Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Zire en Z22

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03 december 2005, 10:44
Roes
Guest
 
Berichten: n/a
Via Michelin MapSonic

Ik probeer Via Michelin Navigation Europe Mapsonic te installeren op mijn zire 31. Ik zie hier overal op de site dat dat moet kunnen op een Zire 31. Op de doos van via michelin staat overigens wel een minimale resolutie van 320x320. Dat vind ik een beetje tegenstrijdig met de berichten op onder andere dit forum. Voor zover ik dat kan terugvinden gaat het om de versies Mapstore 2.2 (weet ik zeker) en Mapsonic 1.2 (weet ik niet zeker omdat ik Mapsonic niet kan benaderen en haal ik dus alleen uit de naam van de map op de pc). Kan dat kloppen en is dat op een of andere manier aan te passen met een update? (= vraag 1). Ik heb wel een thread hierover gezien, maar kan die nu onmogelijk terugvinden.

Het installeren gaat verder goed, het synchroniseren ook nog. Moet inderdaad resetten en daarna heb ik nog een keer gesynchroniseerd. Ik heb bij het synchroniseren de firewall en virusscan van mc Afee uitgezet. Na het opstarten van Mapsonic op de zire 31 krijg ik een onleesbare melding op het scherm van de PDA. Voor zover ik dat hier op het forum heb gelezen staat dat in verband met die resolutie.

Bij het installeren op de computer wordt alleen Mapstore op de computer geinstalleerd, terwijl de map waarin dit gezet wordt wel Mapsonic 1..2 heet. Klopt dat wel? (= vraag 2).

Ik moet zeggen dat ik een duidelijke handleiding bij het installeren wel mis. De pdf manual op de cdrom gaat eigenlijk alleen maar over het gebruik en niet over de installatie. Is een handleiding voor de setup en met name over probleemoplossing ook ergens te downloaden? (= vraag 3) Ik kan het op de site van Via Michelin niet vinden, behalve datgene wat ik al heb.

Ik ben overigens in het bezit van een cardreader, dus als ik beter hierop kan installeren zou ik nog graag een stap-voor-stap uitleg krijgen (=vraag 4).

Oh ja, er zitten overigens 4 cd`s en een demo cd in de verpakking, wat is met name de bedoeling van cd 2, 3 en 4? (= vraag 5).

Laatst gewijzigd door Roes; 13 december 2005 om 19:45.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 06 december 2005, 11:41
wino
Guest
 
Berichten: n/a
Question zire31

Ik ben sinds kort in het bezit van de zire31 ,maar krijg met geen mogelijkheid de navigatie sofware op mijn palm, er zit wel een lege sd kaart van 256mb in,is er misschien iemand die mij in jip en janneke taal mij kan uitleggen hoe het wel moet.
Alvast bedankt Wino
Met citaat reageren
  #3  
Oud 06 december 2005, 13:51
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Hallo Wino en welkom op dit forum.

Kun je ons iets meer vertellen? Heb je een Zire 31 inclusief navigatie gekocht, dus met GPS en de software? Om welke software gaat het?

We willen hier graag helpen, maar dan wel graag iets duidelijker je probleem/vraag vermelden.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #4  
Oud 06 december 2005, 17:41
wino
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up wino

Bedankt voor je reactie,maar zoals je waarschijnlijk begrijpt,weet ik er niet zoveel van af,maar goed de navigatie is van ViaMichelin Mapsonic V2.5.
De overige dingen die geinstaleerd moesten worden zijn wel gelukt.Ik heb er ook een SD kaart bij ( nieuw) (leeg)van 256 MB.
Als ik het probeer te instaleren op de PC gaat het goed tot het eind ,daarna gaat het mis,sorry dat ik er niet meer van weet,ik hoop dat je mij kunt helpen.
Moet er trouwens een kaart in waar de navigatie al opstaat?

Gr Wino
Met citaat reageren
  #5  
Oud 06 december 2005, 19:59
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Zou je gedetailleerd kunnen omschrijven wanneer het mis gaat, waar in de installatie zit je precies?

Zo op afstand diagnose stellen is al heel lastig en schier onmogelijk zonder gedetailleerde omschrijving.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 06 december 2005, 20:16
Roes
Guest
 
Berichten: n/a
Zire 31 + Via Michelin

Hallo allemaal,

sorry dat ik ook even inbreek op deze thread, maar ik heb ook problemen met het installeren van Via Michelin op de zire 31. Ik heb hierover een bericht gezet op;

http://www.palmclub.nl/forums/showthread.php?t=22740

Misschien kunnen we 2 vliegen in 1 klap vangen. Ik begon trouwens al te twijfelen of mijn vraag niet beter onder gps geplaatst kon worden, maar weet alleen niet hoe dat te doen of moet dat door een Mod gedaan worden?

