Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #141  
Oud 01 april 2005, 07:14
Bas
Guest
 
Berichten: n/a
wap setting

kun je me helpen hoe bij mijn nieuwe treo 650 de t-zones settings aan te passen, de wap setting,hoor graag van je, groet,
Met citaat reageren
  #142  
Oud 14 april 2005, 21:48
marcel A marcel A is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 04 januari 2001
Locatie: nuenen
Berichten: 209
R.I.P. Vandaag heeft mijn treo de geest gegeven. Hij is 1 keer teveel op de grond gevallen, het scherm blijft zwart, gelukkig heb ik er nog wel alle gegevens af kunnen halen. Hier stopt Ik en mijn Treo vanaf nu ben ik alleen.
__________________
Via Newton via Vx, Tungsten T, treo 600, 650 naar 750 12,5 jaar pda jipee!!!!
Met citaat reageren
  #143  
Oud 14 april 2005, 23:00
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Zonde! Kijk eens of palmrepair er iets mee kan, wellicht is het enkel het scherm. Dat bespaart je een Treo 650 of niet?
Met citaat reageren
  #144  
Oud 15 april 2005, 07:15
mikezwet mikezwet is offline
Senior lid
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 12 juli 2004
Berichten: 65
Ik ben bezig m'n treo te verkopen omdat toch bepaalde dingen mij niet aanstaan vooral de PP gps functie en altijd dat gezeur met die kabels. Als mp3 speler voldoet hij ook niet meer omdat het plugje van binnen is beschadigd en niet meer goed contact maakt.


Ik wil graag z'n HP Ipaq met geintergreerde gps ontvanger, wifi en gsm. Verwacht word dat deze in juni/juli uitkomen. Hier zit echt alles in. Windows Mobile en Tomtom zijn voor mij ook de doorslag.

Misschien ook mooi voor MarcelA: http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1006522
Met citaat reageren
  #145  
Oud 15 april 2005, 20:48
marcel A marcel A is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 04 januari 2001
Locatie: nuenen
Berichten: 209
sorry, geen ipaq voor mij, krijg een 650 van de baas.
__________________
Via Newton via Vx, Tungsten T, treo 600, 650 naar 750 12,5 jaar pda jipee!!!!
Met citaat reageren
  #146  
Oud 22 april 2005, 21:39
marcel A marcel A is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 04 januari 2001
Locatie: nuenen
Berichten: 209
mijn 650 is binnen, doet het prima.
bluetooth oortje installeren ging probleemloos.
hotsyncen van gegevens is minder, al twee keer problemen met hotsyncen gehad omdat de informatie niet meer in het geheugen paste. Info uit mijn 600 paste niet in de 650. Vervelend! De rest is prima. Nog gebruiksvriendelijker dan de 600.
__________________
Via Newton via Vx, Tungsten T, treo 600, 650 naar 750 12,5 jaar pda jipee!!!!
Met citaat reageren
  #147  
Oud 26 april 2005, 20:50
marcel A marcel A is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 04 januari 2001
Locatie: nuenen
Berichten: 209
Ik gebruik mijn 650 nu een week. Bevalt prima, palm heeft hier en daar kleine wijzigigen aangebracht in de software. Als je bijvoorbeeld gebeld wordt door een nummer dat niet in je telefoonboek staat krijg je aan het einde van het gesprek de vraag of je het in het telefoonboek op wilt slaan. Erg makkelijk.
De foto's gemaakt met de camera zien er op het scherm prachtig uit. Eindelijk heb ik mijn draagbare fotovieuwer.
Enige minpuntje is de mogelijkheid om in de tasklist alleen due items te laten zien. Deze mogelijkheid is verdwenen. Dit vind ik wel lastig.
__________________
Via Newton via Vx, Tungsten T, treo 600, 650 naar 750 12,5 jaar pda jipee!!!!
Met citaat reageren
  #148  
Oud 27 april 2005, 08:25
odvdveer's schermafbeelding
odvdveer odvdveer is offline
Senior lid
Voornaam: Olga
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 22 oktober 2002
Locatie: Ede
Berichten: 57
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcel A
Enige minpuntje is de mogelijkheid om in de tasklist alleen due items te laten zien. Deze mogelijkheid is verdwenen. Dit vind ik wel lastig.
Dat kan wel. Onder het menu - options - preferences kan je het vinkje bij show completed tasks uitzetten.

Olga
Met citaat reageren
  #149  
Oud 27 april 2005, 20:48
jeroent's schermafbeelding
jeroent jeroent is offline
Lid
Voornaam: Jeroen
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 29 december 2004
Berichten: 41
Stuur een bericht via MSN naar jeroent
Eidelijk-eindelijk-eindelijk ben ik dan de gelukkige bezitter van een Treo 650.

