Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17 juni 2005, 13:39
hubbahubbahubba
Guest
 
Berichten: n/a
Problemen installatie TomTom navigator

Wanneer ik TT navigator wil installeren op mijn Treo 650 krijg ik de melding "Er is geen compatibele software voor het maken van een pc-verbinding gevonden. Installeer de pc-verbindingssoftware die bij uw handheld apparaat is geleverd." Ik snap er nix van want ik heb de PalmOne software geinstalleerd en dit werkt top, bijv. met Outlook.
Wat doe ik verkeerd?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 juni 2005, 14:17
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Als het goed is heeft die melding te maken met de PocketPC-versie van TomTom. Als je geen ActiveSync geinstalleerd hebt, dan krijg je die melding. Ik denk dat moet controleren of je wel de juiste versie hebt.

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 juni 2005, 18:35
odvdveer's schermafbeelding
odvdveer odvdveer is offline
Senior lid
Voornaam: Olga
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 22 oktober 2002
Locatie: Ede
Berichten: 57
De tomtom installatiesoftware kan je hotsync software niet vinden.
Probeer eens om in in je omgevingsvariabelen het path aan te passen en er de directory naar je hotsync applicatie in te zetten (bijv path=c:\program files\palmone;..).

Olga
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 juni 2005, 07:15
BoJangles
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door odvdveer
De tomtom installatiesoftware kan je hotsync software niet vinden.
Probeer eens om in in je omgevingsvariabelen het path aan te passen en er de directory naar je hotsync applicatie in te zetten (bijv path=c:\program files\palmone;..).

Olga

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Tungsten T5 met Palm OS. Waar staan die omgevings variabelen en hoe pas ik die aan? Ik dacht juist dat het mooie van TT% was dat het ook met een Palm OS werkte. Ik kan wel janken. Dacht dat ik het eindelijk voor elkaar had.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 juni 2005, 09:58
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Waar staan die omgevings variabelen en hoe pas ik die aan?
Kijk hier eens.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 juni 2005, 07:50
spoetnik
Guest
 
Berichten: n/a
Doen de beschreven problemen zich voor met een gekochte versie van TomTom?? En heeft de suggestie van de omgevings variabele de oplossing geboden?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 juni 2005, 10:06
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spoetnik
Doen de beschreven problemen zich voor met een gekochte versie van TomTom?? En heeft de suggestie van de omgevings variabele de oplossing geboden?
Welke versie heb jij van Tomtom?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #8  
Oud 30 juni 2005, 10:42
eric21
Guest
 
Berichten: n/a
PalmDesktop werkte bij mij ook niet, ik heb daarna Microsoft ActiveSync geinstalleerd en daarmee waren de problemen verdwenen.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 30 juni 2005, 10:45
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric21
PalmDesktop werkte bij mij ook niet, ik heb daarna Microsoft ActiveSync geinstalleerd en daarmee waren de problemen verdwenen.
Nou, daar geloof ik helemaal niks van. De eerste Palm die synchroniseerd met Active Sync moet ik nog tegenkomen.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 30 juni 2005, 16:18
spoetnik
Guest
 
Berichten: n/a
En met de installatie van Active Sync is het dus gelukt om TomTom op je Palm te installeren??

Dan ben ik ook wel benieuwd naar een stap voor stap beschrijving
Met citaat reageren
  #11  
Oud 01 juli 2005, 23:04
eric21
Guest
 
Berichten: n/a
Oplossing gebeurt in twee stappen:
-1 het genereren van kaarten dmv ttn
-2 het plaatsen van de kaarten op PPC of smartphone
Het geschetste probleem ontstaat al in stap 1, de ttn software wil niet starten omdat geen communicatie software wordt gezien. De kaarten zijn dan niet te genereren. Palmdesktop wordt op onverklaarbare manier niet gezien. ActiveSync (alhoewel inderdaad NIET te gebruiken voor comm met de PPC) wordt WEL gezien.
TTN start nu zonder de foutmelding van de TS op, en de kaarten worden netjes aangemaakt. Kies hiertoe de optie om de bestanden op de PC te bewaren.
Stap 2, ActiveSync is uitsluitend gebruikt om de ttn software "voor de gek" te houden en kan verder niet worden gebruikt. Omdat Palmdesktop ook niet werkt blijft alleen het werken met een cardreader over. Verplaats dus de op de PC aangemaakte bestanden naar de geheugenkaart in de cardreader.
Works for me!

BTW, je kunt Palmdesktop misschien aan het werk krijgen door een kopie van het file instaide.dll uit de Palmdesktop dir in de dir C:\Windows\System32 te zetten.

