Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26 april 2004, 17:02
PalmFinder
Guest
 
Berichten: n/a
Problemen transport groot geluidsbestand, sdkaart defect?

Problemen transport groot geluidsbestand, sdkaart defect?


Ter inleiding:

Het gaat om een geluidsbestand van 83.5 Mb.
Dit bestand is wel af te spelen via pc, niet via de sd-kaart in de in de digitale fotocamera ingebouwde mp3-speler, waar het oorspronkelijk wel naartoe gezet kon worden via Windows Commander die de digitale camara herkende als externe schijf.

Transport naar sd-kaart via de digitale camera naar de map Rn-audio/Playlist begint via Windows Commander aanvankelijk zonder problemen. Bij zo'n 90 % komt er een melding dat de kaart vol zou zijn.
Kijk ik op de Palm naar het totaal aan aanwezige bestanden dan is er nog ruimte genoeg, nog zo'n 30 Mb over zelfs(let op: er is dus wel iets op de kaart gezet dat op de kaart in de Palm ruimte inneemt).
Na het vervolgens van de kaart deleten van het bestand, dat als bestandsgrootte in Windows Commander 0 (nul) aangeeft is transport via Windows Commander helemaal niet meer mogelijk omdat er een scherm verschijnt met de melding dat de bestemming vol zou zijn.
Bij het negeren van de waarschuwing en toch doorzetten was het resultaat dat de melding Disk is full al bij 45 % kwam.

En bij dit alles geeft Windows Commander aan dat er (na deleten van het niet overgemaakte maar wel als titel aanwezige geluidsbestand) maar 3.84 Mb aan bestanden op de kaart staat.

Na het maken van een aantal filmpjes via de digitale fotocamera(van maximaal dertig seconden elk) geeft hij opeens een card error. Als ik dan via Windows Commander een van de filmpjes aanklik geeft RealPlayer aan dat hij naar het genoemde geluidsbestand op zoek wil, met de melding dat als het bestand al gedelete is dat ik dan op een soort ' wis' knop kan drukken die verder geen nadelige gevolgen heeft.

Na het daarna nog een paar maal opnieuw wel goed opnemen van een lading foto's weer een Card Error. Kort samengevat gaat het video-opnemen de ene keer goed en de andere keer minder. Gek is dat ik al tijden regelmatig een video-opname maak zonder problemen.
Foto's nemen gaat verder altijd goed, al had ik na al deze heisa een paar missers en een foto waarvan de opname maar de helft van het beeld vulde / op het scherm kwam.

Na her formateren van de kaart via de camera gaat het maken van foto's weer goed, net als het plaatsen van meerdere geluidsbestanden die goed leesbaar/via de Tungsten afspeelbaar zijn. Maar het heel grote bestand blijft 'te groot'' / de melding 'Disk Full" geven.

Wat nu? Is er een goede tool waarmee ik de sd-kaart kan controleren, want daar kan het natuurlijk ook aan liggen. En als het daar aan ligt, een reparatie-tool? Of is het geluidsbestand wellicht te groot? Of ligt het ergens anders aan?

Oplossingen en suggesties zijn welkom


Groeten,

Marc.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 04 mei 2004, 20:01
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Misschien een verborgen bestand dat af en toe aangemaakt wordt?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:34.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023