Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #501  
Oud 15 januari 2007, 08:57
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926

VERZOEK
Beste pivete_menno, zou je je profiel willen aanpassen met je huidige model handheld of smartphone? We kunnen je dan in de toekomst beter helpen bij eventuele problemen. Alvast bedankt!

__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #502  
Oud 15 januari 2007, 09:10
Rob R
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pivete_menno Bekijk bericht
Vandaag uren bezig geweest met het BT syncen, als mensen daar problemen mee hebben (BT EDR 2.0 devices), het lijkt erop dat 2.0 een soort secured connectie toe staat. Dat staat aangevinkt in je serial port. Zet dat uit en het werkt
Verder gelijk chattermail erop geknalt werkt heerlijk, MAAR!!! in tegenstelling tot wat ik hier overal vind in de faq en weet niet waar, als je WEB n WALK hebt van T-mobile, dan moet je SMPT server zijn -> mail.tmobile.nl anders werkt het van geen kant!!! dus niet t-mobile.gprs.t-mobile.nl !!!

Verder heb ik 1 grote ergenis en misschien kunnen jullie mij daarmee helpen.
Ik had hiervoor een TX en daarvoor een IIIc, en al mijn contacts meegenomen en dat is nu dus ook mijn telefoonboek geworden, maar dat irrittante treo phonebook, doet elke entry op twee regels, dus naam en daaronder het nummer of nog erger de nummers... zo zie je dus Pietje, hard enter zn huis nummer hard enter zn mobiel, 3 regels. Hoe verander ik dit dat het gewoon 1 regel is, pietje (met 1 van de twee nummers) of pietje (zonder nummer erachter)

Voorderest een topper die treo, pssh werkt lekker om te ssh-en.
En chattermail had gewoon standaard geleverd moeten worden ipv versamail. Push-IMAP is de bom


ER zijn alleen nog problemen met de DUN en het lijkt vast te lopen op username en password

ik heb in XP de volgende string aan het bluetooth modem van de 680 toegevoegd
+CGDCONT=1,"IP", "internet","",0,0
dial nummer is: *99#
[ondertussen op de PALM, OPERATION FAILED]

--->op de pc
alles gaat goed tot verify username en password, duurt lang en dan error 721
ik heb blanco geprobeerd en met tmobile/tmobile. Geen resultaat.
wie o wie heeft dit al aan de praat en zo ja hoe?

thnx
Heb jij hier wijsheid opgedaan die ook van betekenis is voor de bluetooth communicatie tussen carkits en de 680? Ook dat zou bij mij vast kunnen lopen op het synchroniseren van de contacpersonen naar het telefoonboek van de carkit. Dat is een onzichtbaar en automatisch proces. Bovendien zijn instellingen waar jij van rept bij die devices niet aan de orde (of vindbaar).
Met citaat reageren
  #503  
Oud 15 januari 2007, 10:11
Plepser
Guest
 
Berichten: n/a
.

Laatst gewijzigd door Plepser; 08 september 2007 om 09:08.
Met citaat reageren
  #504  
Oud 15 januari 2007, 10:35
ariekanarie's schermafbeelding
ariekanarie ariekanarie is offline
Senior lid
Voornaam: Arjan
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 december 2006
Locatie: Groene Hart
Berichten: 73
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door palm(bier) Bekijk bericht
Dat is vreemd, ik heb toevallig gisteren Opera op m'n 680 gezet en het werkt als een trein, nul problemen. E.e.a heb ik in gesteld volgens de instructies van Gazpacho: http://www.palmclub.nl/nieuws/25768/...ry-nieuws.html
Mmmm, zie nog weinig verschil. Zag een andere post dat het wel zou moeten werken met de 680. Zal nog eens proberen met Engelse Opera Mini (heb nu de Nederlandse). Misschien maakt dat uit.
Met citaat reageren
  #505  
Oud 15 januari 2007, 12:18
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
hey ariekanarie, bij mij werkte hij aanvankelijk wel op mijn 680, nu niet meer..
Hij heeft een blank scherm en reset dan alles...
Ik tracht ook eens alles opnieuw te installeren..

