Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #441  
Oud 08 januari 2007, 12:35
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Wat me ook opvalt is dat ik met mijn TX en wifi de emailaccount van mijn school (soort webmail met inlogpopup) gewoon kon benaderen. Met de 680 en Edge gaat dit niet?
Met citaat reageren
  #442  
Oud 08 januari 2007, 12:39
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Moet ook wel kunnen, check even je instellingen en of je alles juist hebt ingevuld.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #443  
Oud 08 januari 2007, 12:56
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis Bekijk bericht
Wat me ook opvalt is dat ik met mijn TX en wifi de emailaccount van mijn school (soort webmail met inlogpopup) gewoon kon benaderen. Met de 680 en Edge gaat dit niet?
Als je de mail met je Tx via het eigen WiFi netwerk van je school benadert, is dit normaal. Via EDGE loopt je verzoek via het netwerk van je mobiele operator en die toegang is meestal anders beveiligd.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #444  
Oud 09 januari 2007, 01:25
eduiverman
Guest
 
Berichten: n/a
Post Treo 680 en 8Gb SDHC

Ik heb uiteindelijk toch maar een Treo 680 aangeschaft. Doorslag gaf het bericht dat de 8Gb SDHC kaarten met de 680 zouden samenwerken en dat diezelfde geheugenkaarten in prijs sterk gedaald waren.
Ik heb m'n 680 bij de PDAshop gekocht (snap trouwens niet waarom er 7,50 euro betaald moet worden voor een Visa transactie, als ik eBooks (eReader) of programma's (Handango of PalmGear) aanschaf hoeft dat ook niet dus waarom hier wel?) en netjes de volgende dag ontvangen.
De Transcend 8Gb SDHC kaart voor slechts 83 euro besteld bij interngeheugen en deze kwam een dag later.

Eerst even over de 8Gb card, deze werkt dus inderdaad echt! Ik had alleen het probleem van hoe de data erop te krijgen, in mijn Dane-Elec cardreader werd de card niet gezien en ook via het programma CardExport 2.25 niet! Overigens werkt CardExport wel op de 680 maar dan met de normale SD kaarten. Uiteindelijk het programma CardReader geprobeerd en die bleek het prima te doen. Het duurt alleen wel even voordat je 8Gb gevuld hebt!

Weet iemand trouwens of er al Cardreaders te koop zijn die met SDHC kaarten om kunnen gaan?

Wat een vooruitgang, van 2Gb max naar 8Gb. Muziek 1600 WMA nummer erop (ca. 3Gb), TomTom gewoon lekker Benelux, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Italie, enz. erop zetten, 10 films (omgezet met Lathe), al mijn foto's (verkleind naar 320x320 pixels) en eBooks. Kortom niet meer twijfelen over wat er wel en wat er niet op te zetten.

Overige ervaringen met de 680:
Er is al veel over geschreven maar er zijn een aantal zaken die mij opvielen en die ik nog nergens vermeld zag. Ten eerste was de 650 nogal gevoelig voor vingerafdrukken bij de navigatieknop, dat is sterk verbeterd, bij de 680 zie je vrijwel geen vingerafdrukken.
Verder bleek mijn Covertec Treo650 hoes redelijk goed te passen, het is net een jasje die een maatje te groot is maar de 680 zit er goed in en kan geen kant op.
De grootte van de 680 ten opzichte van de 650 vind ik niet echt heel erg verbeterd, hij is uiteraard wel iets kleiner maar niet echt heel erg merkbaar. De antenne scheelt natuurlijk wel.
De veelbesproken batterij vind ik eigenlijk best wel meevallen. Er wordt te veel vergeleken met de super batterij van de 650.

Ik heb geen grote problemen ondervonden tot nu toe, eigenlijk slechts één kleintje. Als ik mijn telefoon aanzet (met Vodafone abonnement SIM) krijg ik steeds de melding dat er minstens 1 SMS bericht op de SIM card staat en of ik deze wil verplaatsen naar de telefoon. Als ik daar NO op antwoord is er niets aan de hand. Als ik er YES op antwoord krijg ik geen SMS bericht in mijn telefoon en werkt het telefoongedeelte niet goed. Dus nu moet ik elke keer NO geven, klein beetje lastig.

