Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #81  
Oud 18 november 2006, 17:14
mailer mailer is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pixi Plus
 
Geregistreerd: 26 augustus 2002
Locatie: Het Gooi
Berichten: 131
Cache Tool

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gijsraggers Bekijk bericht
Dan is DB Cache Tool toch handiger, je hoeft niet te resetten . 's Nachts maakt BackupMan een backup en bij het afsluiten doet DB Cache Tool zijn kunstje, nooit problemen met tomtom.

DBCacheTool
Zou je nog iets kunnen vertellen over de instellingen van dit tooltje, zoals "Clear type" en "Auto clear ON/OFF"?
Met citaat reageren
  #82  
Oud 20 november 2006, 19:14
652cc's schermafbeelding
652cc 652cc is offline
Lid
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 01 december 2005
Berichten: 31
Wat zijn de ervaringen met een Treo650 (en de kaart van west-europe op een grote SDkaart) als je aan het navigeren bent en je wordt gebeld? Gaat dit vlekkeloos of hangt TT dan vaak?

Ik krijg dit al niet voor elkaar bij TT5 op een 2gb Secure Digital kaart, daar hangt TT om de haverklap als je gebeld wordt. Eigenlijk werkt alleen mijn originele Benelux 128mb SD goed.

Laatst gewijzigd door 652cc; 22 november 2006 om 12:03.
Met citaat reageren
  #83  
Oud 30 november 2006, 22:36
Mattijzz Mattijzz is offline
Loyale palm gebruiker
Voornaam: Mattijs
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 197
Stuur een bericht via MSN naar Mattijzz
Mijn ervaringen met de upgrade van versie 5 naar versie 6.
Waar ik het voo rheb gedaan zijn de nieuwe kaarten en de mogelijkheid om mobiele flitscontroles te downloaden via gprs.

Helaas ben ik niet zo blij ermee. Ik heb de kaart West Europa en TT6 werkt daarmee tergend langzaam op mijn Treo 650. De routeberekingen kunnen echt minuten duren, ook als je maar 2 km verderop moet zijn. Herberekeningen die ook zo lang duren zijn erg onhandig als je in een vreemde stad rijdt.Daarnaast ie ie minder stabiel.

Vermoed dat het ligt aan de enorme kaartgrootte van bijn 1000 mb. Helaas kun je niet alleen de Benelux kaart instaleren want bij de online upgrade heb je alleen de mogelijkheid de enorme West Europa te downloaden.

Wat wel kan is de Benelux upgrade te kopen wat ik iedereen dan ook aanbeveel. In deze thread is genoemd dat de boel dan snel werkt.
Met citaat reageren
  #84  
Oud 01 december 2006, 08:06
gijsraggers
Guest
 
Berichten: n/a
De DVD upgrade is dus noodzakelijk voor Palm gebruikers. Je kan kan alle mogelijke regio's installeren.
Met citaat reageren
  #85  
Oud 01 december 2006, 11:29
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mattijzz Bekijk bericht
Mijn ervaringen met de upgrade van versie 5 naar versie 6.....................
Hoe heb je de download voor elkaar gekregen? Er staat geen download link op mijn bestel pagina na de aankoop en TomTom Home ziet mijn Treo 650 niet, ook niet bij change device vanuit het menu
Met citaat reageren
  #86  
Oud 01 december 2006, 12:08
Mattijzz Mattijzz is offline
Loyale palm gebruiker
Voornaam: Mattijs
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 197
Stuur een bericht via MSN naar Mattijzz
Zo gaat dat

Je moet je TT Secure Digital card in je card reader zetten. Start TT home op. Klik op menu apparaat-----wijzig apparaat-----kies navigator voor Palm. Wijst zich vanzelf.

Aan de rechterzijde zie je dan je Secure Digital card inhoud verschijnen. Klik nu op Download uw updates......

