Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27 november 2005, 17:54
R. Kuiten's schermafbeelding
R. Kuiten R. Kuiten is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 19 november 2003
Locatie: Eindhoven
Berichten: 58
Question Palm WiFi kaart en WPA PSK beveiliging

Hallo Allemaal,

Ik heb enige weken geleden een Palm WiFi Card gekocht en kom er nu achter dat hij geen WPA-PSK ondersteund. Ook niet met de huidige (nieuwe drivers) software die je kunt downloaden van de Supportsite van Palm.com.

Mijn eigen Netwerk heeft een Draytek die WEP, WEP/802.1x, WEP of WPA-PSK, WEP/802.1x of WPA/802.1x , WPA-PSK en WPA ondersteund.

De Wifi kaart ondersteund WEP 40-bit en 104 bit (in hex,ASCII of Passphrase). Maar de Draytek weer WEP 64 bits en 128 bits.

Dus ik, als leek, heb het idee dat beide niet compattable zijn. Nu kan ik ook zonder enige beveiliging draaien, maar ik had al na 2 uur dat mijn draadloze netwerk "in de lucht" was, de eerste buur aan de deur die vroeg of wij een draadloos netwerk gestart hadden. Dus enige beveiliging is wel gewenst.

Is er andere software die de WPA-PSK standaard wél ondersteund, of kan ik enkel draadloos gaan werken met mijn netwerk als ik een TX of een Lifedrive aanschaf (die WPA/PSK wél ondersteunen)

Wie kan mij helpen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 november 2005, 19:15
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Bij mijn weten worden de beveiligingsmogelijkheden van een Wifi-apparaat bepaald door de hardware i.c.m. de firmware. De driver kan geen functionaliteit toevoegen aan een chip als die er simpelweg niet inzit. (Misschien dat iemand dit kan bevestigen?) Dus als de Wifi-kaart voor de T3 geen WPA-PSK ondersteund en Palm hier ook geen firmware voor vrij heeft gegeven (wat ik niet verwacht), dan vrees ik dat het niet gaat lukken. Wat ik wel vreemd vind is dat je geen WEP-protocol kunt vinden die en door je WLAN-router en door de Wifi-kaart wordt ondersteund. Misschien dat een firmware-update van je router extra functionaliteit bevat die dit wel mogelijk maakt?

Lukt het allemaal niet met de T3, dan weet ik uit eigen ervaring dat de TX prima werkt onder WPA (i.c.m. met een Asus 500G router). Wel iets geks: de TX ondersteunt alleen WPA-TKIP (of WEP) en dat werkt prima i.c.m. met mijn router die met WPA-PSK werkt!
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 november 2005, 00:22
janr56
Guest
 
Berichten: n/a
Hallo R.

je security instellingen worden bepaald door het apparaat wat de eenvoudigste mogelijkheden heeft. Mijn Palmone wifi kaart kan ik met de laatste drivers gebruiken met WEP 128 bit encryptie. Dat zou je toch ook moeten kunnen. Niet zo goed als WPA, maar ja. Je kunt als extra veiligheidsmaatregel ook nog het MAC adres van je wifi kaart invoeren in je access point (draadloze router oid) en het netwerk onzichtbaar maken (door geen SSID te laten zien). Voor de meeste buren zal dit al een te grote hindernis zijn jou netwerk te gaan gebruiken. Maar je kunt natuurlijk ook je netwerk open zetten, als je PC maar goed dicht zit!

succes, Jan
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023