Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Zire en Z22

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 17 februari 2006, 23:06
captainjivago
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy sd card

helemaal niets hij geeft juist de mb en boven in de rechter hoek geeft hij de naam dat is alles en ik kan de info opvragen maar geen bestanden te vinden.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 17 februari 2006, 23:09
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Staan er wel bestanden op dan? Controleer bijvoorbeeld met Filez.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #23  
Oud 18 februari 2006, 11:32
captainjivago
Guest
 
Berichten: n/a
sd card

Ik heb daar zelfs bestanden met muziek opgezet,nee daar ligt het niet aan hij leest ze gewoon niet heb zelfs 2 cards 128MB,512MB.En zoals ik al zei leest hij ze in op mijn acerN30 dat is et mooieste bewijs dat er iets mis is met de palm en niet met de cards
Met citaat reageren
  #24  
Oud 18 februari 2006, 11:41
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ja, oke. Maar hoe heb je op je palm gecontroleerd of er bestanden op staan? Sommige programma's, als mp3spelers, stellen namelijk bepaalde eisen aan de locatie van bestanden.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #25  
Oud 18 februari 2006, 11:51
captainjivago
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb een card lezer ook die leest toch wat er op staat en op mijn palm staan genoeg bestanden op van allerlei soorten.Trouwens waarom heeft hij het vroeger dan wel gedaan met dezelfde 128MB card en nu plots niet meer ik denk dat er in mijn palm een bestand ontbreekt maar welk?
Met citaat reageren
  #26  
Oud 18 februari 2006, 11:59
JeroenB's schermafbeelding
JeroenB JeroenB is offline
Palm-addict
Voornaam: Jeroen
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 13 juni 2005
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 266
Stuur een bericht via MSN naar JeroenB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captainjivago
Ik denk dat er in mijn palm een bestand ontbreekt maar welk?
Dit is zowieso niet waar, de drivers die de Palm gebruikt voor het gebruik van Flash geheugen staan in het ROM-geheugen, en dit is voor de gebruiker niet toegankelijk. Het ligt dus niet aan de bestanden op de Palm.

Probeer Filez 6.8 eens, een freeware file manager voor de Palm. Hiermee kun je controleren of de Palm de kaart uberhaupt herkent.
__________________
Pak ook eens een filmpje op je Palm!

palm (de ~ (m.), ~en)
1 tropische en subtropische boom, behorende tot de familie der Palmacae => palmboom
2 binnenvlakte van de hand => handpalm
3 buksboom
4 Personal Digital Assistent van uitmuntende kwaliteit
5 bier van hoge goesting (met dank aan ghia )
Met citaat reageren
  #27  
Oud 18 februari 2006, 12:28
captainjivago
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb de file gedownload hartelijk bedankt voor deze goede tool.Hij vind 13 files maar dat is ook alles,met mijn andere kaart toont hij de files dat is dus prima maar op mijn 128 heb ik veel fotos staan en 2 kleine tekst files maar daar krijg ik alleen info met 13 files.Toch zijn we al een stuk verder waarvoor mijn dank
Met citaat reageren
  #28  
Oud 18 februari 2006, 12:36
captainjivago
Guest
 
Berichten: n/a
Ok mensen hij leest alles in ik ben ontzettend blij voor deze hulp en bedank jullie allemaal zeer hartelijk voor deze inspanningen van iedereen!Het enige wat mij nog verontrust is de touch screen met mijn stylus dat reageert ook niet zo denderend ik moet altijd boven het woord klikken maar dat zal aan het screen liggen zeker hij is toch al een paar jaartjes oud.Toch mijn oprechte dank voor mij te helpen!!!!!
Groetjes CJ
Met citaat reageren
  #29  
Oud 18 februari 2006, 13:33
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captainjivago
Ik heb de file gedownload hartelijk bedankt voor deze goede tool.
Goh, dat zei ik vannacht om 0:09 ook al (maar ja, toen stond er geen linkje bij ).
Problemen met je touchscreen kun je in eerste instantie oplossen door opnieuw je scherm in te stellen (Prefs>>Digitizer). Werkt dat niet dan staan er op het forum genoeg oplossingen die met de zoekfunctie te vinden zijn.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #30  
Oud 18 februari 2006, 15:04
captainjivago
Guest
 
Berichten: n/a
Ok dank je wel ,met dit laatste is ook dat probleem opgelost nogmaals bedankt en laat dit forum verder een succes zijn want dat is het alleszins voor mij!!!!!!!!!!!!!!
Groetjes CJ
Met citaat reageren
  #31  
Oud 20 februari 2006, 11:38
maggi
Guest
 
Berichten: n/a
@metck

Ik was iets te optimistisch want helaas doet ie het nog niet. Nu geeft hij bij de navigatie weer een foutmelding dat hij vol is.
Ik gebruik hem alleen voor de navigatie dus ik denk dat ik geen backup hoef te maken. Kan je me uitleggen hoe ik dat ding moet formateren. Ik zie niks wat erop lijkt als ik in de card info kijk zie ik alleen welke kaart ik heb.... of ik begrijp er weer eens helemaal niks van....
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #32  
Oud 20 februari 2006, 12:24
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maggi
@metck

Ik was iets te optimistisch want helaas doet ie het nog niet. Nu geeft hij bij de navigatie weer een foutmelding dat hij vol is.
Ik gebruik hem alleen voor de navigatie dus ik denk dat ik geen backup hoef te maken. Kan je me uitleggen hoe ik dat ding moet formateren. Ik zie niks wat erop lijkt als ik in de card info kijk zie ik alleen welke kaart ik heb.... of ik begrijp er weer eens helemaal niks van....
Alvast bedankt!
Druk eens op menu in card info.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #33  
Oud 20 februari 2006, 14:44
captainjivago
Guest
 
