Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Discussies en algemene threads

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 03 november 2003, 15:10
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Angry Mailwisseling PalmOne

Voor eventuele geïnteresseerden hier een verslag van mijn mailwisseling met PalmOne. Moest ik toch maken voor mijn brief van woensdag, dus....misschien heeft iemand er iets aan.

Mailwisseling

Laatst gewijzigd door rudyheidenis; 01 februari 2004 om 03:26.
Met citaat reageren
  #42  
Oud 05 november 2003, 21:31
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Smile the end.....

Einde verhaal voor mij.

Vandaag een ander exemplaar binnen gekregen via TNT. Ander serienummer dus niet degene die ik opgestuurd heb. Kwam ook via Praag hier naar toe, dat verhaal is al vaker verteld. Deze werkt goed, dus daarover geen klachten.

Dus?

Callcentre in Ierland, heeft geen tot weinig contact met de reparatieafdeling in ??? (ergens anders in ieder geval denk ik).
Er is geen reparatie uitgevoerd, ik heb gewoon een andere toegestuurd gekregen (had dat nou ruim tweeëneenhalve week moeten duren?).
Ik heb geen idee waar mijn T2 heen is gegaan en nu uithangt.
Nooit enig zinnig commentaar op mijn via email of telefonisch gestelde vragen gekregen.
Met citaat reageren
  #43  
Oud 15 november 2003, 18:02
robertvh robertvh is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 25 november 2000
Locatie: Rotterdam
Berichten: 311
Stuur een bericht via ICQ naar robertvh
TNT is mijn defecte Palm kwijt

Citaat:
Overigens lijkt het me een wonder als een Palm niet zoekraakt.
Dit schreef ik begin januari in deze thread. Nu is het dan toch gebeurd. Vandaag kreeg ik een briefje van koeriersbedrijf TNT dat ze in januari vergeten zijn mijn defecte Palm op te halen. Volgens hen heb ik er nu twee: de defecte en de gerepareerde. Of ik de defecte Palm alsnog wil opsturen.
De Palm ging twee keer achter elkaar stuk. De eerste keer heb ik hem opgestuurd. Toen bracht TNT een nieuwe die ook defect bleek. Toen kwam UPS langs om hem op te halen. Ik vond dat wel raar, maar goed. Ik snapte er toch al niet veel van; de ene Palm kwam uit Tsjechie en de andere ging weer naar Ierland. Uiteindelijk had ik weer een gerepareerde Palm en krijg ik bijna een jaar later het verzoek de oude op te sturen (die dus was afgehaald).
Ben je eerst weken je Palm kwijt men krijg je een jaar later ook nog eens een vermiste Palm in je schoenen geschoven
Met citaat reageren
  #44  
Oud 18 januari 2004, 09:28
Harry's schermafbeelding
Harry Harry is offline
Gadget Freak
Voornaam: Harry
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Naarden
Berichten: 227
Ik heb begin december contact gehad met de Palm helpdesk en het bekende reparatieadres gekregen. Omdat verzenden met de feestdagen wat risicovol is, heb ik maar even gewacht.

Status:
Maandag 12 januari '04 aangeleverd bij de Post;
De 13e zou hij bezorgd moeten zijn.
Vrijdag de 16e maar eens een email aan Palm gestuurd, of hij ontvangen is.
Nu, zondagochtend 18, nog steeds niets ontvangen..

Tot op heden: info vanuit Palm: nul, zero, niente....

Mijn tevredenheid over Palm: doe een gok

__________________
Met vriendelijke groet,
Harry

Van een Sharp IQ-8300M via een Philips Velo naar een Filofax en vervolgens via een Palm V en een Palm M505 naar een Tungsten T (van teleurstelling) en een Dell AXIM X30 besteld...
Met citaat reageren
  #45  
Oud 19 januari 2004, 18:10
Harry's schermafbeelding
Harry Harry is offline
Gadget Freak
Voornaam: Harry
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Naarden
Berichten: 227
- vervolg -

Maandag 19 januari 2004:

Onderstaande mail ontvangen van Palm:

"WE have received the unit and it is currenty on its way back to you
through the TNT courier service.

It should be with you today or tomorrow."

