Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15 juni 2005, 21:17
EvertG's schermafbeelding
EvertG EvertG is offline
Lid
Voornaam: Evert
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 oktober 2003
Locatie: Sint-Michielsgestel
Berichten: 42
[Actie] Maak je Treo 650 gratis Nederlandstalig

Op de site van palmOne kan je als Treo 650 bezitter nu gratis Dutch Piloc downloaden. Dutch Piloc is een stukje software die als een schil over het besturingssysteem wordt gelegd, waardoor alle schermen, menu's en overige onderdelen naar het Nederlands vertaald worden.
Dit werkt alleen voor de standaardapplicaties. Extra geinstalleerde applicaties zullen gewoon in het Engels (of andere taal) worden weergegeven.
In de versie die nu gratis door palmOne beschikbaar wordt gesteld zijn de applicaties VersaMail en Blazer nog niet vertaald. In een later te verschijnen versie 2.0 zullen ook deze programma's vertaald zijn.
Een (ouder) review van Dutch Piloc kun je uiteraard op de Palmclub vinden.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg treo650_dutchpiloc.jpg‎ (62,2 KB, 144x gelezen)

Laatst gewijzigd door jean-paul; 15 juni 2005 om 21:44. Reden: Met dank aan EvertG voor de tip en Domo voor de 1e bewerking
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 juni 2005, 10:58
Treo650r
Guest
 
Berichten: n/a
Wie kan mij helpen om de [Actie] Maak je Treo 650 gratis Nederlandstalig te vinden het lukt me maar niet.
Bijvoorbad dank.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 juni 2005, 11:16
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Klik op de eerste link (palmOne) in de eerste posting. Je ziet dan een scherm als de thumbnail. Klik op het gedeelte wat omcirkelt is.
Je moet het (denk ik) wel vanaf je PC doen. Rechtstreeks vanaf je Treo zal denk ik niet werken....
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 juni 2005, 11:18
RichardR RichardR is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 januari 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 38
Als je bovenstaande link volgt, staat het rechtsboven in je scherm. (download hier uw...)


Hier dan maar de directe link:
Link verwijderd i.v.m. deeplinking. Gebruik de link zoals die is gegeven in de eerste post! - Smaus

Laatst gewijzigd door Smaus; 16 juni 2005 om 11:25.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 juni 2005, 12:11
Treo650r
Guest
 
Berichten: n/a
Jammer dat ze het hebben verwijderd in ieder geval bedankt.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 juni 2005, 12:23
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Treo650r
Jammer dat ze het hebben verwijderd in ieder geval bedankt.
Huh , bij palmOne is niets verwijderd, we hebben alleen hier op het forum de directe (diep)link verwijderd.

Oftewel: gewoon naar de palmOne Nederland hoofdpagina surfen en daar zie je rechtsboven een duidelijke verwijzing naar de downloadpagina. Als je bij het downloaden ook aangeeft dat je versie 2.0 wilt hebben zodra deze beschikbaar is, heb je daarmee ook een Nederlandstalige VersaMail en Blazer. Die versie wordt eind juni verwacht.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 juni 2005, 12:41
jempen jempen is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 20 januari 2003
Berichten: 128
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Hoor het graag van jullie.

Vriendelijke groet,

Jelmer Jonkman
palmOne, Benelux
__________________
Palm
Palm M105 -> Tungsten E -> Tungsten T3 -> Treo 600 -> Treo 650 + Lifedrive -> Treo 750 + Palm TX -> Treo Pro
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 juni 2005, 14:19
Treo650r
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi Roel ik zie bij mij niet wat jii ziet als ik op die link klik.daar zie je rechtsboven een duidelijke verwijzing naar de downloadpagina.Heb je voor mij die (diep )link (of wie dit leest ).
Hartelijk dank alvast.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 16 juni 2005, 14:23
RenéD's schermafbeelding
RenéD RenéD is offline
treofiel
Voornaam: René
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 april 2004
Locatie: Hilversum Media-capital
Berichten: 125
Stuur een bericht via ICQ naar RenéD Stuur een bericht via MSN naar RenéD
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
Je moet het (denk ik) wel vanaf je PC doen. Rechtstreeks vanaf je Treo zal denk ik niet werken....
Bij mij werkt het zowiezo niet. Ik krijg als ik voor System language Dutch kies de tekst: " This language is not registered yet" betekend dit dat ik toch moet registreren? en waar dan wel? op de website van penreader kan ik alleen betaald registreren en op de PalmOne site kan ik niets vinden?

