Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22 maart 2004, 20:11
Xcuseme's schermafbeelding
Xcuseme Xcuseme is offline
Vriend v/d Palmclubserver
Voornaam: Marc
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 18 maart 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 165
Stuur een bericht via ICQ naar Xcuseme
Mapsonic in gebruik

Aangezien de eerdere threat over Mapsonic al zo groot is dat er niets nuttigs uit te halen is; hier mijn ervaringen en vragen.

Ik gebruik Mapsonic op de Sony TH-55 met een Garmin E-Trex GPS.

Het pakket werkt redelijk soepeltjes en is duidelijk in de omgang. Zeker de 3D view maakt het pakket echt heel helder te bepalen waar je rijdt. Ik heb eerst wat kleine kaarten van de provincie in het geheugen geplaatst en dat werkte prima. Enige hapering ontstaat wanneer de dame me vertelt dat ik af moet slaan; het beeld ververst niet in die periode. Dat kan aan mijn TH liggen, maar kan ook standaard zijn. Iemand met een T3 ervaringen?

Mijn eerste probleem was het plaatsen van een kaart van heel Nederland op de memorystick. Eerst in de Launcher map, dat werkte niet, dan toch maar es de handleiding erbij. Hierin wordt melding gemaakt van de map '\MapSonic_Maps' in de root van de memorystick. Maar ook dat hielp niet echt. Mapsonic weigerde landkaarten op de memorystick te vinden. Uiteindelijk bleek bij het wegschrijven van de Palmbestanden je te moeten kiezen of je het als .PDB (intern geheugen) of als .FDP (externe kaart) wilt opslaan. Ik had het niet erg gevonden als ze dat iets duidelijker gemaakt hadden, of in de handleiding mee hadden willen nemen. Dat had me aardig wat tijd gescheeld.

Het tweede probleem kwam vanmorgen naar boven. Ik had kaarten van Nederland en Duitsland op de memorystick staan voor mijn rit van Groningen naar Enschede via Nieuweschans en Nordhorn(D).
Ten eerste was het pakket niet in staat deze route voor me te plannen. Ik ging er vanuit dat als ik gewoon begon te rijden dat ie vanzelf wel zou bedenken dat doorrijden wellicht handiger was als omdraaien, maar nee, zelfs voor Nieuweschans zegt ie nog vrolijk dat omdraaien nu toch wel een goed idee is.... en dan tot mijn stomme verbazing stopt de weg! De kaart van Duitsland staat netjes op mijn stick, maar lezen ho maar. Geen wonder dat ie steeds wilde omdraaien... Hup, van de weg af, en de kaart van Duitsland kiezen. Enschede als eindpunt bestond niet, dus dan Nordhorn maar. Wat een gezeur zeg. In Nordhorn moest ik weer de kaart van Nederland kiezen om de straat in Enschede te bereiken. Ik zie mezelf met dit pakket nog geen rit van Groningen naar Parijs plannen... Iemand goede ideeën hoe de kaarten van de landen om ons heen gekoppeld kunnen worden?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 maart 2004, 22:08
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Enige hapering ontstaat wanneer de dame me vertelt dat ik af moet slaan; het beeld ververst niet in die periode.
Nee, dit ligt niet aan de TH55, dit ligt aan de software, ook al vermeld in die (enorme) MapSonic thread. Bij iedere update die beschikbaar komt van MapSonic hoopt iedereen dat die 'fout' er uit is, maar tot op heden is het probleem nog niet verholpen. Ligt dus niet aan jou
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023