Gerard

Laatst gewijzigd door Roes; 13 december 2005 om 19:42. Reden: Threads samengevoegd
Met citaat reageren
  #7  
Oud 07 december 2005, 07:46
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik heb deze threads even samengevoegd. Gaarne de eerste post even lezen voor meer informatie. Hopelijk komen we er zo uit.

Algemene vraag: hebben jullie Mapsonic zelf al benaderd?

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #8  
Oud 07 december 2005, 16:38
Kirrio Helpdesk
Guest
 
Berichten: n/a
Hulp is onderweg, misschien hebben jullie hier iets aan:


1. Instaleer EERST de Palm CD. (Hotsync.)
2. Synchroniseer eerst gewoon om te kijken of je PC goed communiceert met de Palm.
3. De-activeer Virusscanners en Vuurmuurtjes.
4. lege SD kaart in Palm en klik op Cardinfo, nogmaals op Cardinfo en selecteer Format card.
5. Installeer de Mapsonic CD.
6. Als gevraagd word om te synchroniseren (1/2) klik op het synchronisatie icoon op je Palm.
7. Reset de Palm door op RESET te klikken.
8. als de palm volledig opnieuw is opgestart, klik nogmaals op het hotsync icoontje op je Palm. (2/2)
9. de installatie is voltooid, en je kunt de methode van kaart overbrengen selecteren (mapsonic opstarten of Quickinstall- als je versie 2.5 of hoger hebt)

Quick install: Selecteer de kaart die je wilt overzetten naar je SD kaart, zorg ervoor dat je Rechtsboven SD kaart hebt geselecteerd en klik op het Groene vinkje.

Mapstore: Gebruik het vierkantje om een uitsnede te maken van de landkaart, en dan onder Bestand:Naar PDA exporteren.
LET OP: als je een oudere versie hebt van Mapstore (1-2.5) dan kun je wanneer je de naam van de kaart moet ingeven, daaronder selecteren wat voor een Extension je de kaart geeft:

.PDB is voor het interne geheugen van de Palm (af te raden tenzij je een T5 of hoger hebt met Veeeel intern geheugen) als je een Palm hebt met een interne harde schijf dan kan dit alleen maar gedaan worden als je versie 3.2 of hoger hebt van de Viamichelin Software.

.FDB is voor de SD kaart. (kies dit)

Heb je een Kaartenlezer in je PC:

Formateer eerst je SD kaart in de Palm.
Op je pc, maak een Folder aan op de SD kaart met de naam: Mapsonic_Maps (exect, met hoofdletters!)

Dan kan je met Quickinstall of Mapstore ervoor kiezen: Bestand:exporteer naar PDA: sla op in PC.
Kopieren naar je SD kaart. klaar.

Veel voorkomende fouten:

1. Meermaals op de synchronisatie icoon drukken tijdens synchronisatie.
2. Niet een tweede synchronisatie maken
3. SD kaart op LOCK. (moet Unlocked zijn!)
4. Niet genoeg vrije geheugen op de PAlm zelf. Het navigatie programma word op het geheugen van de Palm zelf geinstalleerd: moet minimaal 11 MB vrij zijn, na de installatie.
5. Te grote SD kaart (512 of 1G) voor een Zire 31.
6. Als je al een Voorgeprogrammeerde SD kaart van Viamichelin hebt: Jammer genoeg hebben de makers dit niet bij het product erbij gevoegd, maar dan is het NIET NODIG om de CD op de PC te instaleren. Alles staat immers al op de SD kaart: Programma & Kaart.

Link voor Patches voor versie 1.x:

http://www.shop.viamichelin.co.uk/cs...sp?menuID=10#3

Link voor Patches voor versie 2:

Zijn er niet! niet mogelijk.

Link voor Patches voor versie 2.5:

http://www.shop.viamichelin.co.uk/cs...sp?menuID=10#2

Als je versie 2.5 hebt, kun je GRATIS upgraden naar versie 3 als je je versie registreert:

http://www.viamichelin.co.uk/viamich...ctRegistration

je krijgt dan een E-mail met instructies.


