Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07 december 2005, 19:40
dydefox
Guest
 
Berichten: n/a
Wie kan helpen? T5 via BT Laptop internetten..

Hallo beste medemensen,
Ik ben nu 30 minuten aan het zoeken hoe ik mijn Tungsten T5 via een laptop (XPS M170 met bluetooth adapter) het internet op krijg.
Verwijzen naar threads of hoofditems is geen optie gebleken, omdat daar OF geen informatie staat OF alleen verwijzingen naar onbegrijpelijke lappen tekst en vage reclame-sites.
Kennelijk is de technologie te hoog gegrepen, of gewoon onbereikbaar voor een gemiddelde gebruiker.

Internet staat inmiddels op "delen" op de laptop,
Bluetooth ziet de T5, file transfer kan ook.
T5 ziet de laptop en allerlei instellingen worden overgenomen.

Aleen: internet werkt gewoon niet en ik zie het voorlopig ook niet werken, omdat ik geen enkele succes-story ben tegengekomen.

Wie heeft de heilige graal?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 07 december 2005, 19:52
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
De BT-guides op deze site ook al gevolgd?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 december 2005, 08:18
Leo's schermafbeelding
Leo Leo is offline
da Vinci
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Zetten
Berichten: 85
Hoy dydefox,

ik kan inderdaad internet gebruiken op mijn T5 via een bluetooth verbinding met mijn vaste PC.
Delen van de internetverbinding is inderdaad belangrijk, en ik neem aan dat dat delen dan bij jou de sharing met je bluetooth "netwerkje" betreft.
Verder moeten er een aantal instellingen op je T5 goed staan. Ik zal hieronder proberen om enkele punten te noemen. Overigens: je zou kunnen proberen of je e-mail via bluetooth wel werkt door Versamail in te stellen. Als dat lukt, dan ligt het aan de instellingen van je browser (ik gebruik gewoon nog Blazer).
Ik heb de volgende instellingen:
Connection: connect to PC (niet local network), via: Bluetooth, Device: hier de juiste devicenaam die je gebruikt voor je bluetooth pairing.
Network: Service: een zelf gekozen "NSnaam", User name en Password naar eigen keuze, Connection: de naam van je connection. Bij details heb ik wel specifieke DNS adressen staan, maar ik zou eerst eens proberen om het vakje "Query DNS" aan te vinken. Lukt dat niet dan kan het zijn dat de DNS adressen specifiek zijn voor een bluetooth netwerk.
Bluetooth: selecteer je Network Service naam zoals boven "NSnaam". Test je verbinding door op de connect knop te drukken.
Met bovenstaande instellingen kan ik internetten. Ik weet nog wel dat de instellingen op mijn PC de meeste moeite kostten. Dat was niet alleen de sharing, maar ook de bluetooth instellingen, bijv. welke functies zijn enabled en welke niet.

Succes
__________________
Leo
--------------
to palm or not to palm, that is the difference
Met citaat reageren
  #4  
Oud 08 december 2005, 11:37
AnTom AnTom is offline
Lid
Voornaam: Anton
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 20 maart 2005
Berichten: 28
Ook ik gebruik de T5 in combinatie met BT en laptop en dat gaat verder redelijk goed. Het is overigens bij mij in ieder gevak wel wat traag. Omdat ik er met het ICS niet goed uit kwam gebruik ik Softick PPP die alles voor je configureert en regelt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:23.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023