Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11 maart 2003, 21:59
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Realone MP3 player voor Tungsten officieus uit!!

In deze thread van Brighthand

http://discussion.brighthand.com/pal...threadid=28653

is te lezen dat Realone de player inmiddels op de server heeft staan maar nog geen wijzigingen heeft aangebracht op de site. Er staat ook een link bij waar het programma (let op...meer dan 9 Mb) gedownload kan worden.

Zelf heb ik inmiddels v1.02 van deze player op mijn Tungsten staan.

eerste indrukken:

Heb je inmiddels een geregistreerde versie van bijvoorbeeld PocketTunes of AeroPlayer...doe geen moeite voor deze player. De kwaliteit is hetzelfde qua geluid...misschien een tikkie luider...maar hierin kan ik me ook vergissen.

Dit programma maakt geen gebruik van Skins zodat je het met het standaard uiterlijk van deze player moet doen, niet onaardig en in ieder geval met fatsoenlijk grote knoppen.

Ook deze player krijgt "de hik" wanneer je tijdens het afspelen van een song de slider open- of dicht doet. Ik heb gelezen dat dit ondermeer te maken heeft met het feit dat de DSP chip (een gelijksoortige chip verzorgt in de diverse Sony modellen de muziek) in de Tungsten NIET gebruikt wordt.

Ik snap niet waar Realone zo lang mee bezig geweest is aangezien PocketTunes en AeroPlayer verder zijn in de ontwikkeling van hun resp. Mp3 players.

Laatst gewijzigd door Ce; 11 maart 2003 om 22:13.
  #2  
Oud 11 maart 2003, 22:08
Canaria's schermafbeelding
Canaria Canaria is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carin
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 06 februari 2001
Locatie: Utrecht
Berichten: 126
Stuur een bericht via ICQ naar Canaria
En... hoe is de eerste ervaring? Ik heb inmiddels, net als velen, Aeroplayer gekocht. De Realplayer zal zich nu extra moeten bewijzen.
  #3  
Oud 11 maart 2003, 22:26
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
domme vraag...

... van een Clie gebruiker, maar heeft de Tungsten dan ook een standaard sized headphone jacket waardoor je per koptelefoon naar je mp3's kunt luisteren of hoor je alleen maar muziek door de speakers?
__________________
FoleoCentral.com
  #4  
Oud 11 maart 2003, 22:34
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Re: domme vraag...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
... van een Clie gebruiker, maar heeft de Tungsten dan ook een standaard sized headphone jacket waardoor je per koptelefoon naar je mp3's kunt luisteren of hoor je alleen maar muziek door de speakers?
Gelukkig is beide mogelijk.
  #5  
Oud 11 maart 2003, 23:04
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Oooh....

/me krijgt opeens fantasieen om ipv na de verkoop van zijn SJ30, geen SJ33 aan te schaffen maar een tweedehands Tungsten T....

Hmmm... maar wat doe ik met die memorystick. Argh! Curse you, Sony!
__________________
FoleoCentral.com
  #6  
Oud 11 maart 2003, 23:10
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Re: Oooh....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
* Gazpacho krijgt opeens fantasieen om ipv na de verkoop van zijn SJ30, geen SJ33 aan te schaffen maar een tweedehands Tungsten T....

Hmmm... maar wat doe ik met die memorystick. Argh! Curse you, Sony!
Ik heb zelf ook diverse Sony PDA's gehad met MP3 mogelijkheid en heb onlangs weer even naar de muziekkwaliteit van de NX70 mogen luisteren.
Ondanks het feit dat de Tungsten momenteel niet gek klikt vind ik de Sony's beter klinken. Ik zou, en dat mag als fan van de Tungsten misschien gek klinken, de SJ33 zeker niet uitsluiten als je 'm aanschaft vanwege z'n MP3 mogelijkheden.
  #7  
Oud 11 maart 2003, 23:27
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Ondanks het feit dat de Tungsten momenteel niet gek klikt vind ik de Sony's beter klinken. Ik zou, en dat mag als fan van de Tungsten misschien gek klinken, de SJ33 zeker niet uitsluiten als je 'm aanschaft vanwege z'n MP3 mogelijkheden.
Hmmm... interessant. Ben je ook zo'n audiophile als ik dan? Ik wil idd wel, als ik mijn trouwe SJ30 wegdoe, ook een apparaat hebben die MP3's goed (niet redelijk) afspeelt....