[edit]
nu werkt hij wel..
Ik heb alles opnieuw geïnstaleerd volgens de stappen van bovenstaande post.
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3

Laatst gewijzigd door Huub; 15 januari 2007 om 13:15.
Met citaat reageren
  #506  
Oud 15 januari 2007, 13:55
ariekanarie's schermafbeelding
ariekanarie ariekanarie is offline
Senior lid
Voornaam: Arjan
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 december 2006
Locatie: Groene Hart
Berichten: 73
Had lopen prutsen bij de JavaVM prefs. Na een (onvrijwillige) reset na instellen javaVM en nog één keer vastlopen van Opera, werkt alles nu prima. Stuk betere pagina's dan Blazer! Minder data over de lijn is zeker ook niet slecht, want ik heb maar een klein abonnementje
Met citaat reageren
  #507  
Oud 15 januari 2007, 14:02
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Heeft iemand eigenlijk de NetFront browser al geprobeerd?
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #508  
Oud 15 januari 2007, 16:34
Joep Joep is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 225
Mijn ervaringen :

Gebruik de Treo nu inmiddels enkele weken en ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet heel blij mee ben. Na eerdere teleurstellende ervaringen met de Treo 600 en 650 had ik het wellicht kunnen weten maar het blijft voor mij toch een PDA waarmee ik ook kan bellen. Dat PDA gedeelte is overigens prima, al mij favoriete progs werken goed ( Agendus/SplashID/Docstogo etc), scherm is goed en formfactor is zonder de antenne prima.
Naast wat kleine vervelende eigenschappen, blijft dat bellen tegenvallen. Naast de abominabele batterijduur blijven de geluidseigenschappen (zowel aan mijn kant als die van de ontvanger) tegenvallen. Ook is de BT verbinding niet altijd even lekker, regelmatig verbroken en wederom het slechte geluid.
Dit alles in vergelijk met mijn zakelijk Blackberry (die me wel zeer positief verrast) en mijn Nokia (6230/N73).

Ach het is niet anders, denk dat ik maar wacht met "inruilen" tot de iPhone er is
Met citaat reageren
  #509  
Oud 15 januari 2007, 16:44
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Naast de abominabele batterijduur blijven de geluidseigenschappen (zowel aan mijn kant als die van de ontvanger) tegenvallen.
Da's toch jammer, ook omdat Broadcom toen met veel tamtam die nieuwe GSM/geluidschip had geintroduceerd. Heb je Volumecare al geprobeerd? Al maanden het best verkochte programma van bijv. http://www.palmgear.com] (of Pdassi). Op de Treo 650 is het onmisbaar, maar heb al posts gelezen waarin de Treo 680 er ook van profiteert.

En wat betreft de batterijduur: een paar posts hierboven werd gesuggereerd dat het aan de camerafunctie ligt. Het schijnt dat de camerasensor niet wordt uitgeschakeld als je de camerapplicatie verlaat, en tja, dan blijft het uren lang energie opzuigen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #510  
Oud 15 januari 2007, 20:58
pivete_menno pivete_menno is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 januari 2006
Berichten: 128
Mn DUN werkt weeeeeh is idd zonder INIT string en met de door jouw aangegeven dial up string
Nu kan ik met mn Thinkpad T60 overal internetten !!!
Geweldigg!!!
Met citaat reageren
  #511  
Oud 16 januari 2007, 08:27
Rob R
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Da's toch jammer, ook omdat Broadcom toen met veel tamtam die nieuwe GSM/geluidschip had geintroduceerd. Heb je Volumecare al geprobeerd? Al maanden het best verkochte programma van bijv. www.palmgear.com. (of koop het zonder credit card bij Pdassi). Op de Treo 650 is het onmisbaar, maar heb al posts gelezen waarin de Treo 680 er ook van profiteert.

En wat betreft de batterijduur: een paar posts hierboven werd gesuggereerd dat het aan de camerafunctie ligt. Het schijnt dat de camerasensor niet wordt uitgeschakeld als je de camerapplicatie verlaat, en tja, dan blijft het uren lang energie opzuigen.
Tja, en dan nu nog de gouden tip (of arbeid van Palm) om een behoorlijk werkende BlueTooth applicatie te leveren. Maar ik denk dat jij het ook niet weet. Je reageert immers niet op dit punt van Joep's reactie. Ik deel de ervaring van Joep en ben teleurgesteld over de BT prestaties van de 680. En dat terwijl 'de verbeterde applicatie' voor mij een reden was van 650 naar 680 over te stappen. Qua BT (ondanks twee kanalen) lijk van van de drup in de regen te komen.

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 16 januari 2007 om 08:50. Reden: sorry, was niet de bedoeling om je post te editten, verkeerd knopje...
Met citaat reageren
  #512  
Oud 16 januari 2007, 08:45
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Nee inderdaad, moeilijk wat te zeggen over de BT applicatie, omdat ik 1) de Treo 680 niet heb en 2) er vaak weinig te verbeteren valt aan de standaard BT applicatie

Ik kan me voorstellen dat dit ietwat vervelend is als je van de Treo 650 komt en verbeteringen wil zien.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #513  
Oud 16 januari 2007, 09:29
pivete_menno pivete_menno is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 januari 2006
Berichten: 128
Ai van 68 naar 34 % battery juice over night :S
ik heb de camera gebruikt dus dat wordt een warm/hard reset ?? even zoeken wat ik ook alweer moet doen.
Met citaat reageren
  #514  
Oud 16 januari 2007, 09:58
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Soft reset lijkt me voldoende

Misschien kun je inderdaad voordat je gaat slapen even een soft reset doen bij een volle Treo, en dan de volgende ochtend kijken. De avond daarop doe je een soft reset , start je de camera applicatie, verlaat je de camera applicatie, en dan slapen. Kijken of de volgende ochtend de batterij veel lager is dan de eerste ochtend.

