Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29 november 2004, 19:03
eltonjohn eltonjohn is offline
eltonjohn
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 29 november 2004
Berichten: 27
Pocket Tunes deluxe

Hallo luitjes.
Voor dat ik deze vraag wilde stellen heb ik eerst het forum afgezocht naar het antwoord echter zonder succes. Ik heb een demo gedownload van Pocket Tunes deluxe en wil deze uitproberen op mijn Tungsten T. Doordat ik slechts nog ca. 2 mb vrije ruimte heb wil ik de demoversie op mijn SD kaart zetten. Dit is gelukt. (met Zlauncher verplaatst naar de SD kaart).
Ik dacht nog bij mezelf....dat gaat makkelijk.
Met muziek lukt het me niet. Hoe krijg ik een nummer wat ik nu op de harde schijf van mijn pc heb staan direct op de SD kaart. Eerst op de TT en dan verplaatsen lukt niet omdat een muzieknummer van een beetje kwaliteit al gauw 4 mb is. Ik kom er niet uit terwijl iedereen om me heen zegt dat het zo makkelijk is (zal de leeftijd wel zijn) Wie kan me stap voor stap uitleggen hoe ik dit voor elkaar krijg.

Groetjes.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 november 2004, 19:05
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Je kan het via Hotsync doen, maar dat duurt een eeuwigheid (letterlijk). Je kan je SD kaarten het beste in een Kaartlezer doen en er via je PC MP3's op zetten.
__________________
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 november 2004, 19:09
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
PocketTunes kan niet helemaal draaien op je SD-kaart. Wanneer je gewoon een mp3'tje speelt is er niks aan de hand, maar wanneer je iets in de achtergrond speelt gaat het mis. Hij zit dan namelijk nog steeds in het RAM, waardoor je hem eigenlijk beter direct in het RAM kunt laten staan.

Over het mp3'tjes op je SD-kaart krijgen kun je deze thread eens lezen, en dan vooral bericht 2 (daarna is het meer Tomtom specifiek).
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS

Laatst gewijzigd door Bram; 29 november 2004 om 19:11.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 november 2004, 20:54
eltonjohn eltonjohn is offline
eltonjohn
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 29 november 2004
Berichten: 27
Hallo,
Ik heb de thread gelezen maar kan niet terug vinden hoe ik mp3 bestanden direct op de SD kaart kan zetten (3x gelezen?)Ik heb een card reader in mijn pc alleen als ik deze in het sdslot steek krijg ik een popup scherm van windows die deze kaart gaat afspelen?
Waar gaat het fout
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 november 2004, 20:59
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 29-11-2004, om 20:54 heeft eltonjohn dit gezegd in bericht #4
Hallo,
Ik heb de thread gelezen maar kan niet terug vinden hoe ik mp3 bestanden direct op de SD kaart kan zetten (3x gelezen?)Ik heb een card reader in mijn pc alleen als ik deze in het sdslot steek krijg ik een popup scherm van windows die deze kaart gaat afspelen?
Waar gaat het fout
Als je Windows Verkenner of Deze Computer opent, zie je de kaart genoteerd staan als een schijf. F: of G: of H: of iets dergelijks.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 november 2004, 21:06
eltonjohn eltonjohn is offline
eltonjohn
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 29 november 2004
Berichten: 27
Citaat:
Op 29-11-2004, om 20:59 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #5


Als je Windows Verkenner of Deze Computer opent, zie je de kaart genoteerd staan als een schijf. F: of G: of H: of iets dergelijks.
Als ik de SDcard in de cardreader stop komt deze automatisch met een popup scherm met de kreet...apspelen. Je ziet dan een soort of lantarentje heen en weer gaan alsof er naar iets gezocht wordt. Als de kaart eruit haal komt er een tweede popupscherm met de kreet...plaats een schijf of ander medium in :I
???????? wat gaat er fout. Ik weet het niet.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 november 2004, 21:15
marcel A marcel A is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 04 januari 2001
Locatie: nuenen
Berichten: 209
welke windows versie heb je. Als je de kaart in de computer steekt krijg je bij XP een scherm met verschillende opties, hieruit moet je er 1 kiezen. Meestal iks de optie aanwezig niets doen, of folder openen. Doe dit trek de mp3tjes er op en klaar is kees.
Als dit niet lukt is er misschien iets mis met je kaart, of windows.
__________________
Via Newton via Vx, Tungsten T, treo 600, 650 naar 750 12,5 jaar pda jipee!!!!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 29 november 2004, 21:44
eltonjohn eltonjohn is offline
eltonjohn
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 29 november 2004
Berichten: 27
Citaat:
Op 29-11-2004, om 21:15 heeft marcel A dit gezegd in bericht #7
welke windows versie heb je. Als je de kaart in de computer steekt krijg je bij XP een scherm met verschillende opties, hieruit moet je er 1 kiezen. Meestal iks de optie aanwezig niets doen, of folder openen. Doe dit trek de mp3tjes er op en klaar is kees.
Als dit niet lukt is er misschien iets mis met je kaart, of windows.
Ik heb windows XP. Ik denk dat mijn cardreader niet al te goed meer functioneerd of mijn SD kaart is aan het slijten wat ik bijna niet geloof. In mijn geval zal dus de makelijke manier niet gaan. Hoe kan ik nu via hotsync een nummer op mijn SD kaart zetten
Met citaat reageren
  #9  
Oud 29 november 2004, 21:47
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 29-11-2004, om 21:06 heeft eltonjohn dit gezegd in bericht #6


