Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #461  
Oud 10 januari 2007, 20:12
MacJozzz's schermafbeelding
MacJozzz MacJozzz is offline
Niet nodig
Voornaam: Jos
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 04 december 2006
Locatie: Krabbegat
Berichten: 53
Stuur een bericht via MSN naar MacJozzz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RVDV Bekijk bericht
Ik heb de hoes van NEOVO voor de Treo 680 aangeschaft en ik ben er heel tevreden mee. Het toestel blijft gemakkelijk en volledig te bedienen en zelfs de camera kan gebruikt worden zonder probleem. Zie onder Welcome to AG Neovo
Directe link misschien? Kan hem niet vinden op de site.
__________________
Groeten en bedankt maar weer,
MacJozzz
-------------------------------------------
Als het niet kan zoals het moet,
moet het maar zoals het kan
-------------------------------------------
Met citaat reageren
  #462  
Oud 10 januari 2007, 20:29
Rob R
Guest
 
Berichten: n/a
Treo 680 bluetooth

In alle ervaringen met de 680 vind ik vooralsnog geen opmerkingen over bluetooth. Dat lijkt er op te wijzen dat iedereen prima ervaringen heeft met 1.2 op de 680. Nou, ik niet en nu maar hopen dat iemand me uit kan leggen waarom alleen ik worstel met de communicatie met mijn carkit. In het forum Internet en communicatie heb ik het puntje aangekaart maar daar blijft het oorverdovend stil. Ik probeer het hier eens.
Mijn 680 en parrot 3200 ls carkit kennen en vertrouwen elkaar. De verbinding is echter instabiel en wat ik ook probeer, ik vind geen reden daarvoor. Soms gaat het prima, soms is de verbinding weg en niet meer tot stand te brengen. Incidenteel reset de treo zich ook als je vanaf de carkit probeert de verbinding te herstellen. Een volgende dag kan de verbinding er spontaan weer zijn. Als je dan enthousiast contactpersonen naar de carkit wilt zenden, heeft ie soms goede zin en doet ie het maar veelal weigert de communicatie.

Ben ik echt de enige met dit type ervaring? Dan ligt het aan mij en kan vast iemand me op mijn domme gedrag wijzen.
Met citaat reageren
  #463  
Oud 10 januari 2007, 21:13
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ik zou graag meedenken en -praten maar heb helaas nog geen carkit (als die er ooit gaat komen). Waarschijnlijk ben ik de enige niet.
Met citaat reageren
  #464  
Oud 10 januari 2007, 21:19
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Rijnhout Bekijk bericht
In alle ervaringen met de 680 vind ik vooralsnog geen opmerkingen over bluetooth. Dat lijkt er op te wijzen dat iedereen prima ervaringen heeft met 1.2 op de 680. Nou, ik niet en nu maar hopen dat iemand me uit kan leggen waarom alleen ik worstel met de communicatie met mijn carkit. In het forum Internet en communicatie heb ik het puntje aangekaart maar daar blijft het oorverdovend stil. Ik probeer het hier eens.
[knip]
Ben ik echt de enige met dit type ervaring? Dan ligt het aan mij en kan vast iemand me op mijn domme gedrag wijzen.
Rob,

Ik heb je vraag naar deze discussie verplaatst, want er is in deze thread al het een en ander besproken over carkit-gebruik. Je kunt deze discussie met zoekterm carkit doorzoeken als je snel alle posts over dat onderwerp wilt zien (optie rechtsboven).
Met citaat reageren
  #465  
Oud 10 januari 2007, 21:29
Rob R
Guest
 
Berichten: n/a
OK, ook geen andere toepassingen met Bluetooth?
Met citaat reageren
  #466  
Oud 10 januari 2007, 21:38
Rob R
Guest
 
Berichten: n/a
Prima Jean-Paul. Ik vind inderdaad wat opmerkingen. Allemaal in de trant van 'het werkt niet', 'vreemd' of zelfs 'ik gebruik de 680 niet meer in combinatie met mijn carkit'.