Als dat zo is, ligt het echt aan de camerapplicatie.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #515  
Oud 16 januari 2007, 11:57
ongewenste-naam
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rx_shorty Bekijk bericht
Dankjewel palm(bier)

Dankzij die wijziging in Java werkt het nu prima!
Die browser van Opera is wel veel beter als Blazer.
Werkt dus prima op de Treo 680
Ja, prima beschrijving van Gazpacho. Installeren kan niet mis gaan naar de 680.

Nu m'n vraag.........
Ik heb gekozen voor Opera omdat ik had gelezen dat je plaatjes kon downloaden naar je palm. In Blazer kan ik alleen maar kleine plaatjes downloaden. Nu probeer ik het in Opera, dan krijg je na selecteren een keuze in welk formaat je het plaatje wilt downloaden maar dat dan wel de browser kan afsluiten. Dat gebeurt ook inderdaad en vervolgens wordt het plaatje geopend in Blazer? Daar kun je dan weer niets doen met het plaatje. Doe ik iets verkeerd?

Groeten,

Rob.
Met citaat reageren
  #516  
Oud 16 januari 2007, 12:08
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Nee, dit klopt: Opera kan zelf niks behalve browsen. Voor het downloaden van plaatjes wordt altijd Blazer gebruikt op de Palm (Opera start die automatisch op). Dus waar je het gelezen hebt?
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 16 januari 2007 om 12:29.
Met citaat reageren
  #517  
Oud 16 januari 2007, 12:23
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ongewenste-naam Bekijk bericht
afsluiten. Dat gebeurt ook inderdaad en vervolgens wordt het plaatje geopend in Blazer? Daar kun je dan weer niets doen met het plaatje. Doe ik iets verkeerd?
Door met je stylus even wat langer op een afbeelding te drukken krijg je de mogelijkheid om het plaatje op te slaan.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #518  
Oud 16 januari 2007, 13:09
ongewenste-naam
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Nee, dit klopt: Opera kan zelf niks behalve browsen. Voor het downloaden van plaatjes wordt altijd Blazer gebruikt op de Palm (Opera start die automatisch op). Dus waar je het gelezen hebt?
Ja er is zoveel te lezen hier dat ik weleens wat door elkaar haal. Ik had dit gelezen:Opera Mini is gebaseerd op Java en biedt snellere rendering en goede compressie van websites dankzij een speciale servercomponent. Daardoor verschijnen websites sneller in beeld en betaal je minder kosten voor dataverkeer. Versie 2.0 (Ik gebruik versie 3). biedt nog meer extra's, zoals rechtstreeks downloaden van mp3's en foto's naar je telefoon, verwisselbare skins en zoeken via meerdere zoekmachines. Heb ik verkeerd begrepen


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metck
Door met je stylus even wat langer op een afbeelding te drukken krijg je de mogelijkheid om het plaatje op te slaan.
Bedankt voor de info. Ik hield de stylus er wel op maar blijkbaar niet lang genoeg


Bedankt voor de hulp

Rob,
Met citaat reageren
  #519  
Oud 16 januari 2007, 13:32
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
gisteren de stylus kwijtgeraakt. jammer..maar niets aan te doen. Echter...vervangingsstyli van Palm zelf zijn VOORLOPIG NIET LEVERBAAR !!!!!!!!!!!!!!!!! (heb vandaag telefonisch contact gehad met de Palm shop) tenzij je, zoals Rudy in een andere thread al opmerkte, veel...erg veel transportkosten wilt betalen.

moraal van het verhaal....wees maar zuinig op de stylus
Met citaat reageren
  #520  
Oud 16 januari 2007, 13:33
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce Bekijk bericht
gisteren de stylus kwijtgeraakt. jammer..maar niets aan te doen. Echter...vervangingsstyli van Palm zelf zijn VOORLOPIG NIET LEVERBAAR !!!!!!!!!!!!!!!!! (heb vandaag telefonisch contact gehad met de Palm shop) tenzij je, zoals Rudy in een andere thread al opmerkte, veel...erg veel transportkosten wilt betalen.

moraal van het verhaal....wees maar zuinig op de stylus
Apple iPhone wannabe!
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:17.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023