- Karel
__________________
FoleoCentral.com
  #8  
Oud 12 maart 2003, 10:21
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Wat een WAARDELOZE player (versie 1.0.2), vergeleken met AeroPlayer:

CONS:

. vreet VEEL heap geheugen (moest eerst software WISSEN voor ik background nog een programma kon starten.

. vreet VEEL cpu tijd, Bejeweled hapert en is een suf spel met slow-motion animaties geworden

. geen screen-off instelling om betterijen te sparen

. geen zichtbare playlist met 'what's next'

. kan geen rm video afspelen, smek, smek?

PROS:

. prettige desktop / PDA wisselwerking met sync optie

. veel details uit de ID3 tags van MP3 (echter had ik liever zichtbare playlist op die ruimte)

. gratis

NEUTRAAL:

. geluidskwaliteit identiek aan AeroPlayer, gewoon 100% goed (met headphones) conform de MP3 die erop staat

Conclusie: Absolute purk. Gelukkig hebben we AeroPlayer.
  #9  
Oud 12 maart 2003, 11:13
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MendriX
. geen screen-off instelling om betterijen te sparen
Dit zit er wel op maar is nergens gedocumenteerd. Jouw Palm gaat waarschijnlijk automatisch na twee minuten uit. Indien op dat moment de Realplayer aan het werk is gaat het scherm gewoon uit maar blijft de muziek doorspelen. Je moet dan wel de optie "enable background" aanvinken.

Carel

ps...de rest van je betoog komt aardig overeen met mijn bevindingen
  #10  
Oud 12 maart 2003, 11:27
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Ah, mooi. Dan werkt dat wel. (Al had ik liever instelbaar aantal seconden gehad.) Nog eentje trouwens: Er worden een tiental bestanden op je Palm geïnstalleerd, al beginnen ze voor zover ik kan zien allemaal met 'Real*', dus wissen wordt niet té moeilijk.
  #11  
Oud 12 maart 2003, 15:33
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
willen de bezitters van de nieuwe player eens kijken op de reviewpagina en kijken of ze een review willen schrijven over de nieuwe player?

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
  #12  
Oud 12 maart 2003, 15:37
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Het lijkt me wijs af te wachten tot ie officieel vrijgegeven wordt. Deze versie is 'gevonden' op de FTP server van Real, maar misschien is het een pre-release van begin december.
  #13  
Oud 12 maart 2003, 16:59
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MendriX
Het lijkt me wijs af te wachten tot ie officieel vrijgegeven wordt. Deze versie is 'gevonden' op de FTP server van Real, maar misschien is het een pre-release van begin december.
Ik weet vrijwel zeker dat dit niet het geval is. De eerste beta die medio december de ronde deed was bijzonder instabiel en langzaam.....talloze crashes tot gevolg. Deze versie heeft dat, tot nu toe althans, niet.

Carel
  #14  
Oud 12 maart 2003, 19:11
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Snif... (Ik blijf hopen dat de .RM video/audio player van RealOne met de talloze opties die de vertraging rechtvaardigen {Palm's woorden}, een andere is dan die ik nu heb gedownload en geprobeerd...)
  #15  
Oud 13 maart 2003, 07:23
emielkokkelink emielkokkelink is offline
Cenior lid
Voornaam: Emiel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Locatie: Almelo, hartje Twente
Berichten: 220
Je kunt wel zien dat Real goed naar standaard palm-apps gekeken heeft. Minimalistisch en eenvoudig Ik mag dat zelf graag zien.

PocketTunes en Aeroplayer hebben zeker meer mogelijkheden, maar voor Freeware vind ik de realplayer zeker niet slecht, aangezien mp3 native ondersteund word.

Aangezien ik de mp3 player 'leuk' vind en niet echt noodzakelijk gebruik ik liever de gratis Realplayer.
__________________
-Dit bericht is op een computer gegenereerd en is derhalve zonder handtekening geldig-

Van een Palm 3e naar een Palm 3c naar een Clié PEG N770C/E via een slippertje met een HP Jornada 568 PocketPC kom je uiteindelijk bij een Palm Tungsten-T die via bluetooth praat met mijn Nokia 6310i en mijn laptop.