Dan zie je je kaarten
Ja het is wat onduidelijk allemaal van TomTom

Verder heb ik gevraagd aan TT om de mogelijkheid te bieden om alleen de Benelux kaart te downloaden. Die bieden ze niet. Daar kan ik het mee doen. Ze hadden wel een goede tip! Als u de oude cd heeft van versie 5 kunt u deze weer installleren. Prima service!


Ik bied mijn TT6 met west europ aan voor 70 euri. Je krijgt de nummers erbij zodat je hem kan installeren. Laat het weten...

Laatst gewijzigd door Mattijzz; 01 december 2006 om 16:29.
Met citaat reageren
  #87  
Oud 03 december 2006, 09:02
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mattijzz Bekijk bericht
Je moet je TT Secure Digital card in je card reader zetten. Start TT home op. Klik op menu apparaat-----wijzig apparaat-----kies navigator voor Palm. Wijst zich vanzelf.

Aan de rechterzijde zie je dan je Secure Digital card inhoud verschijnen. Klik nu op Download uw updates......

Dan zie je je kaarten
Ja het is wat onduidelijk allemaal van TomTom
....................
Dank je. Bij mij ging alles automatisch door je tip dat de TT SD card in een SD lezer moet zijn aangesloten. Dus niet de Treo 650 aansluiten via USB.
Onbegrijpelijk dat TT wel aparte 'Important information for Navigator 6 (PALM & POCKET PC)" email verstuurt, maar dit grapje daar niet in vermeldt.
Met citaat reageren
  #88  
Oud 03 december 2006, 09:17
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mattijzz Bekijk bericht
Mijn ervaringen met de upgrade van versie 5 naar versie 6.
Waar ik het voo rheb gedaan zijn de nieuwe kaarten en de mogelijkheid om mobiele flitscontroles te downloaden via gprs.

Helaas ben ik niet zo blij ermee. Ik heb de kaart West Europa en TT6 werkt daarmee tergend langzaam op mijn Treo 650. De routeberekingen kunnen echt minuten duren, ook als je maar 2 km verderop moet zijn. Herberekeningen die ook zo lang duren zijn erg onhandig als je in een vreemde stad rijdt.Daarnaast ie ie minder stabiel.

Vermoed dat het ligt aan de enorme kaartgrootte van bijn 1000 mb. Helaas kun je niet alleen de Benelux kaart installeren want bij de online upgrade heb je alleen de mogelijkheid de enorme West Europa te downloaden.

Wat wel kan is de Benelux upgrade te kopen wat ik iedereen dan ook aanbeveel. In deze thread is genoemd dat de boel dan snel werkt.
De route berekeningen zijn inderdaad langzamer. Maar bij mij doet Den Haag Groning het nu in 18 sec, dat is 9 sec. met de Benelux kaart op TT v6. Ik weet niet wat het met TT v5 neemt.

Wel veel langzamer is het ingeven van steden namen. De lijst met namen verschijnt na ong 2-3 sec

Ik las ergens dat de integratie met het adresboek verbeterd is. Ja er is nu een 'contact' item in het navigate to menu. Maar ......het duurt 2..3 sec voordat de eerste letter verschijnt die je intikt. En dat geldt voor elke volgende letter die je intikt. En de adressen moeten precies zijn ingevoerd met gescheiden straat, plaats etc , anders vindt TT geen adres.

Mijn Treo 650 met TT v6 gaat niet meer uit als ik geen GPS verbinding heb. Ik keek thuis nog wel eens iets na. De Treo timeout werkt nu niet meer: een oude kwaal die batterij leegloop veroorzaakt. Komt dat door mijn third party sofware?

De menu's zijn duidelijk langzamer. Elke keer een hik van 0,25-0,5? sec (niet gemeten). Wel mooier in het begin door glijdend verloop van de achtergrond kleuren. Maar ja .... als dat langzaam wordt. Gek snel is de wisseling van .. naar als je home kiest. Lijkt alsof menu niet veranderd, maar bovenaan komt echt destination.