Helpdesk.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 07 december 2005, 20:03
Roes
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ben helemaal opnieuw begonnen, zelfs de palmdesktopsoftware heb ik verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Verder stap voor stap de uitleg gevolgd. Ik loop vast bij het ingeven van de indentificateur, hiervoor moet ik toch de applicatie op de palm starten? En dat lukt dus niet. Ik krijg dan een onleesbare melding op mijn scherm en wordt eruit gegooid. Heb nog wel geupdated naar 1.3.0 en vervolgens naar 1.3.2 en mapstore 2.32, maar telkens blijf ik de onleesbare melding op mijn pda krijgen en wordt er dan weer uitgegooid. Heb overigens nu een franstalige versie van Mapstore, kan dat nog voor problemen zorgen?

Gerard
Met citaat reageren
  #10  
Oud 09 december 2005, 11:13
Roes
Guest
 
Berichten: n/a
Als ik trouwens in de map Viamichelin/Mapsonic kijk, zie ik daar een bestand mapsonic van het type toepassing en een bestand mapsonic van het type palmaplication. De palmapplication wordt uiteraard op de palm geinstalleerd, maar als ik de "toepassing" wil starten zegt de computer dat het geen Fat32 toepassing is.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 10 december 2005, 11:56
Roes
Guest
 
Berichten: n/a
Heeft iemand nog suggesties? Met name de opmerking op de verpakking dat een minimale resolutie van 320x320 brengt me aan het twijfelen. Ik vind daarover eigenlijk helemaal geen berichten terug, wel dat Via Michelin op een zire 31 moet kunnen werken. Heb ik dan een afwijkende of verouderde versie of zo?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 02 februari 2006, 08:47
DLO
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb VM4 en die werkt op mijn Zire31, geen resolutie problemen. Ik ben alleen weer 1 van die dodo's die geen kaarten overgezet krijgt. Hij hotsynched er lekker op los maar alles wat hij overzet zijn de .PDB op mijn SD card. Heb al dagen zitten prutsen en heel internet af gegoogles maar nog geen oplossing.

Wat ik ook niet kan vinden is de optie om met quickinstall de kaarten naar mijn kaartlezer over te zetten. Iemand een suggestie ?
Met citaat reageren
  #13  
Oud 02 februari 2006, 08:57
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
DLO, goed dat je voorwerk hebt verricht
Maar, heb je ook het forum doorzocht? Er worden namelijk oplossingen aangeboden. Welke daarvan heb je al geprobeerd en werkten niet?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 02 februari 2006, 09:26
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DLO
Hij hotsynched er lekker op los maar alles wat hij overzet zijn de .PDB op mijn SD card. Heb al dagen zitten prutsen en heel internet af gegoogles maar nog geen oplossing.

Wat ik ook niet kan vinden is de optie om met quickinstall de kaarten naar mijn kaartlezer over te zetten. Iemand een suggestie ?
Lees post #8 nog eens zorgzuldig door, want daar staat dat je .fdb bestanden moet aanmaken en geen .pdb voor je SD-kaart.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #15  
Oud 02 februari 2006, 09:39
DLO
Guest
 
Berichten: n/a
hoi ghia,

Ik heb dat gelezen, het ligt misschien aan mij, maar ik kan die keuze bij Quickinstall namelijk nergens maken. Wat ik graag wil installeren zijn benelux op straat niveau en de hoofdwegen van de resterende europese landen. Dan blijf ik ruimschoots binnen de 256MB. De tool om dat te doen is Quickinstall en niet mapstore. Echter quickinstall biedt nergens de mogelijkheid om te kiezen tussen het FDB of PDB bestand. Inderdaad staat er naar het hotsynchen een .PDB op de SD card. Natuurlijk zie ik de optie over het hoofd, die wil kan mij hiermee helpen ?

Als ik dit via een kaartlezen ga regelen kan ik weer niet de hoofdwegen selecteren, een export maken vanuit mapstore helpt dus niet.

Hoe moeilijk moet dit allemaal zijn
Met citaat reageren
  #16  
Oud 02 februari 2006, 09:54
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Je kunt FDB-bestanden toch opslaan op je pc en dan vervolgens met een kaartlezer op een sdcard zetten.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #17  
Oud 02 februari 2006, 18:33
DLO
Guest
 
Berichten: n/a
ja de kaarten inderdaad, maar de hoofdwegen niet ! En dat is wat ik graag wil, kaarten benelux op staat niveau en de hoofdwegen van europa
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:32.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023