Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm LifeDrive

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25 maart 2007, 12:22
Modus Modus is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 14 april 2006
Berichten: 5
Lifedrive totaal dood

Lifedrive van 23 maart 2006 gekocht bij Dixons voor mijn werk. Dus net 2 dagen ouder dan 1 jaar.
Kom er gisteren achter dat hij helemaal dood is, 12 uur aan de oplader gedaan. Soft- en harde reset gedaan. Totaal niets.
Mijn vraag is ook deze, gaat dit dan via de winkelier of via Palm als ik dit onder garantie wil laten maken. Wat is hierin wijsheid.
Hebben jullie hiermee ervaring, hoe dit gaat ook qua tijd.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 maart 2007, 12:46
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Probeer eens een reset terwijl de LifeDrive in de cradle zit. Hij leert dan opnieuw wanneer de accu vol/leeg is. Helpt dat niet, dan is hij waarschijnlijk stuk.

Garantie houdt niet op na 1 jaar, kijk daarvoor eens op consuwijzer.nl. Je moet voor garantie trouwens altijd bij de winkelier zijn, niet bij Palm. Er zit alleen wel een verschil tussen recht hebben en recht krijgen. Ik zou eerst eens langs Dixons gaan en kijken of ze er een probleem van maken.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 maart 2007, 13:47
Modus Modus is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 14 april 2006
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram Bekijk bericht
Probeer eens een reset terwijl de LifeDrive in de cradle zit. Hij leert dan opnieuw wanneer de accu vol/leeg is. Helpt dat niet, dan is hij waarschijnlijk stuk.

Garantie houdt niet op na 1 jaar, kijk daarvoor eens op consuwijzer.nl. Je moet voor garantie trouwens altijd bij de winkelier zijn, niet bij Palm. Er zit alleen wel een verschil tussen recht hebben en recht krijgen. Ik zou eerst eens langs Dixons gaan en kijken of ze er een probleem van maken.
Bram, bedankt het is heel raar maar "ze" doet het weer. Ondanks dat de lifedrive meer als 12 uur aan de oplader heeft gelegen met de led aan. Gaf een een aantal soorten resets (via de credle en gelijk de oplader) de doorslag. Accu was dus echt helemaal leeg hoe dat kan weet ik niet. Alle data is gewoon nog voorhanden. Dus een reset alleen op de oplader had geen nut. Mijn dank is groot...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 maart 2007, 14:48
Modus Modus is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 14 april 2006
Berichten: 5
Probleem toch niet helemaal over, opladen gaat wel. Maar de acccu is binnen een paar minuten weer leeg. Bij 56% was hij binnen 10 seconden weer op 26 %. Nu eerst maar eens tot 100% laden en zie wat er gebeurd.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 maart 2007, 15:05
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Batterijen hebben een beperkte levensduur.
Alhoewel 1 jaar wel een kort leven is
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 maart 2007, 15:19
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Laad hem helemaal op en doe dan een in-cradle reset (of dat de lader of de cradle is weet ik niet, probeer beide). Hij leert dan opnieuw wat vol/leeg is. Het kan namelijk dat de accu niet zo snel leegloopt maar dat de Lifedrive dat wel denkt.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #7  
Oud 26 maart 2007, 13:08
Modus Modus is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 14 april 2006
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram Bekijk bericht
Laad hem helemaal op en doe dan een in-cradle reset (of dat de lader of de cradle is weet ik niet, probeer beide). Hij leert dan opnieuw wat vol/leeg is. Het kan namelijk dat de accu niet zo snel leegloopt maar dat de Lifedrive dat wel denkt.
Klopt helemaal, alles werkt weer normaal (gelukkig)
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 mei 2007, 18:40
DavidDB DavidDB is offline
Senior lid
Voornaam: David
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 mei 2005
Locatie: Gavere (België)
Berichten: 52
Stuur een bericht via MSN naar DavidDB Stuur een bericht via Skype™ naar DavidDB
ik heb net hetzelfde probleem als Modus maar de oplossingen van Bram blijken niet te helpen.
Het begon gisterenmiddag toen ik hem uit mijn zak haalde was het display uit maar het ledje orange, toen hij niet reageerde op het aanzetten resette ik hem en toen was het ledje ook uit en daar eidigt dan het leven van mijn LD
Met citaat reageren
  #9  
Oud 13 mei 2007, 19:43
Modus Modus is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 14 april 2006
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DavidDB Bekijk bericht
ik heb net hetzelfde probleem als Modus maar de oplossingen van Bram blijken niet te helpen.
Het begon gisterenmiddag toen ik hem uit mijn zak haalde was het display uit maar het ledje orange, toen hij niet reageerde op het aanzetten resette ik hem en toen was het ledje ook uit en daar eidigt dan het leven van mijn LD
Probeer echt even de stappen die hierboven staan, dus wel met de orginele adapter. Bij mij ging dat echt goed, niet gelijk. Ik heb ook even zitten stoeien, en precies hoe en wat weet ik niet meer.
Maar mij LD doet het nog steeds perfect en qua accutijd misschien wel beter.