Invoer velden die nummers vragen reageren niet als je nummer shift niet gebruikt op de Treo 650

De kaart is moderner, maar Papendorpseweg 100, staat er niet in terwijl ik daar in Utrecht toch al zo'n 1,5 jaar kom dacht ik.

Traffic info blijft ondoordacht volgens mij. Je kan nu op een file teken drukken op het hoofdscherm. Dan kom je in een gemodificeerd traffic scherm met update etc. Maar het icoon om te bekijken wat voor soort file het is (browse map) , ontbreekt. Enige voordeel van de gekozen oplossing is dat je de file info kan laten bijwerken (als dat niet op automatisch staat).
TomTom geeft als default update interval voor verkeers info 15 min. aan. Blijkbaar rijden ze daar weinig, dat moet <1 minuut zijn wil je er op kunnen rijden. Het is uiteindelijk een betaalde service!

Er is veel instelbaar qua naviagatie, behalve de user interface. Die mogen we niet veranderen van TomTom. Dan ga je onder de massa vallen: die vraagt nu in versie 6 blijkbaar om 'center of town' als default icoon voor de bestemming. Ik wil daar 'nieuw adres' hebben of 'recent destination' maar niet een onbepaalde plek in 'center of town'!

Laatst gewijzigd door Dick99999; 03 december 2006 om 10:19.
Met citaat reageren
  #89  
Oud 03 december 2006, 10:08
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gijsraggers Bekijk bericht
De DVD upgrade is dus noodzakelijk voor Palm gebruikers. Je kan kan alle mogelijke regio's installeren.
Bedoel je dat met TT v6 op DVD wel regio's kan kiezen??? De download versie kan dat namelijk niet.
Met citaat reageren
  #90  
Oud 10 december 2006, 12:42
etiennejb
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
TomTom 6 werkt prima op een Sony Clié TH55. Beter nog dan op de nieuwere NVSF devices omdat je geen "DBCache" problemen hebt. TT6 is iets stabieler op niet NVFS devices (getest op o.a. een Palm Tungsten T3, Tapwave Zodiac 2 en Sony Clié TH55).

Verder werkt het programma dus ook op de nieuwere NVFS devices (Tungsten E2, Tungsten T5, TX, LifeDrive, Treo 650, Treo 700p) maar dan met af en toe resetten .

Hieronder de lijst met PalmOS devices waarop TT6 zeker zal werken:

- Palm LifeDrive
- Palm Treo 650
- Palm TX
- Palm Tungsten E2
- Palm Zire 72
- Palm Tungsten T5
- Palm Tungsten T3
- Palm Tungsten C
- Sony Clié TH55
- Sony Clié TJ35
- Tapwave Zodiac
- Tapwave Zodiac 2

Kanttekening 1: alle hierboven genoemde devices zijn voorzien van Bluetooth (waardoor de meest gemakkelijke oplossing het koppelen aan een BT GPS ontvanger is) behalve de Palm Tungsten C. Voor deze Palm moet men in het bezit zijn van een kabel GPS (uiteraard met de goede aansluitkabels - ooit verkocht in een Kirrio pakket, nu eigendom van ViaMichelin).

Kanttekening 2: niet voor alle hierboven genoemde devices waarop TT6 draait, wordt ondersteuning geboden door TomTom.

