleren of je bj het exporteren naar PDA vanuit MapStore wel zeker het juiste type hebt gekozen bij opslaan als. Het type voor in geheugen verschilt namelijk van het type op kaart.

De extentie van het bestand zou .fdp moeten zijn!
Met citaat reageren
  #466  
Oud 07 mei 2004, 15:39
edegroot
Guest
 
Berichten: n/a
kaart op SD kaart

Bij mij werkte Mapsonic pas toen ik een kaart in het geheugen had gezet. Daarna kon ik zien dat er ook kaarten op de SD kaart stonden. Deze werken helaas niet bij mij. Als ik een kaart vanaf de SD-kaart opstart, dan krijg ik eenfoutmelding. Er wordt gevraagt om een herinstallatie van de kaart. Dit werkt niet. Ik kan op ht moment alleen kaartn lezen vanuit het geheugen van mijn Palm. Herkent iemand dit probleem?

Groeten, Eric
Met citaat reageren
  #467  
Oud 07 mei 2004, 15:44
edegroot
Guest
 
Berichten: n/a
kaart op SD kaart

Bij mij werkte Mapsonic pas toen ik een kaart in het geheugen had gezet. Daarna kon ik zien dat er ook kaarten op de SD kaart stonden. Deze werken helaas niet bij mij. Als ik een kaart vanaf de SD-kaart opstart, dan krijg ik eenfoutmelding. Er wordt gevraagt om een herinstallatie van de kaart. Dit werkt niet. Ik kan op ht moment alleen kaartn lezen vanuit het geheugen van mijn Palm. Herkent iemand dit probleem?

Groeten, Eric
Met citaat reageren
  #468  
Oud 07 mei 2004, 16:18
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Heb je ook, toen je de kaarten aanmaakte op de PC, aangegeven dat de kaarten op een geheugenkaart moeten staan? dat is namelijk geen *.pdb bestand, maar heeft een andere naam, ook ergens al in deze thread genoemd.

Het werkt vrij simpel, je zegt dan bij bestand opslaan dat je een andere bestandsextensie wilt hebben, er staan er dan ook twee genoemd, de PDB en die andere (waar ik de naam even van kwijt ben)

Als je dat bestand dan in de juiste map (zie ook deze thread ergens) op je kaart zet, werkt het wel.

succes!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #469  
Oud 07 mei 2004, 16:42
Boudewijn's schermafbeelding
Boudewijn Boudewijn is offline
Lang leve de PalmClub!!
Voornaam: Arie
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 15 juli 2002
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 119
Stuur een bericht via ICQ naar Boudewijn
update naar 1.3.2

Zojuist is op de site van ViaMichelin de "PATCH 1.3.2" verschenen:
Patchpagina
The version 1.3.2 of MapSonic brings two improvements to the MapSonic 1.3 version:
1- The night view featuring a darker background on the maps with no polygons (no materialization of the forests and rivers).
2- MapSonic will compute more quickly the optimum itinerary on voluminous maps (more than 256 MB) installed on a SD card. In this case it is necessary to have 16 MB of free memory available on the PDA (standard memory) instead of 8 MB.

Ik hoop dat we er wat aan hebben...
__________________
<<< RADIATION: it is hardly a danger, but merely a risk ... >>>
Met citaat reageren
  #470  
Oud 07 mei 2004, 18:08
namruuh's schermafbeelding
namruuh namruuh is offline
WM6 overloper
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 08 juni 2003
Berichten: 274
Het feit dat je uberhaupt al kaarten van > 256MB nodig hebt is al niet best

Jammer dat ze alleen maar een nightview patch hebben uitgebracht, dat was nog een van de minst vervelende dingen. Ik zal de rest niet opnoemen, maar worden in dit topic meerdere malen genoemd
Met citaat reageren
  #471  
Oud 07 mei 2004, 19:04
Boudewijn's schermafbeelding
Boudewijn Boudewijn is offline
Lang leve de PalmClub!!
Voornaam: Arie
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 15 juli 2002
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 119
Stuur een bericht via ICQ naar Boudewijn
Exclamation PATCH 1.3.2. LET OP!!!

LET OP : Deze patch werkt inderdaad alleen als je 16 MB vrij hebt! Dus leuk voor T3-eigenaars....
__________________
<<< RADIATION: it is hardly a danger, but merely a risk ... >>>
Met citaat reageren
  #472  
Oud 07 mei 2004, 19:16
ChiChiWaWa
Guest
 
Berichten: n/a
Heb er niet eens veel op staan, en slechts 15.2 MB vrij ...
Kan je je maar afvragen of ze in toekomstige versies er rekening mee gaan houden dat er nogal wat mensen zullen zijn die geen 16MB vrij hebben, maar misschien toch wel de 1.3.3 willen bvb
Met citaat reageren
  #473  
Oud 07 mei 2004, 20:55
hovingh's schermafbeelding
hovingh hovingh is offline
Lid
Voornaam: Bert
Model: Sony Clie PEG-TJ35
 
Geregistreerd: 07 november 2003
Locatie: Deventer
Berichten: 45
Re: PATCH 1.3.2. LET OP!!!

