Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01 december 2004, 16:13
b-tje
Guest
 
Berichten: n/a
Quick Install via commandline?

Hallo,

Is er een mogelijkheid om vanaf de commandline een file klaar te zetten voor de QuickIntall (voor een op te geven user) ?

Bedankt,
Bert
Met citaat reageren
  #2  
Oud 01 december 2004, 16:22
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Wat je kan doen is het bestand kopieren naar de directory <PalmDirectory>\<HotSyncID>\QuickInstall\Handheld voor het interne geheugen van de Palm of naar <PalmDirectory>\<HotSyncID>\QuickInstall\ExpCard voor installatie op de geheugenkaart.

Wat ook nog kan is het bestand kopieren naar <PalmDirectory>\<HotSyncID>\Install dat is de 'oude' directory van Install, die nog steeds meegenomen wordt vanwege backward-compatibility. De inhoud van deze directory wordt altijd gesynced naar het interne geheugen van de Palm.

Deze directory-structuur kan je gebruiken in bv. een batchbestand.

Succes ermee,

groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #3  
Oud 01 december 2004, 16:48
b-tje
Guest
 
Berichten: n/a
Dankjewel, maar dat levert niet het juiste resultaat op. Er wordt niets met de (.prc-)file gedaan na een hotsync. Moet hij niet nog ergens geregistreerd worden? (ik kan me ook niet voorstellen dat QuickInstall alleen maar een filecopy doet?)

bedankt,
Bert
Met citaat reageren
  #4  
Oud 01 december 2004, 16:52
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Je kunt ook het programma 'instapp.exe' draaien uit de Palm Desktop directory. Hiermee kan de gebruiker zelf kiezen voor welke user het geïnstalleerd moet worden. Ik vermoed dat de syntax 'instapp.exe bestand.prc' is.

Citaat:
Er wordt niets met de (.prc-)file gedaan na een hotsync
Dit ook geprobeerd?
Citaat:
Wat ook nog kan is het bestand kopieren naar <PalmDirectory>\<HotSyncID>\Install
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #5  
Oud 01 december 2004, 21:45
b-tje
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Wat ook nog kan is het bestand kopieren naar <PalmDirectory>\<HotSyncID>\Install
Die heb ik geprobeerd ja, maar dat werkt ook niet.

Citaat:
Je kunt ook het programma 'instapp.exe' draaien uit de Palm Desktop directory. Hiermee kan de gebruiker zelf kiezen voor welke user het geïnstalleerd moet worden. Ik vermoed dat de syntax 'instapp.exe bestand.prc' is.
Ga ik proberen! thx!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 02 december 2004, 07:18
b-tje
Guest
 
Berichten: n/a
Met instapp.exe werkt inderdaad wel, bedankt!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 02 december 2004, 07:30
b-tje
Guest
 
Berichten: n/a
overigens werkt "quickinstall.exe bestand.prc" ook, maar daarbij kan ik geen user opgeven. is daar nog iets aan te doen?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 02 december 2004, 08:08
b-tje
Guest
 
Berichten: n/a
hmm, dat heb ik inmiddels gevonden. De waarde van de registerkey "HKEY_CURRENT_USER\Software\U.S. Robotics\Palm Quick Install\Internal\LastUser" wijzigen in de gewenste user.

Volgende vraag
Kan ik ergens een lijstje uit het systeem halen met de palm-users?
Hotsync/palmdesktop/quickinstall/instapp gebruiken allemaal dat lijstje, dus moet vast ergens te vinden zijn, maar waar?

(ik moet nl een paar progjes+db's installeren op meerdere palmtops die met één pc synchroniseren)
Met citaat reageren
  #9  
Oud 02 december 2004, 14:26
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Die staan volgens mij in users.dat

hier staat wat over het formaat ervan, maar ik weet niet of dat juist is.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #10  
Oud 02 december 2004, 14:48
b-tje
Guest
 
Berichten: n/a
Dankje, de user.dat had ik al wel gevonden, maar nog niet die definitie.
Ik zal eens kijken of ik er wat mee ga doen (omdat er geen zekerheid is dat de definitie juist is).

Bedankt voor het meedenken!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023