Dus als ik het goed begrijp zou TT6 WEl werken op mijn Tungsten T3? Ondanks dat op de TT site staat van niet?
Dat zou wel mooi zijn. Kan iemand dit bevestigen (voor ik de software ga kopen)?
En is het een beetje werkbaar of trekt de arme T3 het eigenlijk niet?
groet
Etienne
Met citaat reageren
  #91  
Oud 10 december 2006, 13:09
gjhartwich gjhartwich is offline
Lid
Voornaam: Gert-Jan
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 13 december 2003
Berichten: 19
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door etiennejb Bekijk bericht
Dus als ik het goed begrijp zou TT6 WEl werken op mijn Tungsten T3? Ondanks dat op de TT site staat van niet?
Dat zou wel mooi zijn. Kan iemand dit bevestigen (voor ik de software ga kopen)?
En is het een beetje werkbaar of trekt de arme T3 het eigenlijk niet?
groet
Etienne
Hij loopt hier uitstekend op een T3. Een paar functies zoals het updaten van fileinformatie kun je niet gebuiken, dat kan alleen met een (smart)telefoon. T.ov. TT5 is versie 6 ook voor de T3 een verbetering (vooral de afslagbenaming op snelwegen vind ik handig).
Met citaat reageren
  #92  
Oud 11 december 2006, 09:47
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Nu ik TT v6 een weekje gebruik heb op mijn Treo 650, valt mij op dat gesproken tekst minder is geworden in kwaliteit. De zinnen liepen altijd vloeiend, nu worden woorden 'afgestopt', waardoor de verstaanbaarheid achteruit is gegaan.
Bij voorbeeld:
na 400 meter rechtsaf liep altijd met bijna gelijke tussenpozen tussen de woorden
dat is nu:
na 400
dan heel snel erop, bijna zonder de D van de honderd
volgt onmiddellijk het woord meter
dan heel snel daarop rechtsaf.

Zou dat weer teruggezet kunnen worden? Ben ik de enige?

Laatst gewijzigd door Dick99999; 11 december 2006 om 09:55.
Met citaat reageren
  #93  
Oud 11 december 2006, 19:10
Ronald van Esch's schermafbeelding
Ronald van Esch Ronald van Esch is offline
Nolite timere, ego sum
Voornaam: Ronald
Model: Symbian
 
Geregistreerd: 27 november 2001
Locatie: Apeldoorn, Netherlands
Berichten: 114
Ik weet het.... zal het daarom zachtjes zeggen:

op mijn nieuwe Nokia E61 werkt TT6 met grote alles in een Europakaart en flitslocaties en verkeersinfo vlekkeloos.. start snel op...heeft geen last van cache perikelen en hakkelt ook nog eens niet bij het uitspreken van de aanwijzingen. Een route is berekend in ongeveer 5-10 seconden.En in mij carkit laad mijn telefoon automatisch op en krijg ik geluid over de boxen van mijn radio.......

Maar ja.... ik weet het.....De E61 is geen PalmOS......

Maar mijn life drive gebruik ik ook nog hoor.... Kan Agendus niet missen...
__________________
Cogito ergo doleo

Per 20-07-2005:
Life Drive + Tom-Tom5 Bluetooth + Piel frama leder case
PER 01-12-2006 Nokia E61 + Piel Frama Vachetta(mooiiii) Case en TomTom 6
Met citaat reageren
  #94  
Oud 16 december 2006, 10:43
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Laat ik het dan ook zachtjes zeggen: de specs zien er buitengewoon goed uit, ik ben zelfs gaan kijken, maar de look hield mij tegen. Zou leuk zijn die 2 en de Samsung eens te vergelijken in een andere thread.Overigens heb ik mij Treo 650/TTv6 stemprobleem voortgezet op de GPS/naviagtie thread: problemen zijn geen nieuws dacht ik, alleen de afwezigheid ervan zou nieuws zijn. http://www.palmclub.nl/forums/gps-navigatie-software/
Met citaat reageren
  #95  
Oud 16 december 2006, 14:22
hbest1982 hbest1982 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Herman
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 02 april 2004
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 126
Via Bluevoice begrijp ik dat de palm tungsten C zou werken met TT6.
Is dit echt zo (lees: iemand ervaring mee?).

(mijn eisen zijn eigenlijk voornamelijk goed en degelijk navigeren, soms laat perfectpassenger mij namelijk in de steek...)

heel graag jullie reactie!
Met citaat reageren
  #96  
Oud 16 december 2006, 14:34
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Je zou het moeten testen. Bij nader inzien denk ik niet dat het zonder aanpassingen werkt. TomTom heeft in Navigator 6 een soort device beveiliging (check) ingebouwd door de ondersteunde devices in het programma te vermelden (met unieke device ID codes). Door de device-naam en de device-ID toe te voegen aan TomTom hebben we TT6 werkend gekregen op de Treo 680. (Dit zou in principe ook voor de TC moeten werken als dit device niet standaard in het programma is opgenomen - en dan is het wel even zoeken naar deze gegevens)

Bij TomTom 5 werd deze check op device niet uitgevoerd en kon je hem op alle toestellen openen (of het werkte is een tweede).