Oef!
  #16  
Oud 13 maart 2003, 08:29
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Hij is niet gratis. Hij was beloofd vóór ik mijn Tungsten kocht en een deel van wat ik betaald heb voor mijn Tungsten, wordt door Palm afgedragen aan Real. Verder voldoet hij niet, als muziek speelt kan je niet eens fatsoenlijk iets anders doen, elke +/- seconde hapert de scherm opbouw aanzienlijk. Zelfs als je de preferences van RealOne zélf oproept, maar ook tijdens DateBk5 met veel afspraken en zeker tijdens spelletjes. Ik had liever 20 EUR meer betaald voor m'n Tungsten en AeroPlayer gekregen. Nu had ik liever gezien dat er geen deal was met Real en dat de Tungsten 10 EUR goedkoper was geweest.

((Mensen hebben het vermoeden dat voornamelijk de gewone CPU wordt gebruikt voor de decodering i.p.v. de speciale multimedia chip. Dat zou betekenen dat inefficient gedecodeerd wordt en dat het energieverbruik aanzienlijk hoger ligt dan bij Aeroplayer / PocketTunes. Weet iemand hier meer over?))
  #17  
Oud 14 maart 2003, 14:36
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ook Realplayer maakt geen gebruik van de DSP chip

Nu Realplayer uit is wordt deze uiteraard vergeleken met PocketTunes en Aeroplayer. Conclusie: eigenlijk weinig verschil. Wel is de prc veel groter (500 kb, tegen 190 kb voor Aeroplayer).

Iedereen hoopte dat Realplayer wel gebruik zou gaan maken van de DSP chip (die daar juist voor bedoeld is), dus muziek op de achtergrond, zonder performance verlies op de voorgrond.

Op Brighthand kwam ik dit tegen:
OK, quick DSP run-down. The DSP on the Tungsten is used for audio playback. Its sole purpose right now is to play an audio stream supported by the Tungsten's existing API. Getting that stream from a file on the Tungsten to that audio stream (e.g. decoding from MP3) is currently handled by the ARM part of the OMAP. (Source: a TI employee on the Aeroplayer mailing list)

The latest SDK available from PalmSource has new APIs to allow both decode and playback functionality to a coprocessor. (Source: Ben Combee on the Aeroplayer mailing list)

This would allow Palm SG to update their halsnd_dsplib to include decode and play algorithms for whatever file formats they decide to support (e.g. OGG or MP3) if they choose. This could then be called via standard PalmOS calls by any player. So the short answer (oops, too late) is that it's not currently possible for anyone including Real to use the DSP for more than raw stream playback, but if Palm SG updates their software, the T|T is more than capable of it.

Conclusie: PalmSG zal met oplossingen moeten komen, daarna kunnen de softwaremakers wel gebruik gaan maken van de DSP-chip.

Voorlopig blijf ik Aeroplayer gebruiken.
Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #18  
Oud 14 maart 2003, 14:39
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Als ook AeroPlayer de DSP niet gebruikt voor decoderen, vraag ik me af waarom Real zo inefficient is. (De bloated size doet een hoop vermoeden.) Zouden ze basis source gebruiken die ze voor al hun Real mobile oplossingen gebruiken en er een real-time interpreter aan gekoppeld hebben ofzo? Ach ja...

EDITED: Dat er weinig verschil is, ben ik NIET met je eens. Er zijn voor mij essentiële verschillen waar ik niet zo happy mee ben. Je noemde zelf al de memory footprint. Zie ook deze thread voor de rest van de verschillen.
  #19  
Oud 18 maart 2003, 13:54
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Hè, hè, de RealOne Mobile Player is nu eindelijk officieel uit.
Op Palm Infocenter hebben ze er ook een berichtje aan gewijd.

Laatst gewijzigd door koekiemonster; 18 maart 2003 om 14:02.
  #20  
Oud 18 maart 2003, 14:12
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Ik krijg na aanmelding voor download:

<<<>>>
Sorry

The file requested /189886f163cac5ca0d06/windows/realone_palm_installer.exe cannot be found.
The usual reason for this is that you are attempting to use an expired URL to download a RealNetworks product. Please return to the RealNetworks web site for product and download info.

Our download links change several times daily, so visit our site to get the current info.
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023