Citaat:
Op 07-05-2004, om 20:04 heeft Boudewijn dit gezegd in bericht #471
LET OP : Deze patch werkt inderdaad alleen als je 16 MB vrij hebt! Dus leuk voor T3-eigenaars....
Volgens onze buren geldt die 16 MB niet voor RAM? Het Michelin-vrouwtje (of Goedele) legt hier de grens op 5MB?
Met citaat reageren
  #474  
Oud 07 mei 2004, 21:45
Boudewijn's schermafbeelding
Boudewijn Boudewijn is offline
Lang leve de PalmClub!!
Voornaam: Arie
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 15 juli 2002
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 119
Stuur een bericht via ICQ naar Boudewijn
Unhappy Dat was niet Goedele

Beste Hoving,
Helaas stond er in het Duits iets anders over die grens van 5 MB. Dat ging over dat andere merk:
Citaat:
MapSonic müsse sich mit TomTom Navigator messen lassen. Der (TomTom dus) bekommt die ganze Deutschlandkarte mit allen Details, POIs etc auf eine 256 MB Karte unter und benötigt für eine Strecke von ca. 500 km (Pforzheim - Osnabrück) nur wenige Sekunden, also keine Minuten. Im RAM müssen nur ca. 5 MB frei sein.
Het is een tegenvaller, maar de patch loste toch al niets op.

En WAAR BLIJFT DAN VERSIE 2???
Citaat:
Entweder kommt in Kürze eine vernünftige und brauchbare Version 2.0 (diese wurde mir von ViaMichelin per E-Mail vor 2 Monaten für den April 2004 angekündigt, der ist aber vorbei !!!), oder ich werde zur Konkurenz wechseln.
__________________
<<< RADIATION: it is hardly a danger, but merely a risk ... >>>
Met citaat reageren
  #475  
Oud 07 mei 2004, 21:47
Boudewijn's schermafbeelding
Boudewijn Boudewijn is offline
Lang leve de PalmClub!!
Voornaam: Arie
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 15 juli 2002
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 119
Stuur een bericht via ICQ naar Boudewijn
Question T3?

En waar blijft de eerste enthousiaste T3-eigenaar??
__________________
<<< RADIATION: it is hardly a danger, but merely a risk ... >>>
Met citaat reageren
  #476  
Oud 07 mei 2004, 21:50
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Re: T3?

Citaat:
Op 07-05-2004, om 22:47 heeft Boudewijn dit gezegd in bericht #475
En waar blijft de eerste enthousiaste T3-eigenaar??
Die maken waarschijnlijk allemaal gebruik van TTN
Met citaat reageren
  #477  
Oud 07 mei 2004, 21:53
hovingh's schermafbeelding
hovingh hovingh is offline
Lid
Voornaam: Bert
Model: Sony Clie PEG-TJ35
 
Geregistreerd: 07 november 2003
Locatie: Deventer
Berichten: 45
Sorry, heb er iets te snel overheen gelezen. Heb de update echter geïnstalleerd (van 1.3.1 naar 1.3.2) Voor en na installatie was er 8,1 MB aan ram vrij. Progje werkt echter nog prima. Hoezo 16 MB?
Met citaat reageren
  #478  
Oud 07 mei 2004, 22:10
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Op 07-05-2004, om 22:53 heeft hovingh dit gezegd in bericht #477
Sorry, heb er iets te snel overheen gelezen. Heb de update echter geïnstalleerd (van 1.3.1 naar 1.3.2) Voor en na installatie was er 8,1 MB aan ram vrij. Progje werkt echter nog prima. Hoezo 16 MB?
Hoe groter de kaart die je gebruikt hoe groter de behoefte aan vrij RAM. Bij een >256MB kaart heb je dan blijkbaar 16MB nodig.
Met citaat reageren
  #479  
Oud 07 mei 2004, 22:31
hovingh's schermafbeelding
hovingh hovingh is offline
Lid
Voornaam: Bert
Model: Sony Clie PEG-TJ35
 
Geregistreerd: 07 november 2003
Locatie: Deventer
Berichten: 45
Ik zal wel iets verkeerd doen:
De geladen map is 100MB. In ram is nog 4,7MB vrij. Op de MStick nog 1MB.
De route van Gent naar Groningen wordt na anderhalve minuut berekenen weergegeven. Ook demo-navigatie in 3d werkt goed.
Met citaat reageren
  #480  
Oud 08 mei 2004, 17:15
Mr. Herm's schermafbeelding
Mr. Herm Mr. Herm is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 14 maart 2002
Locatie: Drenthe
Berichten: 33
snelheid

Ik gebruik Mapsonic al een tijdje en wat ik niet snap is het verschil in snelheid van het uitrekenen van de route. Een nieuwe route van Groningen(V) naar Zwolle (A) duurt +/- 1,5 minuut om uit te rekenen. Nu verplaats ik mijn vertrekpunt van Groningen naar Brugge (Ik gebruik als kaart de volledige benelux) Tot mijn verbazing heeft mijn T2 binnen 3 seconden de volledige route uitgerekend!

Heel vreemd...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023