Ik begrijp dus niets meer van de procedure, maar als ik hem morgen krijg (vandaag niets gezien), is het natuurlijk behoorlijk snel
(negen dagen palm kwijt).

Ik hou jullie op de hoogte...
__________________
Met vriendelijke groet,
Harry

Van een Sharp IQ-8300M via een Philips Velo naar een Filofax en vervolgens via een Palm V en een Palm M505 naar een Tungsten T (van teleurstelling) en een Dell AXIM X30 besteld...
Met citaat reageren
  #46  
Oud 19 januari 2004, 19:44
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
vandaag of morgen?

Als alles goed is kun je dan op hun site met het nummer dat je telefonisch hebt gekregen je pda tracken....kun je echt precies zien waar ie is en wanneer daar aangekomen. Succes, Rudy.

hiero

Kijk bij track your repair of zoiets, halverwege de pagina...

Laatst gewijzigd door rudyheidenis; 19 januari 2004 om 19:47.
Met citaat reageren
  #47  
Oud 19 januari 2004, 22:18
Harry's schermafbeelding
Harry Harry is offline
Gadget Freak
Voornaam: Harry
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Naarden
Berichten: 227
Als beroepsmopperaar Waarom vertelt Palm me niet hoe ik dit kan tracken? Niet elke palmgebruiker is regelmatig op palmclub.nl!

Maar goed, volgens deze pagina is mijn TT om 11:36 uit Praag naar ons kikkerlandje verzonden....

Ik wacht af....
__________________
Met vriendelijke groet,
Harry

Van een Sharp IQ-8300M via een Philips Velo naar een Filofax en vervolgens via een Palm V en een Palm M505 naar een Tungsten T (van teleurstelling) en een Dell AXIM X30 besteld...
Met citaat reageren
  #48  
Oud 19 januari 2004, 22:24
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
waarom

Als je het echt wilt weten, stuur ze een mailtje. Misschien moet je dan wel eerst dit mailwisseling even lezen.

Groeten Rudy.
Met citaat reageren
  #49  
Oud 20 januari 2004, 21:08
Harry's schermafbeelding
Harry Harry is offline
Gadget Freak
Voornaam: Harry
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Naarden
Berichten: 227
Vandaag keurig mijn Tungsten T weer ontvangen. Chapeau!!

Maar... hotsyncen... BAM! reset . En weer! Soft reset zelf gedaan en ... digitizer probleem in optima forma. Minstens een centimeter! En, elke keer dat ik probeerde mijn launchet te starten (Launcher X), knallen met die hap...

Dus maar weer een harde reset gegeven. Nou vindt ik het feit dat hij launcher X niet goed opstartte wat verdacht. Ik heb daarom twee dingen gedaan:
1) BTtoggle eraf gegooid (uit de backup folder verwijderd);
Opnieuw hotsyncen...
2) meteen launcher X opnieuw installeren.
Na een paar errors, (herstarts) doet mijn Palm het nu weer....

Ik ga nu kijken of het digitizer probleem verdwenen is en zoja, heb ik toch het gevoel dat BTtoggle de boosdoener is.

Ik hoop niet dat nu iedereen mij gaat schrijven dat ze BTtoggle al tijden gebruiken en nooit een probleem hebben
Nu weet ik dat BTtoggle een tijdje geleden vernieuwd is. Wellicht is een bepaalde combinatie van software toch niet helemaal je dat...

Zouden mensen die ook het "echte" digitizer probleem hebben (of hebben gehad) eens willen kijken naar hun software? Met nem BTtoggle en LauncherX.... Ik ben er namelijk nog steeds *niet* van overtuigd, dat een hardware probleem is/was...
__________________
Met vriendelijke groet,
Harry

Van een Sharp IQ-8300M via een Philips Velo naar een Filofax en vervolgens via een Palm V en een Palm M505 naar een Tungsten T (van teleurstelling) en een Dell AXIM X30 besteld...
Met citaat reageren
  #50  
Oud 20 januari 2004, 21:14
Harry's schermafbeelding
Harry Harry is offline
Gadget Freak
Voornaam: Harry
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Naarden
Berichten: 227
Ik wordt niet vrolijk MemoryMgr.c Line:3583, Free handle
DAn staat er een mooie reset knop, maar zelfs die werkt niet. Drie maal binnen één minuut (nou, ja twee minuten dan).

