Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09 november 2004, 12:37
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Smile Stemherkenning op de Palm met Voice Commander

Whoei!

Stemherkenning nu ook op de Palm met Voicecommander:

http://www.toysoft.ca/voicecmd.html

Citaat:
Voice Commander: Version 0.88 $14.95 USD
Voice Commander™ is voice recognition software for the PalmOS® 5 and higher. You can use voice commands to launch any application and system commands such Find, create a new Memo, fetch email, open system Preferences and more.

Voice Commander™ is very easy to use and configure. You activate Voice Commander™ by assigning any of the four hard keys. When you press the activation key you can then speak the voice command. You do not have to launch Voice Commander™ to start a voice command. You can be in any application to use the voice command.
__________________
FoleoCentral.com
  #2  
Oud 09 november 2004, 14:12
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Reviewtje schrijven Gaz?! Hoef je niet eens voor te typen, gewoon dicteren

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #3  
Oud 09 november 2004, 14:19
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Nee.

Ik gebruik liever QLaunch.
__________________
FoleoCentral.com
  #4  
Oud 10 november 2004, 19:20
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Heb het net even geïnstalleerd, lijkt allemaal goed en simpel te werken. Alleen als je iets opneemt moet het volgens mij wel kort zijn en bij playback op de T3 hoor ik het eind van de opname niet of zwaar vervormd...
  #5  
Oud 10 november 2004, 19:42
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Je moet een knop ingedrukt houden wanneer je wat wilt laten herkennen, en hij herkent alleen vooraf geoefende commando's. De werking ervan is te traag om serieus mee te werken.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
  #6  
Oud 10 november 2004, 19:50
jansen45 jansen45 is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 10 juli 2004
Berichten: 89
Kun je vanuit (bijvoorbeeld) Datebk5 je email checken, door het commando in te spreken? Of moet je eerst de email activeren voordat het commando herkend wordt?
  #7  
Oud 10 november 2004, 20:05
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Je moet een knop ingedrukt houden wanneer je wat wilt laten herkennen, en hij herkent alleen vooraf geoefende commando's.
Hoezo knop ingedrukt houden? Je oefent gewoon een commando in het "new" scherm en als de herkenning tegen de 100% loopt gaat het goed. Ik kreeg alleen een crash tijdens het oefenen. Nu heb ik het maximum van 3 commando's ingevoerd en die werken goed. 1x indrukken, verschijnt "listening" in beeld en praten maar....
De systeemcommando's heb ik nog niet bekeken...gewoon even proberen, trial is beschikbaar (max 3 commando's dus).
  #8  
Oud 10 november 2004, 20:36
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Voice Commander voor de Palm

Het doel van dit programma is gewoon het kunnen starten van programma's en systeeminstellingen middels een gesproken commando. In de trialversie die ik heb geprobeerd kun je slechts drie commando's programmeren.
De werking is erg simpel: kies "new" in het startscherm, kies de actie, kies het programma uit een lijst (Agendus is Action Names, Agendus mail is Agendus Mail?) en geef via de "record" knop een woord in. Met play hoor je het terug (bij mij erg beroerd en afgekapt aan het einde) en gebruik "test" om te kijken hoe het met de herkenning zit.
Ik kreeg het voor elkaar om drie woorden met een 100% herkenning in te voeren.
Vervolgens een hardbutton toewijzen aan de applicatie (QuickSwitch blijft gewoon actief op de andere als je wilt), die knop indrukken vanuit welke applicatie dan ook en presto....je toepassing start op.
Volgens de makers kun je via Snappermail een nieuwe mail openen (om te maken) en je mail op laten halen. Dit werkt wel.
Probleem: ik heb drie behoorlijk uit elkaar liggende geluiden opgenomen en geoefend (herkenning 100%). "Kluis" voor Yaps, "mail" voor Snapper mail ophalen en "contact" voor Agendus. Wat gebeurt er nu? Soms is het programma het commando helemaal kwijt ("no match"). Het gebeurde ook, dat het commando "contact" Snapper activeerde en het commando "mail" Agendus. Voor deze configuratie heb ik nog met het commando "essemess" geëxperimenteerd maar ook dat wordt verward met "contact" en/of "mail".
Mijn voorlopige conclusie: onbetrouwbaar en het geld $14.95 nog niet waard. Als het goed werkt is het aardig voor sommige doelgroepen maar daar heb ik in een andere thread al eens iets over gezegd. Ik ga in ieder geval nooit zo gillen in m'n pda.

Hier te koop: http://www.toysoft.ca/voicecmd.html

Groeten Rudy.
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023