Inmiddels heb ik na alles er eerst te hebben afgegooid en weer opnieuw heb geinstalleerd het wel werkend. erg attent van PalmOne, Fijne actie
__________________
Groeten van een blije palm gebruiker, René

Treo 650 is helemaal top , de T3 is nu mijn multimedia device. (mijn vriendin heeft nu ook een T3!en een 650 )
Ik sla de 680 maar over en wacht op de Pre

Laatst gewijzigd door RenéD; 17 juni 2005 om 07:21.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 16 juni 2005, 19:40
Theodoor Theodoor is offline
Lid
Voornaam: Mathé
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 maart 2005
Berichten: 34
Heb de software al een paar dagen "down" maar twijfel nog over de installatie. Het systeem zal er niet sneller op worden en geheugenruimte is misschien nuttiger voor andere applicaties.

Over de software zelf, de handleiding is er wat onduidelijk over; welke van de drie prc files moeten geinstalleerd worden op mijn Treo 650?
In dat Zip pakketje zitten 3 prc files:
Dutch.prc
Full.prc
Piloc.prc

Ervaringen zijn welkom!
Met citaat reageren
  #11  
Oud 16 juni 2005, 19:54
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Aan allen: de link doet het hier prima. Gewoon je gegevens invullen en daarna op de link 'Klik hier om te downloaden' klikken. Als dat niet lukt zit er iets aan jouw kant niet goed (virusscanner/firewall/etc.).
De opmerking "Fijne actie" is erg flauw. Je kan iets gratis krijgen en dan is het nog niet goed.
Er wordt hier pertinent NIET naar de directe downloadlink verwezen. palmOne biedt Dutch Piloc mede aan om op deze manier gegevens over hun klanten te krijgen en wij respecteren dat.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 16 juni 2005, 19:57
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Treo650r
Hoi Roel ik zie bij mij niet wat jii ziet als ik op die link klik.daar zie je rechtsboven een duidelijke verwijzing naar de downloadpagina.Heb je voor mij die (diep )link (of wie dit leest ).
Hartelijk dank alvast.
Tip: zet eventuele popup-blockers even uit
Met citaat reageren
  #13  
Oud 16 juni 2005, 22:01
SJ30 SJ30 is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 31 december 2002
Locatie: Den Haag
Berichten: 34
Ik kan bij palmOne niet terug vinden of ik dit aanbod ook op de 600 kan gebruiken.
Weet 1 van jullie dit?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 16 juni 2005, 22:20
J@N57 J@N57 is offline
Senior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 11 december 2002
Locatie: Veluwezoom
Berichten: 88
Treo Nederlandstalig

Het is een fluitje van een cent: downloaden, zoals aangegeven alle .prc" Program" files (3) installeren op je Treo en dan Dutch en Translate activeren (duurde bij mij even). Mijn Treo is nu voor een groot gedeelte in de NL taal. Leuk en ook nog gratis; wat willen we nog meer?

J@N57
Met citaat reageren
  #15  
Oud 16 juni 2005, 22:24
odvdveer's schermafbeelding
odvdveer odvdveer is offline
Senior lid
Voornaam: Olga
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 22 oktober 2002
Locatie: Ede
Berichten: 57
Ik kan alles bij palm downloaden en installeren (alle 3 de prc's, Dutch.prc Full.prc en
Piloc.prc installeren), Piloc opstarten, duutch kiezen, en het werkt. De handleiding klopt niet helemaal, zo worden de adresboek categorieen meteen vertaald, en is er geen menu - tools.

Maar er wordt aangegeven dat het een niet geregistreerde versie is. Om te registreren word ik naar de site van penmap gestuurd waar alleen de betaal versie van 29,95 te vinden is . Dus nu is het afachten of ik een complete versie of een 5 of 14 dagen demo heb.

