Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18 april 2007, 10:34
Joppnl
Guest
 
Berichten: n/a
Address lijst: honderden -unnamed-

Goedendag,

wie kan mij een tip geven met het volgende.

Gisteren mijn Garmin Ique3600 Palm laten syncen met outlook. Werkte prima maar helaas...iets TE prima.

In mijn outlook zaten om de 1 of andere reden veel lege velden bij contactpersonen, die zitten na de sync nu ook in de Palm.

Ik schat dat het er wel een paar honderd op dit moment zijn, veel te veel om ze met de hand 1 voor 1 te verwijderen.

Mijn vraag is: hoe krijg ik die records weer weg?

Als ik de address lijst open zie ik allemaal -Unnamed- records. Ik heb de lege records in outlook al weggehaald en een nwe sync gedaan maar helaas, hij haalt ze dan niet weg.

Wat ik denk dat een oplossing is is om de totale address lijst in de Palm te deleten en dan opnieuw vanuit outlook de adressen te uploaden maar hoe haal ik die database weg?

Ik heb de FAQ gelezen, daar staat iets over een grote schoonmaak maar hoewel ik de officiële software etc heb die bij deze Garmin hoort zit daar geen Palm OS bij dus ik durf geen totale "maak schoon" actie te beginnen.

Wat ik nog meer gedaan heb: in adreslijst: pull down menu - select all: doet ie niet, krijg piepje maar hij selecteert niets helaas.

Verder: in het hoofdmenu (waar alle apps staan op de palm) dropdownmenu, info: Records: Address 444rec. (aangezien ik denk ik zelf zo'n 44 records erin had staan zijn er nu dus zo'n 400 empty record bij gekomen.....)

Overigens: die records staan in het interne geheugen van de palm, niet op de externe mem kaart.

Iemand een tip? Alvast bedankt!

PS: Palm versie 5.2.1r4, address versie 4.53G
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 april 2007, 11:41
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Welkom bij de club.

Als ik het goed begrijp heb je dus in Outlook een tal lege records staan.
Het klopt dat als je die synct met je Garmin, dat die ze netjes overneemt, ook al is dat niet de bedoeling.
Vervolgens heb je ze in Outlook verwijderd en opnieuw gesynchroniseert.
Als je niets aan de instellingen van hotsync hebt gewijzigd,
dan klopt het dat je alle lege records nog steeds op je Garmin hebt en sterker: ook weer in Outlook.

Tip:
verwijderen in Outlook.
Hotsync wijzigen:
rechtermuisknop op icoontje
kies voor custom > selecteer contacts > change > Desktop overwrites handheld > OK > done.
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 april 2007, 14:00
Joppnl
Guest
 
Berichten: n/a
WOW,

wat ben ik hier BLIJ mee !!! HET WERKT!!!

Als eerste Intellisync van mijn systeem verwijderd: ook daar kan je zeggen van waar naar waar (palm-> PC, PC-> Palm of een echte sync) je moet uitvoeren maar dat had ik al geprobeerd, werkte niet.

Op het hotsync icoontje stond dan ook dat intellisync de adres sync voor z'n rekening nam.

Die van systeem verwijderd (ik kon nl niets daarin veranderen) en PC opnw opgestart.

Nu kon ik bij custom idd wel zeggen dat de PC de zaak moest "overrulen".

Eerst even goed de lijst opgeschoondd met het Garmin adressen-beheer programma (niet in outlook want zonder intellisync kan je daar geen contact mee maken) en een sync uitgevoerd, perfect, erg blij mee, zonder de hulp zat ik minstens een week recordje voor recordje te verwijderen......

Nu ga ik weer intellisync terugzetten om weer met outlook te kunnen communiceren,


Nogmaals bedankt,
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 april 2007, 18:50
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Geen dank, we helpen elkaar graag hier bij de club
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023