Nou, ik hoop dat er mensen zijn die hier wat aan hebben na alles wat er al geschreven is over de 680 want anders heb ik me voor niets het laplazerus zitten typen!
Met citaat reageren
  #445  
Oud 09 januari 2007, 02:32
eduiverman
Guest
 
Berichten: n/a
SmartList To Go

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi Bekijk bericht
Weet er iemand of SmartList to go werkt op treo 680?
Ik gebruik nog de oude versie 2.x en die werkt prima! Versie 3 weet ik niet.

Sorry, ik zag pas later dat ook versie 3 al als werkend was gemeld!

Laatst gewijzigd door eduiverman; 09 januari 2007 om 05:17.
Met citaat reageren
  #446  
Oud 09 januari 2007, 03:09
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eduiverman Bekijk bericht
De Transcend 8Gb SDHC kaart voor slechts 83 euro besteld bij interngeheugen en deze kwam een dag later.
waar hebt u deze gekocht?
Vormt dat geen enkel probleem wanneer je TT overzet op een andere kaart?
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #447  
Oud 09 januari 2007, 04:56
eduiverman
Guest
 
Berichten: n/a
Hotsyncen met schoon profiel

[quote=Gazpacho;171516]d age, je kunt doen wat underdog zegt, maar dan heb je wel nieuwe hotsyncnaam wardoor eventueel gekochte software onder de oude naam niet meer werkt.

Je kunt toch ook je oude hotsync naam hernoemen. Bv je gebruikt DAGE als hotsync naam, hernoem deze naar DAGEold. Als je daarna gaat syncen kun je als nieuwe naam weer DAGE opgeven en zo een schoon profiel aanmaken.
Met citaat reageren
  #448  
Oud 09 januari 2007, 05:01
eduiverman
Guest
 
Berichten: n/a
680 met 8GB SDHC

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door d age Bekijk bericht
waar hebt u deze gekocht?
Vormt dat geen enkel probleem wanneer je TT overzet op een andere kaart?
Gekocht via internet:
TRANSCEND SD-HighCapacity (niet compatible met SD) :: InternGeheugen.com - Geheugen Uitbreiding Upgrade

Ik heb de diverse TT mapjes 1 op 1 via de PC gekopieerd van mijn 2Gb Sandisk naar deze kaart en dat werkt gewoon. Moest natuurlijk wel weer even een paar instellingen doen zoals miles of km, welke voice en mijn huisadres e.d.
Met citaat reageren
  #449  
Oud 09 januari 2007, 11:51
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
Citaat:
gekocht! bedankt voor de tip!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eduiverman Bekijk bericht
Ik heb de diverse TT mapjes 1 op 1 via de PC gekopieerd van mijn 2Gb Sandisk naar deze kaart en dat werkt gewoon. Moest natuurlijk wel weer even een paar instellingen doen zoals miles of km, welke voice en mijn huisadres e.d.
dat ga ik ook eens proberen zodra ik deze dus heb, zou ideaal zijn, want nu moet ik te vaak wisselen van kaartjes...
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #450  
Oud 09 januari 2007, 17:54
j-man
Guest
 
Berichten: n/a
als ik mijn e-mail bekijk op mijn treo 680 hoe kun je dan de verbinding verbreken bij de 600 was er in het menu van het programma web de optie disconect volgens mij is die er niet meer of is er een handiger manier
Met citaat reageren
  #451  
Oud 09 januari 2007, 18:58
MacJozzz's schermafbeelding
MacJozzz MacJozzz is offline
Niet nodig
Voornaam: Jos
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 04 december 2006
Locatie: Krabbegat
Berichten: 53
Stuur een bericht via MSN naar MacJozzz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door j-man Bekijk bericht
als ik mijn e-mail bekijk op mijn treo 680 hoe kun je dan de verbinding verbreken bij de 600 was er in het menu van het programma web de optie disconect volgens mij is die er niet meer of is er een handiger manier
Ben ik ook reuze benieuwd naar, geld ook voor internet trouwens. Nu verbreek ik de verbinding via Prefs/Network.
__________________
Groeten en bedankt maar weer,
MacJozzz
-------------------------------------------
Als het niet kan zoals het moet,
moet het maar zoals het kan
-------------------------------------------
Met citaat reageren
  #452  
Oud 09 januari 2007, 20:52
j-man
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MacJozzz Bekijk bericht
Ben ik ook reuze benieuwd naar, geld ook voor internet trouwens. Nu verbreek ik de verbinding via Prefs/Network.
dat is ook een manier het is een betere manier dan ik heb gebruikt ( gewoon uit zetten)
Met citaat reageren
  #453  
Oud 09 januari 2007, 21:47
boomdijk
Guest
 
