Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29 december 2004, 08:37
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Binnenkort 3 GB geheugenkaarten

Via Engadget , die alleen konden afgaan op een gescande advertentie , kan ik melden dat er binnenkort 3 GB SD en MMC op de markt komt. Prijzen zijn nog niet bekend, maar gezien de prijsdalingen van het afgelopen jaar kun je beter even wachten, tenzij je deze capaciteit echt nodig hebt.

En is de grens hiermee bereikt? Nee hoor! Kijk maar eens naar deze roadmap : 32 GB ergens na 2007!

De fabrikant die op de gescande advertentie te zien is, is Microdia en op hun website hebben ze het nu nog over 1,5 GB, dus aan het waarheidsgehalte van de advertentie wordt alweer getwijfeld.

Maar stel dat het binnenkort kan: geen iPod meer nodig, gewoon al je MP3's op een SD-kaart

Groeten, Roel (die een halfvolle 256 MB kaart heeft...)
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #2  
Oud 29 december 2004, 09:43
mexz's schermafbeelding
mexz mexz is offline
Herr Maximilian
Voornaam: Max
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 01 augustus 2001
Locatie: Limburg
Berichten: 588
Maar wie zegt dat tegen 2007 niet al een beter opslagmiddel gekomen is? Of dat de fabrikanten geen SD slot maar iets anders (CF? ofzo) gebruiken, omdat veel mensen graag CF willen (dat hoor ik enorm vaak).

Daarnaast, een PDA is leuk en aardig, maar voor MP3.. tja de iPod is gewoon niet vervangbaar... (bij mij iig).
__________________
Rock till you drop - Apple MacBook Pro

is bijna 8 jaar Palm user.
history: IIIe SE, m130, m505 (2x), Tungsten|T, Tungsten|T3, Zire 71, Zire 72, Tungsten|C, T|X, Treo 650
  #3  
Oud 29 december 2004, 10:38
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
De Mp3 functie is een van de redenen dat ik anderhalf jaar geleden een modern apparaat kocht (iets wat de M130 niet kon bijv.). Simpelweg omdat ik bang was dat hij na een maand alweer onder het stof in de kast zou verdwijnen.

IK gebruik mijn Palm zeer veel als Mp3-speler en vindt hem zeker potentie hebben als voorwaardig Muziek-medium. Maar het grootste probleem blijft nog de hoeveelheid ruimte die beschikbaar is. En ik denk dat wanneer men in staat is om 4 GB SD's te maken, dat dat een doorslag kan betekenen. Tot nu toe kon mijn Palm nog meeconcurreren met die nek-mp3spelertjes van tegenwoordig. In de ontwikkeling van SD's blijft groei zitten, simpelweg omdat er behoefte naar is. Ik zeg; goede zaak.

Of er veel mensen de voordelen van een PDA als Mp3speler in zullen gaa zien, valt natuurlijk nog maar te bezien. Ik denk dat je daarvoor de Zire31 als goed voorbeeld kan nemen. Het valt me erg mee hoeveel mensen die gekocht hebben. Want bedenk nu; voor ongeveer 60 euro meer dan een normale MP3speler (die ook steeds goedkoper worden, ik weet het) heb je wel een volwaardige PDA. Er zijn veel mensen die het niet weten, en het wel een interessant idee vinden. En dat is precies waar de onbekendheid van de PDA een dwarsliggende rol gaat spelen. Zolang die grens niet een stuk lager komt te hangen zullen we waarschijnlijk met hetzelfde probleem rond blijven lopen. Toch zonde
__________________
  #4  
Oud 29 december 2004, 21:39
buggeroff's schermafbeelding
buggeroff buggeroff is offline
TAFKAB
Voornaam: Jan Karel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 mei 2002
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 439
Re: Binnenkort 3 GB geheugenkaarten

Citaat:
Op 29-12-2004, om 09:37 heeft RoelvdV dit gezegd in bericht #1

Maar stel dat het binnenkort kan: geen iPod meer nodig, gewoon al je MP3's op een SD-kaart

Groeten, Roel (die een halfvolle 256 MB kaart heeft...)
Inderdaad, daarom heb ik ook een 1GB kaart en geen iPod. Lekker hoorrrr ! Goede opvouwbare Sennheiser koptelefoon er bij en ik ben helemaal klaar !

