Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03 december 2004, 14:13
Whilee Whilee is offline
Lid
Voornaam: Mark
Model: Palm m100
 
Geregistreerd: 25 januari 2001
Locatie: Duffel
Berichten: 44
Stuur een bericht via ICQ naar Whilee
Sync afwisselend IR en cradle

Gegroet,
ik wou graag het volgende probleem signaliseren. Mijn vrouw en ikzelf hebben elk een palm. Het volgende probleem doet zich met beide Palms en op meerder computers voor, dus het lijkt iets algemeens te zijn.
Het volgende is het geval. Ik sync op mijn werk met IR: geen probleem, aanvaardbaar snel. In het weekend sync ik thuis. Met IR duurt dat eeuwen (20 min). Met mijn cradle gaat het snel. Kom ik daarna weer op maandag op mijn werk en ik sync met IR: duurt eeuwen (20 min). Dus als ik met IR sync en ik heb daarvoor gesynct op een andere computer: dan duurt het eeuwen met IR. Heb ik daarvoor niet gesynct op een andere computer: aanvaardbaar snel.

Nogmaals, dit doet zich voor op de 2 Palms die ik ken (M100 en M125) en op meerdere computers (PalmDesktop 4.1.4).
Iemand een idee om dit op te lossen?

de groeten.
__________________
This story is true. The names have been changed to protect the innocent.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 03 december 2004, 14:25
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Welkom op de Palmclub

Ik vermoed dat dat komt omdat als je op twee verschillende computers synct, je veel zgn. "slow syncs" hebt waarbij ieder agendapuntje net iets langer (en met meer attributen) gecheckt wordt, en waarbij er waarschijnlijk ook veel meer bestanden vanaf de Palm ge-herbackupt worden.

Volgens mij is hier niet zoveel tegen te doen... syncen met IR gaat maar met een paar kb/s.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 03 december 2004, 15:57
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Dat komt omdat HotSync dan weer een backup wil maken van alles dat in de tussentijd gewijzigd is, kortom: dat is veel data.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023