Dus ik blijf nieuwsgierig. Zo bont kan het toch niet zijn? Of moet ook op dit punt bij Palm aan de bel getrokken worden? Mijn 650 communiceerde prima met dezelfde carkit. Nooit enig probleem. Nu de 680 nog....
Met citaat reageren
  #467  
Oud 10 januari 2007, 21:47
ariekanarie's schermafbeelding
ariekanarie ariekanarie is offline
Senior lid
Voornaam: Arjan
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 december 2006
Locatie: Groene Hart
Berichten: 73
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ariekanarie Bekijk bericht
Weet ik niet meer . Ik had Technician eraf gegooid en later weer na nieuwe download geinstalleerd. Is nu ook 2.75.

Overigens: Probleem met NVbackup is bij mij helaas nog niet uit de wereld. Ene keer lukt backup wel, maar meeste keren loopt Treo vast. Heb al diverse programma's verwijderd (Oa Technician, Butler, Graffiti Anywhere) maar probleem blijft. Ik zag dat er een nieuwe thread is over de 680 en Secure Digitalcards (http://www.palmclub.nl/forums/palm-t...+sd#post171459).
Misschien ligt daar toch het probleem. Heb zelf een 2GB SanDisk card. Ben in afwachting van een nieuwe SD card (helaas weer SanDisk). Wordt vervolgd...
Ter informatie: Heb nieuwe SanDisk 2GB kaart nu ontvangen. Heb nu al diverse backups op de (lege) kaart gemaakt met NVBackup, zonder problemen. Toch iets niet helemaal lekker met SD kaartjes en 680? Ik zal de thread hierover in ieder geval blijven lezen...
Met citaat reageren
  #468  
Oud 10 januari 2007, 23:55
Daanh78 Daanh78 is offline
Palm Noob
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 november 2006
Berichten: 34
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Rijnhout Bekijk bericht
In alle ervaringen met de 680 vind ik vooralsnog geen opmerkingen over bluetooth. Dat lijkt er op te wijzen dat iedereen prima ervaringen heeft met 1.2 op de 680. Nou, ik niet en nu maar hopen dat iemand me uit kan leggen waarom alleen ik worstel met de communicatie met mijn carkit. In het forum Internet en communicatie heb ik het puntje aangekaart maar daar blijft het oorverdovend stil. Ik probeer het hier eens.
Mijn 680 en parrot 3200 ls carkit kennen en vertrouwen elkaar. De verbinding is echter instabiel en wat ik ook probeer, ik vind geen reden daarvoor. Soms gaat het prima, soms is de verbinding weg en niet meer tot stand te brengen. Incidenteel reset de treo zich ook als je vanaf de carkit probeert de verbinding te herstellen. Een volgende dag kan de verbinding er spontaan weer zijn. Als je dan enthousiast contactpersonen naar de carkit wilt zenden, heeft ie soms goede zin en doet ie het maar veelal weigert de communicatie.

Ben ik echt de enige met dit type ervaring? Dan ligt het aan mij en kan vast iemand me op mijn domme gedrag wijzen.
Rob, ik heb de Parrot 3400. Dat is in principe hetzelfde toestel, maar dan met GPS. Ik kan mijn Treo 680 wel paren, maar als ze dan gaan synchroniseren loopt mijn Palm vast en moet ik de accu eruit halen.

Ik heb nu de nieuwste software gedownload van Parrot, maar die moet ik nog installeren, dus kan je nog niet zeggen of dat werkt. Check anders zelf ff of je het nieuwste hebt draaien op je Parrot.

Maar idd ik gebruik nu de simpele nokia die ik van m'n werkgever gekregen heb, "want je hoeft er toch alleen maar mee te bellen en gebeld te worden..." Ik hoop dat ik gauw de Palm weer kan gebruiken met de carkit!
Met citaat reageren
  #469  
Oud 10 januari 2007, 23:59
Daanh78 Daanh78 is offline
Palm Noob
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 november 2006
Berichten: 34
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MacJozzz Bekijk bericht
Ben ik ook reuze benieuwd naar, geld ook voor internet trouwens. Nu verbreek ik de verbinding via Prefs/Network.
Is er iemand die ondertussen een snellere manier gevonden heeft? Ik heb geen databundel, maar internet/mail via m'n pc d.m.v. Softick PPP. Maar als ik wil hotsyncen, moet eerst de verbinding verbroken worden.
Met citaat reageren
  #470  
Oud 11 januari 2007, 00:24
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daanh78 Bekijk bericht
Is er iemand die ondertussen een snellere manier gevonden heeft? Ik heb geen databundel, maar internet/mail via m'n pc d.m.v. Softick PPP. Maar als ik wil hotsyncen, moet eerst de verbinding verbroken worden.
In deze post worden een aantal tooltjes genoemd.
Met citaat reageren
  #471  
Oud 11 januari 2007, 05:50
Rob R
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daanh78 Bekijk bericht
Rob, ik heb de Parrot 3400. Dat is in principe hetzelfde toestel, maar dan met GPS. Ik kan mijn Treo 680 wel paren, maar als ze dan gaan synchroniseren loopt mijn Palm vast en moet ik de accu eruit halen.

