Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #161  
Oud 30 november 2004, 12:47
sanderlenka's schermafbeelding
sanderlenka sanderlenka is offline
Forumbikkel
Voornaam: Sander
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 18 november 2001
Locatie: Geldrop
Berichten: 223
Citaat:
Op 30-11-2004, om 12:33 heeft RoelvdV dit gezegd in bericht #159

En omdat ik hoop dat ze dit pakket nog een tijd blijven bieden betaal ik de volle mep, maar dat is mijn eigen redenatie.
Is ook mijn redenatie. Bij geliefde Palm-Software betaal ik altijd grif voor de meest uitgebreide versie, en voor updates. Dat heeft me al veel geld gekost.

Ik vind de Palmwijzer plus-versie niet zo duur voor de gewijzigde dienstregelingen. Ze wijzigen best vaak.
__________________
hartelijke groeten,
Sander
Huis kopen in Tsjechie?
Wereldraadsel?
Posting?
Met citaat reageren
  #162  
Oud 30 november 2004, 12:52
Zavo
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 30-11-2004, om 12:47 heeft sanderlenka dit gezegd in bericht #161
Ik vind de Palmwijzer plus-versie niet zo duur voor de gewijzigde dienstregelingen. Ze wijzigen best vaak.
Dus ik moet extra betalen omdat de NS voortdurend blijft wijzigen?
Met citaat reageren
  #163  
Oud 30 november 2004, 14:55
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
Op 30-11-2004, om 12:52 heeft Zavo dit gezegd in bericht #162

Dus ik moet extra betalen omdat de NS voortdurend blijft wijzigen?
off-topic: dat geldt natuurlijk overal voor: nieuw type connector op een pda, andere video, cd, dvd standaard enzovoort.

En heet van de naald (ik krijg het antwoord net binnen via de mail) deze reactie van de makers van de PalmWijzer op mijn vraag of mijn abonnement automatisch verlengt wordt:
Citaat:
U krijgt aankomend weekend bericht van de webstore.
Het abonnement wordt niet automatisch verlengd. U krijgt de gelegenheid om een nieuwe aan te schaffen via de webstore.
En deze opmerking van mijn kant: "En ik ben blij dat jullie minimaal nog een jaar door gaan met dit produkt!
(wat trouwens probleemloos werkt op een Tungsten|T3 en waarbij een geplande reis ook netjes gekopieerd kan worden naar het KeyDates deel van KeySuite)" leverde deze reactie op:
Citaat:
Uw compliment is met open armen ontvangen door de makers!
Groeten, Roel (die ook voor 2005 het abonnement gaat aanschaffen)
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #164  
Oud 30 november 2004, 20:13
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
De abonnementenversie is zeker de moeite waard. Bijna maandelijks krijg je een update toegestuurd. Als het nodig is (bij grote wijzigingen of werkzaamheden) zelfs vaker.

Peter
Met citaat reageren
  #165  
Oud 30 november 2004, 20:22
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Is er nu wel of niet een nieuwe versie (2005)? Want op de site van 9292 lees ik daar niets over.

Groet,

Peter
Met citaat reageren
  #166  
Oud 30 november 2004, 21:36
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik begrijp uit hun reactie dat komend weekeinde de nieuwe versie besteld kan worden. Bestaande abonnementhouders krijgen daarover bericht.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #167  
Oud 30 november 2004, 22:28
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 30-11-2004, om 21:36 heeft RoelvdV dit gezegd in bericht #166
Ik begrijp uit hun reactie dat komend weekeinde de nieuwe versie besteld kan worden. Bestaande abonnementhouders krijgen daarover bericht.

Groeten, Roel.
Mijn data loopt tot december 2005. Het is nu al de nieuwe versie dus.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #168  
Oud 03 december 2004, 15:05
PalmWijzer's schermafbeelding
PalmWijzer PalmWijzer is offline
Ontwikkelend lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 22 februari 2002
Berichten: 76
De PalmWijzer met de dienstregeling van 2005 is inderdaad weer te koop. De eerste week of zo houden we het een beetje stil om er zeker van te zijn dat er geen vreemde dingen in de release zitten en dat NS niet op het laatste moment nog wijzigingen aanbrengt. Alles ziet er goed uit, dus hebben we de bestaande abonnementshouders vandaag laten weten dat het product weer in de webstore staat.

Voor wat betreft de discussie over de prijs is denk ik het meeste al wel een keer gezegd. De PalmWijzer is geen NS product. NS heeft geen product voor gebruikers van handhelds. Ik neem aan dat ze de doelgroep te klein vinden. Als je naar het totaal van reizigers kijkt dan denk ik niet dat er een hoog percentage een handheld heeft (en als dat wel zo is dan is dat aan de verkoopcijfers in ieder geval niet te merken). Ik ben het er mee eens dat je dienstregelingsinformatie moet zien als een deel van de marketing van het OV. Maar hoe je het ook bekijkt, uiteindelijk zijn het toch de reizigers die die marketing via de tarieven betalen. "Gratis" is dan maar een betrekkelijk begrip. Of het dan eerlijk is dat al die reizigers meebetalen aan een product wat maar door een erg kleine groep kan worden gebruikt is maar de vraag.

