Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27 augustus 2005, 12:34
nlspek04 nlspek04 is offline
Senior lid
Voornaam: Paul
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Locatie: Utrecht
Berichten: 92
Lightbulb T5+3610i+GPRS Vodafone Live

Na twee dagen forums zoeken en proberen kom ik er eindelijk uit. Ik heb een T5, een Nokia 3610i en een Vodafone live gprs abbo. Het is nu gelukt me om de T5 met internet te verbinden via GPRS. Mijn advies: niet proberen te scripten, gewoon het modem in de telefoon goed instellen.


Browsen met de 6310i interne browser ging prima, ook naar internet sites. De instellingen heb ik via de Vodafone site op laten sturen en zijn nu als volgt:

---- 6310i ----
Menu/Instellingen/GPRS-modem-instellingen/Actieve toegangspunt bewerken/
GPRS-toegangspunt = live.vodafone.com

Menu/Diensten/Instellingen/Actieve dienst-instell. bewerken/
Homepage = http://live.vodafone.com
Sessiemodus = Doorlopend
Verbinding beveiligen = Uit
Drager gegevens = GPRS
GPRS-verbinding = Wanneer nodig
GPRS-toegangspunt = live.vodafone.com
IP-adres = 192.168.251.150
Verificatietype = Normaal
Login-type = Automatisch
Gebruikersnaam = vodafone
Wachtwoord = vodafone

---------------


Overigens lijkt de interne browser geen gebruik te maken van de instellingen onder het GPRS modem. Hier kan ik iets willekeurigs invoeren, de browser blijft werken. Voor het gebruik met de Palm is het echter wel van belang om hier de juiste toegangspunt te gebruiken. Als de browser werkt, gebruik dan dus het toegangspunt wat daar is vermeld (in het bovenstaande voorbeeld live.vodafone.com).

LET OP: als Vodafone de GPRS instellingen verstuurt kunnen de GPRS-modem instellingen verkeerd staan. Bij mij stond het toegangspunt standaard op live.vodafone.nl. Dat werkte niet.


=== De phonelink manier ===
Mijn eerste poging was de tipspagina van de onvolprezen palmclub.nl: www.palmclub.nl/tips/gprs. Hierin wordt beschreven hoe de verbinding kan worden opgezet via de phonelink applicatie. Deze poging blijft bij mij helaas hangen in "Signing on", totdat de verbinding wordt verbroken.
=========



=== de script manier ===
De manier van verbinden die veel in de forums wordt beschreven is met behulp van een uitgebreid script in Preferences/Network/Details. Zie bijvoorbeeld http://www.palmclub.nl/forums/showth...=gprs+vodafone.

Kern van dit script zijn de commandos
"AT+CGDCONT=1,"IP","live.vodafone.com" (of een ander adres)
en
"ATDT*99#

Het eerste commando probeert om via telefoonmodemcommando's het GPRS toegangspunt in te stellen. Dat is niet nodig als je het direct in de telefoon al hebt ingesteld, zoals beschreven bij de 6310i instellingen.

Het tweede commando "belt" naar het nummer "*99#". Dit is voor de Nokia 6310i het signaal om de GPRS verbinding open te zetten.

[Het wijzigen van een script op de T5 is overigens lastig; wijzigingen worden niet opgeslagen als alleen de parameters (zoals ATDT*99#) en niet een commando zelf (zoals Send CR is gewijzigd.]
=============


Bij mij is de script manier helaas nooit gelukt. Ik ben niet verder gekomen dan een melding op de telefoon "meld aan bij GPRS". Wat wel is gelukt, zijn de onderstaande instellingen:


--- Tungsten T5 ----
Preferences/Connection/6310i/
Connect to = Phone
Via = Bluetooth
Device = 6310i
Model = Univ.Phone Driver

Preferences/Network/
Service = Vodafone GPRS
User Name = vodafone
Password = vodafone
Connection = 6310i
Phone = *99#
Details.../
Connection type = PPP
Idle timeout = Never
Query DNS = [vink]
IP Address = [vink]
Script/
End:
-----------------

Ik hoop dat dit helpt. Succes.
__________________

I will live forever or die in the attempt
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023