Laatst gewijzigd door Modus; 13 mei 2007 om 22:15.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 13 mei 2007, 22:05
DavidDB DavidDB is offline
Senior lid
Voornaam: David
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 mei 2005
Locatie: Gavere (België)
Berichten: 52
Stuur een bericht via MSN naar DavidDB Stuur een bericht via Skype™ naar DavidDB
Unhappy

Ik heb volgende resets gedaan terwijl hij was aangesloten op mijn computer en op stroom:
- gewone reset
- aan/uitknop vasthouden - resetknop induwen - aan/uitknop loslaten
- upbutton ingedrukt houden - resetknop induwen - upbutton loslaten

en daarop nog een hoop variaties maar hij blijft morsdood

nog ideen??

anders moet ik hem terug doen naar de winkel en ben ik hem zeker weer 3 weken kwijt
Met citaat reageren
  #11  
Oud 13 mei 2007, 22:21
Modus Modus is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 14 april 2006
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DavidDB Bekijk bericht
Ik heb volgende resets gedaan terwijl hij was aangesloten op mijn computer en op stroom:
- gewone reset
- aan/uitknop vasthouden - resetknop induwen - aan/uitknop loslaten
- upbutton ingedrukt houden - resetknop induwen - upbutton loslaten

en daarop nog een hoop variaties maar hij blijft morsdood

nog ideen??

anders moet ik hem terug doen naar de winkel en ben ik hem zeker weer 3 weken kwijt
Eigenlijk niet, mijn reset had ik pas gedaan, nadat de LD al een uurtje of 12 aan de oplader had gezeten. Daarna de reset pas gedaan. Op dat moment was de accu al gelijk weer leeg. Opladen en daarna was het goed.
Misschien dat een ander nog een hint heeft.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 18 juni 2007, 21:10
bruinink
Guest
 
Berichten: n/a
Life drive niet op home te krijgen

Beste mensen,

Mijn Lifedrive komt steeds tijdens het opladen met het scherm Palm one, dan palm powered en begint weer over nieuw.
Ik kom niet in het home scherm terecht.
Resetten (zacht en hard) hebben nog niet geholpen.
Ik hoorde over naar de KBpalm.com toegaan en dan naar solution id 516, maar dan komt mijn computer niet verder meer.
Want solution id 516 zou volgens de winkelier het antwoord moeten geven.
De eerdere opmerkingen over die ik over lifedrive dood enzovoort lijken op die van mij, maar weet ik niet zeker.
Vandaar dit lange verhaal.
Hopelijk is er iemand die mij kan helpen.
Bij voorbaat dank.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 19 juni 2007, 17:43
DavidDB DavidDB is offline
Senior lid
Voornaam: David
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 mei 2005
Locatie: Gavere (België)
Berichten: 52
Stuur een bericht via MSN naar DavidDB Stuur een bericht via Skype™ naar DavidDB
Dit is toch een ander verhaal dan dat ik heb voorgehad, mijn (intussen afgeschreven) LD deed helemaal niets meer, je kan hem de batterij misschien ben je hier iets mee.
Anders zou ik het in ieder geval niet weten.

Veel succes
Met citaat reageren
  #14  
Oud 20 juli 2007, 10:12
PowerUser PowerUser is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 oktober 2005
Berichten: 68
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruinink Bekijk bericht
Beste mensen,

Mijn Lifedrive komt steeds tijdens het opladen met het scherm Palm one, dan palm powered en begint weer over nieuw.
Ik kom niet in het home scherm terecht.
Resetten (zacht en hard) hebben nog niet geholpen.
Ik hoorde over naar de KBpalm.com toegaan en dan naar solution id 516, maar dan komt mijn computer niet verder meer.
Want solution id 516 zou volgens de winkelier het antwoord moeten geven.
De eerdere opmerkingen over die ik over lifedrive dood enzovoort lijken op die van mij, maar weet ik niet zeker.
Vandaar dit lange verhaal.
Hopelijk is er iemand die mij kan helpen.
Bij voorbaat dank.
Heb je behalve de harde en zachte reset ook al een systeemreset geprobeerd?
Met citaat reageren
  #15  
Oud 20 juli 2007, 12:15
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
reactie op Bruinink

de laatste keer dat ik last van een "resetloop" had moest ik een harde reset met een secure erase doen, daarna ging hij weer aan, maar ik was wel al mijn data kwijt. Over het algemeen kom ik met een hardereset en quick erase uit een resetloop (ik heb ze regelmatig omdat ik teveel loop te klooien met mijn lifedrive, zoals cf-kaartje ipv microdrive, ander accu sd-kaartjes die eigenlijk niet kunnen).

