Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04 september 2010, 11:30
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
[Nieuws] Documents To Go voor webOS afgeblazen, DataViz gekocht door RIM

Er komt helaas geen Documents To Go voor Palm's WebOS. Dat heeft ontwikkelaar DataViz vandaag bekendgemaakt. Wat ze echter niet lieten weten, is dat het bedrijf is gekocht door Blackberry-maker Research in Motion (RIM). Meerdere bronnen hebben dit bevestigd. Blackberry-maker RIM zou $50 miljoen hebben betaald voor de aankoop, die vanwege de betaling in cash niet publiek bekend hoeft te worden gemaakt.

Op LinkedIn is ook bewijs te vinden van de overname: veel voormalig medewerkers van DataViz hebben nu in hun profiel staan dat ze nu voor Research In Motion werken (bijvoorbeeld productmanager Ilya Eliashevsky waar we in het verleden veel contact mee hebben gehad). DataViz maakte vandaag niets bekend over de overname. Wel brachten ze een bericht naar buiten dat ze geen Documents To Go-applicatie voor Palm's WebOS gaan maken. Dat is jammer, want het bedrijf is ooit begonnen op het PalmOS. Documents To Go is een van de professionelere kantoorpakketten voor de Palm. Met de software kun je Word-, Excel- en PowerPoint-bestanden bekijken en bewerken.

RIM kocht onlangs ook QNX Software, een divisie van Harman International. Dit bedrijf maakt infotainment-systemen voor in de auto. De overname van DataViz is meer op de zakelijke markt gericht. Documents To Go voor PalmOS is nog wel gewoon te koop, maar de kans is aanwezig dat ze na de overname niet meer zoveel updates krijgen of helemaal verdwijnen.

Bron: DataViz, Makers of Documents To Go, apparently acquired and now owned by Research In Motion | CrackBerry.com
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 5700-gfzukh4bi1.jpg‎ (20,7 KB, 0x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 04 september 2010, 12:28
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Hmm, het blijkt dus meer een verhaal te zijn van niet willen dan niet kunnen. DataViz stelde vorig jaar nog dat het bijna onmogelijk was om een tekstverwerker te maken voor webOS. Dat leek me vreemd want Google Docs lukt het ook. Heeft iemand eigenlijk een idee of Google Docs goed werkt op een webOS toestel?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 04 september 2010, 16:34
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo Bekijk bericht
Heeft iemand eigenlijk een idee of Google Docs goed werkt op een webOS toestel?
In de app store kun je voor US$ 1,08 ClouDocs aanschaffen. Met dit programma kun je verbinding maken met Google Docs.

Ik zie ook Scratch Word Processor staan voor US$ 3,19. De teksten hiervan worden op de Pre opgeslagen in een sql database en je kan ze via mail versturen naar Google Docs.

En dan is er nog Notes voor US$ 3,62 waarmee je ook verbinding kunt maken met Google Docs.

Ik gebruik geen van deze programma's, maar er is dus wel wat te vinden.

gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #4  
Oud 06 september 2010, 16:00
mailer mailer is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pixi Plus
 
Geregistreerd: 26 augustus 2002
Locatie: Het Gooi
Berichten: 131
Doc's to Go

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo Bekijk bericht
Hmm, het blijkt dus meer een verhaal te zijn van niet willen dan niet kunnen. DataViz stelde vorig jaar nog dat het bijna onmogelijk was om een tekstverwerker te maken voor webOS. Dat leek me vreemd want Google Docs lukt het ook. Heeft iemand eigenlijk een idee of Google Docs goed werkt op een webOS toestel?
Je kunt nu van 'Inglorious apps' de applicatie 'Notes' downloaden (ook via Palm App Catalogue).
Werkt uitstekend i.c.m. Gdocs.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 07 september 2010, 23:26
mailer mailer is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pixi Plus
 
Geregistreerd: 26 augustus 2002
Locatie: Het Gooi
Berichten: 131
Doc's to Go

Ik gebruikte op mijn Legend al een tijdje Evernote.
Die is nu ook voor Pre te krijgen. Ik heb hem nu op m'n Pixi Plus staan.
Communiceert documenten van allerlei aard tussen jouw Palm, je PC en Google(cloud). Zeer mooie App. Uit App Catalog.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:40.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023