Laatst gewijzigd door eric21; 01 juli 2005 om 23:37.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 01 juli 2005, 23:40
henryl_nl
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric21
Oplossing gebeurt in twee stappen:
-1 het genereren van kaarten dmv ttn
-2 het plaatsen van de kaarten op PPC of smartphone
Het geschetste probleem ontstaat al in stap 1, de ttn software wil niet starten omdat geen communicatie software wordt gezien. De kaarten zijn dan niet te genereren. Palmdesktop wordt op onverklaarbare manier niet gezien. ActiveSync (alhoewel inderdaad NIET te gebruiken voor comm met de PPC) wordt WEL gezien.
TTN start nu zonder de foutmelding van de TS op, en de kaarten worden netjes aangemaakt. Kies hiertoe de optie om de bestanden op de PC te bewaren.
Stap 2, ActiveSync is uitsluitend gebruikt om de ttn software "voor de gek" te houden en kan verder niet worden gebruikt. Omdat Palmdesktop ook niet werkt blijft alleen het werken met een cardreader over. Verplaats dus de op de PC aangemaakte bestanden naar de geheugenkaart in de cardreader.
Works for me!
Het eerste dat snap ik wel. Na de activeSync installatie kom je een stap verder. Je komt dan in het setup menu terecht waar je dan TT5 Navigator moet installeren. Daar heb je echter geen mogelijkheid om deze meteen op een kaart te zetten. Deze moet je namelijk hotsyncen met je Palm en dat gaat dus niet. Je kan alleen je kaarten rechtstreeks op je SD kaart zetten maar de navigator moet ook naar je Palm zelf anders kan je TT5 nooit starten. Of mis ik nu iets? Bij mij blijft hij dan weer zoeken naar mijn Palm die hij dus niet kan vinden. Ik heb zelf een Tungsten T3
Met citaat reageren
  #13  
Oud 02 juli 2005, 11:01
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
bij mij lukt het dus ook nt..
hij heeft diezelfde foutmelding..
Citaat:
"Er is geen compatibele software voor het maken van een pc-verbinding gevonden. Installeer de pc-verbindingssoftware die bij uw handheld apparaat is geleverd."
ik heb tomtom 5.00 en een Tungsten T5

van die omgevings variabele begrijp ik eerlijk gezegd niets.. :s
Met citaat reageren
  #14  
Oud 02 juli 2005, 13:43
eric21
Guest
 
Berichten: n/a
Dit ook al geprobeerd?
Je kunt Palmdesktop misschien aan het werk krijgen door een kopie van het file instaide.dll (uit de Palmdesktop dir) in de dir C:\Windows\System32 te zetten.
Lukt dat niet dan dit file in de TTN directory op je PC zetten.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 02 juli 2005, 15:10
h4ns's schermafbeelding
h4ns h4ns is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Soest
Berichten: 171
Stuur een bericht via Instant Messenger naar h4ns Stuur een bericht via MSN naar h4ns Stuur een bericht via Yahoo naar h4ns
Overal waar ik kijk zie ik dat voor de Palm TomTom gepreinstalleerd is op een SD kaartje... Weten jullie zeker dat dit de legale versie is?

--Hans
Met citaat reageren
  #16  
Oud 03 juli 2005, 08:57
odvdveer's schermafbeelding
odvdveer odvdveer is offline
Senior lid
Voornaam: Olga
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 22 oktober 2002
Locatie: Ede
Berichten: 57
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door d age
bij mij lukt het dus ook nt..
hij heeft diezelfde foutmelding..

ik heb tomtom 5.00 en een Tungsten T5

van die omgevings variabele begrijp ik eerlijk gezegd niets.. :s
Het corrigeren van het path gaat zo:

Klik met de rechter muisknop op het icoon "mijn computer" op de desktop
Selecteer tabblad Geavanceerd
Klik op knop Omgevingsvariabelen
Scroll in het schermpje waar systeemvariabelen bovenstaat naar de variabele Path en selecteer die
Klik op knop Bewerken
Ga naar het einde van de regel tekst in het schermpje waarde van de variabele, en typ een ; en c:\program files\palmone

Als je palm-software in een andere directory staat type dan dat pad in. Dit kun je bijvoorbeeld controleren doro met de rechtermuisknop te klikken op de snelkoppeling "palm desktop", eigenschappen te kiezen en te controleren wat er bij "beginnen in" staat

Olga
Met citaat reageren
  #17  
Oud 06 juli 2005, 14:17
jordytromp
Guest
 
Berichten: n/a
Tomtom

ik heb gedaan met dat variable envirroment, maar nu doet die installatie het nog niet van TOMTOM navigator 5. Is er iemand ie mijn stap voor stap kan beschrijven hoe ik het op PALMOS krijg.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 06 juli 2005, 14:21
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Gaat het hier om de update, of een schone installatie?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #19  
Oud 06 juli 2005, 14:58
jordytromp
Guest
 
Berichten: n/a
schone installatie
Met citaat reageren
  #20  
Oud 06 juli 2005, 15:10
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Vreemd, die wordt niet op CD geleverd volgens mij. Waar heb je die gekocht?
Kun je ook je model in je profiel invullen?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:30.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023