De treo is trouwen wel wat trager geworden, maar niet storend. Wat erger is is dat er meer dan 3mb aan gehegen wordt gebruikt!

Olga
Met citaat reageren
  #16  
Oud 17 juni 2005, 07:19
RenéD's schermafbeelding
RenéD RenéD is offline
treofiel
Voornaam: René
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 april 2004
Locatie: Hilversum Media-capital
Berichten: 125
Stuur een bericht via ICQ naar RenéD Stuur een bericht via MSN naar RenéD
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Je kan iets gratis krijgen en dan is het nog niet goed.
Ja JP dat gratis is leuk, maar bij mij werkte het dus niet vandaar mijn sarcastiche opmerking.
Citaat:
Iets wat het niet doet vreet alleen maar geheugenruimte op mijn Treo en daar is de Treo toch al niet ruim mee gezegend
Inmiddels werkt het wel en heb ik ook mijn vorige posting aangepast.
__________________
Groeten van een blije palm gebruiker, René

Treo 650 is helemaal top , de T3 is nu mijn multimedia device. (mijn vriendin heeft nu ook een T3!en een 650 )
Ik sla de 680 maar over en wacht op de Pre

Laatst gewijzigd door RenéD; 17 juni 2005 om 07:26.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 07 december 2005, 21:53
Marnix
Guest
 
Berichten: n/a
Bij mij lukt het niet.
Ik werk met een apple powerbook G4.
Ik kan het echt niet installeren.
Ik zie niet naar waar ik die 3 files naartoe moet slepen en of die mogelijks reeds op de treo staan zonder mijn weten.
Waar kan ik ergens zien of die 3 files mogelijks op mijn Treo staan?
Ik heb dat machientje nog maar binnen daarom mijn domme vragen waarschijnlijk.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 05 januari 2006, 18:43
R. Kuiten's schermafbeelding
R. Kuiten R. Kuiten is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 19 november 2003
Locatie: Eindhoven
Berichten: 58
Talking

Beste medepalmers....

Vandaag heb ik mijn Treo 650 binnen gekregen, en wil graag de Nederlandstalige software downloaden. Echter is de site van Palm op dit moment niet te openen...


Bij voorbaat dank

Bob


Laatst gewijzigd door Gazpacho; 05 januari 2006 om 19:08. Reden: Wacht maar een dagje totdat de link hersteld is (site doet het bij mij prima, check je firewall en popup blockers!)
Met citaat reageren
  #19  
Oud 05 januari 2006, 19:04
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Aan allen: de link doet het hier prima. Gewoon je gegevens invullen en daarna op de link 'Klik hier om te downloaden' klikken. Als dat niet lukt zit er iets aan jouw kant niet goed (virusscanner/firewall/etc.).
De opmerking "Fijne actie" is erg flauw. Je kan iets gratis krijgen en dan is het nog niet goed.
Er wordt hier pertinent NIET naar de directe downloadlink verwezen. palmOne biedt Dutch Piloc mede aan om op deze manier gegevens over hun klanten te krijgen en wij respecteren dat.
En er wordt dus ook niet naar kopieën gevraagd!
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #20  
Oud 05 januari 2006, 19:23
JeroenB's schermafbeelding
JeroenB JeroenB is offline
Palm-addict
Voornaam: Jeroen
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 13 juni 2005
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 266
Stuur een bericht via MSN naar JeroenB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kuiten
Beste medepalmers....

Vandaag heb ik mijn Treo 650 binnen gekregen, en wil graag de Nederlandstalige software downloaden. Echter is de site van Palm op dit moment niet te openen...


Bij voorbaat dank

Bob

De Palm-site is inderdaad even offline, zo lijkt het, maar dat staat nog niet toe om hier kopieen te vragen. Gewoon even wachten dus .
__________________
Pak ook eens een filmpje op je Palm!

palm (de ~ (m.), ~en)
1 tropische en subtropische boom, behorende tot de familie der Palmacae => palmboom
2 binnenvlakte van de hand => handpalm
3 buksboom
4 Personal Digital Assistent van uitmuntende kwaliteit
5 bier van hoge goesting (met dank aan ghia )
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:18.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023