Berichten: n/a
Beste Maggi,
Wanneer je card info opent zie je links van boven in de balk "Card" staan ,klik daar op, en een popup menutje gaat open met:

Rename Card
Format Card
Help
About Card info

Dus druk op "Format Card" en hij zal ze formateren letwel op!Alle vorige bestanden zijn dan gewist.
Een simpele card reader(voor een 15 € heb je al een goede lezer)dat is interessant voor op je pc.Wat navigatie inhoud ik heb met het program "Route66" een bestand naar mijn palm gestuurd en ik kan dat in lezen met beeld en beschrijving.Hier heb ik ook de raad gekregen Filez 6.8 te downloaden en het werkte prima voor de card in te lezen.
Hoop je met dit te kunnen helpen,mij hebben ze hier ook geholpen waarvoor mijn dank!
Groetjes CJ
Met citaat reageren
  #34  
Oud 20 februari 2006, 16:09
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captainjivago
Hier heb ik ook de raad gekregen Filez 6.8 te downloaden en het werkte prima voor de card in te lezen.
Hoop je met dit te kunnen helpen,mij hebben ze hier ook geholpen waarvoor mijn dank!
Groetjes CJ
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #35  
Oud 21 februari 2006, 09:20
maggi
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb alles geformatteerd. Klopt het als ik nu map sonic aan klik dat hij zegt geen kaart aanwezig? Ik weet namelijk niet of ik het goed heb gedaan. Dat programma kan ik gewoon downloaden en dan via die kabel of zo erop zetten? Dan heb ik toch weer gewoon navigatie?? Alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #36  
Oud 21 februari 2006, 11:08
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maggi
Ik heb alles geformatteerd. Klopt het als ik nu map sonic aan klik dat hij zegt geen kaart aanwezig? Ik weet namelijk niet of ik het goed heb gedaan. Dat programma kan ik gewoon downloaden en dan via die kabel of zo erop zetten? Dan heb ik toch weer gewoon navigatie?? Alvast bedankt.
Als je alles hebt geformatteerd op de geheugenkaart, dan kan het wel kloppen dat Mapsonic geen kaarten meer kan vinden op de geheugenkaart, denk je niet?

Wat je dan moet doen is de installatie van Mapsonic opnieuw doorlopen, en dus nieuwe kaarten of kaartuitsnedes maken en die op de geheugenkaart transporteren. Hoe dat in zijn werk gaat, staat haarfijn uitgelegd in de bijgeleverde .pdf handleiding die je op je originele Mapsonic CD's kunt vinden.

Stel svp. geen vragen die ook in de handleiding gevonden kunnen worden.

Begrijp je een bepaalde stap in de handleiding niet: noteer dan de letterlijke instructie van de handleiding en evt. paginanummer zodat we mee kunnen lezen, en vertel waarom je die stap niet kunt volgen.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 21 februari 2006 om 11:54.
Met citaat reageren
  #37  
Oud 21 februari 2006, 14:28
maggi
Guest
 
Berichten: n/a
Dat zal niet lukken. Mijn apparaat zat in een doos ZONDER handleiding. Het enige was op de doos wat voor iets je hebt gekregen!!!! Dus ik kan het niet nazoeken! Anders had ik het ook wel gezocht. Dus als iemand mij wel wil helpen hoor ik het graag.
Met citaat reageren
  #38  
Oud 21 februari 2006, 14:29
maggi
Guest
 
Berichten: n/a
Die CD die ik heb gekregen staat alleen de info op voor dat muziekprogramma meer niet. Ik heb alles stap voor stap doorgelopen. Misschien mis ik wel een CD. Die zat er dan niet bij. Kan ik het dan nog ergens anders vandaan halen. TErug gaan kan niet meer omdat hij bij mijn telefoon zat. Misschien niet zo'n goede zet maar ik kan dat nu niet meer terugdraaien.
Met citaat reageren
  #39  
Oud 21 februari 2006, 14:47
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Je hebt de *originele* CD's van het navigatieprogramma Viamichelin Mapsonic nodig om de kaarten weer op je geheugenkaart van de Palm te krijgen, aangezien je die gewist hebt. Ga me niet vertellen dat je geen originele CD's erbij gekregen hebt bij een officieel pakket, want dat is gewoon onzin.

Citaat:
Kan ik het dan nog ergens anders vandaan halen.
Je kunt ViaMichelin Mapsonic kopen bij www.viamichelin.com of bij www.pdashop.nl . En nee, dat kun je niet ergens gratis downloaden. En nee, zonder deze spullen krijg jij Mapsonic niet draaiende op je Palm.

Citaat:
Misschien niet zo'n goede zet maar ik kan dat nu niet meer terugdraaien.
Dat is dan inderdaad niet zo slim. Ik zou toch terug naar de winkel gaan aangezien ze je dingen hebben geleverd waar de helft van mist.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #40  
Oud 01 maart 2006, 12:06
mallyman
Guest
 
Berichten: n/a
ik heb het zelfde probleem met card export can ik alles doen met mijn sdcard maar in mijn tungsten t3 is hij niet te lezen wel met card info en formateren dat doet hij wel maar bestanden die er op zitten toon hij niet. heeft iemand raad????????????//
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023