Ik ben een nu echt boos, teleurgesteld, wanhopig....

Iemand nog met een laatste briljante idee voor ik mijn Palm met duur betaald geregistrrede software de prullenbak ingooi?
__________________
Met vriendelijke groet,
Harry

Van een Sharp IQ-8300M via een Philips Velo naar een Filofax en vervolgens via een Palm V en een Palm M505 naar een Tungsten T (van teleurstelling) en een Dell AXIM X30 besteld...
Met citaat reageren
  #51  
Oud 20 januari 2004, 21:20
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Blij voor je..

Ben blij voor je dat het niet zo lang heeft hoeven duren.


Voor wat betreft je digitizer probleem: ik denk niet dat er veel mensen zullen reageren binnen deze thread, misschien dat je de tip krijgt om even binnen het forum te zoeken op "digitizer". Of "LauncherX" of iets dergelijks. Of "Google", je kent hem wel .

Groet Rudy.
Met citaat reageren
  #52  
Oud 26 januari 2004, 14:14
mmolletje
Guest
 
Berichten: n/a
Re: en verder.......

Citaat:
Op 31-10-2003, om 14:28 heeft rudyheidenis dit gezegd in bericht #33

Het meest opvallende is dat er werkelijk niet een keer, nee echt niet een keer inhoudelijk is ingegaan op mijn vragen t.a.v. mijn T2. Geen antwoord op wat er mee was, geen reactie op de vraag of de reparatie al verricht was, geen commentaar op de vraag waar mijn T2 zich nu bevindt. Geen antwoord op mijn commentaar dat ik een mailtje heb gehad waarin gezegd is dat mijn T2 wacht op TNT (dus klaar is en nog bij hun ligt????).
Als je deze nog te vervolgen ervaring vergelijkt met wat er tot nu toe gemeld is op deze thread, lijkt de conclusie me duidelijk....
He, als ik deze thread eerder had gelezen, dan had ik het waarschijnlijk anders aangepakt. Waarschijnlijk via de winkel en niet rechtstreeks naar PalmOne.

Mijn Tungsten C is 6 WEKEN geleden via TNT naar PalmOne gestuurd. Ze hebben hem ontvangen en zouden volgens de e-mail zo spoedig mogelijk een 'replacement unit' sturen. Hij is er nogsteeds niet en ik begin me zo langzamerhand zorgen te maken. Heb dat ook een week geleden (voor de derde keer) gemailed naar Support met als reactie 'we will escalate your details'...

Voor ik 'm had verstuurd heb ik drie keer een e-mail moeten sturen waarin ik het hardware probleem uitlegde. Al in de eeste mail heb ik duidelijk aangegeven dat ik het apparaat een harde reset had gegeven (met verwijdering van alle applicaties) en dat het probleem bleef bestaan. Vervolgens kreeg ik tweemaal een mail van de support afdeling waarin me werd vertelt dat het door de geinstalleerde 'third party software' kwam en dat ik moest resetten ......

Ik hoop maar dat het nog goed komt. Gelukkig heb ik 'm wel aangetekend verstuurd en de bevestigings mails bewaard.
Met citaat reageren
  #53  
Oud 26 januari 2004, 14:19
mmolletje
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 20-01-2004, om 21:08 heeft Harry dit gezegd in bericht #51

Zouden mensen die ook het "echte" digitizer probleem hebben (of hebben gehad) eens willen kijken naar hun software? Met nem BTtoggle en LauncherX....
Mijn Tungsten C ligt nogsteeds bij PalmOne met een digitizer probleem: bijna 1cm van de onderkant van het scherm is niet bereikbaar. Ook niet als ik er geen software op heb staan (kaal na harde reset ). Ik ken nog iemand met dat probleem bij de Tungsten C.
Met citaat reageren
  #54  
Oud 26 januari 2004, 16:03
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
@mmolletje

Heb je al gelezen wat voor advies ik van de Consumentenbond heb gehad? Kun jij alsnog doen, een brief sturen naar degene van wie jij die TC hebt gekocht met een verzoek om dit binnen redelijke termijn op te lossen. Lukt dit dan niet kun je ze op andere manieren aansprakelijk gaan stellen. Succes ermee!
Met citaat reageren
  #55  
Oud 31 januari 2004, 23:53
mmolletje
Guest
 
Berichten: n/a
Vandaag dan eindelijk bericht gekregen dat een varvangende palm is opgestuurd. Heeft alles bij elkaar 50 dagen gekost vanaf opsturen. Vanochtend eerst wederom zo'n mailtje ontvangen met het verzoek een enquete in te vullen over wat ik van de geleverde support vond. Welke support?

