Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09 augustus 2005, 09:45
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
syncen met Mac...een beginnersvraag

Ik heb sinds enkele dagen een Mac Mini (bevalt overigens uitstekend..maar dit terzijde) Nu wil ik alleen de agenda en taken synchroniseren met de standaard aanwezige apps in Tiger EN ik wil software kunnen installeren
Ik heb een Sony TH55. Wat heb ik nodig????

Alsjeblieft geen opmerkingen met "gebruik zoekopdracht" want ik heb de laatste 4 uur niets anders gedaan dan zoeken...zoeken....en nog eens zoeken op talloze fora en ben inmiddels helemaal dol van de tegengestelde opmerkingen in posts. .

Kortom. Ik heb een Sony TH55, een Mac Mini met OSX Tiger en ik wil de agenda en de adressen synchroniseren EN software kunnen installeren.

Alvast bedankt.

ps. het is eigenlijk helemaal geen prettig gevoel om met een computer weer helemaal....en dan ook helemaal....tot de beginners te horen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 09 augustus 2005, 10:08
smacdab smacdab is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Berichten: 136
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce
Ik heb sinds enkele dagen een Mac Mini (bevalt overigens uitstekend..maar dit terzijde) Nu wil ik alleen de agenda en taken synchroniseren met de standaard aanwezige apps in Tiger EN ik wil software kunnen installeren
Ik heb een Sony TH55. Wat heb ik nodig????
Palmdesktop installeren van de bijgeleverde cd.
Misschien het je entourage bij office voor mac?
Palm en Apple zijn geen echte vrienden
Met citaat reageren
  #3  
Oud 09 augustus 2005, 10:17
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smacdab
Palmdesktop installeren van de bijgeleverde cd.
Misschien het je entourage bij office voor mac?
Palm en Apple zijn geen echte vrienden

Daar begint het probleem. Op de bijgeleverde CD staat alleen de Windowsversie van het programma Palm Desktop.

Op de site van Palm is wel een nieuwe versie te krijgen (zelfs met ondersteuning voor Tiger), maar deze kent alleen ondersteuning van de modellen van Palm zelf en niet voor "derden".
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 augustus 2005, 20:05
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik geloof dat Sony's normaliter inderdaad niet met een Mac werken en enkel icm Missing Sync te gebruiken zijn, dat helaas nog wel wat centjes kost.

Maar misschien weet een Mac-bezitter iets beters
Met citaat reageren
  #5  
Oud 09 augustus 2005, 22:19
smacdab smacdab is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Berichten: 136
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce
Daar begint het probleem. Op de bijgeleverde CD staat alleen de Windowsversie van het programma Palm Desktop.

Op de site van Palm is wel een nieuwe versie te krijgen (zelfs met ondersteuning voor Tiger), maar deze kent alleen ondersteuning van de modellen van Palm zelf en niet voor "derden".
Ik heb een Palm E2 met meegeleverde desktop voor mac en windows dat zal het verschil uitmaken.

kees
Met citaat reageren
  #6  
Oud 09 augustus 2005, 22:43
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Sony heeft nooit - bij geen enkel model - Palm Desktop voor MacOS meegeleverd. Sony-bezitters waren altijd veroordeeld tot The Missing Sync for PalmOS. Als het met de Palm Desktop van de Palm supportsite nog steeds niet werkt, dan zit er niets anders op dan TMS aanschaffen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023