Ik heb nu de nieuwste software gedownload van Parrot, maar die moet ik nog installeren, dus kan je nog niet zeggen of dat werkt. Check anders zelf ff of je het nieuwste hebt draaien op je Parrot.

Maar idd ik gebruik nu de simpele nokia die ik van m'n werkgever gekregen heb, "want je hoeft er toch alleen maar mee te bellen en gebeld te worden..." Ik hoop dat ik gauw de Palm weer kan gebruiken met de carkit!
Daan,

Ook jouw ervaring wijst er op dat de Treo 680 een zwak punt heeft met Bluetooth (itt zijn voorgangers). Ik begrijp jouw praktische benadering maar we hebben toch juist een Treo gekocht om er ook mee te kunnen bellen.
Ik heb de meest recente firmwareversie op de parrot geinstalleerd maardat lost het (Treo?)probleem naar verwachting niet op. Het zou kunnen dat de probleem schuilt in het automatsch willen synchroniseren van de contacten/telefoonboek.

Als jij hoop ik ook dat het eens goed gaat werken. Als we de vinger op de zere plek krijgen kunnen we Palm aan het werk zetten.
Met citaat reageren
  #472  
Oud 11 januari 2007, 07:31
basvandesande's schermafbeelding
basvandesande basvandesande is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bas
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Rhenen
Berichten: 169
Ik gebruik mijn Treo 680 icm met een Parrot CK3000 evolution en dit gaat zonder enig probleem. De verbinding is goed en valt niet weg. Ik heb alleen mijn contacten niet gesynct naar de parrot (vind ik niet interessant aangezien mijn Parrot geen display heeft).

voor zover ik weet kun je zelf je parrot niet updaten (je moet hiervoor een speciaal kabeltje hebben, en die is niet verkrijgbaar )
Met citaat reageren
  #473  
Oud 11 januari 2007, 08:48
MacJozzz's schermafbeelding
MacJozzz MacJozzz is offline
Niet nodig
Voornaam: Jos
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 04 december 2006
Locatie: Krabbegat
Berichten: 53
Stuur een bericht via MSN naar MacJozzz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basvandesande Bekijk bericht

voor zover ik weet kun je zelf je parrot niet updaten (je moet hiervoor een speciaal kabeltje hebben, en die is niet verkrijgbaar )
Gaat prima lukken via BT. Moet je wel een laptop hebben die daarmee is uitgerust (of een PC maar dan moet je je auto nog de woning in zien te krijgen )
__________________
Groeten en bedankt maar weer,
MacJozzz
-------------------------------------------
Als het niet kan zoals het moet,
moet het maar zoals het kan
-------------------------------------------
Met citaat reageren
  #474  
Oud 11 januari 2007, 08:53
RVDV RVDV is offline
Senior lid
Voornaam: Roger
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 04 december 2006
Locatie: Overijse - België
Berichten: 25
Het adres is Noreve : Advanced Design Cases for Personal Technologies (Mobile Devices). Onder PalmOne hebben zij lederen hoesjes voor de verschillende modellen.
Met citaat reageren
  #475  
Oud 11 januari 2007, 10:07
basvandesande's schermafbeelding
basvandesande basvandesande is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bas
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Rhenen
Berichten: 169
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MacJozzz Bekijk bericht
Gaat prima lukken via BT. Moet je wel een laptop hebben die daarmee is uitgerust (of een PC maar dan moet je je auto nog de woning in zien te krijgen )

gewoon kwestie van een aanloopje nemen en dan komt ie wel binnen
Met citaat reageren
  #476  
Oud 11 januari 2007, 10:41
ongewenste-naam
Guest
 