Maar goed, NS heeft geen product en wij hebben er wel eentje gemaakt. Het is een speciale versie van de zoekmachine die door 9292 wordt gebruikt voor de website en de info-centra. Wij (de schrijvers van die software) zijn een (kleine) leverancier van 9292 (ofwel de Reisinformatiegroep). Voor dit product heeft de Reisinformatiegroep ons toestemming gegeven voor het gebruik van hun merk en logo, en zij leveren ons de dienstregelingsgegevens. Die bewerken we zodanig dat die door de PalmWijzer (en het Pocket PC zusje de PocketWijzer) kan worden gebruikt. In ruil daarvoor dragen we een deel van de opbrengsten af aan de Reisinformatiegroep.

Als ik naar de verkoopcijfers kijk dan heeft NS volkomen gelijk. Bij de abonnementen haalt de Palm versie de 500 stuks nog niet, en de versie voor de Pocket PC haalt de 200 zelfs niet (maar neemt wel toe). We vinden het zelf genoeg om nog even mee door te gaan, maar het is zeker niet genoeg om het product verder te gaan ontwikkelen. Er zijn dus ook geen plannen voor nieuwere versies die gebruik maken van de mogelijkheden van de nieuwe machines. En nee, de source code van de software geven we onder geen beding af - de source code van de zoekmachine is voor ons bedrijf een kostbaar goed. Gezien de ontwikkelingen op het gebied van mobiele communicatie is het ook maar de vraag of we een offline product zouden moeten doorontwikkelen.

PalmWijzer
Met citaat reageren
  #169  
Oud 04 december 2004, 13:14
Zavo
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 03-12-2004, om 15:05 heeft PalmWijzer dit gezegd in bericht #168
Als ik naar de verkoopcijfers kijk dan heeft NS volkomen gelijk. Bij de abonnementen haalt de Palm versie de 500 stuks nog niet, en de versie voor de Pocket PC haalt de 200 zelfs niet (maar neemt wel toe). We vinden het zelf genoeg om nog even mee door te gaan, maar het is zeker niet genoeg om het product verder te gaan ontwikkelen.
Misschien heeft dit ook met de zeer beperkte marketing van het product te maken. Ik kwam er zelf pas een half jaar geleden achter dat het bestond, terwijl ik al jaren een Palm heb. Ik zie steeds meer mensen met PDA's in de trein, ik kan me niet voorstellen dat er niet een grotere markt voor is. Ik denk dat veel mensen helemaal niet weten dat dit product bestaat.
Met citaat reageren
  #170  
Oud 04 december 2004, 17:35
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ja, dat vind ik inderdaad ook wel een beetje jammer dat het niet wat bekender is. Uiteraard is het erg moeilijk en duur om een product dat een kleine nichegroep als kopers heeft, maar op zich moet het wel uit te buiten zijn omdat het geen last van concurrentie heeft.

Welnu, geheel uit eigenbelang (omdat ik zelf ook volgend jaar van de reiswijzer gebruik wil maken ) zet ik vrijblijvend wat reclame voor de reiswijzer in mijn signature tot januari - te zien in meer dan 4000 postings op de Palmclub.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #171  
Oud 05 december 2004, 18:18
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Goed te horen dat jullie er nog meer door willen gaan. Ik maak er zelf veel gebruik van en ik kan zelfs regelmatig mensen op het perron of in de trein helpen!

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #172  
Oud 12 december 2004, 12:37
aquagga aquagga is offline
Senior lid
Voornaam: pieter
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 30 november 2003
Locatie: grun
Berichten: 67
Zo ik heb weer de nieuwe palmwijzer. Echter doet die het niet na 12 december 2004 terwijl ik juist dacht hem vanaf dan kon gaan gebruiken. Hebben hier meer mensen last van?
Met citaat reageren
  #173  
Oud 12 december 2004, 13:06
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Die van mij loopt vanaf de dag dat ik hem kocht tot 12 december 2005.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #174  
Oud 12 december 2004, 15:07
aquagga aquagga is offline
Senior lid
Voornaam: pieter
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 30 november 2003
Locatie: grun
Berichten: 67
Nou die van mij niet terwijl ik toch echt de palmwijzerzip51 heb. Staat ook over de data dat die geldig is van 15 maart tm 11 dec 2004. Heb ze al een mailtje gestuurd. Denk namelijk dat ik een verkeerd pdb bestand heb. Dit is namelijk die van 2004. En die had ik natuurlijk al. Neem aan dat het allemaal goed komt.
Het blijft een mooi proggie. Heb al gezien dat er nu een nieuw logo is tov de 2004 versie.

groeten
Met citaat reageren
  #175  
Oud 13 december 2004, 08:48
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 12-12-2004, om 15:07 heeft aquagga dit gezegd in bericht #174
Nou die van mij niet terwijl ik toch echt de palmwijzerzip51 heb. Staat ook over de data dat die geldig is van 15 maart tm 11 dec 2004. Heb ze al een mailtje gestuurd. Denk namelijk dat ik een verkeerd pdb bestand heb. Dit is namelijk die van 2004. En die had ik natuurlijk al.
Heb je wel eerst Palmwijzer 2004 verwijderd? (Waarschijnlijk niet, want die heb je natuurlijk gewoon nodig.)
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #176  
Oud 13 december 2004, 10:15
aquagga aquagga is offline
Senior lid
Voornaam: pieter
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 30 november 2003
Locatie: grun
Berichten: 67
Heb zeer snel mailtje van hun terug gehad. Naar mijn weten had ik palmwijzer 2004 verwijderd van mijn sd kaart en zodoende er 2005 opgezet. Wist niet dat ik de 2004 database in mijn interne geheugen had staan. Dan werkt het niet. Blijft mooi superprogje.
Maar nu doet die het. Dus kan weer mooi jaartje reizen met de gele limozine's
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:32.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023