Als ik de SDcard in de cardreader stop komt deze automatisch met een popup scherm met de kreet...apspelen. Je ziet dan een soort of lantarentje heen en weer gaan alsof er naar iets gezocht wordt. Als de kaart eruit haal komt er een tweede popupscherm met de kreet...plaats een schijf of ander medium in :I
???????? wat gaat er fout. Ik weet het niet.
Heb je eigenlijk wel gelezen wat ik typte?

Laat die kaart er nou in zitten, en open Deze Computer of Windows Verkenner eens.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #10  
Oud 29 november 2004, 21:56
eltonjohn eltonjohn is offline
eltonjohn
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 29 november 2004
Berichten: 27
Citaat:
Op 29-11-2004, om 21:47 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #9


Heb je eigenlijk wel gelezen wat ik typte?

Laat die kaart er nou in zitten, en open Deze Computer of Windows Verkenner eens.
Ik heb gelezen wat je typte. Als ik de card laat zitten in de reader en ik start "deze computer" (ondanks het feit dat er op de achtergrond nog steeds een popup scherm met de kreet "afspelen"
Dan opent deze computer zich en heb ik een overzicht van al de stations C, D, enz. Op dat moment loopt de boel vast en kan ik niets meer doen. Pas als de kaart verwijder kan ik de boel afsluiten. E.e.a. klopt dus niet helemaal.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 29 november 2004, 23:02
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Probeer je SD kaart in je Palm te formateren. Soms kunnen bepaalde clusters in het VFS bestandssysteem op de SD-kaart corrupt zijn waardoor Windows XP vast loopt.

Stel je bestanden veilig, voor zover mogelijk en geef je kaart een format. Dit kun je doen bij het programma Card Info. Herhaal vervolgens alle mogelijke stappen die hier beschreven zijn.

Succes!
__________________
Met citaat reageren
  #12  
Oud 30 november 2004, 09:21
odvdveer's schermafbeelding
odvdveer odvdveer is offline
Senior lid
Voornaam: Olga
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 22 oktober 2002
Locatie: Ede
Berichten: 57
Of gebruik card export. Dan kan de SD-kaart in de palm blijven zitten maar wordt hij net als een usb-sleutel op de pc zichtbaar als drive. Dit werkt veel sneller als hotsync en je kunt ook makkelijk oude muziek verwijderen

Olga
Met citaat reageren
  #13  
Oud 30 november 2004, 20:35
eltonjohn eltonjohn is offline
eltonjohn
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 29 november 2004
Berichten: 27
Citaat:
Op 30-11-2004, om 09:21 heeft odvdveer dit gezegd in bericht #12
Of gebruik card export. Dan kan de SD-kaart in de palm blijven zitten maar wordt hij net als een usb-sleutel op de pc zichtbaar als drive. Dit werkt veel sneller als hotsync en je kunt ook makkelijk oude muziek verwijderen

Olga
Olga, bedankt voor de tip. Kun je uitleggen hoe je in jouw voorstel stap voor stap te werk zou moeten gaan?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 30 november 2004, 20:50
eltonjohn eltonjohn is offline
eltonjohn
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 29 november 2004
Berichten: 27
Citaat:
Op 30-11-2004, om 20:35 heeft eltonjohn dit gezegd in bericht #13

Olga, bedankt voor de tip. Kun je uitleggen hoe je in jouw voorstel stap voor stap te werk zou moeten gaan?
Olga ,bedankt voor het meedenken maar ik ben eruit. Ik heb toch mijn SD kaart geformateerd en hier zat de boosdoener. Na het formateren kon ik direct muziek op mijn SD kaart zetten. Pocket tunes werkt nu perfect. Het geluid van de TT vindt ik prima.
Iedereen bedankt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:00.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023