De lijst is lang: Psion 3c, Newton2100, Psion 5mx, Palm M505, Sony Clie N770, Sony Ericsson P800, Psion Netbook, Sony TH55 (helaas snel gesnuveld), Palm Tungsten T3, HP iPaq4150 (sorry), Nokia 9500, Nokia 9300, Treo 650

Op zich was ik ook erg blij met de 9300 (erg compact, heel goed toetsenbord, fantastisch scherm), maar die had 2 grote nadelen: Ten eerste het gebrek aan uitzoom-mogelijkheid in de agenda. het kleinste lettertype was veel te groot om overzichtelijk te zijn. Ten tweede ontbreekt de tril-functie. Twee gemiste kansen.

De Treo 650 zal waarschijnlijk lang dienst gaan doen. Super zoals-ie met één hand te bedienen is. Hoewel voor mijn gevoel de T3 nòg beter met één hand te bdienen was, maar dat kan ook komen doordat je daar niet ook de telefoonfuncties hoeft te bedienen. Bovendien is er voor Palm gewoon de meeste en beste software beschikbaar, met als belangrijkste natuurlijk Agendus (meest waardevolle software die ik ooit heb gekocht) en Handyshopper.

Kortom, ik ben een gelukkig mensch.

Groet,
Jeroen
__________________
My E70 is like a brain extention...

Laatst gewijzigd door jeroent; 02 mei 2005 om 22:09.
Met citaat reageren
  #150  
Oud 02 mei 2005, 11:36
MiG's schermafbeelding
MiG MiG is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Berichten: 99
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcel A
Vandaag een treo 600, gezien, hij speelde een bijrol in CSI New York, lag naast het lijk in het zwembad.
En wat dacht je, even drogen in de oven en hotsycen was weer mogelijk. Een afspraak uit de treo leidde tot de dader. Een beetje fantasie maar toch Leuk Hè!!!!
Ik ben er niet helemaal zeker van, maar volgens mij wordt de Treo ook in The West Wing gebruikt - Josh lijkt een zwarte Treo 650 te hebben.



Op een verveelde vrijdagavond zat ik met een schroevendraaier in de hand naar m'n Treo te kijken en voor ik het wist had ik 'm open op tafel liggen

De rubber dopjes gaan als je ze voorzichtig verwijdert weer naadloos op hun plek, en een van de vier schroefjes zit achter de stylus verborgen. Hoewel je eigenlijk een torx schroevendraaiertje nodig hebt, gaat het met enige moeite ook met een plat exemplaar uit zo'n horlogemakerssetje. De simslede wordt alleen op z'n plaats gehouden door de achterkant van de case, dus die moet even verwijderd worden. Aangezien het ding geen uitknop heeft en hij m'n primaire/enige PDA is, heb ik me beperkt tot het openen van de case. De printplaat komt in de toekomst wel.

Onder het serienummer-label aan de achterkant zit een klein gaatje (voor de speaker denk ik) waar behoorlijk wat stof door naar binnen was gekomen, een kleine schoonmaakactie was niet weg dus.

Interessant detail: Ik heb m'n Treo in augustus vorig jaar gekocht, hij is waarschijnlijk in april geproduceerd, maar de Li-ion batterij vermeldt een productiedatum van 2003-11-18. Met een levensduur van ongeveer twee jaar van zo'n ding (ongeacht het gebruik) betekent dat, dat ik aan het eind van dit jaar waarschijnlijk een nieuwe batterij moet kopen




Laatst gewijzigd door MiG; 02 mei 2005 om 11:44.
Met citaat reageren
  #151  
Oud 02 mei 2005, 11:56
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Het valt me op dat je de antenne eraf hebt gehaald voor de foto. Heb je nog gekeken hoe de ontvangst zonder antenne is?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #152  
Oud 02 mei 2005, 12:02
MiG's schermafbeelding
MiG MiG is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Berichten: 99
Ongeveer de helft: vier streepjes met antenne, twee streepjes zonder.

Overigens is de schroef die de antenne vasthoudt ook een van de vier schroeven die de case dichthouden, vandaar dat 'ie er hier niet op zit.
Met citaat reageren
  #153  
Oud 02 mei 2005, 13:06
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Met een levensduur van ongeveer twee jaar van zo'n ding (ongeacht het gebruik)
Was het niet zo dat de capaciteit van Li-Ion batterijen twee jaar optimaal blijft en daarna terug zakt?
Je zult toch geen batterij hebben die na twee jaar zelfmoord pleegt .
Met citaat reageren
  #154  
Oud 01 juni 2005, 11:23
SJ30 SJ30 is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 31 december 2002
Locatie: Den Haag
Berichten: 34
stofvrij maken?