Berichten: n/a
Service netwerk leegmaken

Hallo,

misschien is deze vraag al eens gesteld en zit ik helemaal verkeerd maar ik kan er niets over vinden.
Ben ook in het bezit van een Treo680. Had eerst een Treo650. De laatste had ik geupdate met de laatste firmware en was dus lekker schoon. Heb toen een hotsync gedaan (mijn naam is hetzelfde op de 680) en alles werd prima overgenomen (van Agendus tot netwerkinstellingen). Maar ben overgestapt naar een andere provider. Bij netwerk service staan dus nu oude provider gegevens. Die wil ik verwijderen maar krijg de melding (na unlocken) "this network-service has been pre-installed by your mobile service provider, and cannot be deleted". Hoe deze gegevens te deleten?

Rob
Met citaat reageren
  #477  
Oud 11 januari 2007, 19:17
boomdijk
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RVDV Bekijk bericht
Het adres is Noreve : Advanced Design Cases for Personal Technologies (Mobile Devices). Onder PalmOne hebben zij lederen hoesjes voor de verschillende modellen.
Ik kan dit alleen maar be-amen! Ik heb nu twee cases gekocht. 1 voor mij archos 504 en 1 voor de palm treo 680 en ze zijn erg mooi. Perfect afgewerkt, netjes precies passend en met een goede kwaliteit leer, waarbij duidelijk gelet wordt op de afwerking. Bijvoorbeeld wil je de riemclip niet gebruiken dan zit er een schroefje bij die het gaatje netjes afwerkt. Er zit een extra schroefje bij voor de riemclip.

Topkwaliteit, zeker een aanrader!

Nadeel??? De levertijd is iets langer. Ik heb op 22 december besteld en had de case op 11 januari in huis. Als je een bijzondere kleur wilt kan dat zelfs nog iets langer duren.

Maar de moeite waard.
Met citaat reageren
  #478  
Oud 11 januari 2007, 19:46
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ongewenste-naam Bekijk bericht
Hallo,

misschien is deze vraag al eens gesteld en zit ik helemaal verkeerd maar ik kan er niets over vinden.
Ben ook in het bezit van een Treo680. Had eerst een Treo650. De laatste had ik geupdate met de laatste firmware en was dus lekker schoon. Heb toen een hotsync gedaan (mijn naam is hetzelfde op de 680) en alles werd prima overgenomen (van Agendus tot netwerkinstellingen). Maar ben overgestapt naar een andere provider. Bij netwerk service staan dus nu oude provider gegevens. Die wil ik verwijderen maar krijg de melding (na unlocken) "this network-service has been pre-installed by your mobile service provider, and cannot be deleted". Hoe deze gegevens te deleten?

Rob
Goed dat je eerst hebt gezocht Rob. Het is natuurlijk best moeilijk om te vinden.

Gebruik filez om het bestand NetworkDB te wissen van je Palm. Doe dan een soft reset . En kijk dan nog maar eens.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #479  
Oud 11 januari 2007, 19:46
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Noreve lijkt me trouwens ook een vrij nieuwe casefabrikant. De naam was mij in ieder geval niet bekend.
Met citaat reageren
  #480  
Oud 11 januari 2007, 21:35
ongewenste-naam
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Goed dat je eerst hebt gezocht Rob. Het is natuurlijk best moeilijk om te vinden.

Gebruik filez om het bestand NetworkDB te wissen van je Palm. Doe dan een soft reset . En kijk dan nog maar eens.
bedankt, alle oude provider services zijn verdwenen. Er staan wel weer de services van m'n huidige provider. Daarin zit vreemd genoeg een fout (zat er al in toen ik de telefoon instelde). Ik kan deze instelling echter niet veranderen...setting blijft na unlocken en aanpassen gewoon terugkomen. Ik kan er alleen een copy van maken en dat werkt prima. Alleen na een reset vallen de settings terug naar de oude instellinggen. Ik moet dan de aangemaakte service weer selecteren en dan werkt 't weer. Niet echte erg vervelend maar het zou handig zijn om te weten waar de default settings van de provider vandaan komen

Nogmaals bedankt,

Rob.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023