Qua hardware moet het werken omdat de TC daar zeker aan voldoet (TT6 werkt overigens prima op de Tungsten T3 - die qua hardware overeenkomt met de TC en rond dezelfde tijd is gebouwd). Ik zal even in het "munich.bin" bestand kijken of de TC wordt vermeld. Als dat niet het geval is dan krijg je een foutmelding "Dit apparaat is niet geschikt voor deze versie van TomTom".


Daarnaast is het vinden van een geschikte GPS ontvanger een probleem als je niet in het bezit bent van een Rikaline verloop van een GPS ontvanger met PS2 aansluiting naar de Palm Universal Connector aanwezig op de TC (vanwege afwezigheid BT in de TC).
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #97  
Oud 16 december 2006, 14:52
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Ik heb in het Munich.bin bestand gekeken, het gaat helaas niet zonder aanpassingen werken. T.b.v. de bovengenoemde check heeft TomTom alleen de volgende device-namen opgenomen:

-Palm Treo 600
-Palm Treo 650
-Sony Clie
-Tapwave Zodiac
-Palm Zire 72
-Palm Tungsten T3
-Palm Tungsten T5
-Palm Tungsten E2
-Palm TX
-Palm LifeDrive
-Palm Treo 700p

De T5 / TX / LifeDrive werken niet vanwege te weinig heap, de Tapwave Zodiac en de Sony Clie TH55 wanwege een ontbrekend audio bestand.

Wil je nou de TC hiermee werkend maken, dan hebben we de device code van de TC nodig (we kunnen bijvoorbeeld de device-code van de TX hiermee vervangen) en een TC met Rikaline PS2 /Universal connector + GPS ontvanger met PS2 aansuiting. Dan kunnen we het pas testen.

P.S. GPS ontvanger met PS2 aansluiting heb ik hier liggen, als je een Rikaline adapter hebt en de device-code voor de Tungsten C kunt achterhalen dan kunnen we het testen.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #98  
Oud 16 december 2006, 15:13
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
[AiboHack] Modern-Clie-Audio by CliePet (for NX/NZ/TG)

De Audiohack van Cliepet zou voor audio-compatibiliteit bij de Clie's moeten zorgen, ook bij Tomtom.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #99  
Oud 16 december 2006, 15:22
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Ga ik straks even testen met de Zodiac, het is hetzelfde bestand dat ontbreekt op de Z2 en de TH55.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #100  
Oud 17 december 2006, 00:38
chriskuiken's schermafbeelding
chriskuiken chriskuiken is offline
No Life without a Drive
Voornaam: Chris
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 09 oktober 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 67
Wink

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ronald van Esch Bekijk bericht
Ik weet het.... zal het daarom zachtjes zeggen:

op mijn nieuwe Nokia E61 werkt TT6 met grote alles in een Europakaart en flitslocaties en verkeersinfo vlekkeloos.. start snel op...heeft geen last van cache perikelen en hakkelt ook nog eens niet bij het uitspreken van de aanwijzingen. Een route is berekend in ongeveer 5-10 seconden.En in mij carkit laad mijn telefoon automatisch op en krijg ik geluid over de boxen van mijn radio.......

Maar ja.... ik weet het.....De E61 is geen PalmOS......

Maar mijn life drive gebruik ik ook nog hoor.... Kan Agendus niet missen...
Hé, niet doorvertellen.... MDA Compact III, met TT6 + MOWE - perfect. Maar mijn Lifedrive heeft hij nog niet verslagen...... (zonder TT helaas...)
__________________
-----------------------------------------------------------------
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023