Berichten: n/a
Question Patch / rom update voor de 680

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Wachten op een patch dan
Weet er iemand iets meer over de update voor de palm treo 680 rom?
Met citaat reageren
  #454  
Oud 09 januari 2007, 22:47
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boomdijk Bekijk bericht
Weet er iemand iets meer over de update voor de palm treo 680 rom?
Gazpacho zinspeelde volgens mij enkel dat zoiets in een update gemaakt kan worden. Of en wanneer er een update zou komen is bij mijn weten niets bekend. Ik neem bij Gaz ook niet
Met citaat reageren
  #455  
Oud 09 januari 2007, 23:10
Daanh78 Daanh78 is offline
Palm Noob
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 november 2006
Berichten: 34
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eduiverman Bekijk bericht
...Verder bleek mijn Covertec Treo650 hoes redelijk goed te passen, het is net een jasje die een maatje te groot is maar de 680 zit er goed in en kan geen kant op....
Ik had het "protection pack" besteld met Covertec hoes voor de 750/680. Deze paste echter niet zo goed. Het dwarse gedeelte zat precies over de rode/groene knop en de 5-way button, met ongewenst mensen bellen etc tot gevolg. Ook de bediening was niet erg lekker. Deze heb ik zonder problemen kunnen terugbrengen.

Zijn er mensen die deze ervaring delen, of heb ik een maandagmorgenhoesje gehad, welk gewoon niet lekker zat en kan ik het opnieuw proberen met een andere?
Met citaat reageren
  #456  
Oud 09 januari 2007, 23:31
Daanh78 Daanh78 is offline
Palm Noob
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 november 2006
Berichten: 34
Softick Cardexport II

Hoi allemaal,

ik heb CardExport op m'n Treo680 geïnstalleerd, maar hij kan geen verbinding maken met de pc. Na installatie geregistreerd en soft gereset. Als ik het programma opstart en op connect to pc klik, hoor ik het geluidje van verbinden, maar hij verbind niet. Connect to desktop blijft staan.

Iemand daar ervaring mee en een oplossing voor?
Met citaat reageren
  #457  
Oud 09 januari 2007, 23:42
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ik gebruik versie 2.25.977 zonder problemen met een 4gb Apacer kaartje. Welke versie heb jij?
Met citaat reageren
  #458  
Oud 09 januari 2007, 23:52
Daanh78 Daanh78 is offline
Palm Noob
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 november 2006
Berichten: 34
Diezelfde versie, maar dan met 1Gb mini-Secure Digitalin adapter. Via Wincommander werkt het wel, dus aan de kaart kan het niet liggen volgens mij.

-Edit- Na het nog een tweede keer opnieuw geïnstalleerd te hebben, is het toch gelukt. Card Export v2.25.997 werkt uitstekend op m'n toestel!

Toch bedankt voor de snelle reactie!

Laatst gewijzigd door Daanh78; 10 januari 2007 om 00:06.
Met citaat reageren
  #459  
Oud 10 januari 2007, 15:48
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Zo, mijn Treo 680 is ook binnen. eerste ervaringen:

- werkt erg fijn, maar toetsenbordtoetsen zijn stroever (?)
- bij sommige Palmapplicaties moet hij even 'nadenken' voor er iets gebeurt
- Ligt beter in de hand dan de 650
- 2PlayMe werkt niet helemaal vlekkeloos

Nu nog even een maand wachten tot mijn PIT actief is
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #460  
Oud 10 januari 2007, 17:36
RVDV RVDV is offline
Senior lid
Voornaam: Roger
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 04 december 2006
Locatie: Overijse - België
Berichten: 25
Ik heb de hoes van NEOVO voor de Treo 680 aangeschaft en ik ben er heel tevreden mee. Het toestel blijft gemakkelijk en volledig te bedienen en zelfs de camera kan gebruikt worden zonder probleem. Zie onder Norêve, Advanced Design Cases for Personal Technologies

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 11 januari 2007 om 20:39. Reden: linkje verbeterd :)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023