De tweede mogelijkheid is een probleem met de microdrive. Op verschillende buitenlandse fora wordt hier wel melding van gemaakt. Dit is niet zo eenvoudig (en zonder risico) op te lossen.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 18 augustus 2007, 15:06
Echnie Echnie is offline
Junior lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 05 juni 2005
Berichten: 1
Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DavidDB Bekijk bericht
Dit is toch een ander verhaal dan dat ik heb voorgehad, mijn (intussen afgeschreven) LD deed helemaal niets meer, je kan hem de batterij misschien ben je hier iets mee.
Anders zou ik het in ieder geval niet weten.

Veel succes
Ik heb hetzelfde probleem als DavidDB. Een paar weken geleden stopte mijn Lifedrive er ook opeens mee. Geen reactie meer op de aan/uit knop en na een reset wel opstarten maar in een loop terecht komen, bij een harde reset wel het scherm met de keuze voor een secure of een quick erase, maar daarna direct weer een zwart scherm. Ook bleef de oranje led gewoon aan (alsof 'ie nog aan het laden is) nadat ik de LD uit de oplader/cradle haalde. Na een beetje zoeken op forums als 1stSource kwam ik erachter dat het kan helpen om de Lifedrive open te schroeven en de batterij connector een tijdje uit te halen (wat dus een "echte" reset zou moeten veroorzaken). Aangezien de garantieperiode toch al verlopen was en Palm een quote van EUR 187,- had gedaan om de LD te repareren kon het wat mij betreft geen kwaad om het zelf te proberen.

Maar ook dat hielp niet. Toen maar via usedpdaparts.com een 2e hands batterij en een pre-formatted CF-kaart gekocht. Beiden geïnstalleerd, opnieuwe de LD aangezet: weer precies hetzelfde probleem. Begin nu toch te vermoeden dat het een hardware-probleem was, aangezien de vervanging van de batterij en de HD door een compactflashkaartje geen oplossing gaven.

Overweeg nu toch een nieuwe PDA te kopen, of iemand moet nog een tip voor me hebben?
Met citaat reageren
  #17  
Oud 10 januari 2008, 11:43
DaiJun's schermafbeelding
DaiJun DaiJun is offline
Limburgse Palm Liefhebber
Voornaam: Dion
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Locatie: Venray
Berichten: 624
Stuur een bericht via MSN naar DaiJun Stuur een bericht via Skype™ naar DaiJun
@ Rolfy, Ik ben ook van plan om de microdrive in mijn Lifedrive te vervangen door een CF kaartje, vermoed namelijk dat de microdrive niet meer helemaal lekker is... Echter, ik kan de fora waar jij op doelt niet vinden, kun je me misschien even op weg helpen?
__________________
Live wise, you don't live twice!
Met citaat reageren
  #18  
Oud 10 januari 2008, 12:03
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaiJun Bekijk bericht
@ Rolfy, Ik ben ook van plan om de microdrive in mijn Lifedrive te vervangen door een Compact Flashkaartje, vermoed namelijk dat de microdrive niet meer helemaal lekker is... Echter, ik kan de fora waar jij op doelt niet vinden, kun je me misschien even op weg helpen?
Ik zal ze vanavond even uit mijn favorieten halen en posten, ze bevinden zich op 1src.
__________________
Vroeger: M500 - T3 - Treo 680
Nu: Pre, Centro electric blue (als backup) en Flashdrive (16 Gb)
Reserve: Nog een Centro (zwart)
Met citaat reageren
  #19  
Oud 10 januari 2008, 16:34
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
@ DayJun en Rolfy: Waarom op buitenlandse fora kijken als alle info ook hier te vinden is?

http://www.palmclub.nl/forums/nieuws...tml#post165456

Lees anders mijn minihandleiding berichtnr. 14, 19 en 20
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #20  
Oud 10 januari 2008, 17:24
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
@ DayJun en Rolfy: Waarom op buitenlandse fora kijken als alle info ook hier te vinden is?

http://www.palmclub.nl/forums/nieuws...tml#post165456

Lees anders mijn minihandleiding berichtnr. 14, 19 en 20
Ja dat is ook goede threat, daar staan ook de goede links in. Maar het is misschien handig om ook de andere fora te lezen, dan krijg je een compleet beeld waar je aan begint en er staan nog een paar aanvullingen (en waarschuwingen) op. Ook is de lijst met geschikte cf-kaartjes uitgebreid.
Ik gebruik een sandisk ultra III, werkt perfect (reset is sneller dan bij mijn 680).
Pas op bij het gebruiken van cygwin met het schrijven van de partitie naar bv sda. Als hier iets mis mee gaat dan loop je de kans een partitie van de hardeschijf wordt overschreven (is mij recentelijk gebeurt bij het maken van een custom rom).
__________________
Vroeger: M500 - T3 - Treo 680
Nu: Pre, Centro electric blue (als backup) en Flashdrive (16 Gb)
Reserve: Nog een Centro (zwart)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023