Jan Karel
__________________
Maak niet steeds dezelfde fout ! Er is keus genoeg !
  #5  
Oud 29 december 2004, 21:41
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Sennheiser PMX-60 voldoet ook wel hoor! Man, wat een geluid! Ik zit momenteel aan de 256 MB voor Mp3's en dat voldoet momenteel ook nog wel. Als muziekfreak heb ik liever kwaliteit dan kwantiteit
__________________
  #6  
Oud 29 december 2004, 21:47
buggeroff's schermafbeelding
buggeroff buggeroff is offline
TAFKAB
Voornaam: Jan Karel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 mei 2002
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 439
Helemaal mee eens. Daarom gebruik ik alleen 192 kbps MP3 bestandjes, want 128 klinkt soms toch wel rottig. 320 vind ik persoonlijk wat overdreven, dat verschil hoor ik niet meer, zelfs niet met mijn Sennheiser PXC-250.

Jan Karel
__________________
Maak niet steeds dezelfde fout ! Er is keus genoeg !
  #7  
Oud 29 december 2004, 22:00
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
VBR 128<>192 kbps voldoet wel voor mij
__________________
  #8  
Oud 29 december 2004, 22:05
buggeroff's schermafbeelding
buggeroff buggeroff is offline
TAFKAB
Voornaam: Jan Karel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 mei 2002
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 439
call me stupid, maar wat is VBR ??
__________________
Maak niet steeds dezelfde fout ! Er is keus genoeg !
  #9  
Oud 29 december 2004, 22:08
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Stupid! Variabele Bitrate. Hiermee wordt tijdens het rippen bepaald welke delen in het bestand met data p/s nodig hebben, waardor je kleinere bestanden krijgt, dan wanneer je alles op 192kbps zet er wat geleerd? Scheelt KBtjes joh!
__________________
  #10  
Oud 11 januari 2005, 18:09
tian222
Guest
 
Berichten: n/a
in 2007 gebruiken we allemaal mu-card van 2-terabyte
  #11  
Oud 11 januari 2005, 18:13
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Op 11-01-2005, om 19:09 heeft tian222 dit gezegd in bericht #10
in 2007 gebruiken we allemaal mu-card van 2-terabyte
Dat is al over 2 jaar. En dan te bedenken dat SD-kaarten nu nog een jaar of 10 achterlopen op harddisks
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
  #12  
Oud 11 januari 2005, 22:03
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Voorlopig is de mu-Card alleen nog maar een standaard, die pas in februari definitief wordt goedgekeurd. Het wordt een mogelijke opvolger van de ons bekende geheugenkaartjes en misschien ook (backward)kompatibel met MMC.
In de standaard worden de grenzen aangegeven tot waar de technologie zou moeten kunnen meegaan: doorvoersnelheid 120MB/s en kapaciteit 2 TB. Voor SD is dit 12,5MB/s en 4GB.
Wanneer de mu-Card beschikbaar is, zal deze in de gebruikelijke kapaciteiten van de nu bestaande geheugenkaartjes uitkomen en er samen mee evolueren, tot de oudere technologie afhaakt. Dat is eenzelfde scenario als de evolutie in harddiskinterfaces (IDE - EIDE -ATA).
In 2007 zal de SD en MMC misschien afgeschreven zijn, maar als de kapaciteit van de kaartjes dan al 128 GB bedraagt, zullen wij blij mogen zijn en ze in Taiwan nog hard moeten werken.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:14.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023