Ik kan een treo 600 kopen maar daarbij gaf de eigenaar aan dat er stof onder het scherm zit?. Ik zie dat je de treo "makkelijk"open krijgt. Zou je dan inderdaad dat stof kunnen verwijderen. Of zou het helemaal geen stof zijn?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Met citaat reageren
  #155  
Oud 01 juni 2005, 16:18
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Het kan goed stof zijn ja. Als het stof er niet vanaf het begin onder zit is het aannemelijk dat het op de een of andere manier naar verloop van tijd weer terug komt. De camera op het werk heeft het ook, een scherm met stof erachter. Geen idee hoe dat precies kan, het scherm ziet er in ieder geval erg dicht uit.
Nu ja, concluderend, eens in de zoveel tijd schoonmaken of je gewoon niet ergeren.
Met citaat reageren
  #156  
Oud 30 juni 2005, 06:50
mikezwet mikezwet is offline
Senior lid
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 12 juli 2004
Berichten: 65
Ik heb mijn treo600 te koop gezet en hoop begin juli een ipaq 6515 binnen te krijgen met wifi en ingebouwde gps ontvanger.

Jammer dat er aan de treo650 niet veel is veranderd al vind ik palmos niet echt top.
Met citaat reageren
  #157  
Oud 01 juli 2005, 08:45
jeroent's schermafbeelding
jeroent jeroent is offline
Lid
Voornaam: Jeroen
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 29 december 2004
Berichten: 41
Stuur een bericht via MSN naar jeroent
Zoveel mensen, zoveel smaken zullen we maar zeggen.

Mijn ervaring is juist het tegenovergestelde: het afgelopen jaar heb ik achtereenvolgens een tijdje gebruikt: de Sony ericsson P900, Palm Tungsten T3, HP iPaq 4150, Nokia 9500, Nokia 9300 en nu de Treo 650.

Deze laatste is veruit het beste apparaat!
Wifi gebruik ik vrijwel nooit omdat 1. op de plaatsen waar dat van toepassing zou zijn is ook een gewone PC in de buurt, 2. voor de overige situaties voldoet GPRS ruimschoots (mail, MSN, browsen, etc) 3. Agfendus draait erop: de beste en meest overzichtelijke organizer/planner/to-do manager

Op een tweede plek komt bij mij de Nokia 9300, maar die heeft als grote nadelen: 1. geen trilalarm 2. onvoldoende uitzoommogelijkheden (geen kleine fonts), waardoor met name de agenda niet overzichtelijk genoeg is 3. Agendus is (nog) niet leverbaar voor de 9300.

Met afstand als slechtste komt bij mij de Windows Mobile machine uit de bus: zeer onoverzichtelijke agenda, alles moet met ingewikkelde tussenstappen, dan moet je pennetje ingedrukt houden om menuutje te tonen, dan juist weer tappen. uiteindelijk gebruikte ik hem alleen nog maar voor de Tom-Tom navigatie, en dat kan op de treo ook.

Succes met je keuze; ik zou er nog eens goed over nadenken...
Als je graag wifi en bluetooth wilt, zou een (2e hands) TH55 een goede optie zijn!
En dan eventueel met Bluetooth Tom Tom GPS ontvanger.

Groeten,
Jeroen
__________________
My E70 is like a brain extention...
Met citaat reageren
  #158  
Oud 06 juli 2005, 08:40
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
Ik heb mijn treo 650 sinds april en ben nog steeds als een kind zo blij. Heb een Palm Vx gehad, die is gestolen. Toen de fout gemaakt om over te stappen op een Ipaq. Onoverzichtelijk en veel minder gebruiksvriendelijk!!!! Toen een zire 72 gekocht. Heel fijn, maar toch onhandig dat je en een pda en een telefoon hebt.

Met de treo heb ik het beste van alle werelden. Agendus is top!! Kan mail lezen (zowel zakelijk als prive), kan internetten (is meer een speeltje), vind de cityguides echt helemaal geweldig voor een weekendje weg!!! Koop nooit meer papier!!!! En ook nog spelletjes en muziek voor onderweg. En dat allemaal in een apparaat.

De soft resets vallen bij mij wel mee, heb er hooguit een per twee weken. Was met mijn mobiel veel vaker.

Groeten
Hedi
Met citaat reageren
  #159  
Oud 22 juli 2005, 10:16
gijz
Guest
 
Berichten: n/a
Onlangs heb ik, volgens de voorgeschreven methode van PalmONe Connection, de "Treo™ 650 Updater 1.13 (for Unlocked GSM phones)" geinstalleerd. Dat scheelt bijvoorbeeld inderdaad in het gebruik van geheugen maar nu heb ik sterk de indruk dat m'n batterij sneller leeg raakt. Is daar iets over bekend en zo ja, valt daar ook iets aan te doen ?
Met citaat reageren
  #160  
Oud 22 juli 2005, 10:25
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Mijn batterijverbruik blijft gewoon ontzettend goed (makkelijk meerdere dagen zonder opladen, waarbij ik er toch regelmatig gebruik van maak inclusief een uurtje ebooks lezen).

Kijk eens bij Prefs en dan Power of Beam Receive aan staat en idem voor Bluetooth. Als je deze niet gebruikt kun je ze beter uitzetten, scheelt behoorlijk in het stroomverbruik.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023