Ik hoop maar dat ik 'm dan toch ga terug krijgen aankomende week, want er lijkt natuurlijk weer eens iets niet goed te gaan: in de e-mail waarin PalmOne bevestigd dat de unit opgestuurd is ontbreken straat en huisnummer. Als ze dat ook niet op het pakje hebben gezet....

Volgende keer probeer ik het gewoon via de winkel waar ik 'm heb gekocht. Dan kan je tenminste eenvoudig ergens achteraan bellen en hoef je zelf niet contact te zoeken met de support afdeling van PalmOne. Dat is een goed advies.
Met citaat reageren
  #56  
Oud 05 februari 2004, 11:24
GtW
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs down Tungsten T3 kwijt

Hoi,

Ik zit met m'n handen in het haar en ben benieuwd of 1 van jullie nog een goeie suggestie heeft.

Ik heb nov. 2003 in de US een palm gekocht. Al snel bleek dat BT niet goed werkte (bevroren OS).
Palm gaf een aantal standaard suggesties en tenslotte moest ik de T3 bij Palm laten repareren.

Ik heb mijn Palm aangetekend naar de drop zone in Duiven gestuurd en heb ook bewijs dat deze daar is ontvangen. Echter, bij het repair center beweren ze dat het pakketje nooit is aangekomen. Ik moet van hen maar het bewijs leveren dat de PDA bij het repair center is ontvangen Mijn stelling is dat op het moment de Palm bij de drop zone is gearriveerd het de verantwoordelijkheid van Palm is wat er verder mee gebeurd. Zij moeten dus maar voor een oplossing zorgen.

Een patstelling dus.

Ondertussen weet ik ook dat TNT mijn Palm inderdaad heeft doorgestuurd, maar ik heb daar (nog) geen bewijs van.

Wat zou ik nog kunnen doen?

Gr.,
Met citaat reageren
  #57  
Oud 05 februari 2004, 11:31
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Zorgen dat je het bewijs van TNT te pakken krijgt (dat wordt bijgehouden bij TNT). Dat lijkt me de eerste stap. Als je het pakje aangetekend hebt verstuurd, en de ontvanger heeft ook getekend voor ontvangst, dan is dat een (juridisch geldig) bewijs dat het pakje door jou in ieder geval correct is afgeleverd.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #58  
Oud 05 februari 2004, 11:39
GtW
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb al het bewijs dat het aangetekende pakketje in Duiven is gearriveerd.

Eigenlijk zou ik er niet achteraan hoeven zitten of TNT het bij het repair center is afgeleverd, maar Palm.

Maar ik hoop tocht dat TNT het bewijs voor me kan opduiken.

Gr.,
Met citaat reageren
  #59  
Oud 05 februari 2004, 12:36
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Hallo en welkom op dit forum. Beetje balen om op zo'n manier te moeten beginnen met posten.

Gelukkig heb je je Palm aangetekend verstuurd, daarmee sta je behoorlijk sterk. Ik zou nu nagaan wat de procedure is bij TNT, of er klachtenformulieren o.i.d. zijn. Probeer ook de exacte voorwaarden te achterhalen voor aangetekend verzenden, zodat je weet wat jouw rechten zijn. TNT is de verstuurder, misschien dat Palm vraagt om spullen via TNT te versturen, maar voorlopig ligt de bal bij TNT.

Succes, groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #60  
Oud 05 februari 2004, 15:02
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ik begrijp het niet. Je palm is afgeleverd bij palmOne en welke route de pda verder volgt (binnen het logistieke netwerk van palmOne) daar heb jij niets mee te maken, zoals je zelf ook al zegt. De bal ligt dus niet bij TNT, zoals Roel beweert, maar bij palmOne.
In mijn eerdere bericht ging ik ervan uit dat je het bewijs dat het pakje is afgeleverd bij palmOne nog niet had, maar dat heb je dus wel.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023